Laser Duotech inkorten, wie heeft ervaring?

Ronald53

MF'er
4 dec 2008
51
0
Hallo,

Ik heb voor mijn BT1100 een kofferrek gekocht (op de foto nog niet gemonteerd) voor Givi/Kappa Monokey koffers. De uitlaten komen net wat te hoog om de koffers te kunnen monteren. Ik overweeg de uitlaten in te korten. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je wat kunnen merken aan het geluid, de prestaties van je motor?

Groet,
Ronald
full
 
Als ik het goed zie heeft TS ''vaste'' ophangpunten op de demper zitten.
(Gepopnagelt op de buitenmantel)

Om die ophangpunten op de zelfde plek te houden zul je de buitenmantel aan het uiteinde in moeten korten en de binnenbuis aan de andere kant.
Wel even goed meten dat je van beide even veel af haalt.

Heb het zelf ook eens bij een duotech gedaan, gaat opzich prima.

Toename van geluid zal afhangen van de overgebleven lengte.
Als ik me het goed herinner was de mijne een cm of 8 ingekort en toch wel een duidelijk verschil.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik wel gasdichte popnagels.

Dat lees ik wel vaker maar kan, als ik er zo even over na denk, geen echte rede vinden waarom dat zou moeten. Las dat Bolski in het how to topic wel sprak over water dicht zijn van die dingen maar denk dat regen dat door popnagels komt wel mee zal vallen. Waarschijnlijk zal bij een hoge luchtvochtigheid (nachtje in de regen buiten laten staan bv.) de vulling net zo nat worden.

Ik heb een Supertrapp op mijn motor dus daar kan nog veel meer water in regenen omdat die aan alle kanten 'open' is.
 
Als ik het me goed herinner kun je bij een duotech demper 2 db killers erin stoppen. Een sport en een legal.

De demper is een soort combinatie van absorptie en reflectie demper (duo)

Die legal loopt in een scherp boog naar beneden en hiermee is de demper gekeurd.

Ik begrijp dat door de ophangpunten je juist aan de uitmond zijde wilt gaan inkorten, maar ik ben bang dat je dan de legal insert er niet meer in gaat krijgen als je hem gewoon volledig doorzaagt daar. Dus inderdaad wat geopperd is, de geperforeerde buis etc aan de inlaat zijde van de demper inkorten en de hele handel weer in elkaar schuiven.

duotech_flow_legal_sm_anim.gif


Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dat lees ik wel vaker maar kan, als ik er zo even over na denk, geen echte rede vinden waarom dat zou moeten. Las dat Bolski in het how to topic wel sprak over water dicht zijn van die dingen maar denk dat regen dat door popnagels komt wel mee zal vallen. Waarschijnlijk zal bij een hoge luchtvochtigheid (nachtje in de regen buiten laten staan bv.) de vulling net zo nat worden.

Ik heb een Supertrapp op mijn motor dus daar kan nog veel meer water in regenen omdat die aan alle kanten 'open' is.

Wanneer een "niet gasdichte" popnagel wordt gepopt blijft het bolletje op de trekpin altijd in de popnagel zitten (zie onderstaande afbeelding). Ofwel er is altijd een afdichting. Onder een waterkolom van 1 meter zal deze misschien niet waterdicht zijn. Afijn, de relevantie hiervan met oog op een motorfietsdemper is nul.

Een normale popnagel (bron: Beluma.be).
Standaard.jpg


Een gasdichte popnagel
(bron: Beluma.be).
Gesloten.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan