met 140 km/u een duif tegen je hoofd = au

pic-o-matic

Die hard MF'er
30 aug 2008
339
1
Pffff, net goed geschrokken :r , na een rotonde even lekker opschakelen naar 140 (ja waar je 80 mag, foei, gieter, hond), vliegt er een duif op in de berm, die ik vol tegen mn kanis aankrijg. Gelukkig gewoon op de weg gebleven, maar wat een knal zeg. Voelt alsof je vol in je gezicht wordt gestompt. Ben nu m'n wang aan het koelen :o
 
Pijnlijk, hopen dat je helm niet zodanig is beschadigt dat deze nu onveilig is.

Heb zelf een keer in mijn brommertijdperk een met +- 70 op de schouder gekregen, en dat was al geen pretje.
 
Ik ken het gevoel. Heb nu twee krasjes over de bovenkant van m'n helm. Of het waren de poten, of het beest had z'n snavel open...
 
Schrijf die helm maar af ;) . Als jij IN je helm al zo een grote klap hebt gehad dat je je wang moet koelen, dan kan je op je vingers natellen wat voor rotklap die schaal heeft gehad.
 
gewoon preventief de helm vervangen,

en die duif... tjah dat doet het best goed op de barbeque
 
heb dr een keer met 80kmph een tegen me helm gehad.
de veren en vetvegen zaten overal op me helm geplakt, het bloed kon ik er afwassen :+

vliegende ratten :X
 
Ooit met 60 ongv een hommel in mn oog gehad.
Toen zat er een kras op mn netvlies. Moest ik met druppeltjes oplossen.
Maarja het vervelende van zulk soort dingen is dat je dan nog naar huis moet rijden.
 
Pffff, net goed geschrokken :r , na een rotonde even lekker opschakelen naar 140 (ja waar je 80 mag, foei, gieter, hond), vliegt er een duif op in de berm, die ik vol tegen mn kanis aankrijg. Gelukkig gewoon op de weg gebleven, maar wat een knal zeg. Voelt alsof je vol in je gezicht wordt gestompt. Ben nu m'n wang aan het koelen :o
Goed dat je er verder niets aan overgehouden hebt. Helm vervangen, heeft zijn werk gedaan.
 
Goegelen levert al snel deze overtuigende filmpjes op:



Je buitenschaal zal tamelijk ongeschonden zijn gebleven; een duif is zacht.

Maar...
de binnenkant van je helm heeft de kinetische energie van die duif aan 140 km/h omgezet in warmte! En daarbij heeft ie z'n vorm verloren.

In normaal Nederlands:
het piepschuim is ingedeukt en dus kan de helm niet meer worden gebruikt als valhelm.

Tenzij je belooft dat je nooit op die plek van je helm zult vallen.
:+
 
rij dan ook niet zo hard :( als er 80 kliks staat rij je voor de veilligheid
natuurlijk maar 40 he.

was duif verzekerd O-)

doet wel au he...
en wees blij dat het niet meer was...bij delfzijl verloor eens iemand echt zijn hoofd '(
zijn fiets rolde nog dik 300 meter door :r
 
De bbq kan niet doorgaan, ik weet niet waar dat kreng is gebleven. Ik zal idd de helm vervangen.
 
Pffff, net goed geschrokken :r , na een rotonde even lekker opschakelen naar 140 (ja waar je 80 mag, foei, gieter, hond), vliegt er een duif op in de berm, die ik vol tegen mn kanis aankrijg. Gelukkig gewoon op de weg gebleven, maar wat een knal zeg. Voelt alsof je vol in je gezicht wordt gestompt. Ben nu m'n wang aan het koelen :o

Ik heb met 70 een keer een duif tegen de voorkant gehad, maar die schrok zo dat hij alles liet lopen. Duif vloog door, mijn tank, voorlamp en broek helemaal onder de duivenschijt, huisgenoot die voor de eerste keer ooit achterop een motor zat had ook zijn broek onder _O-

SMERIG!
 
Yup laat altijd het gas los als ik een duif zie, dingen hebben een reactietijd van 3 seconden ofzo. Natuurlijke selectie werkt niet helemaal zoals het zou moeten. (geld ook voor veel auto rijders trouwens :') )
 
Laatst bewerkt:
Dag,
Op het duivenforum stond een onderstaand bericht:

Op de drukke vliegroute Noorbegen, Denekarken, Nederkland naar Bulgië is Grote Snavel op een pijnlijke wijze in aanvlieging gekomen met een onbesuisde gehelmde motorrijder.
In de volière zijn al vragen gesteld omtrent het gebeurde.
We blijven ons inzetten om zoveel mogelijk ongehelmde slachtoffers te maken als vergelding van wat Grote Snavel is overkomen.
Alle vleugels nog aan toe: het moet niet gekker worden anders verklaren we elke vrijdag tot scheitdag van grote hoogte.
Waarvan acte!

FreBa
 
Terug
Bovenaan Onderaan