Lichte motorscooter

Vroeger... toen wij, stoere motorrijders, nog kwamen afgeven in dit sub-fora op de meisjes op scooters.

Tegenwoordig hoeft dat niet meer, de meisjes doen dat onderling zelf tegenwoordig *D

( rustig, rustig.... just kidding, beetje olie/vuur. Zo, kom maar op met de topicreports de nb een moderator gebruikers aan het pesten is, meisje....)
Vind je het echt leuk? Gaan mods nu ook al een flamewar beginnen? Stoer hoor! :r
 
Vind je het echt leuk? Gaan mods nu ook al een flamewar beginnen? Stoer hoor! :r

Wist je dat ik zelf ook een 150cc scooter heb ?

Ik ben alleen niet zo vreselijk onzeker erover.

Waarschijnlijk omdat ik het afwissel met rijden op mijn andere beestachtige vette mannelijke motoren.







Laat je toch niet zo op de kast jagen.

Wees gerust, ik ben al weer weg uit dit topic, te gevoelig allemaal voor mij hier.
 
Nou, ik ben er absoluut ook niet onzeker over. Ik heb vroeger ook gewone motorfietsen gereden en dat is niks moeilijker dan motorscooterrijden. Ik stoor me hier alleen aan de z.g. stoere motorrijders die denigrerend doen over motorscooterrijders. Ik hoef dit juist van een mod helemaal niet te verwachten. Zo, ik ben nu van de kast af! *D
 
Wist je dat ik zelf ook een 150cc scooter heb ?

Ik ben alleen niet zo vreselijk onzeker erover.

Waarschijnlijk omdat ik het afwissel met rijden op mijn andere beestachtige vette mannelijke motoren.







Laat je toch niet zo op de kast jagen.

Wees gerust, ik ben al weer weg uit dit topic, te gevoelig allemaal voor mij hier.
Ik denk dat hier nog veel reacties op komen....
 
Waarschijnlijk omdat ik het afwissel met rijden op mijn andere beestachtige vette mannelijke motoren.
95678007-8835-4BEF-BE79-DCB85490A81B.jpeg
 
Ik denk dat hier nog veel reacties op komen....

Dat zou wel het domste zijn wat je kan doen als scooterliefhebber.

Maar ik denk dat je gelijk hebt :Y



Ik heb vroeger ook gewone motorfietsen gereden en dat is niks moeilijker dan motorscooterrijden. Ik stoor me hier alleen aan de z.g. stoere motorrijders die denigrerend doen over motorscooterrijders. Ik hoef dit juist van een mod helemaal niet te verwachten. Zo, ik ben nu van de kast af! *D

Als ik denigrerend zou doen, dan zegt dat vooral iets over mij.
Zoiets op jezelf betrekken is niet verstandig, raak je van gefrustreerd als je dat teveel doet.

Vooral aangezien ik zelf een 150cc scooter erbij heb :+
Ik was even benieuwd of men zichzelf inmiddels kon accepteren als scooterrijder of niet. Schijnbaar niet, anders laat je zo'n reply toch lekker links liggen ?
Al helemaal als degene die het post het er zelf bij zet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu wat verder door jullie advies en kijk nu scooters van 300 - 400 cc met een prijsklasse tot max. 7000 euro.
Maar ik vind onderhoud ook belangrijk zowel qua kosten als frequentie en dat kunnen jullie wel omschrijven.
Om de hoeveel kilometers, interval, moet zo (eventuele nieuwe) scooter naar de dealer.
Voor mijn nieuwe motor had ik 1000 km beurt vanwege inrijden, vervolgens 10.000 of jaarlijkse beurt.

Wat kost (jaarlijks) het onderhoud en wat zijn de verplichte vervangingen daarvan.
Het hoeft niet noodzakelijk een nieuwe te zijn, maar wel eentje die betrouwbaar en weinig onderhoud nodig heeft.
Voor mijn Piaggio Beverly (volgens Disaster-Master Italiaanse troep, volgens mij een prima stukje engineering: ieder zijn mening) schrijft de fabrikant een onderhoudsbeurt voor elke 10000km (bougie, olie, oliefilter en de CVT-rollers vervangen + enkele controles), en om elke 15000km de V-aandrijfriem te vervangen. Banden en remvoeringen zijn te vervangen als ze versleten zijn.
Wat een onderhoudsbeurt kost weet ik niet. Ik heb hem op 9000km gekocht en zit nu op 13000km. Het eerste onderhoud moet ik nog laten uitvoeren.

Ik ben een plezierrijder en die 10000km betekent voor mij dat ik eens per 2 jaar de scooter moet binnenbrengen voor onderhoud. Vind ik prima.
Maar jij zal waarschijnlijk wel meer kilometers maken.

Je zal hier op dit forum ervaringen aantreffen waaruit blijkt dat je die onderhoudsbeurten rustig wat kan rekken. En dat kan best wel zo zijn.
Maar als je elke dag op je scooter moet kunnen vertrouwen dan zou ik toch de voorschriften van de fabrikant aanhouden.
 
Vroeger... toen wij, stoere motorrijders, nog kwamen afgeven in dit sub-fora op de meisjes op scooters.

Tegenwoordig hoeft dat niet meer, de meisjes doen dat onderling zelf tegenwoordig *D O-)










( rustig, rustig.... just kidding, beetje olie/vuur. Zo, kom maar op met de topicreports de nb een moderator gebruikers aan het pesten is, meisje....)

Heb je enig idee hoe neerbuigend dit is naar vrouwen toe? :r
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wel het domste zijn wat je kan doen als scooterliefhebber.

Maar ik denk dat je gelijk hebt :Y





Als ik denigrerend zou doen, dan zegt dat vooral iets over mij.
Zoiets op jezelf betrekken is niet verstandig, raak je van gefrustreerd als je dat teveel doet.

Vooral aangezien ik zelf een 150cc scooter erbij heb :+
Ik was even benieuwd of men zichzelf inmiddels kon accepteren als scooterrijder of niet. Schijnbaar niet, anders laat je zo'n reply toch lekker links liggen ?
Al helemaal als degene die het post het er zelf bij zet.
Ik verbaas me misschien nog wel meer dan jij hierover. In het pcx topic lijkt het idee dat scooters minder zijn dan grote motoren niemand wat te boeien en verder kom ik niet veel in scooter topics.

Ik vind een scooter ook minder dan een motor. Net zoals ik een Volvo V70 minder vind dan een Volvo XC90. En toch ben ik erg blij met mijn V70 en mis ik niets.

Voor mijn pcx150 geld dit overigens niet, ik mis het gemak van mijn vorige motor, Triumph trophy 900, op de snelweg wel degelijk. En aangezien dat ding ook 1:21 deed maar dan wel met 25 liter benzine aan boord deed hij niet veel onder voor de grotere scooters. Want om ook 170 te kunnen is er denk ik een 600cc nodig en die verbruiken ook nog best veel.
Hoewel ik het mis voel ik me niet minderwaardig met mijn brommer en voel ik nooit de drang het apparaat te verdedigen. Ik leg wel eens uit dat hij goedkoop te rijden is met zijn 10.000 per beurt en max 120 euro per beurt (zelf doen) en daarbij een verbruik van 1:38 tot 1:52 afhankelijk van de omstandigheden.

Aan alle mede scooter rijders zou ik adviseren een wat dikkere huid te kweken. En hou alsjeblieft op met mbm aanvallen, hij zegt notabene zelf nog dat hij er niets mee bedoelt en het maar een grapje is.
Kunnen jullie nu echt niet tegen de grapjes als raceplee enzo? Misschien dan maar weer een "echte" motor kopen....
@PeterCC juist een veelrijder kan wat langer met zijn olie doen en na een bepaald aantal km's kan het kleppen controleren ook wel wat later. Zo zijn er model specifiek best wat dingen die wel op tijd moeten maar sommige dingen kunnen best wat later.
 
We hebben net een heel lang topic achter de rug over scooters versus motoren.
Laten we hier on topic blijven.
 
Vroeger... toen wij, stoere motorrijders, nog kwamen afgeven in dit sub-fora op de meisjes op scooters.

Tegenwoordig hoeft dat niet meer, de meisjes doen dat onderling zelf tegenwoordig *D O-)










( rustig, rustig.... just kidding, beetje olie/vuur. Zo, kom maar op met de topicreports de nb een moderator gebruikers aan het pesten is, meisje....)
Wist je dat ik zelf ook een 150cc scooter heb ?

Ik ben alleen niet zo vreselijk onzeker erover.

Waarschijnlijk omdat ik het afwissel met rijden op mijn andere beestachtige vette mannelijke motoren.







Laat je toch niet zo op de kast jagen.

Wees gerust, ik ben al weer weg uit dit topic, te gevoelig allemaal voor mij hier.
Dat zou wel het domste zijn wat je kan doen als scooterliefhebber.

Maar ik denk dat je gelijk hebt :Y





Als ik denigrerend zou doen, dan zegt dat vooral iets over mij.
Zoiets op jezelf betrekken is niet verstandig, raak je van gefrustreerd als je dat teveel doet.

Vooral aangezien ik zelf een 150cc scooter erbij heb :+
Ik was even benieuwd of men zichzelf inmiddels kon accepteren als scooterrijder of niet. Schijnbaar niet, anders laat je zo'n reply toch lekker links liggen ?
Al helemaal als degene die het post het er zelf bij zet.
0048993F-10CE-46AE-BAD9-0B2D6EC75EF5.gif
 
Wat ik mij dan weer afvraag....

Hoe krijgen die scooterrijders hun voeten op die treeplank achter de beenschilden?

Lijkt mij best moeilijk met die lange tenen. :+
Nee, mods die motorscooterrijders "meissies" noemen, dat getuigd van respect!
Maarja, als we daarop reageren omdat we zulke denigrerende uitspraken niet van een moderator hoeven te verwachten hebben we lange tenen... Echt niet te geloven, motorscooterrijders zijn hier blijkbaar alleen geaccepteerd als ze alle stront maar slikken. Zoniet, dan zijn we onzeker of meissies. |(
 
Heb je enig idee hoe neerbuigend dit is naar vrouwen toe? :r

Als je een duidelijk niet serieuze reply letterlijk neemt wel ja.

Dacht dat jij lang genoeg op M-F meeliep om te weten hoe ik in elkaar steek, en wat grof gezegd zijn kijk op dat soort dingen is.





Nee, mods die motorscooterrijders "meissies" noemen, dat getuigd van respect!
Maarja, als we daarop reageren omdat we zulke denigrerende uitspraken niet van een moderator hoeven te verwachten hebben we lange tenen... Echt niet te geloven, motorscooterrijders zijn hier blijkbaar alleen geaccepteerd als ze alle stront maar slikken. Zoniet, dan zijn we onzeker of meissies. |(

Ik ben niet degene die jou voor gek zet, dat doe je zelf met nog eens zo'n reactie als deze. En je doet het veeeel beter dan ik ooit zou kunnen.


Ik heb al drie x vermeld dat ik ook een 150cc scootertje heb staan.
Ik neem mijzelf dus net zo op de hak als jullie.
Dat hebben anderen inmiddels ook geprobeerd duidelijk te maken.
En dat is ook alles, ik neem de boel op de hak.
Ik ben dus waarschijnlijk zelf ook zo onzeker en een meisje ?

Bij deze: Dit zelf zo onzekere meisje had het schijnbaar nodig wat zelfvertrouwen op te bouwen door op anderen af te geven.
Excuus daarvoor, dank dat mijn onzekerheid dankzij jullie harde reacties nu nog zwaarder weegt, ik ga stil in een hoekje liggen huilen om mijn gepleegde zonden.


Kolere... gevoelige zieltjes hier.
Ik beloof bij deze dat ik voorlopig niet meer in dit topic zal komen.
 
Nee, mods die motorscooterrijders "meissies" noemen, dat getuigd van respect!
Maarja, als we daarop reageren omdat we zulke denigrerende uitspraken niet van een moderator hoeven te verwachten hebben we lange tenen... Echt niet te geloven, motorscooterrijders zijn hier blijkbaar alleen geaccepteerd als ze alle stront maar slikken. Zoniet, dan zijn we onzeker of meissies. |(
He kunt het misschien niet geloven maar mods zijn ook mensen EN mede forumers welke gewoon meedoen met als jij en ik. En ik zie dat graag zo blijven eigenlijk.

Heb je vaker last van mensen welke je in een hokje drukken wat je niet leuk vindt? Zoals nu, "meisie" omdat je scooter rijd? Ik heb het idee van wel namelijk en het zal je verbazen, dat ligt waarschijnlijk niet aan de ander.

5c73b28ac0866322bcfc47c2d2e384b7.png

Ik hoop dat we hier niet meegaan in de trend van niemand mogen beledigen...
7a416.jpg
 
Een burgman 650 voor dat geld staat synoniem met veel kilometers. Een burgman 650 en veel kilometers staat synoniem voor mogelijk erg hoge kosten.
Rij zelf een majesty 400 nadat ik ook een 650 heb overwogen
Misschien moet je de vraag nog een keer opnieuw lezen. :+
 
De sym symphony waar ik gister ben naar wisten kijken,is niet doorgegaan. Was helaas niet helemaal wat ik zocht. We zoeken verders..
Ben je nog steeds aan het kijken voor een snor, of toch een lichte motorscooter?

In het laatste geval zou ik zeker naar de genoemde PCX 125/150 gaan kijken en tenminste een proefrit maken. Ze staan voldoende te koop voor je budget. Ik heb zelf een SH300, omdat ik toch iets meer vermogen wilde voor stukjes over de ring A10 en snelweg. Maar voor stads- en binnendoorverkeer is een PCX ideaal, en de start-stop functie is heerlijk. Ik heb er een aantal keer eentje gehuurd op vakantie, en zou er graag eentje bij willen hebben maar aangezien ik al weinig km's op de SH maak is dat lastig te verantwoorden ;) Koop er eentje met niet te gek veel km's, en je verkoopt 'm later eventueel weer met relatief weinig verlies.
 
kun je er ook bij vertellen wat niet aan je wensen voldeed bij dit model? misschien kan er dan iets gerichter meegedacht worden.
Denk dat t eerder aan mij lag,nu we een paar dagen verder zijn. Denk dat ik de afwerking beter verwacht had,gezien ik ook een people gehad heb. Die vond ik kwa afwerking beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan