Malossi multivar past niet

BarryBarry

Rookie
3 sep 2012
10
0
Ik heb een Malossi multivar (5111885) voor mijn Vespa 300 GTS Supersport motorscooter gekocht, maar deze past niet.

De glijbus die erbij zit is ongeveer 5 mm te lang waardoor de halfpoulie niet goed op de vertanding van de krukas komt. De bus van de Malossi variateur is 45 mm en de originele bus op mijn scooter is ong. 40 mm. De leverancier zegt dat hij gewoon moet passen, maar dat doet ie dus niet. :(

Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem (nog mensen die ook een Malossi multivar voor hun Vespa motorscooter hebben aangeschaft)?


Alvast bedankt!

Groet,

Barry.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen ongetwijfeld Vespa 300 GTS bezitters reageren, maar is het dan niet mogelijk om die 45mm bus te vervangen door een 40mm :?
Die zullen toch ook wel verkrijgbaar zijn :Y
Anders zelf 5mm afzagen en uiteinde glad vijlen })
 
Laatst bewerkt:
Laat ik toch 2weken geleden de vario rollen vervangen hebben, en ik heb daar echt geen starterkrans gezien.
Dus wordt er hier geklust zonder enige technische kennis? Of?

Let op witte veer niet gebruiken, brengt niets.
Rollen 16,5 gr.of 16 gr. Schijnen het beste te zijn voor de vespa.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen ongetwijfeld Vespa 300 GTS bezitters reageren, maar is het dan niet mogelijk om die 45mm bus te vervangen door een 40mm :?
Die zullen toch ook wel verkrijgbaar zijn :Y
Anders zelf 5mm afzagen en uiteinde glad vijlen })

Ik denk niet dat een ander bus de oplossing is. (maar bedankt voor het meedenken)

Een glijbus van een J.Costa (JC6299FS) variator is zelfs 48mm en volgens de leverancier zou die ook gewoon moeten passen. :?
 
Laatst bewerkt:
Laat ik toch 2weken geleden de vario rollen vervangen hebben, en ik heb daar echt geen starterkrans gezien.
Dus wordt er hier geklust zonder enige technische kennis? Of?

Let op witte veer niet gebruiken, brengt niets.
Rollen 16,5 gr.of 16 gr. Schijnen het beste te zijn voor de vespa.

Ik ben inderdaad niet zo technisch, en daarom heb ik het ook door een monteur laten doen.
De benaming starterskrans heb ik van de website van Easyparts
full
 
Ik ben inderdaad niet zo technisch, en daarom heb ik het ook door een monteur laten doen.
De benaming starterskrans heb ik van de website van Easyparts[afbeelding]

Dat is geen starterkrans, dat is een halfpoulie.

Mijn gedachte, ofwel je monteur heeft de volgorde van de onderdelen verkeerd ofwel je hebt de verkeerde vario voor jouw scooter ontvangen. Maar dat is giswerk.
 
Alles dan maar terug sturen en de goeie set bestellen :?
Anders wordt het weer de originele vario terug (laten) plaatsen :P

Ik heb de "goeie", en omdat ze de Malossi niet konden monteren hebben ze de originele weer gemonteerd. ;(
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen starterkrans, dat is een halfpoulie.

Mijn gedachte, ofwel je monteur heeft de volgorde van de onderdelen verkeerd ofwel je hebt de verkeerde vario voor jouw scooter ontvangen. Maar dat is giswerk.

Weer wat geleerd. ;)
Zal het meteen even aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de "goeie", en omdat ze de Malossi niet konden monteren hebben ze de originele weer gemonteerd. ;(

Wie zijn "ze"?

Heb je de vario online gekocht en door Motoport laten (proberen te) monteren oid..?

Ik zou dan zeggen, laat de vario monteren door degene die 'm aan je verkocht heeft.
 
Ik heb een Malossi multivar (5111885) voor mijn Vespa 300 GTS Supersport motorscooter gekocht, maar deze past niet.

De glijbus die erbij zit is ongeveer 5 mm te lang waardoor de halfpoulie niet goed op de vertanding van de krukas komt. De bus van de Malossi variateur is 45 mm en de originele bus op mijn scooter is ong. 40 mm. De leverancier zegt dat hij gewoon moet passen, maar dat doet ie dus niet. :(

Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem (nog mensen die ook een Malossi multivar voor hun Vespa motorscooter hebben aangeschaft)?


Alvast bedankt!

Groet,

Barry.
Waarschijnlijk is de orginele setup een glijbus + een ring (spacer) tezamen een lengte van 45mm. Als bij je Multivar geen ring (spacer) is geleverd en de Malossi glijbus heeft een lengte van 45mm, dan kan/mag de orginele ring (spacer) niet teruggeplaatst worden
 
Laatst bewerkt:
Wie zijn "ze"?

Heb je de vario online gekocht en door Motoport laten (proberen te) monteren oid..?

Ik zou dan zeggen, laat de vario monteren door degene die 'm aan je verkocht heeft.

Joey Schaar te Zwanenburg heeft de vario proberen te monteren die ik bij Easyparts gekocht had. De vario is inmiddels weer retour gegaan.
 
Joey Schaar te Zwanenburg heeft de vario proberen te monteren die ik bij Easyparts gekocht had. De vario is inmiddels weer retour gegaan.

Je laat er geen gras over groeien. Bovenstaande tip van Choppe_Cooper zou zomaar kunnen kloppen :?

Als ik 'm zelf niet zou kunnen monteren, zou ik 'm gewoon bij die zaak besteld hebben. Dan kostie misschien een paar tientjes extra maar heb je ook de service die erbij hoort.
 
dsc01176_170.jpg


In de wphb wordt beschreven dat de O-ring geplaatst wordt tussen de glijbus en de vaste halfpoelie, maarrr..., in dezelfde wphb wordt de lokatie van de O-ring als volgt geschetst :?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jullie gelijk hebben met die ring, en ik heb de foto en de uitleg gemaild naar de monteur.
 
Ik heb antwoord gekregen van de monteur, en die zegt het volgende:
Zo als ik het die dag heb gezien gaat het hem met die vario echt niet worden. Ik denk dat ik toen al had gekeken voor alternatieve maar dat is hem toen dus ook niet geworden.

Ik ga een vario kopen waar ze hem ook kunnen monteren, en dan zoeken zij het maar uit.
Ik loop alleen nog te twijfelen tussen J. Costa en een Malossi.

Bedankt voor jullie hulp.
 
neem een Polini :P de kwaliteit van een Malossi valt zwaar tegen en de Polini is een stuk goedkoper en betere kwaliteit
 
neem een Polini :P de kwaliteit van een Malossi valt zwaar tegen en de Polini is een stuk goedkoper en betere kwaliteit
Hier ziet de malossi er na 12000km nog verassend goed uit, behalve dan dat er vrij gauw platte kanten aan de rollen komen 6/8000km.
Ik vind ook dat de malossi een béétje lawaai maakt als hij koud is.
Het was wel jammer dat hij er nog zo goed uitzag, ik had graag een j-Costa besteld, in mijn ogen de beste en duurzaamste optie.
 
Hier ziet de malossi er na 12000km nog verassend goed uit, behalve dan dat er vrij gauw platte kanten aan de rollen komen 6/8000km.
Ik vind ook dat de malossi een béétje lawaai maakt als hij koud is.
Het was wel jammer dat hij er nog zo goed uitzag, ik had graag een j-Costa besteld, in mijn ogen de beste en duurzaamste optie.
Gij heeft de SC Cube met het 300 cc (Quasar) blok, toch? Zit die O-ring er nog?
 
nou ik lees steeds meer dat mensen na 30 a 40.000km ook hun J-C moeten vervangen ivm te veel slijtage en bij 20.000 de gewichten

ik heb een Polini en die was zelfs nog goedkoper dan een originele vario

Een Polini met de combi DR-Pulleys en je hebt er de eerste 40.000km geen omkijken naar daarna moet je is gaan nadenken over het vervangen van de gewichtjes a 45.-
 
Laatst bewerkt:
Mijn Malossi Vario moest ik met 10k vervangen. Voor mij geen Malossi meer...
@Mish
Dat was op je bev. 500 toch?

Ik ging de rolletjes vervangen en ik ging er van uit gezien jou ervaring dat het bijna einde oefening zou zijn voor de malossi vario.
Maar ik was echt totaal verrast hoe goed alles er nog uit zag, als nieuw.
Wel jammer omdat ik eigenlijk mijn zinnen op een j-costa had gezet.
Maar dat zien we wel weer, wie weet over een paar jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan