Rambabbel
MF veteraan
mijn sidi laarzen rijden perfekt.
maar met lopen kraaken en piepen.
ach zijn om terijden
Haha piepen en kraken doen ze wel inderdaad Vooral dat "rugengraatje" op de hak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mijn sidi laarzen rijden perfekt.
maar met lopen kraaken en piepen.
ach zijn om terijden
Laat me raden.... dat zegt Oxtar zelf zeker?Ik rijd op Oxtars, zitten niet alleen perfect maar hebben ook een super goed torsie controle systeem, die je enkel goed beschermd in het ongewenste geval van een ongeluk ( beschermd vele malen beter dan de concurrentie) en daarbij zijn de Oxtar's in tegenstelling tot wat de concurrentie je wil doen geloven de enige CE goedgekeurde motorlaarzen die er zijn, dus gewoon het veiligst !!
Die Alpinestars laarzen zijn fijn ik heb ze ookEen goeie relaxte midag
Ik ben een beetje op zoek na redelijk betaal bare laarzen, nou is mij oog gevallen op deze 2 laarzen.
[afbeelding]
Alpinestars laarzen Road race GPS3
En
[afbeelding]
Sidi Laarzen B-2.
Kan iemand wat meer vertelle over de laarze en ervaring enzo. Hoe ze valle.
Bijvoorbeeld vallen ze groot en klein. Heb zelf maat 44 in NIke en adidas schoenen.
Ik kan die van A-stars wel bij motorpoort passen en dan online kopen
Maar ben ook wel benieuwd na die laarzen van sidi, want vind die wat sjieker ogen.
Alvast bedankt
Ik heb zelf de Alpinestars SMX4, een nette laars die erg solide zit. Het is een maatje 45, terwijl mijn Nike SB's maat 43 zijn.
Ze hebben een comfortabele, stevige zool die goed aanvoeld. Verder rits je em zo dicht, waarna er met klittenband een flap over de rits heen komt.
Die van mij kostten ongeveer 200 euro dacht ik zo.
Haha piepen en kraken doen ze wel inderdaad Vooral dat "rugengraatje" op de hak.
Laat me raden.... dat zegt Oxtar zelf zeker?
Ik rijd op Oxtars, zitten niet alleen perfect maar hebben ook een super goed torsie controle systeem, die je enkel goed beschermd in het ongewenste geval van een ongeluk ( beschermd vele malen beter dan de concurrentie) en daarbij zijn de Oxtar's in tegenstelling tot wat de concurrentie je wil doen geloven de enige CE goedgekeurde motorlaarzen die er zijn, dus gewoon het veiligst !!
Ik ben nog lang niet overtuigd. CE keurmerk is voor mij geen garantie van kwaliteit. Misschien heeft AlpineStars/Dainese/Sidi/Daytona/Puma/Forma/Gaerne/ga maar ff door.... niet eens de moeite genomen om de boel ter keuring aan te bieden. Kost waarschijnlijk t*ring veel geld en heeft weinig toegevoegde waarde.Nee, dat is gewoon een feit, check je laarzen maar na, 9 van de 10 hebben gewoon geen CE keur, die van Oxtar wel, en dat komt ook in diverse reviews naar buiten.
Merken als Alpinestars, al zijn ze erg bekend zijn geen synoniem voor absolute kwaliteit, zo kwamen hun backprotectors als een van de slechtste uit tests.
Aan Oxtar laarzen is op uiterlijk zelfs al af te zien dat ze van een betere kwaliteit zijn dan de Alpinestars, ik vind Alpinestars laarzen er veel goedkoper uit zien dan Oxtars en dat terwijl ze weer duurder zijn in aanschaf, marketing.. funny thing..
Heb ze ook! Ze zijn inderdaad heel goed, maar wat een herrie maken die dingen als je loopt. NIET NORMAAL!
Ik ben nog lang niet overtuigd. CE keurmerk is voor mij geen garantie van kwaliteit. Misschien heeft AlpineStars/Dainese/Sidi/Daytona/Puma/Forma/Gaerne/ga maar ff door.... niet eens de moeite genomen om de boel ter keuring aan te bieden. Kost waarschijnlijk t*ring veel geld en heeft weinig toegevoegde waarde.
Als je de sportlaars van Daytona ziet en voelt.... daar kan Oxtar nog een puntje aan zuigen. En in de racerij wordt erg veel met bovengenoemde merken gereden, maar niet zoveel met Oxtar.
Hoewel ik absoluut geen expert ben denk ik toch dat deze discussie af en toe een stapje te ver gaat.. SIDI, A*, Daytona, enz zijn volgens mij allemaal topmerken. Vanaf een bepaalde kwaliteit/prijs zijn laarzen gewoon goed en daar vallen naar mijn mening al deze laarzen onder. Alles daarboven is ongetwijfeld weer een stukje beter, verfijnder, geavanceerder, veiliger, enz. maar hier zal Jan Doorzon weinig van merken. Tenzij je prof bent en regelmatig met snelheden van 200+ over het asfalt glijdt denk ik dat je weinig verschil in 'veiligheid' gaat merken..
Vergelijk het met een helm, of je nu een AGV van 300 hebt of een Schubert van 600, dat gaat vrij wenig uitmaken voor de toestand waarin je uiteindelijk in het ziekenhuis ligt als je het mij vraagt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maargoed we zijn hier immers geen Casey, Valentino of Nicky toch?
niks mis met supertechsEn dat is nu net het punt, sommigen hier willen alleen maar rijden met wat Nicky Valentino of Casey dragen, want die zijn natuurlijk veel veiliger !!. Right... zij hoeven zich echter geen zorgen te maken om aangereden te worden door een auto in de flanken of dergelijke en blijven instinctief "ontspannen" als ze erafgegooid worden op de een of andere manier, terwijl Jan Doorzon spastisch uit alle macht zal trachten om te stoppen en daarbij van alles kan breken. Dat het zelfs profs nog kan overkomen zagen we in de motoGP races afgelopen weekend wel... Een systeem zoals het TCS systeem is geniaal en in geen van de andere laarzen terug te vinden op het niveau van OXtar.
Als iemand met flitsende Supertechs of zo rond wil rijden, ga vooral je gang, maar praat dan geen poep over zaken waar je blijkbaar niets vanaf weet.
Kwestie van wat WD40 op de gewrichten van het TCS systeem spuiten en dan is het heel snel voorbij