Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Gefeliciteerd met je Pegaso!

Wat betreft die temperatuur, dat kan een lekke koppakking zijn (heb ik gehad) dus dat zou ik zeker laten maken! Pakking zelf kost €50, maar het hele blok moet eruit dus meer dan een dag werk. Dat wil je niet moeten betalen... Overigens moeten dan na 1000km de kopbouten nagetrokken worden, anders ben je na 10k km weer aan de beurt. Mijn fan slaat vrijwel nooit aan, alleen na een tijdje stilstaan.

Wat betreft dat rekje achterop, dat is gewoon de standaard achterkant. Je kunt er wel een topkoffer steun direct opschroeven (ik heb er een van Hepco & Becker).

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Pegaso van 1998.
Lekkere motor en ik kan deze uitproberen tot 23 augustus. Dan heb ik een afspraak en wordt alles wat ik intussen tegengekomen ben aan gebreken enzo verholpen.
Ik heb echter nu al dat de temperatuur hoog oploopt. Na ca. 15 km gaat de vin al draaien en staat de temperatuur bijna op 100.
Ik denk dat ik hiervoor eerder terug ga.

Weet iemand of op dit rek gewoon een topkoffer gezet kan worden? Zo te zien een standaard Aprilia rek. Er staat ook Aprilia op.

Wel een fijn sturende motor, maar ik moet even naar de vering kijken want die lijkt mij nogal zacht. Wellicht is dat ook de reden dat hij bij hogere snelheden (130+) wat licht aanvoelt.
Dit kan ook aan mij liggen want ik kom van een BMW R1100 af.
 
Gefeliciteerd met je Pegaso!

Wat betreft die temperatuur, dat kan een lekke koppakking zijn (heb ik gehad) dus dat zou ik zeker laten maken! Pakking zelf kost €50, maar het hele blok moet eruit dus meer dan een dag werk. Dat wil je niet moeten betalen... Overigens moeten dan na 1000km de kopbouten nagetrokken worden, anders ben je na 10k km weer aan de beurt. Mijn fan slaat vrijwel nooit aan, alleen na een tijdje stilstaan.
Ik heb de radiateur ontlucht en bijgevuld. De temperatuur blijft nu onder de 80 graden. Wel een k..werk als je de kappen en tank niet wil demonteren. De rechterkap losgemaakt tot onder de koplamp en dan met 2 vingers voor en achterlangs (hou de reacties wel netjes ;) ) de dop losgedraaid. Met mn pink in de radiateur bleef die droog. Dus bijgevuld met een stuk soepel tuinslang op een trechter. Langzaam bijvullen en dan warm laten draaien. Dan weer voorzichtig met mijn pink voelen. Net zolang tot mijn pink nat eruit kwam. Alles met hulp van mijn zoon om e.e.a. vast te houden.
Maar het is gelukt.

Verder is het een heel lekker gooi en smijt motortje met ruim voldoende vermogen om ff flink weg te trekken.

Ik kan op 23 aug. terug naar Motorport met een lijst wat ik allemaal tegengekomen ben. Ik denk dat ik hun ook nog ff naar het ontluchten laat kijken voor de zekerheid. Verder doet de achterremschakelaar voor mijn remlicht het niet.
En ik vind de vering heel zacht. Misschien ligt dat aan mij. De demping is namelijk wel goed maar bij afremmen gaat hij heel ver zn voorvering in. Wellicht zal iets dikkere olie helpen. Ik zal dit overleggen met de monteurs.

Vooralsnog bevalt hij mij prima!
 
Laatst bewerkt:
Et voila:

full
 
Kan iemand mij helpen aan een linker voetsteun voor de duo passagier?
Deze worden als set verkocht (links en rechts) voor E 65,00 excl. BTW.
Vind ik toch wel prijzig. Als iemand een gebruikte heeft, dan graag.
 
"Bouwjaar-maand 1999-01" Zal dit ook op een van bouwjaar 1998 passen? Dan bestel ik die wel.
En pastte het?
Het lijkt mij wel.
En anders rij je ff langs de dealer, die hebben wel een "pers" staan voor het geval de boel iets "krapper" gemaakt moet worden.

Datzelfde heb ik laats ook gedaan met stepverlagers van een BMW1150GS, die passen nu op mijn Pegaso 650.
Zoals gezegd met een klein beetje hulp van de pers bij de garage.
Vanzelfsprekend kosteloos, 2x 5 seconden werk ...
 
Laatst bewerkt:
Zo ook maar eens een post hier plaatsen, sinds 2 weken ook eigenaar van een Pegaso. Het is er 1 uit 98 met 20K op de teller.

Motor staat even in de schuur en zodra de nieuwe uitlaatset er is zal ik een paar fotos posten
 
Laatst bewerkt:
Wat is een acceptabele kilometerstand van een Pegaso. Ik was op zoek naar een TransAlp of soortgelijk toen ik de Pegaso tegen kwam. Mooier en betaalbaarder. Waar je de Transalp regelmatig over de ton vind kan ik dat bij de Pegaso niet vinden. Heeft iemand ervaring met hogere kilometerstanden?
 
En pastte het?
Het lijkt mij wel.
En anders rij je ff langs de dealer, die hebben wel een "pers" staan voor het geval de boel iets "krapper" gemaakt moet worden.

Datzelfde heb ik laats ook gedaan met stepverlagers van een BMW1150GS, die passen nu op mijn Pegaso 650.
Zoals gezegd met een klein beetje hulp van de pers bij de garage.
Vanzelfsprekend kosteloos, 2x 5 seconden werk ...
Ik weet niet of ze passen. Omdat erbij stond: Bouwjaar-maand 1999-01 heb ik hem nog niet besteld anders zit ik straks met een voetsteun van een ander (nieuwer) model.
Voorlopig heb ik een ander probleem. Mijn motor werd weer veel te heet en ik ben vorige week dus bij Motoport Rockanje langs geweest.
Daar is geconstateerd dat de thermostaatklep kapot was. In afwachting op de nieuwe is de oude eruit gehaald. Volgens de moteur kon dat geen kwaad met het warme weer.
Maar op de snelweg gaat het goed. Dan wordt de motor 80-90 graden. Zodra ik de snelweg verlaat of als ik uitsluitend stad rij loopt de temperatuur op tot 100 graden. Bij 90 graden gaat de vin wel draaien en als ik stop is de radiateur aan de rechterkant koud. De linkerkant is gewoon iets warm. Kan er net gewoon mijn hand op leggen maar voelt dan niet heel heet aan.

Dus morgen maar even terug en kijken of ze dit kunnen verhelpen. Ik twijfel er nu zelfs aan of de termostaatklep wel kapot is. Ik heb de motor wel dagelijks nodig voor woon/werk dus anders kijken of ik een leenmotor mee kan krijgen.
We zien morgen wel.
Voetsteun staat dus ff op een laag pitje.
 
Hij is mooooi. Je ziet zo dat hij veel nieuwer is dan de mijne (1998). Maar dat is ook een Pegaso!
De kleuren vind ik heel mooi.
Ik vind hem mooier dan de KTM die ernaast staat.Daar valt voornamelijk het zadel, kuip en de grote opening tussen voorwiel en blok op. De Pegaso ziet er veel compacter uit :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ze passen. Omdat erbij stond: Bouwjaar-maand 1999-01 heb ik hem nog niet besteld anders zit ik straks met een voetsteun van een ander (nieuwer) model.
Voorlopig heb ik een ander probleem. Mijn motor werd weer veel te heet en ik ben vorige week dus bij Motoport Rockanje langs geweest.
Daar is geconstateerd dat de thermostaatklep kapot was. In afwachting op de nieuwe is de oude eruit gehaald. Volgens de moteur kon dat geen kwaad met het warme weer.
Maar op de snelweg gaat het goed. Dan wordt de motor 80-90 graden. Zodra ik de snelweg verlaat of als ik uitsluitend stad rij loopt de temperatuur op tot 100 graden. Bij 90 graden gaat de vin wel draaien en als ik stop is de radiateur aan de rechterkant koud. De linkerkant is gewoon iets warm. Kan er net gewoon mijn hand op leggen maar voelt dan niet heel heet aan.

Dus morgen maar even terug en kijken of ze dit kunnen verhelpen. Ik twijfel er nu zelfs aan of de termostaatklep wel kapot is. Ik heb de motor wel dagelijks nodig voor woon/werk dus anders kijken of ik een leenmotor mee kan krijgen.
We zien morgen wel.
Voetsteun staat dus ff op een laag pitje.

Ben vandaag teruggeweest. De bedrijfstemperatuur van de Pegaso is tussen de 90-110 graden. Als ik dus snelweg rijd en de temperatuur is 80 gr. is het mooi. Als ik in het warme weer stadsverkeer rijd en de temperatuur is ong 100 gr. is het ook goed. Als ik dan stop draait de vin nog even door en koelt heeeel snel. daarom is de radiateur bijna koud als ik hem aanraak. (eerst motor uit, standaard zetten, handschoenen uit, helm af en dan voelen). Dus het zal wel goed zijn en maak ik mij druk om niets. Een Pegaso is ook totaal iets anders dan een toermotor zoals BMW-K, BMW-R enzo. Je rijd veel hogere toeren met een 1-cyl. dus wordt ook warmer.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een acceptabele kilometerstand van een Pegaso. Ik was op zoek naar een TransAlp of soortgelijk toen ik de Pegaso tegen kwam. Mooier en betaalbaarder. Waar je de Transalp regelmatig over de ton vind kan ik dat bij de Pegaso niet vinden. Heeft iemand ervaring met hogere kilometerstanden?

Wie o wie? ;)
 
Beste Fendo,

Wat een leuk toeval had het geweest haha; ik was vorige week op vakantie in Rockanje en zou nog langs Motoport gaan.
Is er niet van gekomen, maar dan hadden we mekaar zomaar tegen gekomen haha!

Over die temperatuur he ... kan je helaas niet helpen makker.
En over die km-stand ... 27.ooo km's staat die van mij (bj 2004).
Ben je bekend met het Adventure Rider forum?
Leuk om eens rond te snuffelen, ook al is er opzicht niet zo veel Pegaso spul '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan