meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

Ik denk dat die van mij ook het afslaan van de motor betreft..

Stukje door de binnenstad van Amsterdam. Sta voor een stoplicht met een maat. Maar er is een heuveltje (gracht, kruispunt, je kent ze wel). Rechts is een cafe en een aantal mensen maakt gebaren en geluiden van Wheelie!! Ik kan dat niet, dus geef een dot gas.

Stoplicht gaat op groen. Ik rij weg zoals gewoonlijk, althans dat probeer ik... Want door de heuvel, geef ik te weinig gas en *PLOP* motor slaat af :')

Snel opnieuw starten en rustig wegrijden :+
 
Ook afslaan van de motor:
Ik had nog niet zo lang mijn A maar was er natuurlijk reuze trots op. Tochtje naar Tecklenburg gemaakt, waar een motortrefpunt op een parkeerplaats is met overigens een prachtig uitzicht.
Daar stond op een drukke dag ook een motorrijinstructeur met vrouwelijke leerling te pauzeren. Leuk, die Duitse rijlessen! Even kort babbeltje mee gemaakt, wil ik even flitsend&geroutineerd wegrijden, staat de zijstander nog uitgeklapt. :X
Gebeurt me soms nog weleens, maar de timing vond ik toch wel genant.
 
Een van de eerste keren dat ik er meer wou rijden, op een koude dag motor proberen te starten en weg rijden zonder choke en afvragen waarom ie steeds afsloeg, kwam m'n pa naar buiten, tikte op de helm en zij "moet je wel ff de choke gebruiken slimbo!". _O-

een keer nooit weer zo'n fout :]
 
Gelukkig kwam je vader even zeggen. Ik had heel vroeg......nog niet wakker.....zo 10 min. proberen te starten. Shit, the choke. De buren vonden niet leuk ;-(
 
Vanochtend merkte ik toch enig sinds dat vrijdag de 13de toch iets van ellende met zich mee brengt.

Motor netjes gestart 's ochtends vroeg iets over 7en. Rij ik vervolgens 2 minuutjes naar de pomp om te tanken dus motor weer uit, na het tanken opnieuw gestart. Verder gereden om een collega op te picken, motor eventjes uit gezet zodat ze in alle rust pak goed kon doen en opstappen. Vraagt of ik wil stoppen bij de pomp voor sigaretten, is op de route dus prima. Vervolgens minuut of 2 later bij de pomp, motortje even uitgezet, waarna ze terug komt en ik de motor wil starten... Niet meer genoeg accu spanning. Met wat ochtend gymnastiek de motor geprobeerd aan te lopen wat niet werkte. Dacht ik even te starten had ik, dankzij die 3x op en neer, net genoeg prik om te starten.

Volgende keer toch maar gewoon het motortje laten draaien voor die kleine stopjes. :+
 
Denk eerder dat het tijd is voor een nieuwe accu, of je laadsysteem deugt niet want een paar van die start acties schreef elkaar hoort gewoon te kunnen. Tenzij het heel erg koud is maar dat is nog niet aan de orde.
 
Leuk dat dit topic het weer doet, een van m'n favo's. Zelf niets doms gedaan de laatste tijd, maar nog wel een grappige en toevallig over Goldwings. Oversteek met de pond naar de Lofoten in Noorwegen. Er komen best wat motoren aan en ook auto's. En niet een heel grote Ferry, maar plek zat. Twee Goldwing rijders gaan alle wachtenden voorbij en kruipen voor. De reis duurt ruim een uur en de motoren worden niet vastgezet, alleen bij slecht weer. Sphyr kijkt eens naar de zee en denkt dat zijn beste golven, ik zorg dat wij in het midden staan, daar wiebelt het immers minder. We bleven ook bij de motoren. Na twintig minuten varen lagen de GW's op hun kant.... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan