Marc Marquez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je de vele crashes van Lorenzo, maar ook die van Simoncelli in zijn eerste (en tweede) jaar veelal kan toeschuiven op de Bridgestone banden. Er is vorig jaar veel kritiek geweest van de coureurs, dat ze in de eerste paar ronden geen gevoel konden krijgen met de banden. Die dingen moesten op temperatuur komen, en tot die tijd reed je blind.

Bridgestone heeft er toen werk van gemaakt, door de banden sneller op temperatuur te laten komen. Daar staat tegenover dat ze richting einde wedstrijd in theorie sneller versleten zijn, iets waar Lorenzo nog wel eens problemen mee heeft gehad.

Maar die enorme hoeveelheid crashes op koude banden, en crashes in de eerste paar rondes, die zijn dit jaar verdwenen. Ik zou niet verwachten dat dat volgend jaar ineens weer terugkomt. Wat dat betreft heeft brokkenpiloot Marquez wel geluk: hij hoeft niet bang te zijn voor een jaar zoals dat van Lorenzo.

We gaan het zien Mark maar houd m'n hart vast.
 
We gaan het zien Mark maar houd m'n hart vast.

Nou ja, ik noem 'm niet voor niets brokkenpiloot he. Ik bedoel vooral te zeggen dat als Marquez volgend jaar keer op keer bodemonderzoek doet, dat het dan niet (zoals bij Lorenzo en Simoncelli het geval was) aan de banden ligt. :+
 
Laatst bewerkt:
Precies.

Ik denk dat-ie goed naar Bradl moet kijken, hoe die zich dit jaar heeft ontwikkeld. Zo'n zelfde lijn, maar dan met een echte Honda? Gegarandeerd succes!
 
Precies.

Ik denk dat-ie goed naar Bradl moet kijken, hoe die zich dit jaar heeft ontwikkeld. Zo'n zelfde lijn, maar dan met een echte Honda? Gegarandeerd succes!
Bradl doet 't heel netjes dus idd op een fabrieks Honda zou 't 'm toch wel moeten lukken... Toch vind ik 't maar een kloteventje hahaha
 
Ik kijk erg uit naar het debuut van Marquez. Met de dood van Simoncelli en het afscheid van Stoner vind ik het heel mooi dat er een nieuw supertalent de MotoGP komt versterken. Het wordt weleens tijd dat de Aliens weer eens serieus uitgedaagd worden.
 
Ik kijk erg uit naar het debuut van Marquez. Met de dood van Simoncelli en het afscheid van Stoner vind ik het heel mooi dat er een nieuw supertalent de MotoGP komt versterken. Het wordt weleens tijd dat de Aliens weer eens serieus uitgedaagd worden.
Dat sowieso, misschien weet hij net als Simoncelli de buffer te zijn tussen de top en de rest
 
Ik denk dat je de vele crashes van Lorenzo, maar ook die van Simoncelli in zijn eerste (en tweede) jaar veelal kan toeschuiven op de Bridgestone banden. Er is vorig jaar veel kritiek geweest van de coureurs, dat ze in de eerste paar ronden geen gevoel konden krijgen met de banden. Die dingen moesten op temperatuur komen, en tot die tijd reed je blind.

Bridgestone heeft er toen werk van gemaakt, door de banden sneller op temperatuur te laten komen. Daar staat tegenover dat ze richting einde wedstrijd in theorie sneller versleten zijn, iets waar Lorenzo nog wel eens problemen mee heeft gehad.

Maar die enorme hoeveelheid crashes op koude banden, en crashes in de eerste paar rondes, die zijn dit jaar verdwenen. Ik zou niet verwachten dat dat volgend jaar ineens weer terugkomt. Wat dat betreft heeft brokkenpiloot Marquez wel geluk: hij hoeft niet bang te zijn voor een jaar zoals dat van Lorenzo.
En dan reed Lorenzo nog het eerste jaar op de falende Michelins.
Colin Edwards was bijna een moord begaan toen de voorbanden ineens niet meer goed op temperatuur kwamen. _O- Dat lek is nooit bovengekomen. :?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wat zijn zeg...Marquez was de afgelopen twee jaar wel achterlijk snel met zijn moto2 machine. Ik hoop niet dat het waar is.
 
En toch zet het je aan het denken.... Die Repsol was wel erg snel inderdaad. Komt dat door zijn rijstijl icm zijn postuur? Lijkt de voor de hand liggende reden. Maar ja, wel een standaard blok en er rijden wel meer kleine coureurs in het veld....
 
En toch zet het je aan het denken.... Die Repsol was wel erg snel inderdaad. Komt dat door zijn rijstijl icm zijn postuur? Lijkt de voor de hand liggende reden. Maar ja, wel een standaard blok en er rijden wel meer kleine coureurs in het veld....

Volgens mij was de snelheid gelijk aan die van Espargaro, Iaonne's fiets blies volgens mij ook net zo hard mee.
 
Zelfs scott redding die altijd loopt te janken om z'n gewicht was zelfs sneller.
 
Tja, als ze de mapping kunnen beïnvloeden, kunnen ze misschien de topsnelheid ook wel begrenst hebben om minder op te vallen?
 
Ben ik de enige die zich verbaast over de topsnelheden van die Moto2 motoren. 294 km per uur voor een (opgevoerde) 600cctje. Niet normaal hoe snel
 
Laatst bewerkt:
Andere races zit hij verder naar voren.

Klassering op topsnelheden:
Phillip Island: 19e
Maleisië: 1e
Japan: 1e
Aragon: 4e
San marino race 1: 23e
San marino race 2: 5e
Brno: 10e
Indianapolis: 4e
Mugello: 1e
Sachsenring: 15e
Assen: 11e
Silverstone: 5e
Catalunya: 4e
Le Mans: 2e
Estoril: 22e
Jerez: 2e
Losail: 5e

Zit nogal veel verschil in. Heb de uitslagen verder niet bekeken. Maar ik kan me het volgende voorstellen. Als hij in een race alleen heeft gereden, ligt zijn topsnelheid lager omdat hij geen slipstream heeft. Logische verklaring?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat hij veel pijn gaat lijden .....dit is ff andere koek he, kijk maar 1e jaar Lorenzo.

Hier moet ik Gerrit gelijk in geven, net gelezen in Racesport dat er verdenkingen zijn,
in Japan bijna als laatste van start en dan winnen, ook dit kan wel eens hard afgestrafd worden in de MotoGp.
Dus bij deze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Dat 'gejank' van Redding is wel terecht, lange, zwaardere coureurs hebben gewoon een nadeel t.o.v. kleine, lichte coureurs.

true, maar kleine basketters hebben ook een nadeel.. nutteloos om te klagen dat ze naar dezelfde ring moet gooien :p
al is het idd in zijn nadeel, hij zal zijn sterktes moeten uitspelen om er te staan!
 
Laatst bewerkt:
Dat 'gejank' van Redding is wel terecht, lange, zwaardere coureurs hebben gewoon een nadeel t.o.v. kleine, lichte coureurs.
Een vast minimaal gewicht voor motor+rijder is weer nadeliger voor de lichtere coureur. Die heeft minder lichaamsgewicht om de motor te beïnvloeden. Bijvoorbeeld: bij het aanremmen kan er minder gewicht naar achter gebracht worden en dus minder hard remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan