Maico 250cc projectje

Wat ermee doen?

  • Helemaal origineel maken

    Stemmen: 29 80,6%
  • Niks mee doen, opbouwen en raggen maar

    Stemmen: 5 13,9%
  • Helemaal verbouwen, blits ding van maken

    Stemmen: 2 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.241
57
Luttenberg
Hey allemaal,

Vandaag hebben mijn kameraad en ik een Maico 250cc crossmotor gekregen *D Het ding ligt helemaal uit elkaar, maar is 100% compleet. Hij was van een oom van mijn maat, die hem eens uit elkaar heeft gehaald om schoon te maken , maar geen zin had om hem weer in elkaar te zetten. Die jongen kon hem al eerder krijgen, maar aangezien hij geen verstand heeft van sleutelen en zijn pa geen tijd had om te helpen, ging het niet door. Hij vroeg mij vanmiddag of wij dat eventueel samen konden doen, en ik natuurlijk meteen ja gezegd :) Hij ligt bij de opa van hem in de schuur, kwartiertje tuffen met de brommert hiervandaan. Daar kunnen we hem ook in elkaar zetten/ er aan sleutelen. Ook zijn daar voldoende weilanden om in te crossen :) Komende Zaterdag waarschijnlijk ff kijken, heb hem nog niet gezien maar volgens mijn kameraad gaat het om zo’n dingetje:

full


Dus, weer een leuk projectje voor de komende maanden :}

Heeft iemand toevallig nog een werkplaatsboek o.i.d. liggen van deze crosser? Altijd handig om er bij te hebben bij het opbouwen :) Liefst digitaal. Ik hoor het wel ;)
 
Als ik er zaterdag inderdaad heenga, zal ik zeker ff digicam meenemen en een paar piccie's schieten :)
 
Schopje :)

Als de kappen/tank niet zo mooi zijn gaan we hem wel spuiten, dus iemand leuke ideetjes/fotosoepjes? ;)
 
zou hem gewoon zo veel mogelijk origineel maken, dan zijn ze het meeste waard want als je een goede originele hebt zijn ze behoorlijk veel geld waard.
lijkt me ook wel eens leuk om op te knappen, een oude maico of een oude luchtgekoelde cr480 ofzo :)
 
Mazzelpikkies! Een restauratieproject en dan ook nog eens 100% compleet :) Persoonlijk zou ik hem helemaal in originele staat en kleuren brengen en eens kijken of je hem niet RDW-goedgekeurd kunt krijgen. Da's toch hartstikke leuk om de blits mee te maken op straat en voor de cross zou ik het zonde vinden als ie weer helemaal tip top is :]
 
Mazzelpikkies! Een restauratieproject en dan ook nog eens 100% compleet :) Persoonlijk zou ik hem helemaal in originele staat en kleuren brengen en eens kijken of je hem niet RDW-goedgekeurd kunt krijgen. Da's toch hartstikke leuk om de blits mee te maken op straat en voor de cross zou ik het zonde vinden als ie weer helemaal tip top is :]

ben nog maar 16 ;) denk niet dat de RDW het goedkeurt dat ik met een motor over straat cross :P
 
Gezien de reacties heb ik maar een poll aangemaakt, wat vinden jullie dat ik ermee moet doen?

ook gelijk een schopje :)
 
ben nog maar 16 ;) denk niet dat de RDW het goedkeurt dat ik met een motor over straat cross :P

maar wel al pappa worden? jij liever als ik :X

maar goed, wat je ermee moet doen? opbouwen en lol aan beleven, niet teveel geld in steken maar gewoon raggen
 
opbouwen en lol aan beleven, niet teveel geld in steken maar gewoon raggen

jah, maar als ik hem helemaal origineel wil maken hoeft het ook niet zoveel te kosten, aangezien mijn baas alles altijd kostenloos voor mij spuit als ik zelf de verf aanlever :}
 
Gestemd 8-)

En waag het niet hem niet origineel te maken en er daarna bloedzuinig op te zijn anders kom ik hem uit je schuur jatten :P
 
Gestemd 8-)

En waag het niet hem niet origineel te maken en er daarna bloedzuinig op te zijn anders kom ik hem uit je schuur jatten :P

:^

volgens mij zijn er zelfs liefhebbers die je aan een andere komplete moderne crosser (die je dan kunt afraggen :9 ) helpen in ruil voor deze crosser in onderdelen
 
Zijn mooie dingen !
In elkaar zetten,en het liefst niks maar dan ook helemaal niks aan/mee doen !
Zou ook zeker niet gaan overspuiten,mits het allemaal nog een beetje knap is natuurlijk.
Mocht je hem echt alleen om te crossen willen ruil hem dan om voor een "gewone" crosser.
Een modernere crosser is in principe leuker/makkelijker/beter om mee te crossen en zo'n Maico is zonde om te verrampeneren.
Mocht je hem willen omruilen voor iets anders....... O-)
 
net even met mijn kameraad overlegt, hij gaat morgen ff bellen of we er maandagmiddag heen kunnen om te kijken. En dan vrijdagmiddag waarschijlijk beginnen met sleutelen :)

digicam gaat mee, dus jullie kunnen je alvast verheugen op wat piccie's ;)



btw, we zijn er nog niet uit of we hem gaan houden of verkopen. We gaan hem sowiezo zelf in elkaar zetten. Wat zou hij ongeveer waard zijn als hij in elkaar zit?
 
net even met mijn kameraad overlegt, hij gaat morgen ff bellen of we er maandagmiddag heen kunnen om te kijken. En dan vrijdagmiddag waarschijlijk beginnen met sleutelen :)

digicam gaat mee, dus jullie kunnen je alvast verheugen op wat piccie's ;)



btw, we zijn er nog niet uit of we hem gaan houden of verkopen. We gaan hem sowiezo zelf in elkaar zetten. Wat zou hij ongeveer waard zijn als hij in elkaar zit?


Vooruit... ik geef je 100 euro als je hem zelf in mekaar zet en 200 als ik hem zó kan overnemen... O-)
 
Vooruit... ik geef je 100 euro als je hem zelf in mekaar zet en 200 als ik hem zó kan overnemen... O-)

whaha, dikke vinger })

nee mensen, ff serieus, wat zou het waard zijn? (je hoeft niet te bieden maar gewoon zeggen hoeveel je denkt dat hij waard is)
 
ik weet het inmiddels al. de pa van Plaggie zei dat de jongen waarvan de maico is, hem zelf misschien wou opknappen. Plaggie er dus ff achteraan bellen, maar als we dat graag wouden mochten wij hem wel hebben *D

probleem opgelost 8-)

enne, nog een meevallertje, hij mag in het magazijn van de pa van Plaggie staan *D wat dus nog geen 3 kilometer van mijn huis af is :)

Dan krijgen we hem waarschijnlijk ook wel eerder af, omdat je daar natuurlijk veel eerder ff heen gaat dan naar de opa van hem, zo'n 20 km tuffen :X

morgen piccie's ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan