Merk op de bekeuring fout!

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
Hallo,

Kan ik onder de bekeuring uitkomen als ze ipv peugeot (ja koekblik weet het) volkswagen op de bekeuring gezet hebben? kleur en kenteken klopten wel.
Het gaat om een parkeerboete van 9 min te laat: 45 pleuro!

Bedankt
 
Hallo,

Kan ik onder de bekeuring uitkomen als ze ipv peugeot (ja koekblik weet het) volkswagen op de bekeuring gezet hebben? kleur en kenteken klopten wel.
Het gaat om een parkeerboete van 9 min te laat: 45 pleuro!

Bedankt

Denk niet dat je daardoor eronderuit gaat komen .... maar ja pakeerboetes is altijd wel wat voor te verzinnen joh , gewoon je beste smoes opsturen en niet betalen bij mij laten ze ze altijd zitten (meestal omdat ik van iemand anders even een bonnetje vraag van de tijd waarin ik de bekeuring heb gekregen :+ )
 
Ik heb 't ook een keer gehad, op mijn boete stond dat ik een honda civic heb ('t is eigenlijk een Daihatsu Charade). De boete heb ik nooit ontvangen.

Volgens mij kunnen ze 'm ook niet opsturen omdat er een fout op het proces verbaal staat. Scheelt dus weer wat geld :P
 
Normaal wordt zoiets als een vormfout gezien. Zelfs als de straat bijvoorbeeld verkeerd is, mag de verbalisant het proces verbaal wijzigen. Als je dus aangeeft dat men het verkeerde merk o.i.d. heeft, dan corrigeert men dit gewoon klaar....immers je hebt de overtreding begaan.

Wat misschien zou kunnen helpen is bezwaar aantekenen en aangeven dat je er nooit bent geweest en ook nooit hebt geparkeerd (dus keihard ontkennen) en aangeven dat waarschijnlijk iemand met jouw kentekenplaten rond rijdt. Dit werkt overigens alleen als je niet staande bent gehouden. Maar ja....je moet dan wel liegen.....maar een leugentje voor eigen bestwil mag zo af en toe wel.
 
Vertel gewoon dat je daar nooit met een Peugeot hebt geparkeerd, en sterker nog...dat je niet eens een peugeot heb en ook niet in de jaren hiervoor. Dat je er niets van snapt *D

;) suc6 ;)
 
In België is het ook: nummerplaat goed, pingpingkassa :(
Beweislast is volledig door jou te doen, maar familie en vrienden tellen niet. Wat wel telt is dat je BV op je werk was en dat dit in een andere gemeente van het PV is.

Bij ons heb je wel het voordeel dat het (tot hiertoe) € 12 was, je kon dan maar inneens heel de dag parkeren. Heb ik trouwens al enige keren in Kortrijk toegepast, was véél goedkoper dan parkeerbonnekes uit de kas halen O-)
 
stug volhouden dat jij het niet bent geweest en dat ze het kenteken verkeerd hebben opgenomen. Waarom zouden ze wel het merk verkeerd kunnen opschrijven en niet het kenteken ! In Nederland is het toch nog steeds zo dat jouw schuld bewezen moet worden ! Of niet soms !
 
Als je bezwaar aantekend zal het pv-tje teruggaan naar de verbalisant. Die zal vervolgens vermelden dat hij zich mogelijk vergist zal hebben in het merk auto, lijkt ook zoveel op elkaar, zucht.... :P , maar kenteken is correct opgenomen en dus blijft men bij de bon.

Waarschijnlijk, is de verwachting, denk ik, zal zijn, als meest waarschijnlijk, ongeveer. Dus.

Bewijslast ligt bij jouw, niet bij verbalisant. Die heeft nl ALTIJD gelijk :P :z ;)
 
Als je bezwaar aantekend zal het pv-tje teruggaan naar de verbalisant. Die zal vervolgens vermelden dat hij zich mogelijk vergist zal hebben in het merk auto, lijkt ook zoveel op elkaar, zucht.... :P , maar kenteken is correct opgenomen en dus blijft men bij de bon.

Waarschijnlijk, is de verwachting, denk ik, zal zijn, als meest waarschijnlijk, ongeveer. Dus.

Bewijslast ligt bij jouw, niet bij verbalisant. Die heeft nl ALTIJD gelijk :P :z ;)
Maar het is toch zo dat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is, of is dat weer alleen in de film :?
 
nou zeggen dat ik het niet ben geweest kan niet omdat ik na 9 min op de parkeerplaats aankwam en mevrouw stadswacht heb gezien en ja je kent dat wel: ach mevrouw 5 min te laat blablabla nee ik trek hem niet in
dus ik ben er wel degelijk geweest
als ik nu zeg dat ik er geweest ben en er een rode golf langs mij stond dat ze fout gemaakt hebben met de bekeuring en ik was gewoon op tijd heb dan wel geen bonnetje meer om dat te bewijzen...
 
Hallo,

Kan ik onder de bekeuring uitkomen als ze ipv peugeot (ja koekblik weet het) volkswagen op de bekeuring gezet hebben? kleur en kenteken klopten wel.
Het gaat om een parkeerboete van 9 min te laat: 45 pleuro!

Bedankt

Volgens mij kan de opmaker van het pv op het bureau er een aantekening bijzetten, bij het niet zeker weten van merk of type voertuig.

Zodat jij dus als nog de bekeuring kan betalen.

Bedankt Baksteen ;)

 
Maar het is toch zo dat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is, of is dat weer alleen in de film :?

Alleen in de film :P

Voor alles geld dat idd, maar niet voor de meeste "simpele" verkeerszaken opgenomen in een "speciale" wet, zgn "Wet Mulder". Daarbij heb je weldegelijk als "slachtoffer" maar te bewijzen dat het NIET zo is als dat op de bon staat.
Nou is een parkeerbon een "gemeentelijke belastingheffing" maar regels zijn, zover ik weet, nagenoeg gelijk.

Vooral bij bekeuringen uitgeschreven op kenteken onstaan nog wel eens vergissingen |( |( .

Baksteen is groot voorstander voor scherpere controle op de regel dat bekeuringen in principe ALTIJD met staandehouding, en dus persoonlijk contact, zouden moeten
worden uitgeschreven.
 
Alleen in de film :P

Voor alles geld dat idd, maar niet voor de meeste "simpele" verkeerszaken opgenomen in een "speciale" wet, zgn "Wet Mulder". Daarbij heb je weldegelijk als "slachtoffer" maar te bewijzen dat het NIET zo is als dat op de bon staat.
Nou is een parkeerbon een "gemeentelijke belastingheffing" maar regels zijn, zover ik weet, nagenoeg gelijk.

Vooral bij bekeuringen uitgeschreven op kenteken onstaan nog wel eens vergissingen |( |( .

Baksteen is groot voorstander voor scherpere controle op de regel dat bekeuringen in principe ALTIJD met staandehouding, en dus persoonlijk contact, zouden moeten
worden uitgeschreven.

is de oplossing dan niet simpel:
roep de verbalisant op bij de rechtbank en laat hem ter stond uit het hoofd vertellen voor welke auto hij voor je een bon heeft uitgeschreven en voor welke auto na je (kenteken, merk en kleur). indien hij dit niet op kan noemen lijkt is het bewezen dat hij bij de correctie van het pv gelogen heeft aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat hij dat toevallig wel wist te herinneren.
 
Baksteen is groot voorstander voor scherpere controle op de regel dat bekeuringen in principe ALTIJD met staandehouding, en dus persoonlijk contact, zouden moeten
worden uitgeschreven.

zie je een agent staan bij je auto.. klaar met zijn boekje om te schrijven...
goh.. moet ik toch ineens naar de frietkraam om de hoek en daarna toch nog even naar de motorzaak.
Laat de wagen dan maar ff staan :+ :+ :+
 
Ik weet gewoon op zeker dat ze dat doen om je te doen geloven dat je eronderuit kan komen
Maarja,als ze je rijbewijs in hebben gezien,denk ik dat je gewoon kan dokken
Schrijven ze een pv op je naam en kenteken uit niet op het merk van het voertuig toch?
Ik heb onlangs hetzelfde ondervonden,schreven ze Honda op i.p.v. Suzuki :X
Dus me dunkt dat de heren toch enig gevoel voor humor hebben...
 
Bij ons heb je wel het voordeel dat het (tot hiertoe) € 12 was, je kon dan maar inneens heel de dag parkeren. Heb ik trouwens al enige keren in Kortrijk toegepast, was véél goedkoper dan parkeerbonnekes uit de kas halen O-)
Bij mijn vorig werk was dat de standaardmethode om te parkeren als we ergens een hele dag in een stadscentrum aan het werk waren.
Gewoon niet betalen en bon aan baas geven als je er één had (toch wel 3 keer op de 100 keer gehad :P )
 
Alleen in de film :P

Voor alles geld dat idd, maar niet voor de meeste "simpele" verkeerszaken opgenomen in een "speciale" wet, zgn "Wet Mulder". Daarbij heb je weldegelijk als "slachtoffer" maar te bewijzen dat het NIET zo is als dat op de bon staat.
Nou is een parkeerbon een "gemeentelijke belastingheffing" maar regels zijn, zover ik weet, nagenoeg gelijk.

Vooral bij bekeuringen uitgeschreven op kenteken onstaan nog wel eens vergissingen |( |( .

Baksteen is groot voorstander voor scherpere controle op de regel dat bekeuringen in principe ALTIJD met staandehouding, en dus persoonlijk contact, zouden moeten
worden uitgeschreven.

onzin eigenlijk he. je bent in nederland in principe onschuldig tot je schuld bewezen is. behalve bij verkeersovertredingen. dan ben je flink de lul en moet je zelf maar bewijzen dat je onschuldig bent. en als je dat probeert wordt je ook nog flink tegengewerkt.. leuk met al de klojo's met valse kentekens. :(

daarnaast laten ze iemand met een kilo cocaine gewoon een rondje schiphol lopen, omdat het zo lastig is om zo iemand op te sluiten. moet je een keer in thailand of singapore proberen. zit je voor de rest van je leven vast. als je geluk hebt.

maar oh wee als er iemand een paar minuten te lang parkeert of een paar kilometer te hard rijdt. dan ben je de lul!

echt hoor. dit mag wel eens uitgelegd worden |(

Baksteen is groot voorstander voor scherpere controle op de regel dat bekeuringen in principe ALTIJD met staandehouding, en dus persoonlijk contact, zouden moeten
worden uitgeschreven.
Jah leuk. kan ik teminste eens met een politieagent communiceren. al vraag ik me af of die spraakzamer is dan de gemiddelde flitspaal :(

het hele principe deugt gewoon niet. alleen het idee al dat een agent een bepaald aantal bonnen moet uitschrijven? waanzin! hebben die agenten op een gegeven moment ook niet zo iets van, ik wil wel weer eens wat nuttigs doen? meer blauw op straat? ik zie NOOIT een agent. laat me raden: de ene helft van de dienders zit op kantoor en de andere helft zit langs de snelweg in een auto op een driepoot te letten?

fuck it. als ze de helft van die bermtoeristen nou eens inzetten bij moordzaken en verkrachtingen.. maar nee. de politie is tegenwoordig commercieel. moordzaken en verkrachtingen kosten alleen maar geld, verkeer levert geld op en er moet wel winst gemaakt worden, want anders komt er niet genoeg geld binnen in de schatkist :(

oh wat kan ik hier toch altijd pissig om worden. en begrijp me niet verkeerd: ik krijg gelukkig bijna nooit een bon.. maar puur om het feit dat er zoveel echte ernstige zaken nooit worden opgelost en omdat veel mensen een onveilig gevoel hebben op straat.

aan de andere kant: er vallen volgens mij nogsteeds meer doden in het verkeer dan door moord :X maargoed. ik heb niet de illusie dat flitsen het rijgedrag van mensen definitief veranderd. daar is echt meer voor nodig.


maargoed. waar ging het topic ook alweer over :? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan