fendo
Die hard MF'er
Heeft iemand een gebruikershandleiding van de Pegaso Cube uit 1998 digitaal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mpartz levert deze handvatten, zoeken onder Accesoires/Sturen/Handvatten.
Ze zijn ook afgelopen weekend in de Vogezen zeer goed bevallen.
Is dit forum dood? Of is in dit forum gewoon weinig activiteit?
Is dit forum dood? Of is in dit forum gewoon weinig activiteit?
Ik heb al meer dan 1,5 jaar niet meer gereden en ik kijk heel weinig hierop ivm baby en verhuizing.
Ik heb overigens geen digitale handeling.
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Pegaso van 1998.
Lekkere motor en ik kan deze uitproberen tot 23 augustus. Dan heb ik een afspraak en wordt alles wat ik intussen tegengekomen ben aan gebreken enzo verholpen.
Ik heb echter nu al dat de temperatuur hoog oploopt. Na ca. 15 km gaat de vin al draaien en staat de temperatuur bijna op 100.
Ik denk dat ik hiervoor eerder terug ga.
Weet iemand of op dit rek gewoon een topkoffer gezet kan worden? Zo te zien een standaard Aprilia rek. Er staat ook Aprilia op.
Wel een fijn sturende motor, maar ik moet even naar de vering kijken want die lijkt mij nogal zacht. Wellicht is dat ook de reden dat hij bij hogere snelheden (130+) wat licht aanvoelt.
Dit kan ook aan mij liggen want ik kom van een BMW R1100 af.
Ik heb de radiateur ontlucht en bijgevuld. De temperatuur blijft nu onder de 80 graden. Wel een k..werk als je de kappen en tank niet wil demonteren. De rechterkap losgemaakt tot onder de koplamp en dan met 2 vingers voor en achterlangs (hou de reacties wel netjes ) de dop losgedraaid. Met mn pink in de radiateur bleef die droog. Dus bijgevuld met een stuk soepel tuinslang op een trechter. Langzaam bijvullen en dan warm laten draaien. Dan weer voorzichtig met mijn pink voelen. Net zolang tot mijn pink nat eruit kwam. Alles met hulp van mijn zoon om e.e.a. vast te houden.Gefeliciteerd met je Pegaso!
Wat betreft die temperatuur, dat kan een lekke koppakking zijn (heb ik gehad) dus dat zou ik zeker laten maken! Pakking zelf kost €50, maar het hele blok moet eruit dus meer dan een dag werk. Dat wil je niet moeten betalen... Overigens moeten dan na 1000km de kopbouten nagetrokken worden, anders ben je na 10k km weer aan de beurt. Mijn fan slaat vrijwel nooit aan, alleen na een tijdje stilstaan.
Kijk, zo mogen we het hier graag horenVooralsnog bevalt hij mij prima!
Kan iemand mij helpen aan een linker voetsteun voor de duo passagier?
Deze worden als set verkocht (links en rechts) voor E 65,00 excl. BTW.
Vind ik toch wel prijzig. Als iemand een gebruikte heeft, dan graag.
Er ligt wel één bij Boonstra in Ureterp.
https://www.boonstraparts.com/nl/on...teun-compleet-links-achter-1999&ID=B10000K901
En pastte het?"Bouwjaar-maand 1999-01" Zal dit ook op een van bouwjaar 1998 passen? Dan bestel ik die wel.
Ik weet niet of ze passen. Omdat erbij stond: Bouwjaar-maand 1999-01 heb ik hem nog niet besteld anders zit ik straks met een voetsteun van een ander (nieuwer) model.En pastte het?
Het lijkt mij wel.
En anders rij je ff langs de dealer, die hebben wel een "pers" staan voor het geval de boel iets "krapper" gemaakt moet worden.
Datzelfde heb ik laats ook gedaan met stepverlagers van een BMW1150GS, die passen nu op mijn Pegaso 650.
Zoals gezegd met een klein beetje hulp van de pers bij de garage.
Vanzelfsprekend kosteloos, 2x 5 seconden werk ...
Ik weet niet of ze passen. Omdat erbij stond: Bouwjaar-maand 1999-01 heb ik hem nog niet besteld anders zit ik straks met een voetsteun van een ander (nieuwer) model.
Voorlopig heb ik een ander probleem. Mijn motor werd weer veel te heet en ik ben vorige week dus bij Motoport Rockanje langs geweest.
Daar is geconstateerd dat de thermostaatklep kapot was. In afwachting op de nieuwe is de oude eruit gehaald. Volgens de moteur kon dat geen kwaad met het warme weer.
Maar op de snelweg gaat het goed. Dan wordt de motor 80-90 graden. Zodra ik de snelweg verlaat of als ik uitsluitend stad rij loopt de temperatuur op tot 100 graden. Bij 90 graden gaat de vin wel draaien en als ik stop is de radiateur aan de rechterkant koud. De linkerkant is gewoon iets warm. Kan er net gewoon mijn hand op leggen maar voelt dan niet heel heet aan.
Dus morgen maar even terug en kijken of ze dit kunnen verhelpen. Ik twijfel er nu zelfs aan of de termostaatklep wel kapot is. Ik heb de motor wel dagelijks nodig voor woon/werk dus anders kijken of ik een leenmotor mee kan krijgen.
We zien morgen wel.
Voetsteun staat dus ff op een laag pitje.
Wat is een acceptabele kilometerstand van een Pegaso. Ik was op zoek naar een TransAlp of soortgelijk toen ik de Pegaso tegen kwam. Mooier en betaalbaarder. Waar je de Transalp regelmatig over de ton vind kan ik dat bij de Pegaso niet vinden. Heeft iemand ervaring met hogere kilometerstanden?