Hybride
Doei Greta, tot nooit.
Voorste deel staal, achterste aluminium ? Blijft een vermoeden hoor maar de stijfheid tussen blok en balhoofd is natuurlijk belangrijker dan van het achterframe......Enige reden die ik kan bedenken waarom ze het frame rood hadden gemaakt is omdat het frame dus van staal is.
En toch begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat het een aluminium frame gaat zijn.
En dat het rood dus daadwerkelijk was om de accenten voor presentatie te verduidelijken.....
...Ik denk dat Tmax altijd een aandrijfriem heeft gehad, dus nooit een ketting?...
De eerste modellen T-max hebben kettingaandrijving in oliebad. Het zijn twee korte morse kettingen met op een tussenas nog een kleine vertraging.
Moet die ketting echt met 20.000 km vervangen worden ? Bij motorfietsen met open ketting gaat ie vaak langer mee........Zo'n BMW is weer een geval apart, want het is de enige waarbij de ketting in een kettingkast met oliebadje van 500Ml ligt.
Interval van 20.000km heb ik je reeds verteld in een aantal berichten hoger op, en dat is serieus.....
Kijk nog eens naar dat plaatje van die achterbrug van de BMW. Een heel klein achterkettingwiel (OK, in verhouding met het wiel) in een behuizing waar schijnbaar een veel groter kettingwiel in past ware het niet dat de kettinggeleiders dan in de weg zitten. Op de groei berekend ?
Laatst bewerkt: