lange motorrijders

Ik ga over een paar weken (als de temperatuur hier wat hoger wordt) proefrijden op een R6 model '06. Ben 1.90 ongeveer en zal mijn bevindingen wel posten hiero :)
 
Zoala Botti al aangaf is een TL1000 perfect voor lange mensen. Ze zijn erg ruim en comfortabel ook voor lange mensen. Alleen niet de idealle beginnersfiets helaas.

Vriend van me rijdt op een zx6 en is 2.10mtr Ziet er leuk uit, maar volgens hem prima te doen.
 
Ik ben 1.95 en rij op een MuZ Skorpion. Dat is best een klein en laag fietsje, maar ik vind het prima te doen. Bij langere ritten kan ik wel merken dat m'n benen wat opgevouwen zitten, maar als ik gewoon na 2 uur rijden oid ff 5 minuutjes stop, is het geen enkel probleem.
 
Daarbij zou je eens iemand een foto van je moeten laten maken terwijl je op zo'n motor zit. Dat ziet er gewoon niet uit; veel te grote vent op een klein brommertje.
Ter illustratie;
[afbeelding]



_O-

Ken je net zo goed een minibike aanschaffen .
Zit je ook voor joker maar dan een stuk goedkoper.

:+
 
Laatst bewerkt:
hallo, ik ben 1.97, en rij met een gixxer 1000 K6, heb voorheen altijd met een fireblade gereden, en voel me best goed op zulke machines, heb daarvoor wel altijd met touringmachines gereden, zoals bvb goldwing 1500 e.d. maar die gingen niet snel genoeg naar mijn zin, dus supersport alom.
 
1.98 en pas prima op een RSV. Hiervoor een Thundercat en dat was toch wat krapper, echter wel uit te houden. ThunderAce had beter geweest maar was toen bang dat het teveel werd.
R1 uit 2007 ook een weekend mee getoerd en ging ook hartstikke goed.
Helaas zijn het allemaal niet echt lekkere beginners motoren op de Thundercat na.

Denk verder dat het er maar net aan ligt waar je voorkeur naar uit gaat.
Hoor hier veel reacties neem een BMW of een toer. Zal allemaal wel maar ik wil er wel een beetje comfort op inleveren om nu nog te genieten van een echt sportieve motor. Koop later ooit wel eens een GS (ik vind hem wel gaaf) ofzo. En ook op de RSV ga ik elk jaar 3 weken Europa in.
 
verklaar u nader, ge weet meer

Je zinnetje hier ergens hoger in het topic "dan moet ik u vermoorden" intrigeerde me mateloos. Tfeit dat je ook van Bredene bent ook.
Effe een en ander optellen -je loopt teveel in de kijker al besef je het niet- en 2 minuutjes logisch denken later had ik een actie foto van je op het internet beet en nog een minuut later je naam (as you've guessed alright).
Anyway doetternietoe. Ik ken je niet, en ga je nooit kennen, maar als ik je tegenkom (kga je wel herkennen vanwege die foto) dan trakteer ik je geheid een dikke pint. :Y
 
Ik kan je de BMW K100 aanraden; die staat lekker hoog op de poten; ikzelf rij op een verbouwde virago, maar dat is gezien je eerste keuzes waarschijnlijk niet wat je zoekt.

Oh ja, ik ben 1.94 (volgens paspoort)
 
Je zinnetje hier ergens hoger in het topic "dan moet ik u vermoorden" intrigeerde me mateloos. Tfeit dat je ook van Bredene bent ook.
Effe een en ander optellen -je loopt teveel in de kijker al besef je het niet- en 2 minuutjes logisch denken later had ik een actie foto van je op het internet beet en nog een minuut later je naam (as you've guessed alright).
Anyway doetternietoe. Ik ken je niet, en ga je nooit kennen, maar als ik je tegenkom (kga je wel herkennen vanwege die foto) dan trakteer ik je geheid een dikke pint. :Y

fuck, in volle actie, in't gras??

you've got me!!
 
Ik ben 2,01m en ik geniet me suf op mijn BMW R1100S...

En jij hebt je nog niet gemeld in het R1100S-sport topic? :?

Shame on you! :+

Trouwens ik ben 2.00 m en rijd ook op een R1100S. Ik heb alleen een stel steunverleggers erop gezet, omdat ik anders met mijn knieën tegen de bovenrand van de tank kom.
 
Hi,

Zelf ben ik 1,96m. Heb een FZR600R uit 95 en een GSX-R 1000 uit 2001. Beide motoren geen problemen gehad met mijn lengte. Bij de FZR waren de clip-ons verlaagd tot onder de kroonplaat, zodat je een sportievere rijhouding hebt met bijkomend voordeel dat je lager zit ivm de wind. Daarbij een double bubble kuipruitje.

Mijn 1000 heb ik weer een double bubble ruitje en verstelplaatjes voor mijn voetsteunen. Ik ga geregeld de Eifel in en keer dan na 750 km weer thuis. Ben dan net zo gebroken als mijn reisgenoten en die zijn niet langer zijn dan 1,85m en rijden toevallig ook GSXr'en.

Heb daarnaast ook geregeld op een 99er ZX-9R gereden. Ruim, veel windbescherming, veel vermogen en stuurt prima.

Kortom, geen enkele reden om met dat lange lijf een toer machine te nemen.
 
ik ga deze winter beginnen met mijn rijbewijs, en zal eerst opgevouwen zitten op een suzuki rf 600... die kan ik kopen (lees lenen) voor 100,- zodat ik wat meer ervaring heb voor ik een serieuze motor koop, maar die thundercat lijkt me ook wel wat, als ik dit zo lees op marktplaats.

Dank u
 
Wat leuk om te lezen dat er zoveel "lange" motorrijders zijn. Het blad Motor Magazine wil volgens mij ergens in 2008 hier een artikel over maken.

Zelf ben ik 2.06m en heb al meer dan 30000 probleemloze km's afgelegd op mijn Honda VTR-1000F. Ook lange ritten met of zonder duo zijn geen enkel probleem op deze fiets...althans voor mij. Het is reeds gezegd, maar het is gewoon een kwestie van proefzitten/rijden.
De lichaamsverhoudingen zijn voor iedereen anders, dus het is geen garantie dat voor jou een Firestorm de juiste bike is. Succes met de zoektocht!
 
1.94 GSXR , geen problem
full



KTM640 ....ook geen probleem
full




Dus idd gewoon proefrijden ...en als het je om het gezicht gaat...rij eens langs een etalage en kijk zelf....
 
Ik zie hier toch een hoop mensen die lang zijn en supersports rijden reageren dat het prima en perfect gaat. :?

Hou er even rekening mee dat toch minstens een deel daarvan alleen rondjes om de kerk rijdt en niet verder komt dan de lokale motorzaak of klaverblad of lokale bochtencombinaties. Dan gaat het vast allemaal leuk en heb je nergens last van.

Als je denkt wat verder te rijden en vaker de heuvels of bergen op gaat zoeken zullen een hoop van die motoren je pijn en ongemak gaan bezorgen.

Ik zag zelf een post over iemand van 2 meter op een Suzuki RF :? Die heb ik ook gehad en ik ben 10cm korter............................... Mijn laatste tocht (naar Frankrijk) daarmee had ik al pijn (rug en knie) op de heenweg en heb ik op de terugweg vanaf Luik tot Eindhoven met mn benen langs de motor gereden omdat ik ze niet meer kon opvouwen.......

Dat was de druppel. Nu heb ik een allroad( 650 cc mono). Op de snelweg etc niet de snelste, maar eenmaal op de bergweggetjes voldoende snel en echt een stuurfietsje ook. Alleen al doordat je lekkerder zit en fris afstapt na een paar uur rijden ben je er sneller mee dan op zo'n opvouwsportmotor.

Praktische tips:

-koop een zwaaihaak bij de bouwmarkt ga zitten op de motoren die je leuk vindt en vergelijk eens de verschillende hoeken die je knie maakt. Ik zou de ruimste hoek kiezen.

-Hou rekening met het stuur dat de motor heeft. Het is wel handig als dat nog aan te passen is en er geen kuipwerk in de weg zit etc. Sommige mensen zitten beter als ze wat meer voorover leunen (clipons of laag stuur), anderen weer bij een meer rechtop houding (hoog stuur, risers, hoge clipons).

Imho zijn allroads en supermoto/hypermoto's de beste optie als je lang bent. Bandits etc zijn ook goed te doen.
 
Ik zie hier toch een hoop mensen die lang zijn en supersports rijden reageren dat het prima en perfect gaat. :?

Hou er even rekening mee dat toch minstens een deel daarvan alleen rondjes om de kerk rijdt en niet verder komt dan de lokale motorzaak of klaverblad of lokale bochtencombinaties. Dan gaat het vast allemaal leuk en heb je nergens last van.

Als je denkt wat verder te rijden en vaker de heuvels of bergen op gaat zoeken zullen een hoop van die motoren je pijn en ongemak gaan bezorgen.

Ik zag zelf een post over iemand van 2 meter op een Suzuki RF :? Die heb ik ook gehad en ik ben 10cm korter............................... Mijn laatste tocht (naar Frankrijk) daarmee had ik al pijn (rug en knie) op de heenweg en heb ik op de terugweg vanaf Luik tot Eindhoven met mn benen langs de motor gereden omdat ik ze niet meer kon opvouwen.......

Dat was de druppel. Nu heb ik een allroad( 650 cc mono). Op de snelweg etc niet de snelste, maar eenmaal op de bergweggetjes voldoende snel en echt een stuurfietsje ook. Alleen al doordat je lekkerder zit en fris afstapt na een paar uur rijden ben je er sneller mee dan op zo'n opvouwsportmotor.

Praktische tips:

-koop een zwaaihaak bij de bouwmarkt ga zitten op de motoren die je leuk vindt en vergelijk eens de verschillende hoeken die je knie maakt. Ik zou de ruimste hoek kiezen.

-Hou rekening met het stuur dat de motor heeft. Het is wel handig als dat nog aan te passen is en er geen kuipwerk in de weg zit etc. Sommige mensen zitten beter als ze wat meer voorover leunen (clipons of laag stuur), anderen weer bij een meer rechtop houding (hoog stuur, risers, hoge clipons).

Imho zijn allroads en supermoto/hypermoto's de beste optie als je lang bent. Bandits etc zijn ook goed te doen.


Ik denk dat je vwb dat rondje om de kerk misschien wel gelijk hebt. Aan de andere kant, ik heb ook wel ritten van ong. 600 km gemaakt zonder al te veel problemen (last van rug en knieën komt bij mij ook soms voor buiten het motorrijden om).
Wel goeie tips! Dank daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan