Liefde op het eerste gezicht. (de verboden vrucht?)

Laten we dit niet laten uitmonden in een flamewar. :o
Ik ben ondertussen wel overtuigd dat die motor een slecht idee is om als eerste motor te kopen.
Dus ben ik aan het uitkijken naar iets waar ik rustig en veilig op kan leren rijden. (echt rijden dan, niet rijden om door je examen te geraken)
de hornet '08 van de rijschool was al genoeg voor mij, maar daar kan je niet echt mee reizen met een passagier en baggage voor 2...

Voor die Hornet zijn genoeg alternatieven, die én lol bieden én het gebruiksgemak dat je zoekt.

Je hebt gelijk, neem als eerste fiets een motor waar jij kunt leren "de baas" op te zijn, niet andersom.
Als je op een motor begint waar je veel te veel respect voor moet hebben bij het gasgeven etc., wordt je leercurve veel steiler en duurt het veel langer voor je zo'n fiets optimaal kunt gebruiken.

Vergis je niet: als je de foute dingen doet (en die ga je absoluut doen als beginnend motorrijder....) kan ook een "tamme" fiets met 60 pk je genadeloos uit het zadel gooien.
Neem bij voorkeur een niet te nieuwe fiets, als het ff kan niet behangen met allemaal plastic (dúúr als dat vervangen moet worden....) en ga lekker karren met dat ding.
Je wordt er een betere motorrijder van dan die posers die zo nodig met een R1 moeten beginnen......
 
Tja Gert, besef dat je iets koopt waar mensen voor willen posten.
Ik heb altijd oude motoren gehad, en af en toe denk ik ook wat is het nou erg dat de motor weg is; maar dat ding was duur!
Het rijd erg goed, vermogen is veel te weinig piek (een 80cc crosser of yamaha rd is veel enger)
En het gaat zo snel dat je je moet kunnen inhouden tot duitse dagen. Bochten is top, een zwaar lor de hoek om krijgen vind ik mooi.

Starten op een zware is prima, heb ik ook gedaan, bijna 20 jr geleden;
http://oldskoolsuzuki.info/patrick/hardcorekats/efe/street/street-efe12.jpg
 
Starten op een zware is prima, heb ik ook gedaan, bijna 20 jr geleden;
street-efe12.jpg
dat wil wel met zon achtertandwiel :} maar zwaar toen en zwaar nu is toch een tikkie anders *D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben na 5 jaar motorrij-ervaring op een 1000cc supersport gestapt. Ik zit nog verre van het kunnen van de 1000cc :P

Ben begonnen op een 500, daarna een 650 en toen de 1000. Het is wel compleet iets anders maar heeeeeerlijk om dat gas open te gooien *O*

Kortom, begin lekker op iets rustigs en leer het (be)rijden ;)
 
:^ en sowieso.... een motorrijder die uitgekeken raakt op motorrijden? :? Persoonlijk heb ik op iedere motor plezier, of het nou 51cc is of 1200.

:^

Snap ook die gastjes allemaal niet die na 1 maandje al uitgekeken zijn op hun 25 kW fiets.
Op (bijna) elke motor kun je veel plezier hebben.
 
Gewoon een proefrit maken en kijken hoe ie bevalt.
Wanneer je met remsporen in je onderbroek terugkomt bij de dealer is het geen goede keuze :+
 
}) })

Het is waar, met iedere motor rij je met plezier. Effe wennen en dan is het met een oude Jawa ook leuk rijden. Lekker eruit halen wat er in zit.

En met die pk' s ..... laat je toch niet gek maken. De dikke toerbuffels van vroehger, voor de echte ervaren mannen, de groot-toerist met snor en baard waar het ijs in vastvroor. Van die nog met borstharen ..... allemaal rond de 50-60 pk. BMW R75/5 Moto Guzzi V7 Sport, Honda CB 750 four, Suzuki GT 750 en iets later GS 750 enz.

Met 27 kw ongeveer 40 pk kun je heerlijk rijden, jaren plezier hebben en later met 70 pk ook weer jaren. Zeker als je leest dat de gemiddelde motorrijder maar een 2800 km per jaar maakt. En dat is dan gemiddeld !!!!!

Doe JIJ nou maar normaal. want er zitten al gekken genoeg op de weg (vooral in die auto's en bestelbussen).

:] :W

Wat de keus van de topicstarter voor die blauwe betreft, nou, smaak heb je in ieder geval. Maar die dikke komt er ook nog wel ..........
 
De zzr1400 is goed te rijden,nederland is te klein voor zo een motor maar daar is ze niet de enige in. Als jij d'r mooi vind wie is die ander dan om te zeggen dat je deze motor niet zou moeten kopen. Succes met je beslissing.
 
Ik zeg ook, eerste maand onder de 5000 toeren blijven. Aan het stuurgedrag wennen. Daarna rustig blijven opbouwen. Ik ben begonnen op de 1100 en leef ook nog steeds
 
Ik heb nog zo'n ZZR gevonden. Maar eentje die gelimiteerd is op 78kw.
Heel interessant voor de taksen en verzekering. En die is niet zo fel als de full power, dus dat is misschien een goed idee zijn?

(ik ga wel nog eventjes mogen sparen heh)
 
de hornet '08 van de rijschool was al genoeg voor mij, maar daar kan je niet echt mee reizen met een passagier en baggage voor 2...


Tuurlijk wel joh. Wat is het probleem?
Bagage en passagier kun je op bijna alle motoren kwijt. En ik zou me kunnen voorstellen dat een passagier op die Hornet beter zit dan op de ZZR
 
In m'n droom wel ja :D

tis nog even wachten tot de financiele status het toe laat. Dan testrijden op alles wat ik in de winkel zie staan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan