- 29 okt 2003
- 59.714
- 94
Volgens mij is het precies andersom.
De snelheidsmeters van mijn auto en motorfiets geven beide iets meer aan dan de werkelijke snelheid (zoals de tomtom aangeeft)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij is het precies andersom.
De snelheidsmeters van mijn auto en motorfiets geven beide iets meer aan dan de werkelijke snelheid (zoals de tomtom aangeeft)
Dat vat ik niet helemaal. Die marge is er vanwege de nauwkeurigheid van de meetapparatuur. Wat je suggereert is dat ze nu nauwkeuriger meten? Als ze niet nauwkeuriger meten, dan kun je bekeuringen tot 138 km/u aanvechten. Als je harder dan 130 rijdt, dan zegt de apparatuur met 2 sigma dat je harder dan 130 hebt gereden als ze 138 meten. Maar als ze je bekeuren wegens 134 km/u, dan is er een 15% kans dat je wegens de beperkte nauwkeurigheid van de meting toch eigenlijk minder dan 131 reed, en geen bekeuring had moeten krijgen. Ik zou dat wel 's precies willen weten. Dat die marge omlaag moet komt omdat politici dat willen, en die weten niet wat meetnauwkeurigheid is en waarom die marge er is.
Ik heb ze bijna alleen nog maar aan 1 kant (de middenberm) zien staan op meerdere snelwegen (A4, A10, A5)... niet aan weerskanten dus.Wellicht is het jullie al opgevallen; in de afgelopen weken is er een verhoogde activiteit op ons wegennet om op verschillende wegvakken aan weerskanten van de snelweg borden A1 (maximum snelheid) te plaatsen met daarop het getal "120". Daar is een reden voor.
Per 1 september 2012 wordt de maximumsnelheid op autosnelwegen namelijk verhoogd naar 130 km/h, althans zo blijkt uit het Staatsblad:
omgekeerd is het wel zo, al vinden de duitsers dat helemaal niet leuk;
de in nederland gelden regels omtrent uitlaten/dB's, gelden voor nederlanders op hun nederlandse motor in duitsland ook.
maar de duitsers halen omgekeerd gewoon een goedkope truuk uit, door ervan uit te gaan dat een einde 130 gebodsbord zou impliceren dat je ''vollgas'' mag.
Dan moet je toch echt wel doof blind en dom zijn, wil je ontgaan zijn dat dat alleen in duitsland en dus niet in de omringende landen geld (voluit mogen gaan).
ze beginnen toch ook niet zomaar een ''coffeeshop'' in duitsland omdat het hier ook mag, zodat ze niet meer naar ons hoeven te komen?
maar eerlijk is eerlijk, het wordt er wel duidelijker op, voor iedereen. maar die rede is ''kwatsch''.
jammer is dat het ons weer inkomen scheelt.
Scheelt het jou inkomen?
Ik vind het vooral een bende die enorme berg nieuwe borden overal.. maar het geeft wel duidelijkheid. Zo zijn er op de wegen waar ik vaak rij een aantal stukken 70 (in de bochten) waar geen eindbord stond en dus eigenlijk de hele snelweg er na 70 was.. Nu is duidelijk waar het weer 120 wordt (precies midden in de bocht )
en mijn zumo 660 ook koste me 327 euro. maar nu is hij geijkt aangezien we op dezelfde snelheid uitkwamen op traject
Ik ben voor minder borden. Veel minder borden.Ik vind het vooral een bende die enorme berg nieuwe borden overal..
In dit geval een weg zonder op-, en/of afritten tot het einde van de weg (A5)Volgens mij geldt ook in Nederland dat een bord in principe maar geldig is tot de volgende afrit/oprit, maar dat weet ik niet zeker. Zo moeten 100-borden in ieder geval bij elke oprit herhaald worden.
Daarom is het handig de snelheidsmeter van je eigen voertuig te ijken, dan weet je hoe hard je rijdt. De overheid heeft daar een service voor, maar de kosten van die service stijgen snel naarmate je een hogere snelheid wilt ijken.
Volgens mij geldt ook in Nederland dat een bord in principe maar geldig is tot de volgende afrit/oprit, maar dat weet ik niet zeker. Zo moeten 100-borden in ieder geval bij elke oprit herhaald worden.
ik heb een 220 werkt ooken mijn zumo 660 ook koste me 327 euro. maar nu is hij geijkt aangezien we op dezelfde snelheid uitkwamen op traject
Zijn al gevaarlijk veel mensen die dat doen... uitvoegen en voor ze ook maar met de gehele auto op de uitvoegstrook zijn vol op de rem.. zonder dat de bocht (honderden meters verderop pas) scherp is...Alleen hier gaat het dan weer op z'n Hollands: gezeur over waar dan die verhoging moet gaan gelden. Het liefst nergens of enkel korte stukjes.
Ik zeg overal 130 en dan de afritten 90,70,50. Is ook 'Europees'.