Met kisten rijden, of niet met kisten rijden..

stupid.gif


zie maar: www.motor-forum.nl/forum/topic/924
 
heb wel eens met kisten gereden, vind Alpine Stars veeeeeeeeeeel lekkerder rijden, meer gevoel op rem/schakelpedaal (vind ik dan). Op kisten loop ik (beroepshalve) al genoeg. En Alipne Stars zijn veel stoerder dan de "laars, gevecht M90 (gemod.)" zoals de "kist" eigenlijk heet *D

Liever raceboots dus.
 
Ik rijd ook met kisten. Kisten met een dichte hiel zijn van de marine en de commando's en die met open hielen van de andere divisies heb ik me laten vertellen door een maat van me die bij de marine zit. Volgens hem zijn kisten met dichte hielen voor de 'echte' mannen en met open hielen voor de 'watjes'. :)
 
Op vrijdag 09 augustus 2002 19:17 schreef Zeta-boy het volgende:
Ik rijd ook met kisten. Kisten met een dichte hiel zijn van de marine en de commando's en die met open hielen van de andere divisies heb ik me laten vertellen door een maat van me die bij de marine zit. Volgens hem zijn kisten met dichte hielen voor de 'echte' mannen en met open hielen voor de 'watjes'. :)


Héé Max, dan hebbie de verkeerde :P








;)
 
Nou zetaboy die vriend van jou die lult gewoon, iedereen krijgt die nieuwe "dichte" verstrekt, behalve als je heel erg zeurt om oude "open" kisten, omdat sommigen hierbij zweren. Het is inderdaad zo dat de oude langer meegaan en het leer lekkerder zit, maar de nieuwe zijn een stuk lichter en een zachtere zool. Voordeel van de oude is dat je met die harde (houten(!)) zool wel lekker kan stampen. Klinkt intimiderend })
 
Ik rijd wel eens met me kisten, als ik ff snel ergens heen moet ik de buurt...

Maar m'n motorlaarzen (Sidi Vertebra 2) rijden echt 10x lekkerder!!!
 
Heeft niemand het gevoel dattie het "gevoel" (hoezo dubbelop) kwijt is bij het schakelen danwel remmen, persoonlijk vind ik het superberoerd rijden met kisten aan ( zal wel komen omdat ik van onze lieve heer een stel mega lange poten meegekregen heb en met die dikke zool m'n benen niet meer kwijt kan), heb lievr een stel goeie laarzen met dunne zooltjes. Verder zijn kisten superslijtvast geloof mij maar, verder moet je het gewoon zelf proberen als je het zeker wilt weten
 
'k heb m'n orginele legerkisten nu 10 jaar, en rij er ook altijd mee op de motor, bevalt best :P , enne idd bij af en toe invetten blijven ze ook prima waterdicht :P
 
ik draag soms wel eens kisten als ik ga rijden, achterop is het ideaal, alleen als ik zelf rijd, dan gaat het maar net. vooral met opschakelen. maar over comfort niets te klagen.

Maar nou wilde ik toch een paar laarzen kopen, maar ik zit met een probleem. Ik heb zo verschrikkelijk brede voeten, ik kan in de standaard laarzen niet in, die zijn te smal.
iemand ervaring mee?
 
Ik rijd ook met kisten. Kisten met een dichte hiel zijn van de marine en de commando's en die met open hielen van de andere divisies heb ik me laten vertellen door een maat van me die bij de marine zit. Volgens hem zijn kisten met dichte hielen voor de 'echte' mannen en met open hielen voor de 'watjes'. :)

Die maat van jou lult maar wat (zit zelf bij de marine) maar iedereen krijgt tegenwoordig kisten met "dichte" achterkant tenzij je bij een "dump store" kisten koopt heb je die oude prul dingen nog. De nieuwe zijn inderdaad een stuk lichter en het leer is soepeler maar minder slijtvast dan de oude "open" kisten.
 
oop nu zelf al 7 jaar op kisten en kan melden dat ze voldoende bescherming bieden bij een klapper, ze houden je enkelgewrichtjes goed int gareel...
reed z'n op me vorige motex regelmatig aan de grond (cb650) en zijn nooit doorgesleten hoezeer ik ook m'n best deed... 8-)
weet alleen niet hoe mensen ze langer dan een 1,5 jaar kunne heel houden want bij mij zijn ze binnen 't jaar kompleet gesloopt(binnenwerk) :j draag er overigens van die gevlochten zooltjes in zodat de spijkerz er nie al te snel doorheen komen. :}
 
Als je een paar kisten met ritsen wil, moet je vlieger bij de luchtmacht worden, die moeten namelijk binnen x min in hun vliegtuig/heli zitten. Dan heb je geen tijd om nog eens veters te strikken. En lopen hoeven ze toch niet :(
 
ik loop al 4 jaar achtereenvolgens dag en nacht op kisten dus rijdt ook met die dingen.
heb nog nooit een ongeluk gehad dus of ze genoeg bescherming bieden weet ik niet maar ik vind het wel goed zo ( kan niet eens meer op andere schoenen lopen )
 
weet alleen niet hoe mensen ze langer dan een 1,5 jaar kunne heel houden want bij mij zijn ze binnen 't jaar kompleet gesloopt(binnenwerk)

Inderdaad!
Ik heb in het begin (7 jaar geleden ofzo), nog de 'echte oude originele' kistjes gehad; oersterk en met stalen neus. Alleen de zolen die begeven het ook wel een keertje.
De laatste paar paren (kistjes dan :+ ) die ik gehad heb, zijn inderdaad minder kwaliteit leer en binnenin is het ook echt niet meer alles na 1,5 jaar...
Verder met opschakelen enzo:
Je moet die dingen ook niet alleen voor rijden gebruiken, als e dat wel doet, van te voren gewoon goed inlopen! (en poetsen die dingen, dat helpt ook)
 
Bescherming van een "goeie kist" is net zo goed als van een redelijke laars, maar een echte GOEIE laars heeft natuurlijk een enkel-omzwik-beveiliging, een kist is vrij stijf maar is natuurlijk niet echt expres van die bescerming voorzien. Wat ik een nadeel van kistjes vind is het gewicht, hebt er wat minder controle over en zo. Ik zelf rij er niet mee.

Grtzz HagaSan.
 
Ik draag vaak kistjes.
1 nadeel je hebt minder gevoel bij schakelen.

Vorig jaar met 140 op mijn plaat gegaan
Neusjes tot op het staal (ja deze waren echt van staal) kaal maar voetjes niks geleden
 
Ik kan kisten van een vriendin kopen die ze te klein heeft gekocht, ze zijn dus nog splinternieuw, het zijn kisten van het oude type gezien de foto's even hiervoor. Wat betaal je voor nieuwe kisten en of wat is reëel om voor deze kisten te geven?

8-)

PS: ze vraagt er 60 euro voor
 
Ik kan kisten van een vriendin kopen die ze te klein heeft gekocht, ze zijn dus nog splinternieuw, het zijn kisten van het oude type gezien de foto's even hiervoor. Wat betaal je voor nieuwe kisten en of wat is reëel om voor deze kisten te geven?

8-)

Sounds fair... voor tweedehands nieuwe kisten.

Enne die ritsen zijn wel te koop bij grote winkels voor veiligheidsspullen (PPE).
Het merk Baltes gebruikt ze ook...
PS: ze vraagt er 60 euro voor
 
Laatst bewerkt:
Vroeger in mij "chopper" tijd reed ik met kisten, nu rijd ik met "DC safety boots" motorlaarzen met stalen neuzen en een stalen plaat in de zool. Deze laarzen hebben het draagcomfort van een pantoffel. Deze dus.

safety-bootz.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf ook mket kisten het bevalt me perfect
alleen echt voor de langere stukken die ik rij doe ik mijn motor laarzen aan
 
koop ze gewoon bij het korps, 67 euro, anders krijg je het oude type kisten...

de nieuwe kisten zijn een stuk lichter, de neus is sterker en ze lopen beter..

hier een verchil

full


PS: let niet op de ritsen bij de oude kisten, die heb ik er zelf in gezet, dus das geen verschil :+

De uitvoering van de kist is ook afhankelijk van de doelgroep, zo hebben ME-Kisten een vlakke soepele zool, de Luchtmacht-kist had weer open veter-lipjes en ik weet niet hoe het zit met de ski-sleuv achter in de zool, maar ik denk dat die er voor bepaalde groepen ook nog is...
 
Doe mij maar motorlaarzen. Veel meer gevoel met schakelen en remmen. Met kistjes krijg ik m'n voet niet fatsoenlijk onder het pedaal. (Nee ik heb geen zin iedere keer dat pedaal te verstellen) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan