Met regenbanden door de bocht?

Heb regenbanden op de motor laten zetten en mijn vraag is of je met goed weer wel goed schuin door de bocht mag?
Vooral het goed pakken op de baan is belangrijker dan de slijtage( omdat deze sneller slijten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat voor merk en type banden zijn het??? want echt speciale regenbanden ken ik niet, en om deze er nou ook nog net voor de zomer op te zetten :?
 
Als je er echte (race) regenbanden onder hebt zou ik er niet met mooi weer mee gaan rijden. Nog afgezien van dat ze ws. niet goedgekeurd zijn voor op straat, zal je merken dat als ze opwarmen je ze helemaal aan stront rijdt, en je grip in bochten wordt dan juist minder (rubber gaat 'smeren'). Mijn advies:niet doen!
 
Het zijn Bridgestone banden en wel degelijk voor de race want ze zijn éénmaal gebruikt en nog goed van staat.
Voor 140€ gekocht dus niet te veel hé.( de prijs samen ,voor en achterband)
Omdat ik allé dagen rij (bijna) en ook winter en zomer en de vorige waren versleten , daarom heb ik ze verandert en voor regenbanden gekozen.
vorige week ff in de regen gereden en was bijna op de weg geschoven en alleen maar rechtdoor hé.
En voor die prijs mag je ze wel ff verslijten zeker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
|( .......je hebt jezelf nu omgetoverd tot precies het tegenovergestelde van een mooi-weer-rijder....

Wat Odie zegt klopt. Één keer met mooi weer en +20 graden rijden en je banden zijn weg......
 
Het zijn Bridgestone banden en wel degelijk voor de race want ze zijn éénmaal gebruikt en nog goed van staat.
Voor 140€ gekocht dus niet te veel hé.( de prijs samen ,voor en achterband)
Omdat ik allé dagen rij (bijna) en ook winter en zomer en de vorige waren versleten , daarom heb ik ze verandert en voor regenbanden gekozen.
vorige week ff in de regen gereden en was bijna op de weg geschoven en alleen maar rechtdoor hé.
En voor die prijs mag je ze wel ff verslijten zeker?

1.140€ is nog veel geld
2. In het droge met echte circuitregenbanden is alsof je crossbanden onder je motor hebt
3. Binnen 1000 droge km"s heb je slicks :P
 
Een race(-regen)band heeft een andere rubbersamenstelling dan een gemiddelde wegband. Het inzetbereik is veel smaller dan van een gewone wegband. Bij lagere temperaturen & nat wegdek leveren ze weliswaar betere grip, zodra het echt droog wordt, en je gaat aan gas hangen, dan "pomp" je zoveel warmte in je band dat je ze binnen enkele tientallen of hooguit honderden kilometers opstookt. En dat is zonde.

Wat ook scheelt (maar dat verschil neemt als ik de bandentests lees steeds meer af) is dat de opbouw van een raceband anders inelkaar zit dan bij een wegband. De koordlagen zouden eerder lekrijden (minder lagen = minder onafgewogen, draaiende massa), de band is veel meer gebouwd op "snel rijden" dan op een beetje stabiliteit.

Ik zou er vanuit de Randstad niet mee op en neer mee naar Groningen durven.
 
Het is misschien een optie om een waterank mee te nemen, en dan via een slangetje je banden nat te houden. op die manier kan je gewoon rijden.
 
maandag stond er een zx6r bij men garagist(eentje uit de kawa cup) en die had van die regenbanden op om te racen,wat is dat zacht,juist een soort gom.
als je met zo'n bandjes in gewoon weer de weg opgaat zal je a der niet lang plezier van hebben en b nie veel grip hebben met zo'n compound

niet doen dus
 
OK! OK! het is misschien dom om nu regenbanden te monteren maar hier in belgië regent het wel veel in de zomer en omdat ik toch de motor altijd gebruik om naar het werk te rijden heb ik liever dat de banden sneller slijten dan dat ik op mijn bek ga als het regent.
echte lange km doe ik niet en daarom zouden ze wel niet echt snel verslijten.
Het zijn ook zeer gegroefde banden ( diepe groeven) dus kunnnen ze wel ff tegen een stootje denk ik.
En die snelle bochten dat hoeft niet voor mij.
Zal nog het type meedelen + foto zodat we weten waar we over praten.
Alleen nog ff wachten tot ie terug uit de garage is.
 
OK! OK! het is misschien dom om nu regenbanden te monteren maar hier in belgië regent het wel veel in de zomer en omdat ik toch de motor altijd gebruik om naar het werk te rijden heb ik liever dat de banden sneller slijten dan dat ik op mijn bek ga als het regent.
echte lange km doe ik niet en daarom zouden ze wel niet echt snel verslijten.
Het zijn ook zeer gegroefde banden ( diepe groeven) dus kunnnen ze wel ff tegen een stootje denk ik.
En die snelle bochten dat hoeft niet voor mij.
Zal nog het type meedelen + foto zodat we weten waar we over praten.
Alleen nog ff wachten tot ie terug uit de garage is.

Als je normaal rijdt kun je met gewone straatbanden ook best in de regen rijden. Gewoon voorzichtig met gas en rem en niet te plat door de bocht.
 
Ga dan toch baanbanden plaatsen op de motor omdat de nu full wet banden alleen om te racen zijn in zware regenval.
Mijn dealer heeft mij aangeraden dit te doen omdat bij heet zomerweer ze zullen smelten als sneeuw voor de zon
Voor 340€ heb ik een set van Bridgestones met plaatsen bij .
http://www.bridgestone-eu.com/articles.asp?ID=260
:9 Deze zullen het worden :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zie je ze beter
AP_1117.jpg

Deze zijn ze het ongeveer want weet niet echt het type meer maar de tekening op de band is ver hetzelfde.
Achteraan wordt het een 180 omdat op de site staat tot 160.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is misschien een optie om een waterank mee te nemen, en dan via een slangetje je banden nat te houden. op die manier kan je gewoon rijden.

L :+ L

je wordt steeds vager. Zit je an de paddestoelen ofzo?

:} :} :+


Hier zie je ze beter (Afbeelding)
Deze zijn ze het ongeveer want weet niet echt het type meer maar de tekening op de band is ver hetzelfde.
Achteraan wordt het een 180 omdat op de site staat tot 160.

Van de site: "Introducing the new BT090 for middle-size bikes"
Dus niet voor een GSX-R1100 :X , daarmee dat de tabel ook maar tot 160 gaat ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan