Meer jonge vrouwen halen hun motorrijbewijs!

Als ik sommige topictitels op MF lees, verbaast het mij niets dat er steeds meer vrouwen motorrijden...
 
De dames die ik ken die een motorrijbewijs hebben gehaald en zelfs een motor gekocht die rijden af en toe een keertje. Eentje heeft al jaren de motor in de schuur staan, zonde.

Maar ik zie er ook steeds meer rijden, mijn theorie, het zal vast komen door de motorkleding die wat modieuzer is geworden.
 
Dit is puur omdat ze voor de derde rijbewijsrichtlijn uit wilden komen. Nu komt er weer een gigantische dip, let maar op volgend jaar, "aantal motorrijders inder de 24 sterk afgenomen." Dit is trouwens ook niet procentueel tegenover mannelijke rijders, t zal ongeveer hetzelfde blijven denk ik.
 
Ik vond achterop zitten geweldig... Totdat ik zelf ging rijden. Vind er nu geen bal me aan. Idd gewoon een proefles kado doen!
 
cool van die dubbele bediening dat wist ik niet :N weer wat geleerd. Ben wel benieuwt hoe date r dan uit ziet :Y
 
Dit is puur omdat ze voor de derde rijbewijsrichtlijn uit wilden komen. Nu komt er weer een gigantische dip, let maar op volgend jaar, "aantal motorrijders inder de 24 sterk afgenomen." Dit is trouwens ook niet procentueel tegenover mannelijke rijders, t zal ongeveer hetzelfde blijven denk ik.
:^
Uit het nieuw:
Opmerkelijk is dat veel meer vrouwen onder de 24 het motorrijbewijs haalden. Onder die groep is de stijging 50 procent.
Dat kan een trend zijn los van de effecten van de derde rijbewijsrichtlijn.
 
De dames die ik ken die een motorrijbewijs hebben gehaald en zelfs een motor gekocht die rijden af en toe een keertje. Eentje heeft al jaren de motor in de schuur staan, zonde.

Maar ik zie er ook steeds meer rijden, mijn theorie, het zal vast komen door de motorkleding die wat modieuzer is geworden.

ik rijd 12000 per jaar, is toch meer dan het gemiddelde.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd 12000 per jaar, is toch meer dan het gemiddelde.
Ken juist meer mannen waarvan de motor bijna altijd in de schuur staat.
(ken dan ook meer mannen die motorrijden :+ )

Maar 3 jaar geleden lesten er ook al meer vrouwen bij mn rijschool dan mannen, ook bij het cbr toen al meer vrouwen gezien. Valt nu idd. meer op door die nieuwe regelingen.

Alleen op mf zitten minder vrouwen, gezien veel reacties ook niet geheel onverwacht :+ Alhoewel de meeste voorsteltopics nu aardig kuis blijven _O-
 
Mijne ook (lees boven) wellicht toch nog een kans voor je! eigenlijk is het een gentle push ze kan geen kant op, je hebt een kado (de proefles) gegeven dus ja.... dan moet ze wel en is ze hooked.
Credits voor dit idee gaan naar SprakViv ... maar is wel slim.

Maak het nog beter, ga naar juwelier en haal een ring doosje, daar doe je een 'proefles' in in de vorm van een... weet ik veel, klein kaartje, nee nog beter een sleutelhanger van een motor met een kaartje eraan waar ze een proefles mee krijgt! }) .

Moet werken!

Of neem der mee naar een meeting, ik ben zelf op een meeting aangestoken met het virus ;)
 
Na een paar jaar de motor van de vrouw maar verkocht.
Ik moest hem altijd poetsen, ketting spannen, olie checken ed.
En als die dan maanden stil stond ook nog een keer mee rijden want anders start ie niet meer.
Nee, vrouwlief liever achterop.
Hoef ik ook niet na iedere bocht te wachten ;)
_O- })


De mijne gaat graag achterop! Ik vind het prima, heb er geen last van. Alleen hele platte snelle bochtjes vindt ze niet leuk.

Zelf zou ze het wel willen, maar de kosten van het rijbewijs en de motor wegen (voor haar) niet op tegen de fun. Van haar mag ik wel op een wing gaan rijden; zit ze wat lekkerder! _O-
 
Mijn vrouw heeft een keer of wat achterop gezeten, en een keer een proefles gehad, en heeft toen besloten dat motorrijden niets voor haar is :N

Mijn oudste dochter zegt dat ze de motor al eng vindt als hij alleen maar stilstaat -O-

Mijn jongste dochter daarentegen is er niet vanaf te slaan :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft wel eens achterop gezeten maar zelf rijden lijkt haar niks. Niet zozeer het rijden maar als ze mij iedere keer bezig ziet met het pak aantrekken, helm op, handschoenen aan en dan pas rijden en na thuiskomst weer, dan hoeft het voor haar niet meer. Ze zou het alleen willen als het net zo makkelijk ging als de fiets pakken.

Daarom heeft ze nu "the next best thing", namelijk een cabrio. Kan ik prima mee levwen want daar kan ik ook mee rijden en is ook supergaaf
 
Na een paar jaar de motor van de vrouw maar verkocht.
Ik moest hem altijd poetsen, ketting spannen, olie checken ed.
En als die dan maanden stil stond ook nog een keer mee rijden want anders start ie niet meer.
Nee, vrouwlief liever achterop.
Hoef ik ook niet na iedere bocht te wachten ;)
Hmm :o :) !

Ik moet mijn motor dus maar eens aan een ketting leggen _O- want je verhaal is redelijk herkenbaar.

De mijne staat nu ook alweer een paar maanden stil: vriendlief heeft onlangs de motor ook helemaal gecheckt en gedaan, poetsen doen we gelukkig niet aan en hij moet ook altijd op mij 'wachten', maar dat is dan ook wel een beetje de ervaring en ballen die hij heeft en ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik behoor trouwens niet eens meer tot de jonge vrouwen met mijn 25 jaar zie ik nu aan het nieuwsbericht :( ;( !!
 
10 jaar geleden toen mijn vrouw haar motorrijbewijs haalde kregen we al te horen dat steeds meer vrouwen hun motorrijbewijs halen *O* -O- *O*

dus eigenlijk weer oud nieuws
 
Terug
Bovenaan Onderaan