Neen. Heb hem sinds zaterdag thuis. Heb hem nu even aan de kant gezet. Keuring staat ingepland voor 5 juli.@gemonde hoe gaat het ondertussen met de maxsym,al wat veranderd aan de vario?
als je hem open hebt, wil je dan eens voelen aan de koppeling of jij daar ook wat axiale speling hebt?Neen. Heb hem sinds zaterdag thuis. Heb hem nu even aan de kant gezet. Keuring staat ingepland voor 5 juli.
Bij thuiskomst even de olie gecontroleerd, zie zag er fris uit. Dus de service die zogezegd 1500 km geleden is gedaan kan zomaar kloppen.
Morgen of woensdag wil ik de overbrenging uit elkaar halen en controleren.
Zal ik doen, helaas alleen vandaag nog niet aan toe gekomen. De boerenprotesten hebben op werk voor vertragingen gezorgd. Pas net een uurtje thuis.als je hem open hebt, wil je dan eens voelen aan de koppeling of jij daar ook wat axiale speling hebt?
bij mij zit er zo'n dikke 2-3mm speling op de koppelingsklok samen met de achterste poulie, dus het gehele blok die op die as zit.
ik vermoed dat er daarvan ook wat trilling komt.
ik heb een trilling die duidelijk opkomt anaf 5500-6000 tr/min. dus eigenlijk vanaf dat ik sneller dan 115-120kph rij komt het duidelijk opzetten.
alvast bedankt,Hannes.
als je hem open hebt, wil je dan eens voelen aan de koppeling of jij daar ook wat axiale speling hebt?
bij mij zit er zo'n dikke 2-3mm speling op de koppelingsklok samen met de achterste poulie, dus het gehele blok die op die as zit.
ik vermoed dat er daarvan ook wat trilling komt.
ik heb een trilling die duidelijk opkomt anaf 5500-6000 tr/min. dus eigenlijk vanaf dat ik sneller dan 115-120kph rij komt het duidelijk opzetten.
alvast bedankt,Hannes.
hoeveel is dit dan volgens jou?Ik heb ook minimale axiale speling. Naar mijn weten is dat normaal.
klopt, wordt niet aangeraden, maar zo nu en dan eens zal geen kwaad kunnen.Heren,
Klopt het dat ik ergens heb gelezen dat ik geen 98 mag tanken met de Maxsym 400?
omgekeerd, 98 (E5) ipv E10 (95)Dus er wordt aangeraden om 95 ongelood te tanken? De brandstofpomp is niet gemaakt voor 98?
Het is eigenlijk heel simpel, het 'E-nummer' staat voor de hoeveelheid toegevoegde (bio)ethanol. Dus E5=5% en E10=10%.Dus er wordt aangeraden om 95 ongelood te tanken? De brandstofpomp is niet gemaakt voor 98?
Ik rij ook een beverly, de 350. Toch tank ik meestal E5, hoewel er op de type aanduiding idd wordt aangegeven dat beide kan. Dat doe ik omdat de dealer mij dat aanraad. Hij zegt geregeld problemen te zien door tanken met E10.. Ik vind het dus interessant wat je zegt. Want, na 3 jaar hebt je wel ervaring.. Hoe zijn jouw ervaringen en heb je ook geen bijzonderheden bij bv onderhoud?E5 is eigenlijk max 5%, kan dus ook 0% zijn. E10 is min 5% en max 10%.
Een constructeur maakt de motor geschikt voor ethanol-bevattende brandstoffen door de gebruikte kunststoffen en kunstrubbers aan te passen naar kunststofsoorten die geen probleem hebben met ethanol.
Als de constructeur aangeeft dat de motor geschikt is voor E5 dan wel E10, dan heb je bij het gebruik van die brandstoffen geen problemen te verwachten.
Mijn Beverly 300 is geschikt voor E10 en dat is ook wat ik tank.
Het eerste jaar reed ik op E10 in de zomer en op E5 in de winter. Dat was omdat je in de winter nooit weet hoelang je de scooter niet zal kunnen gebruiken omwille van de weersomstandigheden. E10 absorbeert meer water in de stilstandtijd dan E5.Ik rij ook een beverly, de 350. Toch tank ik meestal E5, hoewel er op de type aanduiding idd wordt aangegeven dat beide kan. Dat doe ik omdat de dealer mij dat aanraad. Hij zegt geregeld problemen te zien door tanken met E10.. Ik vind het dus interessant wat je zegt. Want, na 3 jaar hebt je wel ervaring.. Hoe zijn jouw ervaringen en heb je ook geen bijzonderheden bij bv onderhoud?
Die adviezen van professionelen zijn ook niet altijd even sterk.Tja 95 of 98 , 98 wordt zowiezo aangeraden , men zoon rijdt op een splinternieuwe versys 650 , geschikt voor beide brandstoffen , toen ik de dealer vroeg wat eigenlijk het beste zou zij (aangezien de prijzen van tegenwoordig ) zei hij zonder nadenken 98 , ik vroeg dan natuurlijk waarom , tja zie hij toen , die bioalcol is nergens goe voor , de bougies worden volgens hem veel warmer , omdat de alcol veel vluchtiger en brandbaarder is , zijn woorden , wat de auto betreft rijden we met de twee en nog nooit probs gehad (nu 80.000km) en in verbruik geen verschil , hier wordt wel veel mee gereden , men ouders is 98 aangeraden in hun kia , omdat zij niet genoeg km per jaar doen , eens tanken om de 6 tot 8 weken is blijkbaar te lang voor 95 , dan zou er al een deel verdampt zijn volgens de garage , wat de rubber delen betreft is waar , er zijn soorten die tegen alcol kunnen en dan weer andere die erdoor verduren.maar op onze syms denk ik niet dat het kwaad kan om eens om de zoveel tankbeurten is 95 te tanken , op voorwaarde dat hij snel verbruikt wordt.
Ik weet niet of het normaal is bij jouw model maar ik denk het niet.(...)
Wat me ook opviel, de temperatuur. Deze fluctueert best erg, tijdens rijden niet verder dan het eerste lange streepje vanaf onder (dus niet centraal zoals vaak) en vervolgens bij stoplicht loopt ie best vlot op tot halverwege. Bij rijden zakt hij weer in.
Is dit normaal bij dit model? Ik ga vanavond het koelvloeistof etc. even checken.
Verder rijd het super relax.
het grijze V-onderdeel onderaan het scherm (boven koplicht) kun je met 2 vijsjes losvijzen en dan eraf schuiven.Hoi, sinds een week trilt (luid) tijdens het rijden mijn windscherm.
Duw of trek ik er effe aan, meteen stil.
Nu heb ik ergens eens iets gezien van beugels voor een sym scherm en het trillen zou opgelost zijn maar ik vind hierover niets meer terug.
Iemand raad?
Alvast bedankt..