De eerste foto sessie,
helaas overheerst de blauwe backstage verlichting nogal, dit vooral op enkele transparante plastic delen. Concept kleuren zijn vaak ook niet de uiteindelijke kleurstelling!
Hopelijk krijgen we vanaf morgen een andere belichting te zien op de Tokyo motorcycle show 2016
Aller eerste uitgebreide Europese specificatie vermelding is gebaseerd
op vertaling en aannames van WebEngine & Jorsindo
K50 features:
* Brembo's radiaal
* 1+1/2 helm opslag
* Aandrijf riem
(super breed)
* Digitale cockpit
* Wielen V/A: 120/70R15 & 160/60R15
* Uitlaat-sound-smart-meter
* Dual power mode
* Geoptimaliseerde V/A 50:50 gewichts-ratio
* lichtgewicht aluminium frame
* Licht gewicht wielen.
* Led koplampen + Led-Bar
* Natte koppeling
* Upside down voorvork
* 4 klepper parallel twin DOHC
* Motor inhoud mogelijk 551cc+
* Mono shock
(aan linker zijde)
* Elektronisch geregelde vering V/A
* Enkele details + gegevens ontbreken nog omdat het nog steeds concept betreft.
Wat er nog niet op zit maar ik er graag op zou zien is:
Key-less, 16 inch voorwiel en radiale Brembo's van steek 110mm.
Zodra dat er op zit kunnen ze ook de overtreffende stap maken naar remschijven met een diameter van 325mm.
Ik persoonlijk heb de grootste remschijven van elke scooter op MF. en die zijn dan nog steeds 25mm. kleiner als wat ik dus het liefst op die K50 zie.
Rem power is gewoon alles.
Tot nu toe hebben de radiale remklauwen van Xciting+MaxSym+Tmax een steek van 100mm.
En tot nu toe is er maar een dikke scooter met een 16" voorwiel namelijk de Gilera/Aprilia
Wat niet is kan nog komen, het is immers nog steeds een concept met geen officiële release datum.
De bekendmaking van de Aziatische release datum verwacht ik op EICMA aan het eind van het jaar. Waarschijnlijk wordt dat dan medio 2017
Europese release data kan zomaar 2018 worden.
Dit prestige project is waarschijnlijk een van de langstlopende projecten in scooterland.
Cheers Jan
b.t.w.
Als ik meer info heb b.v. over gewicht etc. dan komt dat vanzelf hier terecht.