Meer jonge vrouwen halen hun motorrijbewijs!

wat mij wel opvalt in mijn eigen omgeving is het volgende. Als een vrouw een motorrijbewijs haalt dan is het begin rijden ze wel en al heel snel gaat de motor weer aan de kant.
 
Hmm :o :) !

Ik moet mijn motor dus maar eens aan een ketting leggen _O- want je verhaal is redelijk herkenbaar.

De mijne staat nu ook alweer een paar maanden stil: vriendlief heeft onlangs de motor ook helemaal gecheckt en gedaan, poetsen doen we gelukkig niet aan en hij moet ook altijd op mij 'wachten', maar dat is dan ook wel een beetje de ervaring en ballen die hij heeft en ik niet.
Vriendlief hier vind 't juist leuk (tenminste, dat denk ik :+ ). Waar ik alleen met een emmertje en een sopje de ergste vliegen eraf haal, wast hij de motoren grondig incl. allemaal poetsmeuk en glimspullen :P

En wachten laat ik hem expres doen, is goed voor zn ego 8-) O-) :+ '( _O- (was dat maar de reden haha)
 
Laatst bewerkt:
Vriendlief hier vind 't juist leuk (tenminste, dat denk ik :+ ). Waar ik alleen met een emmertje en een sopje de ergste vliegen eraf haal, wast hij de motoren grondig incl. allemaal poetsmeuk en glimspullen :P

En wachten laat ik hem expres doen, is goed voor zn ego 8-) O-) :+ '( _O- (was dat maar de reden haha)

Dat prutselen en knutselen aan mijn motor vindt ie inderdaad ook verre van erg :P (gelukkig).

Kon ik dat ook maar zeggen ja _O- ! Ik voel met je mee :j .
Wel een goed excuus voor een volgende keer dat ie moet wachten *onthouden gaat*
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde een mevrouw (van de bovag?) op de radio zeggen dat het vooral met emancipatie te maken heeft,

dat vrouwen tegenwoordig niet meer voor mannen onderdoen etc.



Wat ik wel raar vond is dat ze ook zei dat het door het aanbod komt.
Kleding en motorfiets fabrikanten brengen vrouw gerichte zaken op de markt.
En daardoor zouden er meer vrouwen op de motor stappen.

Echter denk ik dat ze oorzaak en gevolg omdraait? iets met vraag en aanbod..
 
Mannen met spinrag dan weer wel :')
Ook niet :P

Dus als een man beweert dat er steeds meer gereden wordt, omdat hij wel 12.000 per jaar rijdt, snijdt dat net zo weinig hout :+

Maar eerlijk is eerlijk ... ik vroeg me al af welke vrouw erover zou gaan vallen dat ik had weggelaten dat hetzelfde voor mannen gold (wat natuurlijk vanzelfsprekend is) _O-
 
Rijbewijs halen wel ja, maar een motor kopen ho maar. In de periode dat ik gelest heb voorjaar 2011, waren er nog 3 meiden (categorie 20-25 en ik vond het niet erg om erachter te moeten rijden :9~ ) bezig bij dezelfde instructeur. Zij hebben alle 3 het rijbewijs gehaald, maar er is er nog geen één die een motor heeft. Op deze manier halen er wel veel jonge vrouwen een rijbewijs, maar tegenkomen op de motor doe je ze niet.
 
Ik hoorde een mevrouw (van de bovag?) op de radio zeggen dat het vooral met emancipatie te maken heeft,

dat vrouwen tegenwoordig niet meer voor mannen onderdoen etc.



Wat ik wel raar vond is dat ze ook zei dat het door het aanbod komt.
Kleding en motorfiets fabrikanten brengen vrouw gerichte zaken op de markt.
En daardoor zouden er meer vrouwen op de motor stappen.

Echter denk ik dat ze oorzaak en gevolg omdraait? iets met vraag en aanbod..
Komt door het A3 rijbewijs en de bijhorende "voertuigen"

Daar waar vroeger een moto een ijzeren ding van een 300 à 400 KG was die je met een kickstarter moest in gang trappen, noemen ze een brommer van 125 CC nu ook al een moto.
 
Komt door het A3 rijbewijs en de bijhorende "voertuigen"

Daar waar vroeger een moto een ijzeren ding van een 300 à 400 KG was die je met een kickstarter moest in gang trappen, noemen ze een brommer van 125 CC nu ook al een moto.
Acnee,

50cc en meer is altijd een motor geweest.

Je houdt angstvallig vast aan de tijd dat het nog een mannending was?
 
Laatst bewerkt:
:Y

Ik hou meer vast aan de tijd dat het nog OK was om iets mannelijks en/of iets "voor mannen" te hebben zonder dat er politiek correct vrouwen moeten bijzijn.
Vreemd eigenlijk, de laverda 750 staat bekend als ''echte mannenmotor''.

maar gezien de enorme trillingen zou dit wel eens kunnen omslaan naar een vrouwenmotor.

(zie pownieuws van gisteren).
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw reed al lang motor voor mij. :+
En nog zo'n buikschuiver ook *O*

Ben maar mee gaan doen :W Rijd inmiddels ook alweer 14 jaar dagelijks :]

Marc
 
Als die regelwijziging echt de oorzaak is van de toename zal er nu wel een stevig dal aankomen. Iedereen die nog binnen de tijd de regels kon ontduiken heeft dat gedaan. de rest zal meer en meer gaan wachten tot ze in 1 keer naar een volledig rijbewijs kunnen.

en zo krijgt de motorbranche weer een duw in de verkeerde richting.
 
Dat dal is ook precies waar de rijschoolhouders bang voor zijn. En met de beloofde directe openstelling van het A2-rijbewijs zullen de rijscholen die al een 125cc hebben aangeschaft zich nog eens extra achter de oren krabben.
 
Als ik zie hoe mijn vrouw op haar brommertje rijd lijkt het mij verstandig dat ze geen motor gaat rijden :P

Viel mij ook op bij theorie,AVB en AVD examens dat man vrouw ongeveer gelijk verdeeld was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan