Laarzen van Sidi of A-stars

alpinestars hele fijnepasvorm zit super lekker maar wat minder gevoel met schakelen e.d door de dikte van de laars.

sidi, direct goeie pasvorm is veel dunner als de alpinestars maar zit echt geweldig.

ik rij nu met de vertigo corsa en hiervoor had ik de oxtars (race-dinges van 279 euro) en daarvoor de smx plus van Alpinestars....

terugkomend op sidi of alpine, is het puur de smaak en persoonlijk pasvorm van je voet. ze zijn beide goed, zitten beide lekker waarbij de sidi geen indraag(zit)tijd nodig heeft terwijl de alpinestars echt moet inzitten...

keuze is aanjezelf :)
 
Laatst iets van € 170 betaald voor een setje Alpinestars bij Motorport Breda, zitten goed, comfortabel en waterdicht. Exacte type ff kwijt, helemaal zwart, logo is ook zwart.
 
Ik rijd op Oxtars, zitten niet alleen perfect maar hebben ook een super goed torsie controle systeem, die je enkel goed beschermd in het ongewenste geval van een ongeluk ( beschermd vele malen beter dan de concurrentie) en daarbij zijn de Oxtar's in tegenstelling tot wat de concurrentie je wil doen geloven de enige CE goedgekeurde motorlaarzen die er zijn, dus gewoon het veiligst !!
 
Ik rijd op Oxtars, zitten niet alleen perfect maar hebben ook een super goed torsie controle systeem, die je enkel goed beschermd in het ongewenste geval van een ongeluk ( beschermd vele malen beter dan de concurrentie) en daarbij zijn de Oxtar's in tegenstelling tot wat de concurrentie je wil doen geloven de enige CE goedgekeurde motorlaarzen die er zijn, dus gewoon het veiligst !!
Laat me raden.... dat zegt Oxtar zelf zeker?
 
Ik heb Sidi's, 2 maten groter dan mijn normale schoenmaat, ze zijn na 2 jaar nog steeds waterdicht en bevallen dus prima. De andere merken kan ik niet over oordelen....

Succes met je keuze en de aanschaf.
 
Ik heb zelf de Alpinestars SMX4, een nette laars die erg solide zit. Het is een maatje 45, terwijl mijn Nike SB's maat 43 zijn.

Ze hebben een comfortabele, stevige zool die goed aanvoeld. Verder rits je em zo dicht, waarna er met klittenband een flap over de rits heen komt.

Die van mij kostten ongeveer 200 euro dacht ik zo.
 
Een goeie relaxte midag :)

Ik ben een beetje op zoek na redelijk betaal bare laarzen, nou is mij oog gevallen op deze 2 laarzen.

[afbeelding]
Alpinestars laarzen Road race GPS3

En
[afbeelding]

Sidi Laarzen B-2.

Kan iemand wat meer vertelle over de laarze en ervaring enzo. Hoe ze valle.
Bijvoorbeeld vallen ze groot en klein. Heb zelf maat 44 in NIke en adidas schoenen.

Ik kan die van A-stars wel bij motorpoort passen O-) en dan online kopen :9
Maar ben ook wel benieuwd na die laarzen van sidi, want vind die wat sjieker ogen.

Alvast bedankt *O*
Die Alpinestars laarzen zijn fijn :Y ik heb ze ook *O*
 
Ik heb zelf de Alpinestars SMX4, een nette laars die erg solide zit. Het is een maatje 45, terwijl mijn Nike SB's maat 43 zijn.

Ze hebben een comfortabele, stevige zool die goed aanvoeld. Verder rits je em zo dicht, waarna er met klittenband een flap over de rits heen komt.

Die van mij kostten ongeveer 200 euro dacht ik zo.


Heb ik nu ook. €199 bij Hein Gericke. Als je in DLD naar een Hein gaat vraag dan naar de clubcard, 16% korting op je eerste aankoop. Zijn ze nog eens 32 eurie goedkoper.

Over de maat: Ik heb normaal 43-44 en me SMX4 zijn 45.
 
Ik heb Sidi B2's en ben er erg tevreden over... Hele fijne laarzen :) Zijn alleen niet helemaal wind/waterdicht... maar is dit zo erg? Alleen rijden met lekker weer })
 
Haha piepen en kraken doen ze wel inderdaad _O- Vooral dat "rugengraatje" op de hak.
:^

ze zitten erg lekker, kan niet anders zeggen. ik heb ze ook!!

ik heb ook een paar alpinestars supertechs :9~ (witte), die overigens ook heel erg lekker zitten. ik vind ze persoonlijk wat zachter en lekkerder lopen, overigens zonder gekraak. het rijden is bij beiden goed.
voordeel van de supertechs is de ventilatiegaatjes. als je warme voeten hebt voel je er een beetje wind doorheen komen. heerlijk!!!! *O*
alleen moet je er niet mee in de regen rijden -O-
 
Laat me raden.... dat zegt Oxtar zelf zeker?


Nee, dat is gewoon een feit, check je laarzen maar na, 9 van de 10 hebben gewoon geen CE keur, die van Oxtar wel, en dat komt ook in diverse reviews naar buiten.

Merken als Alpinestars, al zijn ze erg bekend zijn geen synoniem voor absolute kwaliteit, zo kwamen hun backprotectors als een van de slechtste uit tests.

Aan Oxtar laarzen is op uiterlijk zelfs al af te zien dat ze van een betere kwaliteit zijn dan de Alpinestars, ik vind Alpinestars laarzen er veel goedkoper uit zien dan Oxtars en dat terwijl ze weer duurder zijn in aanschaf, marketing.. funny thing..
 
Die AlpineStars zitten zeker als pantoffels!!!

Maar als je echt laarzen wil hebben moet je natuurlijk SiDI kopen, dit zijn gewoon dé laarzen!!! :P
 
Nou hebbie al zoveel reacties gehad...ben je er al over uit welke t worden?...
 
Ik rijd op Oxtars, zitten niet alleen perfect maar hebben ook een super goed torsie controle systeem, die je enkel goed beschermd in het ongewenste geval van een ongeluk ( beschermd vele malen beter dan de concurrentie) en daarbij zijn de Oxtar's in tegenstelling tot wat de concurrentie je wil doen geloven de enige CE goedgekeurde motorlaarzen die er zijn, dus gewoon het veiligst !!

Heb ze ook! Ze zijn inderdaad heel goed, maar wat een herrie maken die dingen als je loopt. NIET NORMAAL!
 
Nee, dat is gewoon een feit, check je laarzen maar na, 9 van de 10 hebben gewoon geen CE keur, die van Oxtar wel, en dat komt ook in diverse reviews naar buiten.

Merken als Alpinestars, al zijn ze erg bekend zijn geen synoniem voor absolute kwaliteit, zo kwamen hun backprotectors als een van de slechtste uit tests.

Aan Oxtar laarzen is op uiterlijk zelfs al af te zien dat ze van een betere kwaliteit zijn dan de Alpinestars, ik vind Alpinestars laarzen er veel goedkoper uit zien dan Oxtars en dat terwijl ze weer duurder zijn in aanschaf, marketing.. funny thing..
Ik ben nog lang niet overtuigd. CE keurmerk is voor mij geen garantie van kwaliteit. Misschien heeft AlpineStars/Dainese/Sidi/Daytona/Puma/Forma/Gaerne/ga maar ff door.... niet eens de moeite genomen om de boel ter keuring aan te bieden. Kost waarschijnlijk t*ring veel geld en heeft weinig toegevoegde waarde.
Als je de sportlaars van Daytona ziet en voelt.... daar kan Oxtar nog een puntje aan zuigen. En in de racerij wordt erg veel met bovengenoemde merken gereden, maar niet zoveel met Oxtar.
 
gewoon naar de winkel gaan en pas alle modellen die in je budget vallen en dan degene die het lekkerst zitten en de meeste veiligheid/waterdichtheid geven kopen :)
 
Ben super tevreden over m'n Sidi's.
Ritsen moet je altijd met respect behandelen, dus ook bij Sidi laarzen.
Enkel het leer af en toe een keer invetten met leervet, en je bent verzekerd van jarenlang plezier van dit topproduct.
Sidi heeft al decennia lang een naam hoog te houden in de motor- en wielersport.

Inderdaad, alleen dat piepen en kraken onder het lopen... :X
Maar dat is zo opgelost met een beetje WD40 en een doekje.

WD40 rules... :Y
 
Ik ben nog lang niet overtuigd. CE keurmerk is voor mij geen garantie van kwaliteit. Misschien heeft AlpineStars/Dainese/Sidi/Daytona/Puma/Forma/Gaerne/ga maar ff door.... niet eens de moeite genomen om de boel ter keuring aan te bieden. Kost waarschijnlijk t*ring veel geld en heeft weinig toegevoegde waarde.
Als je de sportlaars van Daytona ziet en voelt.... daar kan Oxtar nog een puntje aan zuigen. En in de racerij wordt erg veel met bovengenoemde merken gereden, maar niet zoveel met Oxtar.


Wat een onzin, Oxtar is juist erg populair in de racerij !!

Troy Bayliss rijdt er o.a. op in de MotoGP worden ze ook heel veel gebruikt, dus doe je huiswerk voor je blaat. En ik zou mijn laarzen ook niet ter keuring aanbieden als ik bovenstaande merken was en al wist dat ik er wellicht niet door ging komen ;)

Dus rijd jij maar rond op wat jij wilt in de waan dat je veilige laarzen aan hebt, dan rijd ik wel rond op laarzen waarvan ik zeker weet wat ze waard zijn op het gebied van veiligheid. En als je ook maar enige marktkennis had dan wist je dat Oxtar verreweg goedkoper is dan de topseries van een Alpinestars e.d. dus hoezo duurder door een C.E. keuring ?
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik absoluut geen expert ben denk ik toch dat deze discussie af en toe een stapje te ver gaat.. SIDI, A*, Daytona, enz zijn volgens mij allemaal topmerken. Vanaf een bepaalde kwaliteit/prijs zijn laarzen gewoon goed en daar vallen naar mijn mening al deze laarzen onder. Alles daarboven is ongetwijfeld weer een stukje beter, verfijnder, geavanceerder, veiliger, enz. maar hier zal Jan Doorzon weinig van merken. Tenzij je prof bent en regelmatig met snelheden van 200+ over het asfalt glijdt denk ik dat je weinig verschil in 'veiligheid' gaat merken..

Vergelijk het met een helm, of je nu een AGV van 300 hebt of een Schubert van 600, dat gaat vrij wenig uitmaken voor de toestand waarin je uiteindelijk in het ziekenhuis ligt als je het mij vraagt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maargoed we zijn hier immers geen Casey, Valentino of Nicky toch?
 
Hoewel ik absoluut geen expert ben denk ik toch dat deze discussie af en toe een stapje te ver gaat.. SIDI, A*, Daytona, enz zijn volgens mij allemaal topmerken. Vanaf een bepaalde kwaliteit/prijs zijn laarzen gewoon goed en daar vallen naar mijn mening al deze laarzen onder. Alles daarboven is ongetwijfeld weer een stukje beter, verfijnder, geavanceerder, veiliger, enz. maar hier zal Jan Doorzon weinig van merken. Tenzij je prof bent en regelmatig met snelheden van 200+ over het asfalt glijdt denk ik dat je weinig verschil in 'veiligheid' gaat merken..

Vergelijk het met een helm, of je nu een AGV van 300 hebt of een Schubert van 600, dat gaat vrij wenig uitmaken voor de toestand waarin je uiteindelijk in het ziekenhuis ligt als je het mij vraagt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maargoed we zijn hier immers geen Casey, Valentino of Nicky toch?


En dat is nu net het punt, sommigen hier willen alleen maar rijden met wat Nicky Valentino of Casey dragen, want die zijn natuurlijk veel veiliger !!. Right... zij hoeven zich echter geen zorgen te maken om aangereden te worden door een auto in de flanken of dergelijke en blijven instinctief "ontspannen" als ze erafgegooid worden op de een of andere manier, terwijl Jan Doorzon spastisch uit alle macht zal trachten om te stoppen en daarbij van alles kan breken. Dat het zelfs profs nog kan overkomen zagen we in de motoGP races afgelopen weekend wel... Een systeem zoals het TCS systeem is geniaal en in geen van de andere laarzen terug te vinden op het niveau van OXtar.

Als iemand met flitsende Supertechs of zo rond wil rijden, ga vooral je gang, maar praat dan geen poep over zaken waar je blijkbaar niets vanaf weet.
 
En dat is nu net het punt, sommigen hier willen alleen maar rijden met wat Nicky Valentino of Casey dragen, want die zijn natuurlijk veel veiliger !!. Right... zij hoeven zich echter geen zorgen te maken om aangereden te worden door een auto in de flanken of dergelijke en blijven instinctief "ontspannen" als ze erafgegooid worden op de een of andere manier, terwijl Jan Doorzon spastisch uit alle macht zal trachten om te stoppen en daarbij van alles kan breken. Dat het zelfs profs nog kan overkomen zagen we in de motoGP races afgelopen weekend wel... Een systeem zoals het TCS systeem is geniaal en in geen van de andere laarzen terug te vinden op het niveau van OXtar.

Als iemand met flitsende Supertechs of zo rond wil rijden, ga vooral je gang, maar praat dan geen poep over zaken waar je blijkbaar niets vanaf weet.
niks mis met supertechs :+ *D
 
Kwestie van wat WD40 op de gewrichten van het TCS systeem spuiten en dan is het heel snel voorbij :)

Hey bedankt voor de tip. Ik heb al vaseline geprobeerd, maar dat helpt alleen op korte termijn...zegmaar een paar uur... Zal ze vanavond een beetje inspuiten met WD wondermiddel.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan