Maico 250cc projectje

Wat ermee doen?

  • Helemaal origineel maken

    Stemmen: 29 80,6%
  • Niks mee doen, opbouwen en raggen maar

    Stemmen: 5 13,9%
  • Helemaal verbouwen, blits ding van maken

    Stemmen: 2 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Waarde van een Maico is zeer afhankelijk van bouwjaar en staat.

Een rijdende Maico 490 van 1981 ( twinshock) gaat van 1000 tot 6000 euro, terwijl een 440 van 1980 tussen de 750 en 1500 doet.

Dus bouwjaar, staat, originele onderdelen enz. enz. bepalen de waarde.
Maico-fielen zijn wel een aparte groep binnen de crosswereld en alleen deze mannen weten wat het precis waard is.

Altijd minimaal een paar honderd euro, tot...........???
 
Waarde van een Maico is zeer afhankelijk van bouwjaar en staat.

Een rijdende Maico 490 van 1981 ( twinshock) gaat van 1000 tot 6000 euro, terwijl een 440 van 1980 tussen de 750 en 1500 doet.

Dus bouwjaar, staat, originele onderdelen enz. enz. bepalen de waarde.
Maico-fielen zijn wel een aparte groep binnen de crosswereld en alleen deze mannen weten wat het precis waard is.

Altijd minimaal een paar honderd euro, tot...........???

hmmm, hij is waarschijnlijk van 1977, en het is volgens mij een twinshock. morgen weet ik dat zeker. we zijn iig van plan hem zo origineel mogelijk te maken. Is de lak erg slecht dan spuiten we hem misschien ook nog wel. In dat geval weer in de originele kleuren
 
Tot en met 1981 zijn ze sowieso twinshock.
Volgens mij pas vanaf 1982 mono's.

full


Zo moet ie er dus ongeveer uitzien.

Als je onderdelen nodig hebt, dan heb ik wel een adresje. Niet goedkoop, maar wel een hele goede Maico-monteur / kenner.
 
Tot en met 1981 zijn ze sowieso twinshock.
Volgens mij pas vanaf 1982 mono's.

(Afbeelding)

Zo moet ie er dus ongeveer uitzien.

Als je onderdelen nodig hebt, dan heb ik wel een adresje. Niet goedkoop, maar wel een hele goede Maico-monteur / kenner.

hmm, zo ongeveer jah maar het tankje is anders.

er staat een foto in de beginpost ;)
 
update:

we zijn er vanmiddag ff heen gereden en hij is niet in geweldige staat qua verf. het frame is bijna helemaal kaal. Dat word dus allemaal gespoten. tot mijn grote schik ligt het blok ook helemaal uit elkaar :X dat word dus nog wel ff flink sleutelen. trouwens, er zit een 54mm bing op :9~

heb ook een paar foto's gemaakt, maar ik krijg foto's op de een of andere manier nooit scherp B|

achterwiel.jpg


blok.jpg


carb.jpg


carb2.jpg


cilinder.jpg


frame.jpg


kapjes.jpg


tank.jpg


zuiger.jpg
 
Eerst foto's maken, dan benzinedampen opsnuiven!

Haha, laatst viel bij mij een jerry-can uit mijn handen.
Paar liter benzine over de grond, maar toch nog even verder sleutelen!

NIET AAN TE BEVELEN!!
 
Foto's zijn een beetje onduidelijk, maar alle onderdelen waren er in ieder geval alleen jammer genoeg is het blok helemaal uit elkaar gehaald, voor de rest zag 't d'r wel aardig uit :p
 
deze maico lijkt er meer op, twinshock , en het zelfde frame deze is trouwens uit 78 alleen geen originele kleuren. ff kijke bij attachment

Bijlage: CNmaico2.jpg
 
Laatst bewerkt:
deze maico lijkt er meer op, twinshock , en het zelfde frame deze is trouwens uit 78 alleen geen originele kleuren. ff kijke bij attachment

inderdaad, die lijkt er erg op. tankje lijkt precies hetzelfde

dit kijkt iets makkelijker:

full


als je een bijlage toevoegt ff [ imgatt ] in je post zetten maar dan zonder spaties
 
Eerst foto's maken, dan benzinedampen opsnuiven!

Haha, laatst viel bij mij een jerry-can uit mijn handen.
Paar liter benzine over de grond, maar toch nog even verder sleutelen!

NIET AAN TE BEVELEN!!

L :+ L

enne, dat adresje mag je mij wel ff doen als je wilt, wie weet hebben we er wel wat aan. in me profiel staat men e-meeuw wel(ook msn)
 
Die cylinder en kop zijn echt gaaf zeg op zo'n Maico, prachtig zo met die koelribben :)
 
[offtopic]

mooie site hoor plaggie, alleen moet je motor-forum nog wel ff bij de links zetten he 8-)

[/offtopic]

hmm we verkopen hem eerst nog niet tog? of hij moet er grof geld voor over hebben :P


*edit: linkje posten misschien? ;)
 
ik wil niet alle eer op me nemen, zaterdag bij de clubcross in Hellendoorn was er een man en die reed mee met een maico uit 1981 of later he was in ieder geval geen twinshock meer, en toen ik 'm vertelde over mijn maico werd die kerel helemaal wild en zij gelijk verkoop je 'm 8-) toen hij merkte dat het om een 250cc ging was hij niet meer geïntereseerd, hij beweerde ook dat hij er mee zo'n 18 of 19 jaar geleden NK kampioen mee is geworden :r dat lijkt mij een beetje overdreven maar dat ding liep echt super
 
weet je al wanneer je pa de maico kan ophalen? :)

als je een plekkie in het magazijn gaat maken moet je het maar ff zeggen, kom ik helpen ;)
 
en weer een schopje :P

waarschijnlijk van de week een keer het magazijn opruimen, dan kan het project eindelijk beginnen :9~

kan niet wachten om op het ding te gaan :] :]
 
Ja joh ga eens los ermee! En anders kom ik hem wel halen, dan mag je mijn foto's zien :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan