lange motorrijders

Ik heb met mn 1m95 gelest op een Honde CB250 nighthawk (man wat had dat ding een power de 1e paar lessen)
Dat was wel even afzien. Gelukkig reden wij geen lessen naar Maastricht en weer terug.
Als eerste motor een rf600 gehad. Leuke machine, maar kreeg toch last van de knieen.
Nu een thunderace en dat bevalt goed eigenlijk, ook de lange stukken.
 
\
BMW,s gaan de eerste 100.000km nooit stuk.
daarna moet je misschien es een kabeltje of een spiegel vervangen.
:]


Nooit stuk........ _O- Lees maar eens goed op dit forum :Y . Kardan,versnellingsbak,olieverbruik,etc etc.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn :N , maar nooit stuk? Dat gaat veeeeeeel te ver. Er zitten bar slechte exemplaren tussen.
qua betrouwbaarheid scoren bmw`s onder het gemiddelde.


die van mij is nu 11 jaar en heeft +90.000km gelopen.
nooit iets mee aan de hand geweest.
met een merk waar er jaarlijks 50.000 van verkocht worden en waar er miljoenen
van rondrijden is er altijd wel eens 1 die wat mankeert .
 
Bij mij in op het werk hebben we er 13 in de garage staan. je kunt je niet voorstellen wat er allemaal kapot gaat aan zo'n BMW |(
Alvast een reden om er nooit één te kopen.

Tot nu toe geen problemen met de tiger (ik heb er zelfs één waarvan de brandstofmeter wel werkt)

_O-
 
die van mij is nu 11 jaar en heeft +90.000km gelopen.
nooit iets mee aan de hand geweest.
met een merk waar er jaarlijks 50.000 van verkocht worden en waar er miljoenen
van rondrijden is er altijd wel eens 1 die wat mankeert .

Ik geloof dat er inmiddels 100.000 per jaar van verkocht worden. Wat niet wegneemt dat de nieuwe generatie boxers (de R1200 serie) toch best wel veel gebreken vertoond, die gelukkig allemaal wel in de garantieperiode lijken te vallen.

Inderdaad, er worden er ontzettend veel van verkocht, dus dat je er vaker van hoort dan bij andere merken is deels daar door te verklaren. Toch zijn er vriend en vijand het er wel over eens dat als het alleen om betrouwbaarheid gaat, dat je dan beter een Honda kunt kopen.
 
Volgens mij is de tl1000r wel een goed idee. Het is een grote motor en ook een srad net als de gsx-r 750 uit 98. Toen mijn tl1000r te koop stond kreeg ik veel reacties van lange mensen. Bovendien zijn ze ook supermooi!

full
 
ben 1.93m en yamaha R1 past prima. heb ook SV 650, fazer 1000, Fireblade gereden en ook dat was geen enkel probleem.
Gewoon het model van je keuze zoeken en lekker proefrijden dan weet je het zo.
succes! :W ;)
 
Dank u voor alle reacties, wat ik hieruit opmaak, is ervaring de beste leermeester. de v-max zat ik ook aan te denken, maar is misschien wat te bruut voor een beginner...
de 750 SRAD komt geloof ik het beste naar voren. Als ik mijn rijbewijs heb, zal ik de eerste tijd toch niet veel lange tochten maken. Hoogstens weekendje ardennen.

Ik dank U nogmaals!
 
Nog mijn ervaringen met motorfietsen. Toen ik klaar was met lessen wilde ik graag een CB600, maar met mijn 1.96m leek dat geen goed idee (knieën kwamen boven de tank uit ;( )

Toen maar een Honda Deauville, paste perfect! Na in 3 jaar en 100.000 km ingeruild voor een BMW R1100S uit '99en als test hiermee naar een paar vrienden in Frankrijk gereden (in 2 dagen heen en terug, zo'n 1500 km). Geen centje pijn! *D En de enige onderdelen die kapot gingen waren de gevolgen van een rotonde vol olie en een overstekend koekblik waar ik voorrang had. :(
Al met al vind ik het een echte aanrader die R1100S...
 
Nog mijn ervaringen met motorfietsen. Toen ik klaar was met lessen wilde ik graag een CB600, maar met mijn 1.96m leek dat geen goed idee (knieën kwamen boven de tank uit ;( )

Toen maar een Honda Deauville, paste perfect! Na in 3 jaar en 100.000 km ingeruild voor een BMW R1100S uit '99en als test hiermee naar een paar vrienden in Frankrijk gereden (in 2 dagen heen en terug, zo'n 1500 km). Geen centje pijn! *D En de enige onderdelen die kapot gingen waren de gevolgen van een rotonde vol olie en een overstekend koekblik waar ik voorrang had. :(
Al met al vind ik het een echte aanrader die R1100S...


mooie motor ook....... *:)
 
Ik ben 1.98.
De volgende motoren gaan prima.
GPZ 600r
ZXR 750 uit 89
Thundercat
R6 uit 2000
Rsvmille
R1 2002
en FZ1

Zelf getest en geen problemen met hele lange benen.
22dc1cfb87028a5b511018e63961996f
 
Ik geloof dat er inmiddels 100.000 per jaar van verkocht worden. Wat niet wegneemt dat de nieuwe generatie boxers (de R1200 serie) toch best wel veel gebreken vertoond, die gelukkig allemaal wel in de garantieperiode lijken te vallen.

Inderdaad, er worden er ontzettend veel van verkocht, dus dat je er vaker van hoort dan bij andere merken is deels daar door te verklaren. Toch zijn er vriend en vijand het er wel over eens dat als het alleen om betrouwbaarheid gaat, dat je dan beter een Honda kunt kopen.
Honda bouwt wereldwijd miljoenen motoren per jaar, BMW is maar een kleine speler in vergelijking. _O- En Hondas kunnen ook problemen geven met betrouwbaarheid en matige kwaliteit, zoals ik met een Africa Twin heb gemerkt.

Ik denk wel dat BMW meer in de kijker staat dan andere merken, vooral oud-gedienden als ikzelf die meer kwaliteit gewend zijn van de oudere modellen (ik ben zelf op de 1100 modellen afgehaakt, vooral de vroegste series waren extreem fragiel). BMW is nu meer gericht op puur rijplezier en zijn in verhouding tot pakweg 30 jaar geleden (toen je nog 2 Hondas voor de prijs van 1 BMW kon kopen) een stuk minder "elitair" en meer mainstream geworden. De service is gelukkig prima als het misgaat, en veel van mijn problemen zijn destijds gratis verholpen zelfs ver buiten de garantie-termijn (in schril contrast met mijn Buell bijvoorbeeld). Het is dus zeker niet allemaal kommer en kwel, vooral de nieuwe 800 series lijken prima, afgezien van (BMW-traditionele) versnellings bak problemen op de vroege modellen.
 
@Ferrekau
Zit jij ook bij de thunderaceclub dan? je naamt komt me iig niet bekend voor. Wel een super motor voor lange mensen!
 
Ben 1.95m en heb altijd een yamaha thundercat gereden met veel plezier en ging goed met mijn lengte.

Heb nu een yamaha xt660x (supermoto) en bevalt met mijn lengte nog veel beter,het staat ook beter zo'n motor als je lang bent,maar er is keus genoeg voor lange mensen mer dan voor de kleine medemens

Succes :W
 
Ben 1.95m en heb altijd een yamaha thundercat gereden met veel plezier en ging goed met mijn lengte.

Heb nu een yamaha xt660x (supermoto) en bevalt met mijn lengte nog veel beter,het staat ook beter zo'n motor als je lang bent,maar er is keus genoeg voor lange mensen mer dan voor de kleine medemens

Succes :W

Ik heb nu een XJ900F uit (schrik niet) '87.
Met mijn 1.95m kan ik daar prima op zitten!
Kopen? Dan doe ik een 1150GS ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan