Mensen die ook tering veel lessen hebben gehad?

Tevreden over aantal lessen/ examens

  • ja!

    Stemmen: 3 25,0%
  • nee!

    Stemmen: 9 75,0%
  • gemiddeld

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
zit zelf zo rond de 30 uur en heb nog uurtje of 6 nodig voor mijn examen. Maar dan moet ik het natuurlijk wel halen.....
Een collegalesser, een iets oudere man (dat wel) zit al zo rond de 50 uur en heeft naar mijn weten nog geen examen gedaan.

Dus hier nog 2 voor jou die ook niet kunnen toveren :P
Wil wel even melden dat ik denk dat sinds het examen in tweeen is gedeeld, je er langer mee bezig bent. Maar ik zit dan ook wel met zo'n vertrouwen op de motor dat ik dat er best voor over heb gehad.

groetjes kip
 
"Tering veel lessen" ????

Kankuhhhh..... kommie uit Den Haag soms???? :+
 
Ik moet maar 6u lessen en dan krijg ik een voorlopig rijbewijs waarmee ik max 1jaar mag rijden voor ik men examen afleg met eigen moto om een volwaardig a rijbewijs te bekomen (is in belgië).
Heb ook aleen nog maar ervaring met (schakel) semi automatische brommer (z'on jincheng dax geval)
 
@ Tyrant, je kan het ook zo doen «

Ik voelde me ook genaaid bij het tweede examen, maar ik vond het veel erger dat ik aan mezelf ging twijfelen door dat gemiereneuk en het gebrek aan logica wat er in leek te zitten.

Ik ben nooit nerveus geweest voor schoolexamens, typ-examens, bedrijfscursus-examens of krijgskunst-examens, maar daar ga je voor vastgestelde doelen en meestal weet je wat je moet doen. Maar bij het rijexamen kan een lullige automobilist jou in een positie brengen waardoor je zakt. En dat kost behalve veel geld, ook veel tijd (opnieuw aanvragen, wachten...)

Wat B betreft, ik heb het niet, maar mijn vrouw wel en die wil dat ik ook mijn B haal, voor als we kinderen en een auto hebben. We hebben nog geen kinderen en ook geen auto, dus ik heb geen haast. In tegenstelling tot motorrijden vind ik autorijden saai [nooit zelf een auto gehad, maar wel op bedrijfsterreinen gereden (waar je geen rijbewijs nodig hebt) en in mijn criminele jeugd wel aan joyriding gedaan].
Dus ik heb laatst, om mijn vrouw te bewijzen dat ik in noodgevallen zowiezo voldoende kan rijden, bij een autorijschool een intake gedaan. 1 uur gereden met instructeur door Amsterdam. Behalve correcties zoals niet terugschakelend afremmen voor een verkeerslicht en daar voldoende afstand houden zodat je de banden van de voorliggende auto kan zien, kreeg ik geen correcties of ingrepen.
Evengoed zou ik volgens die instructeur zo'n 30 lessen nodig hebben. :(

Bekijk het maar. Misschien dat ik volgende winter wel ga lessen, kan ik gelijk een slipcursus doen... *D
 
@ reprobate (bedank voor je advies)

En verder.... goed dat je geen autorijbewijs hebt, dat zijn de echte motorfreaks, of niet dan???

Ik heb 1 maal een autorijles genomen, gewoon om te weten hoe het is. Vond wel dat die auto erg gemakkelijk van zijn plek kwam, maar ik heb dan ook nog nooit op een motor gereden met meer dan 65 pk ofzo.

De remmen van zon auto zijn wel erg :}
 
Klinkt krom na mijn verhaal hierboven, maar ik denk dat ik zo mijn B haal, zeker omdat ik er geen bal aan vind. Meestal hoor je dat mensen zakken omdat ze te hard rijden (d'uh) of niet ver of goed genoeg kijken en anticiperen op verkeer. Paar jaartjes motorrijden en je weet wel wat anticiperen is.
En snel rijden met een auto... :Z
 
ik had 17 uur nodig voor mijn motor rijbewijs nieuwe stijl theorie in een keer vb in een keer vd in twee keer omdat ik te gespannen reed volgens de examinator dus kwamen er 6lessen wachttijd bij voor mijn nieuwe examen
maar daaarna wel gehaald en ik rij daardoor ook zelfverzekerder dus was wel goed
auto had ik in 23 lessen en twee keer examen theorie wel in een keer
 
Ik had 3 bloklessen van 4 uren voor de voertuigbeheersing en daarna 2 dagen van 6 uren rijvaardigheidslessen en 3e dag examen. Gezakt, dus toen nog 2 keer examen gedaan met tussendoor telkens 4 lessen. Dus 20 + 12= 32 uren.
 
een maat van mij kreeg een speltje van suzuki omdat hij 25.000 km op een suzuki lesmotor had gereden ;) ;) ;) ;)
 
Nou Tyrant
Tering veel lessen (volgens mij sta ik nu op 1) :(
Augustus 2003 begonnen nog oude stijl (met brommerervaring van 30 jaar terug)
Veel moeten rijden want ik zat er niet meteen lekker op.
Kon toen nog 1 x afrijden eind maart 2004 (oude stijl)en zakte.:B
Omdat de instructeur naar mijn gevoel k.t reageerde (nog geen eens een praatje na het zakken)ben ik weggegaan naar een andere rijschool.
Daar heb ik vreemd genoeg in het begin een hele hoop nieuwe dingen en tips over het rijden gehoord :?
Dus daar weer gelest maar omdat we veel verkeerde dingen hadden aangeleerd ging het daar ook niet lekker snel :( (en uiteraard de uitbreiding van de verrichtingen)
Eind september 04 op voor verrichtingen en gezakt omdat de snelle slalom en de uitwijk niet met de juiste snelheid werd gereden ?
10 dagen later her en geslaagd.
Rijden aangevraagd en op 1 december mocht ik en was er in 1 keer doorheen.
Resultaat 15 maanden gelest waarbij ik trouw (bijna) elke week was geweest is dus 60 lessen ???
Heb nu al zo'n 4500Km voor de fun getoerd en ik ben blij dat ik het gehaald heb.
(had alleen het 30 jaar geleden al moeten halen)
:+ Dus nummer 1 nu in lessen :+

Nope nr 1 in lessen. Denk dat ik dat ben en blijf. Waren er bij mij zo een 90 ong. En had het ook 20 jaar eerder moeten doen want tis en blijft heeeerlijk.
 
Ik had een les of 34 nodig, waaren vooral heel veel bloklessen voor de bijzondere verrichtingen. De echte lessen als voorbereiding op het examen Verkeersdeelneming waren er hooguit een stuk of 6/7. Niet dat we (ik leste met een maat van me) nou zoveel lessen nodig hadden maar we moesten erg lang wachten op het examen nogal vervelend want in de tussentijd moesten we wel door blijven lessen natuurlijk... Denk dus dat ik het met 8 lesuren minder ook wel gehaald had..

Wel voor de beide examens in 1x geslaagd natuurlijk ;)

Theorie trouwens ook in 1x gehaald
 
7 lessen en 1x examen. ƒ 550 totaalkosten (lesje was in 1990 nog ƒ 35). Motorrijbewijs 2 weken eerder gehaald dan autorijbewijs.
 
Mijn motorrijbewijs in een 2 daagse cursus gehaald, oude stijl. 2 maand daarvoor autorijbewijs in +/- 30 lessen. Wel veel schakelbrommer ervaring.

Naast dat het je ook een beetje moet liggen moet je ook een flinke dosis geluk hebben.
 
Ik heb 60.5 uur les gehad. Had wel wat minder kunnen zijn als de wachttijden voor de examens ietsje korter waren. Tijd tussen aanvraag en BV examen was 1.5 maand, VD 2 maanden en gezakt. Ben daarna naar een andere rijschool gegaan en moest ff wennen aan de manier van lesgeven. 1.5 wachttijd voor het examen. Maar toch wel veel dingen geleerd en ervaring opgedaan in die 60 uurtjes :)
 
Mijn motorrijbewijs in een 2 daagse cursus gehaald, oude stijl. 2 maand daarvoor autorijbewijs in +/- 30 lessen. Wel veel schakelbrommer ervaring.

Naast dat het je ook een beetje moet liggen moet je ook een flinke dosis geluk hebben.

plus dat ze toen nog dachten dat motorrijden geen kwaad kon omdat het een soort van grote brommer met knipperlichten was. dus gaven ze het cadeau bij een pakje boter.

gelukkig proberen ze de mensen nu wel te leren rijden. al zie ik nog steeds aardig wat malloten onderweg, maar gelukkig heeft darwin daar een oplossing voor gesignaleerd
 
Ik heb het voor mij even nageteld. Ik heb het vermoeden dat een aantal lessen niet op mijn rijleskaarten staan, maar ik tel dus zo'n 103 lessen, waarvan het merendeel 1,5 uur. Ik heb 4x examen gedaan, twee tussentijdse toetsen en 2x BV.
Niet iets om trots op te zijn helaas. Maar ik ben nu wel heel blij dat ik het nu heb en ik geniet nu ook dubbel zo hard van het motorrijden.
 
Ik heb het voor mij even nageteld. Ik heb het vermoeden dat een aantal lessen niet op mijn rijleskaarten staan, maar ik tel dus zo'n 103 lessen, waarvan het merendeel 1,5 uur. Ik heb 4x examen gedaan, twee tussentijdse toetsen en 2x BV.
Niet iets om trots op te zijn helaas. Maar ik ben nu wel heel blij dat ik het nu heb en ik geniet nu ook dubbel zo hard van het motorrijden.


Zo zo, het wordt steeds ernstiger. De nr1 staat al op 103 lessen. Iemand die dit kan overtreffen?
 
@Tyrant, kom je ook op de MegaMeeting? Kunnen we effe lekker gallen over rij-examens... :)

De megameeting? euh..... Ff forum afstruinen om te kijken naar wat dat is. Ik kan vanaf drie Mei rijden als het goed is. Dan issie 25kw gemaakt.
Wou eigenlijk ook wel mee met de gpz toer. Wat stelt zzon toer eigenlijk voor..

Ik ga wel weer ontopic ....
 
;) Ik ben nu toch wel blij ;)
Dacht dat ik wel extreem zat met mijn lessen, maar om te zien dat een koerier Reprobate (met veel ervaring), Bikerbitch en Visje allemaal boven mijn "score" komen, geeft mij het gevoel van: O-) ben niet de enige O-) .
En Bikerbitch ben blij dat jij hetzelfde zegt als ik (had het eerder moeten doen) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan