laser werkt niet op motor???

Je moet wel enorm hoog gekwalificeerd zijn, van nature arendsogen hebben, en een vaste hand als een neuro-chirurg, wil je dat op een afstand van 300 - 400 meter lukken.

Het kàn Pan, het kàn....
Maar het hoeft niet!

:+
 
En het schijnt al zo goed gesteld te zijn met de wapenbeheersing van onze politievrienden, dus grote kans dat ie mis 'schiet' :P

He' skoezzz....try me.... })

Sterker nog, als je maar genoeg zigzagt, zodanig dat jouw riching steeds haaks op de meetrichting is, meet ie snelheid 0.
Klopt :}

Dus feitelijk, als je een motor hebt met al een klein frontaal oppervlak, zou je deze nog kunnen verkleinen door materialen te gebruiken die licht absorberen (roet, oid.). De reflectie is dan nog geringer en is de kans op een goede meting kleiner.... *D

Hmm, pech ... zal ik me toch meer aan de Vmax moeten houden '(
MMMMmmmmmm, mjammie :9 , BMW K1200.....Laservoer...... :+


Zo ken ik ook een casus van een agent die zag (of dacht te zien) dat een auto door rood reed. De vermeende overtreder kreeg een bon thuis, jammer genoeg voor de staatskas, bleek dit een jurist te zijn. Deze verscheurde doodleuk de bon en schreef een brief dat hij het bewijs wilde zien. (in deze brief had hij nog niet vermeld dat zijn auto niet rood en van het merk peugot was, maar een groene mercedes) Uiteindelijk is die zaak voorgekomen, en de uitkomst hiervan was dat de registratie van de overtreding door de agent niet voldoende bewijs was voor de bon. De politie had binnen 12 uur bij de verdachte moeten zijn, om het dan als heterdaad te kunnen behandelen.

Voor zover als ik weet geld dit ook voor de laser.

Dit moet dan haast wel een casus zijn van meer dan 10 jaar gelden, voordat de Wet Mulder werd ingevoerd, voor verkeerszaken is de waarneming van 1 agent tegenwoordig toch echt voldoende om als bewijs te fungeren. En de "bekeurde" moet zijn onschuld bewijzen, niet andersom.
Ook dat je praat over heterdaad in relatie tot het rijden door rood geeft aan dat OF deze casus heel erg oud en achterhaald is OF dat er toch echt iets meer aan de hand was dan alleen maar door rood rijden.

Dat van die opleiding zeiden ze ook van de 'gewone' dienders. :X
ondertussen lopen er hele volkstammen bromsnorren met een wapen zonder dat ze de daarvoor benodigde (vervolg)opleiding gehad hebben. :o
|( echt niet, in iedere regio zijn er inmiddels collega's die hun wapen hebben moeten inleveren omdat ze voor toetsen niet geslaagd zijn.
Niemand van de nederlandse politie laten ze op straat met een wapen lopen waartoe hij/zij niet bevoegd is. Alleen al om aansprakelijkheidsproblemen te voorkomen als het misgaat. Broodje aapverhaal.

Je moet wel enorm hoog gekwalificeerd zijn, van nature arendsogen hebben, en een vaste hand als een neuro-chirurg, wil je dat op een afstand van 300 - 400 meter lukken.

Tja, doorsnee politieagent dus :o :+ :+ :+
 


[...]
|( echt niet, in iedere regio zijn er inmiddels collega's die hun wapen hebben moeten inleveren omdat ze voor toetsen niet geslaagd zijn.
Niemand van de nederlandse politie laten ze op straat met een wapen lopen waartoe hij/zij niet bevoegd is. Alleen al om aansprakelijkheidsproblemen te voorkomen als het misgaat. Broodje aapverhaal.


Broodje aap :?
vorig jaar liepen er nog meer dan 2200 agenten onbevoegd met hun dienstwapen te zwaaien... maar misschien heb je gelijk en zijn deze dirty harry's inmiddels allemaal tot het bot toe getraind in het gericht schieten (met een lasergun ;( )
 
Ik denk dat men bij het laserapparaat gebruik maakt van een gepulseerde laser.
Dit omdat het lastig wordt om verschillen te meten bij een continue straal. ;)
En waarschijnlijk zijn de pulsen zo kort dat deze geen schade aan kunnen richten aan het oog.
 
Dit moet dan haast wel een casus zijn van meer dan 10 jaar gelden, voordat de Wet Mulder werd ingevoerd, voor verkeerszaken is de waarneming van 1 agent tegenwoordig toch echt voldoende om als bewijs te fungeren. En de "bekeurde" moet zijn onschuld bewijzen, niet andersom.


Dus: Leugen+ambtseed = feit?
 
Dit moet dan haast wel een casus zijn van meer dan 10 jaar gelden, voordat de Wet Mulder werd ingevoerd, voor verkeerszaken is de waarneming van 1 agent tegenwoordig toch echt voldoende om als bewijs te fungeren. En de "bekeurde" moet zijn onschuld bewijzen, niet andersom.
Ook dat je praat over heterdaad in relatie tot het rijden door rood geeft aan dat OF deze casus heel erg oud en achterhaald is OF dat er toch echt iets meer aan de hand was dan alleen maar door rood rijden.


klopt idd. dat 1 agent voldoende is, maar dan moet er wel aan een flink aantal voorwaarden voldaan zijn. En volgens mij ben je in dit land onschuldig tot het tegendeel bewezen is en zal het OM dus met bewijzen aan moeten komen. Zeker weten of de getuigenis van 1 agent afdoende is weet ik niet, maar ik vind het wel even leuk om het precies na te zoeken.

ps. de casus was 5 jaar oud, maar wel uit een reader en dan gaat er wel vaker wat mis, snap ik niet want het is jurispundentie en dat mag je gewoon kopieren.
 
Grin... grappig topicje nog...

Ok
Werking laser range finder
simpel, stuur een gecodeerde puls uit en tel hoe lang het duurt voor je de reflectie opvangt, je weet de snelheid van licht, medium is lucht (we doen nie tmoeilijk over drukken en vochtigheid) en voila...afstand

Werking Speedfinder/Speedgun
simpel, stuur meerdere (minimaal 4) gecodeerde pulsen kort na elkaar uit, en tel hoe lang het duurt voor je de reflectie opvangt, je weet de snelheid van licht, medium is lucht (we doen nie tmoeilijk over drukken en vochtigheid), bereken vervolgens het verschil tussen de pulsen en neem de gevonden afstanden mee in je abacus en voila snelheid.

Is een lasergun schadelijk voor mijn ogen?
helaas niet, de laser werkt in een deel van het spectrum dat een (normaal) mens niet kan zien, daarbij is de energie van de puls dermate laag en de pulslengte dermate kort (1 puls = 0.01ms) dat er geen gevaar bestaat. Met je mobiel je vriendin opgeilen is schadelijker...

Waar mikken ze op?
de voorkant van de motor, koplamp, kuip, alles wat maar licht weerkaatst.

Wat is de afstand.
voor de nederlandse wet word een meting pas als betrouwbaar geacht binnen een bereik van 300 meter (hoeveel meter reed je ook alweer per seconde als je 120 rijd????)

Echter, de speedfinders zijn in de werkelijkheid al effectief vanaf 1200 meter !!!!!!!!

Helpt zigzaggen?
ja, tenzij Dirty Harry mikt...dan smelten je banden...als je onvoorspelbaar beweegt kan er neit goed worden gemikt (door mensen) en kan er geen goed meting plaats vinden.

Er zijn onder tussen apparaten die zelfs als je de meest vreemde capriolen uitvooert je volgen en kunnen meten...alleen zijn die wel erg duur (reken ettelijke miljoenen) en daarom voorbehouden aan de jongens met echt speelgoed...(MinDef, DOD...je kent ze wel)

Goed... dus... het KAN wel...maar het IS moeilijk om een moto te meten, als het ze lukt, ben je
a. een lul die te hard rijd en dat ook nog eens in een zeeeer mooi rechte lijn doet
b. de boa/politieagent is familie van Dirty Harry en kan buitengewoon goed mikken, ik zou meteen stoppen want als je door rijd schiet ie zo je ventieldop van je achterband
c. je stond stil
d. je hebt uitermate veel pech, ik zou vast gaan liggen...je valt zo vast nog...

:9

De directie aanvaard generlei aansprakelijkheid voor gedane uitspraken en eventueel hier uit voortvloeiende gevolgen.. *D
 
Dus je kan het beste met een matzwarte motor met weinig frontaal oppervlak en een kleine koplamp rijden dus?
 
Dan heb je aardig hard gereden :(

En met een laser moeten ze je staande houden.

Is jammergenoeg ook gebeurd,bromsnor heeft me zelfs rijdend op z'n motor gelaserd zegt ie maar voorlopig heb ik er nog niks van gehoord,ik reed trouwens 113 ipv 80 dus eigenlijk vrij netjes.Afijn,ik wacht af,ze hebben er in totaal twee jaar de tijd voor en zo druk hebben ze het ook weer niet benk bang....
 
Op woensdag 10 september 2003 01:09 schreef MarcozZ het volgende:rijdend op z'n motor gelaserd [knip
Whoehahahaaahaaa...sorry, snig, tjonge...sorry moest ff :+

Voor de fun 100 gaan rijden (doe het even waar het mag) en mik nu met je vinger op bijvoorbeeld een auto een flink stukkie voor je...moeilijk? Nee? nou ok probeer dan hetzelfde nog eens met een vol 1/2 liter flesje cola in je klauwen...
Zo'n laser weegt minimaal 400 gram, maar volgens mij wegen die dingen die ze hier gebruiken meer richting 800-1200 gram...
 
Op woensdag 10 september 2003 08:22 schreef Moebius_Sandman het volgende:Whoehahahaaahaaa...sorry, snig, tjonge...sorry moest ff :+

Jaaaaaaaa,ze kunnen er wat van bij de graaibrigade IJsselland,echte übercops.
 
Op dinsdag 09 september 2003 23:49 schreef Moebius_Sandman het volgende:
...duidelijke uitleg....

Is een lasergun schadelijk voor mijn ogen?
helaas niet, de laser werkt in een deel van het spectrum dat een (normaal) mens niet kan zien , daarbij is de energie van de puls dermate laag en de pulslengte dermate kort (1 puls = 0.01ms) dat er geen gevaar bestaat. Met je mobiel je vriendin opgeilen is schadelijker...
Dit wil niet zeggen dat het laserlicht daardoor minder schadelijk is!!
Het is zelfs nog gevaarlijker omdat bij het onzichtbare licht de oogsluitreflex niet werkt (je ziet immers geen fel licht) en het licht dus langer de tijd krijgt om op het oog in te werken.

Verder is het een goed verhaal :}
 
Is jammergenoeg ook gebeurd,bromsnor heeft me zelfs rijdend op z'n motor gelaserd zegt ie maar voorlopig heb ik er nog niks van gehoord,ik reed trouwens 113 ipv 80 dus eigenlijk vrij netjes.Afijn,ik wacht af,ze hebben er in totaal twee jaar de tijd voor en zo druk hebben ze het ook weer niet benk bang....
RIJDEN GELASERD ??????
Onmogelijk. Je moet dat ding echt "trillingsvrij" houden tijdens de meting anders doet ie t niet. En je moet nogal nauwkeurig richten, zeker bij een motor om het terugkomende "laserstraaltje"ook weer terug te vangen. En dan ook nog op een motor/in auto met die laser voor je oog met het andere oog dicht rijden.
NO WAY.......


En volgens mij ben je in dit land onschuldig tot het tegendeel bewezen is en zal het OM dus met bewijzen aan moeten komen.
Helaas.....voor de "Wet Mulder" is 1 verbalisant genoeg.
1 agent die zegt dat je door rood reed is dus voldoende. Ook bij de rechter.
Bewijslast voor deze "mulderzaken" ligt bij degene die bezwaarschift indient en die zegt dat het niet klopt. Dit is een aantal jaren geleden zo ingevoerd omdat er zoveel voor deze "kleine" verkeersovertredingen geschreven werd en er een zeer uitgebreide procedure was voor het aantekenen van bezwaar. Nu gaat men uit van de verbalisant die ambtseed/ambtsbelofte een constatering op papier zet, daarvoor tekend en ook strafbaar is als blijkt dat hij bewust onjuistheden vermeld.
 
afgelopen week werd een plaatsgenoot met z'n auto met laserschield gelaserd en daarna aangehouden omdat de wetshandhavers een foutmelding op hun speeltje constateerden.
Vervolgens werd de betreffende auto door de bromsnorren met dusdanige precisie onderzocht dat de lasershield gevonden werd (deden ze dat ook maar eens als je huis of je auto weer eens leeggehaald is |( ).
Vervolgens werd die lasershield natuurlijk in beslag genomen.... '(

Nu wil ik eerdaags zo'n ding aanschaffen (heb inmiddels voor meer dan 500 euri aan kleine k*tbekeuringen staan voor dit jaar), maar is die inbeslagname gebaseerd op echte juridische gronden of maak je een kans als je het voor laat komen :? . Dat van dat hinderen van dienders tijdens het uitvoeren van hun plicht etc. ken ik, maar houd dit stand in een rechtzaak?
 
Helaas.....voor de "Wet Mulder" is 1 verbalisant genoeg.
1 agent die zegt dat je door rood reed is dus voldoende. Ook bij de rechter.
Bewijslast voor deze "mulderzaken" ligt bij degene die bezwaarschift indient en die zegt dat het niet klopt. Dit is een aantal jaren geleden zo ingevoerd omdat er zoveel voor deze "kleine" verkeersovertredingen geschreven werd en er een zeer uitgebreide procedure was voor het aantekenen van bezwaar. Nu gaat men uit van de verbalisant die ambtseed/ambtsbelofte een constatering op papier zet, daarvoor tekend en ook strafbaar is als blijkt dat hij bewust onjuistheden vermeld.

Kan wel kloppen, maar een agent is toch ook maar een mens, je hebt nog steeds te maken met het feit dat mensen niet feilloos zijn (gelukkig niet zeg) dus zou zo'n bekeuring op gronden van redelijkheid en billikheid ongegrond kunnen worden verklaard .
vb. Het is erg regenachtig (zoals gisteren) en een agent meent te zien dat jij door rood rijdt, maar in feite ben jij het niet, het is een andere auto/motor met een gelijkend kenteken. Je woont wel in de zelfde buurt, dan maakt deze wet het praktisch onmogelijk om je onschuld te bewijzen. Bovendien is het bijna onmogelijk om te bewijzen dat een agent met opzet onjuiste dingen "constateerd" In principe zou het door deze wet zelf mogelijk zijn (ik zeg niet dat het mag door deze wet) dat een regio zijn quotum aan bekeuring haalt gewoon door een zooi bekeuringen uit te schrijven op bureau. Vind het dus wel een vreemde regeling, maar goed ik ga hem vanavond eens even opzoeken. ben wel even benieuwd.

Op woensdag 10 september 2003 19:48 schreef DikkeLeo het volgende:
afgelopen week werd een plaatsgenoot met z'n auto met laserschield gelaserd en daarna aangehouden omdat de wetshandhavers een foutmelding op hun speeltje constateerden.
Vervolgens werd de betreffende auto door de bromsnorren met dusdanige precisie onderzocht dat de lasershield gevonden werd (deden ze dat ook maar eens als je huis of je auto weer eens leeggehaald is |( ).
Vervolgens werd die lasershield natuurlijk in beslag genomen.... '(

Nu wil ik eerdaags zo'n ding aanschaffen (heb inmiddels voor meer dan 500 euri aan kleine k*tbekeuringen staan voor dit jaar), maar is die inbeslagname gebaseerd op echte juridische gronden of maak je een kans als je het voor laat komen :? . Dat van dat hinderen van dienders tijdens het uitvoeren van hun plicht etc. ken ik, maar houd dit stand in een rechtzaak?

je maakt alleen een kans als het apparaat niet puur bedoelt is om de laser meting te storen en zelfs dan is het erg lastig geloof ik. Het is te proberen dat natuurlijk wel. Als je dan gepakt word en ze slopen het er iets te grof af, kun je proberen ze daarop aan te klagen, maar dan moet er echt grof te werk gegaan zijn.
 
Op donderdag 11 september 2003 09:44 schreef CB400F het volgende:Kan wel kloppen, maar een agent is toch ook maar een mens, je hebt nog steeds te maken met het feit dat mensen niet feilloos zijn (gelukkig niet zeg) dus zou zo'n bekeuring op gronden van redelijkheid en billikheid ongegrond kunnen worden verklaard .

Bovendien is het bijna onmogelijk om te bewijzen dat een agent met opzet onjuiste dingen "constateerd"

In principe zou het door deze wet zelf mogelijk zijn (ik zeg niet dat het mag door deze wet) dat een regio zijn quotum aan bekeuring haalt gewoon door een zooi bekeuringen uit te schrijven op bureau. Vind het dus wel een vreemde regeling, maar goed ik ga hem vanavond eens even opzoeken. ben wel even benieuwd.

precies... dit werkt niet !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan