Mijn eerst motorfiets....maar welke ?

Kijk, ik hou over het algemeen niet van die crotchrocket sportmotorfietsen, maar die MV Superveloce S vindt ik echt wel mooi ja.

efBseOe.jpg

Die kleurstelling, dat buizenframe, die koplamp, die proporties, dat zadel ... Het klopt gewoon.
superveloce1kso1.png

The-New-MV-Agusta-Superveloce-1000-Serie-ORO-01.jpg
 
1679377642284.png

1679377758848.png

1679377902375.png


1679377799348.png

1679378151672.png

1679378307230.png

1679378772491.png


Al vind ik rood volstrekt niet bij grijs passen en kreeg niemand ooit die #&#(_()_)#@@ uitlaten uitgelijnd.

1679379039422.png

1679379150318.png

1679379209306.png

1679379234337.png

1679379259743.png

1679379290800.png


Enfin, waar ging dit topic over?
 
Laatst bewerkt:
Terug naar de basis 750 of 900….dus wat ik al schreef. Exotische ‘soorten‘ kunnen later aangeschaft worden….. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Mags
Jullie zijn allemaal hilarisch....Augusta MV als mijn eerste motor zou idd heel stoer zijn, maar helaas heb ik geen BMW om te verkopen 😉

Mijn zoons willen per se, dat ik een motorfiets met ABS koop, en als ik wil, dat ze mijn advies ooit gaan opvolgen, zal ik daar gehoor aan moeten geven of het tenminste overwegen.
Hoe vaker ik op de motor van mijn zoon rijd, hoe meer ik denk dat een 2 cilinder motor moet gaan kopen. Ja, de 4 cilinder motor rijd rustig, maar ik denk dat na verloop van tijd wordt het te saai.
 
Lekker opzoek gaan naar een leuke Z650 dan, het voorjaar komt eraan, de zomertijd gaat bijna in. Dan kun je lekker gaan rijden en ervaring opdoen! Je zult er echt geen spijt van krijgen!
 
Als eerste motor, beginnend bestuurder is een z650 meer dan genoeg. Ik lees her en der dat je voorkeur ook uitgaat naar de twee cilinder, dus dat scheelt. Dat het onrustig zou rijden is geheel subjectief, je zou op zo'n moment natuurlijk ook de snelheid kunnen verlagen oids. Zelf ook begonnen met een soortgelijke fiets, de er6-n. Deed het prima in de Belgische Ardennen, zelfs met een tentje en tas achterop gebonden.
Veel rijplezier met je gezin!
 
Jullie zijn allemaal hilarisch....Augusta MV als mijn eerste motor zou idd heel stoer zijn, maar helaas heb ik geen BMW om te verkopen 😉

Mijn zoons willen per se, dat ik een motorfiets met ABS koop, en als ik wil, dat ze mijn advies ooit gaan opvolgen, zal ik daar gehoor aan moeten geven of het tenminste overwegen.
Hoe vaker ik op de motor van mijn zoon rijd, hoe meer ik denk dat een 2 cilinder motor moet gaan kopen. Ja, de 4 cilinder motor rijd rustig, maar ik denk dat na verloop van tijd wordt het te saai.
Saai…. :?

Moderne 4 cilinders zijn onderin zijdezacht maar namate ze in de toeren klimmen komt het ‘los’….*O*….en dan kun je best druk worden…8-)

Ik heb beiden, 2 en 4 cilinder…..en de 4 cilinder rijdt duidelijk aangenamer icm mijn rijstijl. De 2 cilinder, totaal anders, heeft gewoon meer aandacht nodig, mn de juiste versnellingen voor onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Saai…. :?

Moderne 4 cilinders zijn onderin zijdezacht maar namate ze in de toeren klimmen komt het ‘los’….*O*….en dan kun je best druk worden…8-)

Ik heb beiden, 2 en 4 cilinder…..en de 4 cilinder rijdt duidelijk aangenamer icm mijn rijstijl. De 2 cilinder, totaal anders, heeft gewoon meer aandacht nodig, mn de juiste versnellingen voor onderweg.
De Kawasaki Z650 heeft natuurlijk een kortere overbrengingsverhouding dan je Ducati.
Ze maken de motoren tegenwoordig bijna fool proof.
En het karakter van het blok is bij de Kwaak nog amper tweecilinder te noemen.
 
Ik lees her en der dat je voorkeur ook uitgaat naar de twee cilinder, dus dat scheelt. Dat het onrustig zou rijden is geheel subjectief, je zou op zo'n moment natuurlijk ook de snelheid kunnen verlagen oids.
Of juist sneller.
Lastwissel reacties bij langzaam rijden los je op met de koppeling denk ik. :)
 
Met de ER6-N heb ik wel ervaren dat deze op bepaalde toerentallen iets meer schikt door middel van even inhouden, gewoon, even inhouden enzovoort. Weet niet of dit bij de 650Z is maar zou dit zeker ook uittesten bij een proefrit.
 
De Kawasaki Z650 heeft natuurlijk een kortere overbrengingsverhouding dan je Ducati.
Ze maken de motoren tegenwoordig bijna fool proof.
En het karakter van het blok is bij de Kwaak nog amper tweecilinder te noemen.
Snap ik, maar wou het verschil wat ik ervaar….en geloof ook best dat de injectie van moderne 2 cilinders veel beter zijn dan van mijn oude injectie met slechts 15 interval stappen.

Proefrijden en kopen wat je het beste past dus.
 
Even snel gekeken op motoroccasion.nl maar er staan echt heel veel Z650’s te koop. Vast wel een naar je smaak
 
Ik heb ook een 4-cilinder, maar ik zou het rijden erop niet saai willen noemen :/.

(Kom maar op met de BMW-grappen B|.)
 
Even snel gekeken op motoroccasion.nl maar er staan echt heel veel Z650’s te koop. Vast wel een naar je smaak

Even snel gekeken op motoroccasion.nl maar er staan echt heel veel Z650’s te koop. Vast wel een naar je smaak
klopt idd...ik heb al op een gereageerd. Dus hopelijk deze week nog een proefrit
 
Laatst bewerkt:
Lees dit puuuuur als mening want er zijn altijd uitzonderingen en mensen met andere meningen haha:

Heb je al eens proefgereden op een triple?
Een Trident is onderin lekker soepel en trekt bovenin z'n bekkie wel open.

Verder denk ik tussen de z650 en z900 dat je eerlijk moet kijken hoe je rijd.
Een z650 klinkt als 'maar' een 650, maar ga die maar eens maximaal benutten, daar heb je een paar jaar ervaring voor nodig.
Met alle eerlijkheid, mensen die een 650 menen te zijn ontgroeit doen dit vaak op basis van rechtuit rijden...
Ik rijd best sportief maar een maatje van me reed met een 650 alle 900's die we tegenkwamen het snot voor de ogen.

Daarnaast is een 650 voor 80% gebruiken een stuk leuker dan een 900 voor nog geen 30% durven gebruiken omdat je simpelweg nog niet
zoveel ervaring hebt.

Dat ik nu een 1200 heb is puur omdat ik het gewoon een geweldig mooie motor vind en niet persee meer de rij-eigenschappen van mijn vorige Street Triple wil hebben.
 
Lees dit puuuuur als mening want er zijn altijd uitzonderingen en mensen met andere meningen haha:

Heb je al eens proefgereden op een triple?
Een Trident is onderin lekker soepel en trekt bovenin z'n bekkie wel open.

Verder denk ik tussen de z650 en z900 dat je eerlijk moet kijken hoe je rijd.
Een z650 klinkt als 'maar' een 650, maar ga die maar eens maximaal benutten, daar heb je een paar jaar ervaring voor nodig.
Met alle eerlijkheid, mensen die een 650 menen te zijn ontgroeit doen dit vaak op basis van rechtuit rijden...
Ik rijd best sportief maar een maatje van me reed met een 650 alle 900's die we tegenkwamen het snot voor de ogen.

Daarnaast is een 650 voor 80% gebruiken een stuk leuker dan een 900 voor nog geen 30% durven gebruiken omdat je simpelweg nog niet
zoveel ervaring hebt.

Dat ik nu een 1200 heb is puur omdat ik het gewoon een geweldig mooie motor vind en niet persee meer de rij-eigenschappen van mijn vorige Street Triple wil hebben.
Nee, nog geen 3 cilinder gereden.....ik reed op Suzuki Gladius, Honda CB 650R, Z650 voor A2 en z900. Morgen ga ik op z650 met volle vermogen proefrit maken, en ja...ik gebruik deze berichten puuuur als mening.....uiteindelijk moet ik het uiteraard toch zelf uitzoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan