lange motorrijders

ben 1.99. rij op een 98-er zx9r (die zijn geloof ik nog iets groter dan de jongere zusjes). heb in een jaar tijd zo'n 15000 woonwerk km afgelegd (de winter doorgereden) en ben zeer tevreden. is ook mijn eerste motor trouwens. was kwa vermogen en wendbaarheid liever op een 600 gestart, maar die waren te klein, en tja...ik wilde een racer.

uiteidelijk koop je toch wat je hart je ingeeft

veel plezier :]
 
ben 1.98 heb een sradje uit 96 gekocht en past super(tot nu toe dan)
andere motoren geprobeerd maar zit ruk.
overigens is het moeilijk te bepalen want sommige hebben een groot bovenlichaam en "kortere" benen en andere hebbe juist weer onwijs lange stelten
 
Mocht je nou niet willen wachten op de antwoorden, dan kan je ze hier alvast lezen.


Er wordt dikwijls gezeverd over de "iets luchtere" antwoorden die ik geef maar bovenstaand antwoord is |( |( |(

Ikzelf 1,90m en lange stelten. Op alle racebananen zitten mijn knieën boven de tank uit, van alle Italiaanse modellen, is er gene ene waar mijn knieën niet tegen mijn kin zitten.
Honda's zuipen te veel en BMW's gaan te vaak stuk. Mijn ideale fiets was mijn vorige frikandellenbak (tiger 955i) maar daarmee lachte iedereen van MF mij uit :+
Daarom mijn huidige tiger 1050. Iets lager dan de 955i maar ruimte zat voor de benen.
 
begin ik me een beetje af te vragen, op wat voor motoren lange motorrijders zitten.
Het heb een bmw, honda hwak gt en een vespa en op alle zit ik goed.
Hiervoor ktm duke II, yamaha FZ6 en kawasaki gpz500 gehad en zaten ook goed.

Maar het beste is om proef te gaan rijden zodat je weet of een motor ook bij jezelf past en lekker zit.
 
Ik ben 1.95 en rij op een GS500F, m'n benen gaan goed achter de kuip..
Maar vind het toch maar een klein ding, het is dat ik vast zit aan 25kw anders had ik iets van een TL1000 gekocht..
Grote jongen, kleine motor, dat ziet dr nie uit.
Bovendien ben ik uitgekeken op 25kw :P
 
ach ik heb het in een ander topic ook gezegd. er zijn volwassen mensen die op midibikes rijden. Maar triumph is wel een aanrader niet de daytona of de speed triples maar de sprint en de tiger wel. Bijkomend voordeeltje. De tiger is oh zo leuk om op te rijden. Nog geen andere motor heeft bij mij zo'n smile op mijn gezicht getoverd :)
 
Laatst bewerkt:
Er wordt dikwijls gezeverd over de "iets luchtere" antwoorden die ik geef maar bovenstaand antwoord is |( |( |(

Ikzelf 1,90m en lange stelten. Op alle racebananen zitten mijn knieën boven de tank uit, van alle Italiaanse modellen, is er gene ene waar mijn knieën niet tegen mijn kin zitten.
Honda's zuipen te veel en BMW's gaan te vaak stuk. Mijn ideale fiets was mijn vorige frikandellenbak (tiger 955i) maar daarmee lachte iedereen van MF mij uit :+
Daarom mijn huidige tiger 1050. Iets lager dan de 955i maar ruimte zat voor de benen.


BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]
Tigers staan juist bekend om de vele kinderziekten het 1e jaar .
veel elektrische storingen die bijna niet op te sporen zijn en erg nerveus gedrag onderin tot uitval in stilstaande situatie,s als stoplichten en filerijden.....
ook zijn er veel problemen door de zwakke dynamo .
zeker geen beginnersmotor als je niet technisch aangelegd bent of een monteursdiploma hebt..... '(
 
BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]
Tigers staan juist bekend om de vele kinderziekten het 1e jaar .
veel elektrische storingen die bijna niet op te sporen zijn en erg nerveus gedrag onderin tot uitval in stilstaande situatie,s als stoplichten en filerijden.....
ook zijn er veel problemen door de zwakke dynamo .
zeker geen beginnersmotor als je niet technisch aangelegd bent of een monteursdiploma hebt..... '(

volgens mij heeft de sprint (het bekuipte broertje van de tiger) juist het goedkoopste in aanschaf onderhoud en rijden tot de 100.000 km. Dat is eens getest door motorrad(er?) het goedkoopste ben je niet als de motor vol zit met kinderziektes.
 
BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]
Dat geldt misschien voor de oude K-series maar die zijn zo doodsaai dat je zou wensen dat ze eerder de geest zouden geven. De vierkleps-boxers zijn tamelijk berucht voor mechanische problemen (mijn nieuw gekochte 93'er RS en '96 RT klokten tesamen voor meer dan 16.000 gulden aan reparaties op in 4,5 jaar, gelukkig onder garantie), terwijl je bij de oudere 2 kleppers met meer dan grote regelmaat de kleppen en carburateurs (veel ge-Bing-el ;) ) in de gaten moest houden.

Niettemin heb ik het 17 jaar en een half miljoen km volgehouden op BMWs. En als ik moest kiezen tussen een BMW en een Triumph zou ik de uitstekende maar tamelijk "klinische" Brit laten staan. En dat terwijl ik in Engeland woon en graag "lokaal" inkoop. :P

Topic:
Ik ben zelf 1.94 m en zit altijd erg krap op een supersport. Het comfort is nog tot daar aan toe maar je kunt gewoon niet lekker vrij bewegen om snel te sturen. Het beste tot nu toe paste ik op een Duc 748, waarvan de stepjes niet alleen hoog maar ook ver naar achteren zijn gemonteerd (paste me beter dan een relatief milde VFR). Een Gixxer 1000 (1e serie) en TL1000R gingen ook redelijk goed.
 
Laatst bewerkt:
ik ben zelf 2.00 meter en zit prima op een yamaha thunderace, forse sportmotor die veel supersports bijhoudt als je een eetje kan sturen en door zijn leeftijd ook prima te betalen, let alleen op olieverbruik (niets ernstigs maar wel veel, dus bijvullen!)
 
Proefzitten bij een heleboel motorzaken en een lijstje bijhouden. Zeker bij langere mensen luistert de been/lichaamverdeling heel nauw. Ikzelf (2.03m) pas bijv niet op een Hayabusa terwijl iemand anders van die lengte er perfect op zit.

Maar Yamaha's en Triumph zijn over het algemeen zeer geschikt. Honda CBF's 600/900/1000 passen ook goed. Passen en proefrijden tot je iets goed gevonden hebt.
 
Proefzitten bij een heleboel motorzaken en een lijstje bijhouden. Zeker bij langere mensen luistert de been/lichaamverdeling heel nauw. Ikzelf (2.03m) pas bijv niet op een Hayabusa terwijl iemand anders van die lengte er perfect op zit.

Maar Yamaha's en Triumph zijn over het algemeen zeer geschikt. Honda CBF's 600/900/1000 passen ook goed. Passen en proefrijden tot je iets goed gevonden hebt.

en natuurlijk vragen of de stepjes verstelbaar zijn en/of er andere stepjes te krijgen zijn die lager gemonteerd kunnen worden, hoef je namelijk niet alles af te strepen, en je houd ook wat meer over om uit te kiezen.
 
Die woorden kun je beter terug nemen...
Ik heb ook kinderziektes gehad met mijn bmw.
(Wel allemaal goed opgelost door bmw.)


www.longwayround.com

30.000km door woest land zonder asfalt en onder zware belading zonder noemenswaardige storingen of tekortkomingen van 3 BMW 1200GSen.
 
Ik (2m07) ben in mijn zoektocht ook uitgekomen op een All-Road.

Daarbij zou je eens iemand een foto van je moeten laten maken terwijl je op zo'n motor zit. Dat ziet er gewoon niet uit; veel te grote vent op een klein brommertje.

Maak eens een proefrit op een Africa Twin zou ik zeggen.
Nix geen noemenswaardige storingen of gebreken voor een-tiende van de prijs van een 1200GS.
Wereldfiets! *O*
 
Laatst bewerkt:
BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]
Tigers staan juist bekend om de vele kinderziekten het 1e jaar .
veel elektrische storingen die bijna niet op te sporen zijn en erg nerveus gedrag onderin tot uitval in stilstaande situatie,s als stoplichten en filerijden.....
ook zijn er veel problemen door de zwakke dynamo .
zeker geen beginnersmotor als je niet technisch aangelegd bent of een monteursdiploma hebt..... '(


Bij mij in op het werk hebben we er 13 in de garage staan. je kunt je niet voorstellen wat er allemaal kapot gaat aan zo'n BMW |(
Alvast een reden om er nooit één te kopen.

Tot nu toe geen problemen met de tiger (ik heb er zelfs één waarvan de brandstofmeter wel werkt)
 
Ja het is een bekend probleem het zoeken naar een motor waarop je past en dat het er ook nog uitziet.......
Ben zelf 2.03 en heb errug lange benen, ben begonnen op een cb750 naked bike kon ik goed op zitten toen een zzr1100 heerlijke machine zit ook goed [type 1991] daarna ff een fz 750 en toen een Hayabusa waar IK redelijk goed op kon zitten maar naar 1,5 uur moest ik er wel af om de benen te strekken omdat de voetsteunen toch redelijk hoog zitten.
Nu rijd ik een Ducati 999s en die is super om te zitten kan mijn benen net kwijt zonder de kuip te raken, dus ook met hele lange benen kun je een supersport rijden hoor :Y
Foto-6JXDPCJF.jpg
 
Laatst bewerkt:
www.longwayround.com

30.000km door woest land zonder asfalt en onder zware belading zonder noemenswaardige storingen of tekortkomingen van 3 BMW 1200GSen.

Ach, ik had mijn splinternieuwe BMW al na 42 km!! kapot, en dat op net asfalt hier in NL, en met een hoop juridisch geduw eindelijk na een week of 10 een nieuwe af kunnen dwingen...

Zo zie je maar weer, de medaille heeft 2 zijden! :P
 
Ja het is een bekend probleem het zoeken naar een motor waarop je past en dat het er ook nog uitziet.......
Ben zelf 2.03 en heb errug lange benen, ben begonnen op een cb750 naked bike kon ik goed op zitten toen een zzr1100 heerlijke machine zit ook goed [type 1991] daarna ff een fz 750 en toen een Hayabusa waar IK redelijk goed op kon zitten maar naar 1,5 uur moest ik er wel af om de benen te strekken omdat de voetsteunen toch redelijk hoog zitten.
Nu rijd ik een Ducati 999s en die is super om te zitten kan mijn benen net kwijt zonder de kuip te raken, dus ook met hele lange benen kun je een supersport rijden hoor :Y
[afbeelding]

Helemaal mee eens....al dat gezeik over 'het ziet er niet uit' blabla.

Gewoon lekker rijden op wat je mooi vindt!

Ik ben 2 meter en heb een GSX-R 1000 K3 gehad, zat ook perfect!

En binnenkort wordt er een Honda CBR 1000 RR of Kawa ZX 10-R aangeschaft *O*
full
 
Helemaal mee eens....al dat gezeik over 'het ziet er niet uit' blabla.

Gewoon lekker rijden op wat je mooi vindt!

Ik ben 2 meter en heb een GSX-R 1000 K3 gehad, zat ook perfect!

En binnenkort wordt er een Honda CBR 1000 RR of Kawa ZX 10-R aangeschaft *O*
[afbeelding]

Ben jij dat op de foto??

Awel, ik moet eerlijk zijn, sorry hoor, het ziet er echt nie uit :N
 
~
BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]


Nooit stuk........ _O- Lees maar eens goed op dit forum :Y . Kardan,versnellingsbak,olieverbruik,etc etc.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn :N , maar nooit stuk? Dat gaat veeeeeeel te ver. Er zitten bar slechte exemplaren tussen.
qua betrouwbaarheid scoren bmw`s onder het gemiddelde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan