gespierde spijker
MF veteraan
- 23 jul 2011
- 7.242
- 18
Hallo allemaal.
Ik lees alweer met paar jaartjes mee hier en het valt me steeds weer op dat bij veel topic's waar advies gevraagd word voor een keuze motor, er eigenlijk steeds de zwaardere typs word geadviseerd.
Het "lijkt" een Nederlands cultuur dingetje te zijn want wat ik heb gezien is dat in andere landen er veel meer "lichte" motoren rondrijden dan hier in NL.
Beetje het gevoel van "alles onder de 600 cc is een brommer" en niet "geschikt" voor snelwegen of langdurig plezier.
Vroeger ( ik ben pas 34 ja ja) reden ze heel de wereld af op een lichte motor en nu lijkt het alsof je daar minimaal 100 pk voor nodig hebt.
Vind dat wel grappig hoe deze "gedachte" verschilt per land.
Gewoon een beetje open dialoog houden over deze stelling.
Ben heel benieuwd.
Ik lees alweer met paar jaartjes mee hier en het valt me steeds weer op dat bij veel topic's waar advies gevraagd word voor een keuze motor, er eigenlijk steeds de zwaardere typs word geadviseerd.
Het "lijkt" een Nederlands cultuur dingetje te zijn want wat ik heb gezien is dat in andere landen er veel meer "lichte" motoren rondrijden dan hier in NL.
Beetje het gevoel van "alles onder de 600 cc is een brommer" en niet "geschikt" voor snelwegen of langdurig plezier.
Vroeger ( ik ben pas 34 ja ja) reden ze heel de wereld af op een lichte motor en nu lijkt het alsof je daar minimaal 100 pk voor nodig hebt.
Vind dat wel grappig hoe deze "gedachte" verschilt per land.
Gewoon een beetje open dialoog houden over deze stelling.
Ben heel benieuwd.