MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Zo stillekes hier ... ik had mijn maxsym binnengedaan voor groot onderhoud zonder riemen en met nieuwe remblokjes voorraan (158€) ... nu kan ik weer eventjes verder! binnenkort terug beenkleed eropzetten voor warme knietjes ...
Voilà ... klaar voor de koudere dagen :W
 
Nou, had het ook wel wat drukker verwacht hier 🤗
Vraagje over het beenkleed. Ik heb van de week de mijne binnengekregen (tucano r088), die ga ik er van het weekend opmaken. Wat is wijsheid als ik de Sym een paar dagen niet gebruik en het regent veel, uitgerold laten over het zadel of juist oprollen.
Hij is waterdicht volgens de papieren, maar kan zoiets niet 'verzadigen' op enig moment dat ie toch door gaat lekken? Ik weet het niet zo goed...
 
Hoi,
Ik heb beenkleed van TUCANO URBANO en ben er echt hééél tevreden over. :Y
Gekocht in 2012 en is nog steeds waterdicht! :t het is niet goedkoop dat merk maar heb er geen 1 seconde spijt van!!!
Er is een min-puntje : de luchtbalgen zijn rap stuk. Je moet het beenkleed echt met zorg omgaan.
Maar de luchtbalgen kost amper 5 euro het stuk en als je eenmaal doorhebt is het op 5 minuutjes gefikst!
Op 8 jaren tijd 3 of 4 luchtbalgen stuk gehad... dat weegt echt niet op tegen warme deken over uw knieetjes!!!
nog vragen, stuur ze maar af!
 
Dat is goed om te horen! Dus ik kan hem gerust een paar dagen in de regen laten staan met het kleed uitgetrokken over het zadel? (hij staat standaard buiten, zonder hoes verder).
 
Eergisteren de riem en de gewichtjes vervangen van mijn sym 600i.
De gewichten zijn 16 gram van DR pulley ,de riem van alixpress van maar 35 euro.
Van die laatste weet ik niet of ie iets waard is : heel blijft en snel slijt,maar ik wou de gok toch nemen.
Bij het demonteren van de kap is de pakking stuk gegaan ,nieuwe bestelt (ik rij er nu wel weer mee)
De sym rijdt nu wel een stuk stiller en gelijkmatiger.(alles vervangen na 28000 kilometer)

Iemand verder ervaring met die riemen?
Ik hoor het graag. 🤗
 
Blijkbaar hebben ze der bij SYM zin in , volgend jaar wordt de opvolger van de TL500 gelanceerd , de TL508
Deze zou iets meer cc hebben ( 535 geloof ik ) en koppel iets hoger , nl 49 Nm , verder grootste verandering ,hij zou euro 5 zijn
van prijzen is mij nog niets bekend

Wie weetal iets meer ?
 
Blijkbaar hebben ze der bij SYM zin in , volgend jaar wordt de opvolger van de TL500 gelanceerd , de TL508
Deze zou iets meer cc hebben ( 535 geloof ik ) en koppel iets hoger , nl 49 Nm , verder grootste verandering ,hij zou euro 5 zijn
van prijzen is mij nog niets bekend

Wie weetal iets meer ?
Eerlijk gezegd was ik erg teleurgesteld dat Sym de Maxsym 600i niet meer had willen verbeteren (bv : euro 5 + kunnen rijden op benzine 95).
Want ik keek echt uit naar nieuwe, verbeterde maxsym 600i. De maxsym 500 TL kan mij echt niet bekoren!
Hoofdreden is dat het nog geen euro5 heeft en zelfs nog niet op benzine 95 kan rijden en die TL is ook geen zuinige machine.
 
Heb al de nieuwe maxsym 400i e5 gezien op het internet. Vermoedelijk zal de 600i e5 dan ook volgen. Binnen enkele jaren.
 
Eerlijk gezegd was ik erg teleurgesteld dat Sym de Maxsym 600i niet meer had willen verbeteren (bv : euro 5 + kunnen rijden op benzine 95).
Want ik keek echt uit naar nieuwe, verbeterde maxsym 600i. De maxsym 500 TL kan mij echt niet bekoren!
Hoofdreden is dat het nog geen euro5 heeft en zelfs nog niet op benzine 95 kan rijden en die TL is ook geen zuinige machine.

Ik rij met mijn san yang op 98 e5 a 1,39.7/liter (95 e10 a 1,31.4/liter) met 1:21 ,zie ik het probleem niet zo.
Ben dan wel van noord brabant (tilburg) en is 98 zowiezo een end goedkoper in belgie als 95 in nederland,maar toch
 
Hoi,
Ik heb beenkleed van TUCANO URBANO en ben er echt hééél tevreden over. :Y
Gekocht in 2012 en is nog steeds waterdicht! :t het is niet goedkoop dat merk maar heb er geen 1 seconde spijt van!!!
Er is een min-puntje : de luchtbalgen zijn rap stuk. Je moet het beenkleed echt met zorg omgaan.
Maar de luchtbalgen kost amper 5 euro het stuk en als je eenmaal doorhebt is het op 5 minuutjes gefikst!
Op 8 jaren tijd 3 of 4 luchtbalgen stuk gehad... dat weegt echt niet op tegen warme deken over uw knieetjes!!!
nog vragen, stuur ze maar af!
Ha, idd nu al een luchtbalg lek... Enig idee waar ik die kan bestellen en belangrijker nog, waar te vinden hoe te vervangen 🤗
Overigens verder heerlijk warm!

Edit: al gevonden, makkelijk via Zandri te bestellen
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd was ik erg teleurgesteld dat Sym de Maxsym 600i niet meer had willen verbeteren (bv : euro 5 + kunnen rijden op benzine 95).
Want ik keek echt uit naar nieuwe, verbeterde maxsym 600i. De maxsym 500 TL kan mij echt niet bekoren!
Hoofdreden is dat het nog geen euro5 heeft en zelfs nog niet op benzine 95 kan rijden en die TL is ook geen zuinige machine.
@Rotgerbo , de TL 508 zou de versie E5 worden en dan waarschijnlijk ook de 98 aankunnen , is de vernieuwde TL500 , is voor 2021 voorzien
 
Aan ieder beste wensen en vooral gezond jaar!
Ik denk dat ik veel 1dag ritjes zal maken dit jaar ... met picknikje op den buiten ergens in de natuur... :]8-):]
Doei!
 
Hallooo...

Vorige weekend en deze weekend reed ik wat motowinkels af... als alternatief voor autosalon, :) en had echt genoten van de bezoeken...
Zo ne keer op andere zadels zitten, aan sturen friemelen, modellen bekijken, weet je wel...
Tmax 560, Xmax 300 komt mss volgende maand, Forza 750 (wow!), Forza 350 komt pas in maart in de winkels, geen burgmans (uit produktie vanwege euro5, BMW C 650 GT (erg mooi maar niet betrouwbaar vernam ik van een klant in winkel ?!), enz... Ook verschillende afspraken gemaakt om in maart-april met demo scooters te rijden...

Ik dacht mijne Maxsym dit jaar in te ruilen voor een andere omdat het 5jaar is en 51000 km verder.
Ben nog aan het twijfelen want de maxsym rijd nog fantastisch...
Zou maxsym 600i nog tot 100 000km kunnen rijden zonder te veel onkosten?
Vele maxscooter-groeten!
 
Hallooo...

Vorige weekend en deze weekend reed ik wat motowinkels af... als alternatief voor autosalon, :) en had echt genoten van de bezoeken...
Zo ne keer op andere zadels zitten, aan sturen friemelen, modellen bekijken, weet je wel...
Tmax 560, Xmax 300 komt mss volgende maand, Forza 750 (wow!), Forza 350 komt pas in maart in de winkels, geen burgmans (uit produktie vanwege euro5, BMW C 650 GT (erg mooi maar niet betrouwbaar vernam ik van een klant in winkel ?!), enz... Ook verschillende afspraken gemaakt om in maart-april met demo scooters te rijden...

Ik dacht mijne Maxsym dit jaar in te ruilen voor een andere omdat het 5jaar is en 51000 km verder.
Ben nog aan het twijfelen want de maxsym rijd nog fantastisch...
Zou maxsym 600i nog tot 100 000km kunnen rijden zonder te veel onkosten?
Vele maxscooter-groeten!

Aangezien het 5 jaar en/of 100.000 kilometer is verwacht ik veel goeds van onze sym 400/600
De mijne nadert de 30000 en wordt in juni 5 jaar,nog geen enkel probleem of verbruik.
Daar ik nog motor rij en ik de sym nog lang niet zat ben,ben ik van plan deze helemaal op te rijden 🤗
Of ik,redelijk goedkoop, de ton haal weet ik niet
 
De mijne heefd er 40k opzitten op 6 jaar , rijd nog als nieuw , als ik hem nu wegdoe moet ik veel te veel opleggen om ne nieuwe van dit caliber denk ik de gemiddelde prijzen (met kortingen verrekend )zullen gemakkelijk 8 a 9000 euro zijn , niet gesproken van een tmax of bmw wel te verstaan
Denk dat ik ermee verder ga tot hij op is

De tl508 zou ik wel eens willen testen , dat is de opvolger vd tl500 , maar nog ni officieel voorgesteld hier in belgie
 
De mijne heefd er 40k opzitten op 6 jaar , rijd nog als nieuw , als ik hem nu wegdoe moet ik veel te veel opleggen om ne nieuwe van dit caliber denk ik de gemiddelde prijzen (met kortingen verrekend )zullen gemakkelijk 8 a 9000 euro zijn , niet gesproken van een tmax of bmw wel te verstaan
Denk dat ik ermee verder ga tot hij op is

De tl508 zou ik wel eens willen testen , dat is de opvolger vd tl500 , maar nog ni officieel voorgesteld hier in belgie
Idd Krispy, de TL 508 (een 2 cilinder en EURO5) is nog niet in Belgie, dat had mijn dealer nog bevestigd.
En omdat hij nog niets had vernomen van de invoerder vermoed hij dat TL 508 pas in zomer zou komen... afwachten is de boodschap.
 
Hey Krispy, nu even iets anders, de koplampen... had je die leds al geplaatst?
Ik had ergens gelezen dat iemand in de maxsym leds had geplaatst ...
 
Ik heb geen leds geplaatst , men hallogeens zijn nog ok en wissel niet voordat die defect zijn , maar er zijn er wel die dat reeds gedaan hebben zenne
 
Terug
Bovenaan Onderaan