Meningen over Deauville 700?

je mag erin lezen wat je wil, maakt mij niets uit. ik zeg niet dat het een slechte motor is, maar je moet hem ook niet beter schrijven dan hij is.
 
je mag erin lezen wat je wil, maakt mij niets uit. ik zeg niet dat het een slechte motor is, maar je moet hem ook niet beter schrijven dan hij is.
Haha je hebt gelijk hoor, maak alleen een grapje op het “1 motor zien”
 
het lijstje motoren dat hieraan voldoet is quasi oneindig. het is dus geen positieve eigenschap van een Deauville,. op de grondspeling na (choppers weet je wel) eigenlijk gewoon het absolute minimum waar een motor aan moet voldoen.

en die filmpjes zeggen niks. zet een even goede rijder op die sportmotoren en er is maar 1 motor te zien, geen 2
Tuurlijk, gegeven dezelfde kwaliteit van rijder gaat een betere, snellere, nieuwere, krachtigere (etc.) motor veel meer kunnen presteren uiteraard. Dat is het punt niet.

Mijn punt is dat dit een motor is die daaraan voldoet terwijl je het eigenlijk niet zo zou verwachten, en het bovendien een onverwoestbaar en goedkoop model is :)

je mag erin lezen wat je wil, maakt mij niets uit. ik zeg niet dat het een slechte motor is, maar je moet hem ook niet beter schrijven dan hij is.
Ik ben dan ook geheel subjectief.
 
Het topic heet "meningen over deauville 700", dus dan ook de mijne.
Vooreerst denk ik dat de meningen van zij die er één rijden of hebben gereden belangrijker zijn dan van mensen zoals ik, die hem nog niet hebben gereden. Ervaringsdeskundigen heet dat .
Soit, er valt niet te ontkennen dat de Deauville achtervolgd wordt door een imagoprobleem, dat het een onnoemlijk saaie motor zou zijn.
Of dat zo is ? Op het zicht is ie niet echt spannend, maar ik reed hem nog niet. Een imago, daar bouw je aan met veel zorg.
In het magazine "motorrijder" ( alternatief van zusterblad Kickxstarter) van maart 2023 is er in hun topic "de garage" een artikel te lezen met de naam "Honda NT650V Deauville , Hartsgrondige haat mét passie". En laat me duidelijk zijn , de passie gaat over de haat, niet over de Deauville.
Het is een humoristisch stukje tekst, niet serieus te nemen, over de verhouding van de journalist tot zijn net tegen zijn zin aangekochte Deauville en wat hij ermee van plan is. Een quote uit het artikel : " De Deauville is de meest gladgestreken, steriele,van elke mogelijke spat emotie ontdane motor die ooit wiel aan de grond heeft gezet. Werkelijk élk scherp randje dat ook maar een zweem van karakter zou kunnen verraden werd er genadeloos afgevijld. " Hiermee is de toon gezet. Bij de foto in het artikel staat nog "Het lijkt wel alsof de broekschijter weet wat er te gebeuren staat. Maar hij ontloopt zijn lot niet. Ik ben vast van plan mijn knoert van een midlifecrisis bot te vieren op de Deauville" Afin...wordt ongetwijfeld vervolgd.
En wat vind ik? Niets.
Ik zou hem zeker niet kopen. Hoewel ik woon-werk doe, maar ook reizen en vrijetijd, ben ik toch enigszins gepassioneerd door de machines. Ik rij graag, Trek graag eens stevig door, kijk nog eens om als ik de motor parkeer, verzorg hem met passie, sleutel er zelf aan. Kortom ik wil mijn machine graag zien. Dat zou me hoegenaamd niet lukken met een Deauville 700.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij graag, Trek graag eens stevig door, kijk nog eens om als ik de motor parkeer, verzorg hem met passie, sleutel er zelf aan
Ik heb dat ook. En heb 2 CX500’s, een GL500 Silverwing. Mijn vrouw heeft een GL1500 en een GL500. En ik heb dus een 700 Deauville uit 2008. Die laatste hoeft nog weinig aan gesleuteld te worden. En ik geef toe, de neiging om ‘stevig’ door te trekken heb ik wat minder. Ik rij al 37 jaar Honda tweecilinders met cardan. Denk dat daar mijn passie zit. Het blok van de CX staat op mijn arm getatoeëerd. Zoiets zal ik met mijn Deauville niet doen. Maar bij mijn CX - ik mijn eerste nog steeds - werkt het zo: des te harder mensen roepen dat ik een lelijke saaie motor heb des te langer hou ik er aan vast. Dat heb ik met de Deauville ook. Uiteindelijk komt het toch op het aloude ‘smaken verschillen’.

Maar ts vroeg mening over de 700 Deauville. Samengevat:
- Prima en probleemloze motor
- Saai imago en - heel eerlijk - heeft ook geen uitgesproken karakter
- Kan alles, maar is nergens extreem goed in
 
Toch wel leuk om dat zo te lezen... Voor mij is een motor juist extra aantrekkelijk als hij er eigenlijk niet uitziet, zodat ik er, letterlijk en figuurlijk, geen omkijken naar heb. Ik wil helemaal niet naar mijn motor kijken, en liefst heb ik ook dat er zo min mogelijk anderen naar kijken eigenlijk (en dan bedoel ik vooral dieven :) ).

Voor mij is de motor ideaal als de verhouding "rijden" tot "alles anders dan rijden" (bijv. kijken, schoonmaken, onderhouden, stylen, sleutelen...) maximaal is :Y
 
Een heleboel mensen noemen hem lelijk, maar ook daar verschillen smaken. Vooral van de zijkant vindt ik hem er zo slecht nog niet uitzien, beter dan menig sportfiets - dat is gewoon mijn mening - maar van achter ben ik het wel met mensen eens; een schoonheid is het niet van die hoek.
 
Het blok van de Transalp en dus Deauville is vreselijk. Geeft veel vibraties en trekt voor geen meter. Een V-Strom is malen en dan ook malen beter in alle opzichten.
 
Het blok van de Transalp en dus Deauville is vreselijk. Geeft veel vibraties en trekt voor geen meter. Een V-Strom is malen en dan ook malen beter in alle opzichten.
Tja, TS vroeg om meningen. Dit is een mening. Doet me denken aan de discussie Samsung of iPhone. Gaan we niet uitkomen. Waarbij ik wil opmerken dat de V-Strom ook een prima motor is.
 
Tja, TS vroeg om meningen. Dit is een mening. Doet me denken aan de discussie Samsung of iPhone. Gaan we niet uitkomen. Waarbij ik wil opmerken dat de V-Strom ook een prima motor is.
Het is inderdaad ook een mening, en daar vroeg ik om.
 
Het blok van de Transalp en dus Deauville is vreselijk. Geeft veel vibraties en trekt voor geen meter. Een V-Strom is malen en dan ook malen beter in alle opzichten.
Ik heb dan geen vergelijkingsmateriaal, want nooit op een vstrom gezeten, maar ik tuf toch al jaren met plezier rond met dat type blok :Y. Alle eigenschappen van het blok, dat heet toch karakter :+
 
Ik heb dan geen vergelijkingsmateriaal, want nooit op een vstrom gezeten, maar ik tuf toch al jaren met plezier rond met dat type blok :Y. Alle eigenschappen van het blok, dat heet toch karakter :+
Het karakter van een pak vla is ook karakter, ja.

Zelf rijd ik nu op een Transalp 600 van 34 jaar oud en heb eigenlijk niet veel te klagen over het blokje. Tja, super opwindend is het zeker niet en je bent ook niet weg als een pijl van een boog, maar dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel op een bijna nieuwe V-Strom 650 leenmotor gereden, keer een weekje geleend van de motorzaak toen de FJR weg was voor reparatie. Dat was waarschijnlijk een 2017+ model. Ik vond het helemaal niks. Het schudde ook, maar dan precies verkeerd, waardoor ik elke keer in bochten het gevoel had dat er iets heel erg stuk was aan de ophanging of motorsteunen of zo. Hij reageerde ook raar traag op het gas, vooral bij het gas loslaten. En het stuur ging heel zwaar, ik kreeg 'm bijna niet "omgezwiept". Heb er een slalommetje mee geprobeerd en ging bijna op den smoel. Na ieder ritje was ik gesloopt.

Ik ben zelfs na dag 1 nog teruggereden van weet je zeker dat deze niet stuk is, en toen heeft er een monteur op proefgereden en die zei dat het precies goed voelde en helemaal zo hoort, en dat het voor hem juist een ideaal manoeuvreerbare motor was.

Echt, voor mij 100x liever een 20 jaar oude Deauville, in elke gegeven omstandigheid, dan een splinternieuwe V-Strom.

Dat terwijl ik rond die tijd ook een keer een paar dagen op een Versys 650 heb gereden, en man man... DAT was pas een motor naar mijn hart. Een totaal andere wereld. Liefde op het eerste gezicht vanaf dat ik erop ging zitten. Helaas heb ik sinds die tijd geen nieuwe motor meer gehad, want dat zou waarschijnlijk mijn keuze zijn. En dat terwijl die twee toch op elkaar zouden moeten lijken.
 
Ik zat te denken hoe ik dat ook weer formuleerde met die Versys... Maar toen bedacht ik het. Die motor zat mij zó als een handschoen dat mijn brein helemaal niks hoefde te doen om wensen te "vertalen" in bewuste controle over mijn ledematen. Dat je gewoon de hele tijd denkt "het gaat gewoon allemaal helemaal vanzelf op dit ding". Heerlijk. Een beetje het gevoel wat je soms kunt hebben als je iemand tegenkomt waar je na een minuut elkaars zinnen al aanvult, zeg maar. Zo'n vurig one-night-stand gevoel.

Nou heeft de Deauville dat zeker niet. Dat is meer een collega waar het vanaf dag 1 prima mee klikt, waar je gewoon dag in dag uit supersoepel mee samen kunt werken, waar je nooit ruzie mee zou krijgen, en die je toch echt mist als je op vliegvakantie bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik heb wel op een bijna nieuwe V-Strom 650 leenmotor gereden, keer een weekje geleend van de motorzaak toen de FJR weg was voor reparatie. Dat was waarschijnlijk een 2017+ model. Ik vond het helemaal niks. Het schudde ook, maar dan precies verkeerd, waardoor ik elke keer in bochten het gevoel had dat er iets heel erg stuk was aan de ophanging of motorsteunen of zo. Hij reageerde ook raar traag op het gas, vooral bij het gas loslaten. En het stuur ging heel zwaar, ik kreeg 'm bijna niet "omgezwiept". Heb er een slalommetje mee geprobeerd en ging bijna op den smoel. Na ieder ritje was ik gesloopt.

Ik ben zelfs na dag 1 nog teruggereden van weet je zeker dat deze niet stuk is, en toen heeft er een monteur op proefgereden en die zei dat het precies goed voelde en helemaal zo hoort, en dat het voor hem juist een ideaal manoeuvreerbare motor was.

Echt, voor mij 100x liever een 20 jaar oude Deauville, in elke gegeven omstandigheid, dan een splinternieuwe V-Strom.

Dat terwijl ik rond die tijd ook een keer een paar dagen op een Versys 650 heb gereden, en man man... DAT was pas een motor naar mijn hart. Een totaal andere wereld. Liefde op het eerste gezicht vanaf dat ik erop ging zitten. Helaas heb ik sinds die tijd geen nieuwe motor meer gehad, want dat zou waarschijnlijk mijn keuze zijn. En dat terwijl die twee toch op elkaar zouden moeten lijken.
Ik vind Vstrom in 3 letters ook gewoon &@€
Ging van een FJ1200 naar een Vstrom 1000
Binnen 3 maanden weer verkocht.

Het is hate it or love it.
Ik ben van de soepele 4 cilinders lage rpm. En iemand zei: een vstrom heeft ook trekkracht in lage rpm.. yeah what ever. Vanaf 3500-4000 rpm draai hij pas lekker. Das voor een racer lage rpm ja. Ik heb het over 2500rpm soepel door de bocht oppakken. Vstrom moet je bij lage rpm terug schakelen anders gaat hij bokken. Betekend dus in druk stads verkeer in zijn 1. Of slippende koppeling.

De FJ1200 was mijn eerste motor. Tja.. dan ben je gewoon rete verwend. Daarna wil je meer trekkracht in de lage rpm ipv alleen maar soepel:) dus nam ik een GSX1250 FA
Rijd ook makkelijk 1op 18
Is mss ook wel een leuk vervang middel voor de nx700.
 
Ik zat te denken hoe ik dat ook weer formuleerde met die Versys... Maar toen bedacht ik het. Die motor zat mij zó als een handschoen dat mijn brein helemaal niks hoefde te doen om wensen te "vertalen" in bewuste controle over mijn ledematen. Dat je gewoon de hele tijd denkt "het gaat gewoon allemaal helemaal vanzelf op dit ding". Heerlijk. Een beetje het gevoel wat je soms kunt hebben als je iemand tegenkomt waar je na een minuut elkaars zinnen al aanvult, zeg maar. Zo'n vurig one-night-stand gevoel.

Nou heeft de Deauville dat zeker niet. Dat is meer een collega waar het vanaf dag 1 prima mee klikt, waar je gewoon dag in dag uit supersoepel mee samen kunt werken, waar je nooit ruzie mee zou krijgen, en die je toch echt mist als je op vliegvakantie bent.
ah.. een echte vriend op de werkvloer;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan