Martijn is stout geweest :-O

Ach Martijntje, denk maar zo; 20 jaar geleden kon je in Nederland
gewoon een motor kopen, nam 'm even mee naar het politiebureau, de wijkagent liep
er een rondje omheen om te kijken of alles in orde was en vervolgens
kreeg je een elletje op je plaat. Daarmee mog je dan in een beperkt gebied
oefenen zonder een instructeur. (In België werkt 't geloof ik nog steeds ongeveer zo.)

Jij hebt gewoon deze afgeschafte regel weer her-ingevoerd. })
(Alleen die "L" zou ik niet op je plaat plakken, krijg je last van Baksteen of één van z'n kornuiten. :+ Sterker nog, ik zou uberhaupt niet om een "L" gaan vragen
bij het politiebureau. :) )
 
Laatst bewerkt:
niet zo slim he? Als er wat gebeurd, sta jij de rest van je leven te dokken.

Ja, dat zeggen jullie nou wel he, maar ik denk gewoon dat pappie voor de rest van z'n leven kan dokken.......
Zo'n jochie van 16 op een motor! Hij zou gvd je kind doodrijden! De debiel! Sorry hoor, ik vind het helemaal niet stoer. Als een van mijn zoons zoiets zou flikken, zou hij nog niet jarig zijn! :(
 
ik heb niemand zien zeggen dat het 'stoer' is...dat probeer ik er ook niet mee te zeggen. En de reden dat ik dit topic heb aangemaakt is omdat ik blij was dat de motor het zo goed deed, en ik wilde kijken hoe mensen reageren (ga psychologie studeren :) )...

en ik ben er van bewust dat mijn ouders de lul zijn als ik een ongeluk krijg oid. zij zijn immers verantwoordelijk voor me.

ze hebben me het zo vaak verteld toen ik op mn 13e mijn eerste brommer kocht, toen mocht ik ook alleen in de tuin en met een puchie reed ik door het dorp. Toen ben ik een keer aangehouden, en zo verschrikkelijk geschrokken dat ik lekker tot mn certificaat heb gewacht (wilde mn TSX niet kwijt waar ik al 3 jaar aan sleutelde en al mn tijd in stak) ....dus ik weet echt wel wat de risico's zijn.

als je zoiets doet ben je eigenlijk óf heel dom, omdat je niet realiseert wat je je ouders aan kunt doen, én respectloos omdat je ten eerste niet luistert naar je ouders en je het risico neemt ze in de problemen te brengen terwijl zij jou hebben opgevoed en dergelijke. én je bent egoïstisch, vanwege de zelfde redenen als hierboven.

maar aangezien ik het deed terwijl ik bewust was van de risico's enzo ben ik alleen maar respectloos en egoistisch O-) . Als je de kansen gaat bekijken dan heb ik met de z400 minder risico genomen dan met een puchje rijden.

of je nu met een puch iemand doodrijdt of met een motor, jij/je ouders zijn toch wel de lul, en met die motor reed ik toch een stuk voorzichtiger, omdat je toch het idee had dat je illegaler bezig was. Het was puur om de motor te testen (omdat mn pa het niet doet).

Nu ga ik iig niet meer de weg op, ook al is de verleiding zeer groot. Ik mag ook niet in de tuin met dit weer (ploeg alles om) dus ik kan alleen op de oprit, dat wil zeggen, 10 meter grind |( joepie :+ :(
 
ik heb niemand zien zeggen dat het 'stoer' is...dat probeer ik er ook niet mee te zeggen. En de reden dat ik dit topic heb aangemaakt is omdat ik blij was dat de motor het zo goed deed, en ik wilde kijken hoe mensen reageren (ga psychologie studeren :) )...

en ik ben er van bewust dat mijn ouders de lul zijn als ik een ongeluk krijg oid. zij zijn immers verantwoordelijk voor me.

ze hebben me het zo vaak verteld toen ik op mn 13e mijn eerste brommer kocht, toen mocht ik ook alleen in de tuin en met een puchie reed ik door het dorp. Toen ben ik een keer aangehouden, en zo verschrikkelijk geschrokken dat ik lekker tot mn certificaat heb gewacht (wilde mn TSX niet kwijt waar ik al 3 jaar aan sleutelde en al mn tijd in stak) ....dus ik weet echt wel wat de risico's zijn.

als je zoiets doet ben je eigenlijk óf heel dom, omdat je niet realiseert wat je je ouders aan kunt doen, én respectloos omdat je ten eerste niet luistert naar je ouders en je het risico neemt ze in de problemen te brengen terwijl zij jou hebben opgevoed en dergelijke. én je bent egoïstisch, vanwege de zelfde redenen als hierboven.

maar aangezien ik het deed terwijl ik bewust was van de risico's enzo ben ik alleen maar respectloos en egoistisch O-) . Als je de kansen gaat bekijken dan heb ik met de z400 minder risico genomen dan met een puchje rijden.

of je nu met een puch iemand doodrijdt of met een motor, jij/je ouders zijn toch wel de lul, en met die motor reed ik toch een stuk voorzichtiger, omdat je toch het idee had dat je illegaler bezig was. Het was puur om de motor te testen (omdat mn pa het niet doet).

Nu ga ik iig niet meer de weg op, ook al is de verleiding zeer groot. Ik mag ook niet in de tuin met dit weer (ploeg alles om) dus ik kan alleen op de oprit, dat wil zeggen, 10 meter grind |( joepie :+ :(

Met die Z400 of whatever, rijd je gewoon iemand hartstikke dood en jezelf ook. Nu is 't even een stukkie 90 rijden en straks ga je nog weer een beetje harder. Het geeft een enorme kick, ook als je ouder dan 16 bent, maar je kunt nu de risico's gewoon niet goed inschatten en ondanks dat de kans misschien klein is dat er iets gebeurt, is de kans er toch. Dat je die motor of jezelf in de prak rijdt is tot daar aan toe, maar wanneer je iemand platrijdt, zul je dat de rest van je verdere leven bezuren. Je lijkt me geen domme jongen. Je schrijft zonder taalfouten :) en dat kom je niet veel tegen :} Houd je koppie erbij en denk goed na voordat je weer zoiets doet. Nog even wachten en je mag zelf ook legaal op die motor rijden. Da's veel leuker joh! *D
 
Met die Z400 of whatever, rijd je gewoon iemand hartstikke dood en jezelf ook. Nu is 't even een stukkie 90 rijden en straks ga je nog weer een beetje harder. Het geeft een enorme kick, ook als je ouder dan 16 bent, maar je kunt nu de risico's gewoon niet goed inschatten en ondanks dat de kans misschien klein is dat er iets gebeurt, is de kans er toch. Dat je die motor of jezelf in de prak rijdt is tot daar aan toe, maar wanneer je iemand platrijdt, zul je dat de rest van je verdere leven bezuren. Je lijkt me geen domme jongen. Je schrijft zonder taalfouten :) en dat kom je niet veel tegen :} Houd je koppie erbij en denk goed na voordat je weer zoiets doet. Nog even wachten en je mag zelf ook legaal op die motor rijden. Da's veel leuker joh! *D

ik heb al drie keer gezegd dat het maar eenmalig is :) . En bijzondere verrichtingen doen samen met mn vader op een afgelegen stuk waar niemand komt (parkeerterrein oid) lijkt me niet risicovol/onverantwoord, anders zou mn vader het niet toestaan.

Als ik zou lezen dat iemand anders het gedaan had had ik precies hetzelfde gereageerd als iedereen in dit topic :X . Ik ga ook de weg niet meer op, ten eerste omdat ik dat niet mag en ik er zwaar gezeik mee krijg als ik het wel doe. Ik weet nu wat voor kracht die motor heeft dus ik vind het niet meer nodig om erop te rijden, afgezien van, zoals je al zei, de kick die je krijgt. Maar de kick wordt al gauw weer opgeheven door de spijt die je er van krijgt en het besef van het risico wat je hebt genomen. Dus daarom zal ik de z400 niet meer pakken.

Als ik mijn motorrijbewijs heb koop ik dus een XR600, waarschijnlijk zal ik dan, ook al is het een zware motor, een klein ritje maken om te proberen. Het is natuurlijk enorm fout dat ik dit nu al zeg, en het lijkt alsof ik dus niets leer van deze keer. Dat is dus niet zo. Desnoods rij ik met de z400 dan achter mn vader (op de XR, hij heeft nl. zegmaar een rijbewijs voor alles 8-) ) naar een afgelegen plek en probeer ik het daar even. Om de risico's te verkleinen.

Volgens mij snapt de helft van degenen die gereplyt hebben mijn redenen waarom ik de motor heb gepakt én de reden waarom ik dit topic heb geplaatst. :X

edit: ff wat smiles toegevoegd, anders lijkt het net alsof ik kwaad ben ofzo :+
 
NOU, Martijntje,

Ik d8 1st dat je je als minder jarige had laten betalen voor sex met meerderjarige mannen uit de voetbalwereld. :+
Maar wat schetst mijn verbazing: Meneer heeft gewoon gedaan wat de halve Amsterdamse Scooter Jeugd doet. Motorrijden zonder rijbewijs. ;)

Ach en al dat gezwets over iemand doodrijden, kan je ook mét rijbewijs gebeuren (inclusief jezelf).

Ik begrijp de goede bedoelingen maar ik denk dat je beter dat tegen de halve (Amsterdamse) Scooter jeugd kan zeggen.
Denk alleen wel dat je niet zo'n aardig en afgewogen antwoord terug krijgt als die van Martijn!
Denk eerder dat je familie en vrienden dan teksten kunnen gaan kalken bij Dirk van den Broek....
 
Laatst bewerkt:
Snap wel dat je het gedaan hebt, snap alleen niet waarom je het verhaal moet posten? Reacties waren voorspelbaar en terecht.
Greetz
Martian
 
Snap wel dat je het gedaan hebt, snap alleen niet waarom je het verhaal moet posten? Reacties waren voorspelbaar en terecht.
Greetz
Martian
Terecht zijn ze zeker, terwijl ik zeker weet dat een deel van de mensen hier ook niet volledig legaal rijdt, terwijl ze mij wel op mijn fouten wijzen. En dit is een mooie kans om te zien of mensen dat ook doen. Anderen op hun fouten wijzen terwijl ze zich zelf ook niet altijd aan de regels houden. (kom ik weer terug op de interesse in psychologie)

Tuurlijk, ik heb een risico genomen, maar wie neemt er nu niet dagelijks het risico door te hard te rijden. Mocht er iets gebeuren ben je waarschijnlijk met een snelheidsovertreding beter af dan met het rijden zonder rijbewijs e.d. maar je neemt toch een overbodig risico.

Ik vroeg me af of mensen met reacties kwamen van: het is begrijpelijk, maar het is verstandiger om het niet te doen zoals je zelf al zei.

Toch komen er nog reacties met als hoofdboodschap dat et een enorme idiote actie van me is....denk dan ook even na over de risico's die een groot aantal motorrijders neemt.
 
Ga je ok andere topics openen om kennis van psychologie op te doen? Lijkt me vrij zinloos. Klinkt als lame excuus voor je post (die niet bij iedereen goed viel).
>
>
>
Heb ik daar niet ff goed psychologisch over nagedacht????

en.....heb ik heel klein beetje gelijk? Geef et maar toe....
 
Ja, dat zeggen jullie nou wel he, maar ik denk gewoon dat pappie voor de rest van z'n leven kan dokken.......

Pappie is er natuurlijk helemaal zelf bij geweest hè. Zoonlief van 16 heeft een Kawa in de schuur staan en loopt met de sleutels op zak, je kunt op je vingers natellen dat die sleutels niet enkel gebruikt gaan worden om te kijken hoe mooi de cockpitverlichting wel niet brandt. :)
Sterker nog, m'n kont zouden ze operatief van het zadel moeten verwijderen als m'n pa 'm niet op slot zou zetten. :+
En wat al eerder werd gezegd: ik zie eigenlijk het verschil niet tussen die mafketels die op zwaar opgevoerde staafmixers 90 door een drukke stad blazen (zonder helm!) en even stiekum op de Kawa rijden. Laatstgenoemde is niet bijster slim maar om 't nou volstrekt debiel te noemen...
 
Laatst bewerkt:
sleutels steken er altijd in...om mij gek te maken :+ ..nee..ik sleutel aan dat ding...en af en toe moet ik em ff starten (je weet niet of ie et doet als je em niet start)
 
Ik snap heel goed waarom je je verhaaltje gepost hebt. Je hebt iets meegemaakt, nog wel stiekem :] en je bent er helemaal vol van. Kan me heel goed voorstellen dat je het even kwijt wil.
Ik weet dat mijn zoon ook weleens bij iemand achterop de scooter kruipt die eigenlijk nog niet mag rijden, hij mag het niet van mij maar ik weet dat het wel eens gebeurt. Ik ga mezelf maar na toen ik nog jong was. Hij krijgt van mij dan wel de wind van voren maar heimelijk }) denk ik dan wel dat als hij op zijn fiets rijd wellicht nog meer risico loopt en hij is maar een keer jong.
Je bent nu weer een ervaring rijker en dat droomt :z zo lekker.
Tja en dat het niet echt verstandig was hoef ik je niet meer te zeggen. ;)
 
Ach ach nou nou... het lijkt net of even een rondje om zonder rb het ergste is wat je maar kan doen. Vind het eigenlijk wel meevallen. Zo vaak gebeuren er geen ongelukken met motoren en ander kwetsbaar verkeer. In het dorp rondrijden is dan wel het minst handig ja (ivm kinderen enzo), ga dan de snelweg op ;) . Zelfde als onveilige sex, daar kan iedereen ook zo apeshit over gaan. Persoonlijk vind ik de mensen die de verzekering tillen (en dat zijn veel mf'ers hier, die vast zoveel mogelijk voordeel halen uit een schadegeval om bijv. het eigenrisico te beperken) veel erger... Waarom? Daarmee dupeer je ook anderen... En ja, als de garage zegt "ik zeg wel dat ik er een nieuwe opzet terwijl ik de oude repareer, dan heb je geen eigenrisico.." zou ik ook niet weigeren, dat is toch erg? Vind mezelf eigenlijk daarmee erger dan martijntje, vind mezelf niet zo erg - ergo - martijn is ok ;) .
Als je je dan toch niet kan inhouden martijn, zorg dan dat je ergens een stukje gaat rijden waar echt niemand komt (bijv. platteland op een overzichtelijke weg), zorg dat iemand met een rb je erheen brengt en zodra je iemand of iets ziet stoppen. TJa, en wacht dan even iig tot het een beetje droog is - als je nooit hebt gereden is dat vragen om moeilijkheden!
Nou, nu zal ik wel het hele forum over me heen krijgen maar dat is natuurlijk goed voor martijn (ivm zijn studie).
 
Terug
Bovenaan Onderaan