Na begin dit jaar vast te hebben gezeten in een sneeuwstorm had ik besloten om toch voortaan maar met de auto naar het werk te gaan.
Deze downtime van de motor was natuurlijk uitermate geschikt om de boel eens echt goed op te knappen en om de motor alvast een beetje gereed te maken voor het circuit rijden van volgend jaar.
Dus na het bestellen van een nieuw kuipruitje, hugger en een revisie van mijn achter vering moest het allemaal gebeuren.
Blok opengehaald, cilinders geinspecteerd, kleppen gesteld.
Carbs schoongemaakt. airbox gerepareerd (ja vorige eigenaar was een rare vent)
Missende onderdelen bijbesteld. K&N filter besteld
Maandje afwezig geweest.
En uiteindelijk ook maar de voor vering opgestuurd (bleek krom te zijn )
Achter rem gereviseerd. En heel veel geknutseld..
Echter het einde komt komt in zicht.. ben deze week bezig met mijn kappen te spuiten en volgende week gaat de motor op te dynobank om af te stellen.
Daar de motor volgend jaar toch van het kenteken afgaat en verkopen voorlopig niet gaat gebeuren heb ik besloten om toch eens de spuitbus te hand te nemen en de Kawa weer zijn ECHTE kleur terug te geven.
Echter aangezien er al zoveel groene kawa's rondrijden wilde ik wat bijzonders. (wat komt later wel)
Hieronder het resultaat van de eerste spuit sessie.
Ben er bijzonder trots op om als leek mijn kapjes zo netjes met de spuitbus te hebben gespoten.. Helaas gaat het me naar schatting nog wel 2 tot 3 weken kosten om de rest af te maken
Maar goed, het resultaat maakt hopenlijk alles goed
is toch genieten
{EDIT} 25-06-2006
JAAAAAA!!!! sinds gisteren rijdt de motor weer. Is nog niet helemaal af maar hij doet het tenmiste weer! Voor vertrek naar de TT moest ik nog snel even een nood reparatie aan de tank doen. Bleek nogal te lekken.
Maar goed, hierbij de eerste sneak previews.
Had nogal problemen met het kuip ruitje. Hier bleek een gat in te missen. Dus zelf maar even gaatje boren niet dus. Zit nu met een kuipruit met een vette scheur erin en een versplinterd gat.
zodra hij helemaal af is (nog wat stickers plakken, moertjes verwisselen en schoonmaken) zal ik de rest posten.
Deze downtime van de motor was natuurlijk uitermate geschikt om de boel eens echt goed op te knappen en om de motor alvast een beetje gereed te maken voor het circuit rijden van volgend jaar.
Dus na het bestellen van een nieuw kuipruitje, hugger en een revisie van mijn achter vering moest het allemaal gebeuren.
Blok opengehaald, cilinders geinspecteerd, kleppen gesteld.
Carbs schoongemaakt. airbox gerepareerd (ja vorige eigenaar was een rare vent)
Missende onderdelen bijbesteld. K&N filter besteld
Maandje afwezig geweest.
En uiteindelijk ook maar de voor vering opgestuurd (bleek krom te zijn )
Achter rem gereviseerd. En heel veel geknutseld..
Echter het einde komt komt in zicht.. ben deze week bezig met mijn kappen te spuiten en volgende week gaat de motor op te dynobank om af te stellen.
Daar de motor volgend jaar toch van het kenteken afgaat en verkopen voorlopig niet gaat gebeuren heb ik besloten om toch eens de spuitbus te hand te nemen en de Kawa weer zijn ECHTE kleur terug te geven.
Echter aangezien er al zoveel groene kawa's rondrijden wilde ik wat bijzonders. (wat komt later wel)
Hieronder het resultaat van de eerste spuit sessie.
Ben er bijzonder trots op om als leek mijn kapjes zo netjes met de spuitbus te hebben gespoten.. Helaas gaat het me naar schatting nog wel 2 tot 3 weken kosten om de rest af te maken
Maar goed, het resultaat maakt hopenlijk alles goed
is toch genieten
{EDIT} 25-06-2006
JAAAAAA!!!! sinds gisteren rijdt de motor weer. Is nog niet helemaal af maar hij doet het tenmiste weer! Voor vertrek naar de TT moest ik nog snel even een nood reparatie aan de tank doen. Bleek nogal te lekken.
Maar goed, hierbij de eerste sneak previews.
Had nogal problemen met het kuip ruitje. Hier bleek een gat in te missen. Dus zelf maar even gaatje boren niet dus. Zit nu met een kuipruit met een vette scheur erin en een versplinterd gat.
zodra hij helemaal af is (nog wat stickers plakken, moertjes verwisselen en schoonmaken) zal ik de rest posten.
Laatst bewerkt: