Nou, gisteren ook mijn eerste ongelukje op de motor Wilde het gewoon even van me af schrijven
Ringbaan West in Tilburg, bij de moskee, het je een grote kruising.. Twee banen rechtdoor, eentje linksaf, eentje rechtsaf, en flitspalen die controlen op rood licht.
Ik rijd op de rechterbaan achter een auto, rustig 50.. niet voor ons, niets achter ons, linkerbaan vrij, maar ik rijd toch rustig achter die auto.. met genoeg afstand, dacht ik. Had er ook langs gekund, maarja, ik reed toch rustig.
Springt het stoplicht op oranje, en het dametje voor me trapt opeens op rem. En wat doe ik? Ik had met gemak kunnen uitwijken, of netjes opbouwend kunnen remmen zoals met de remproef bij de rijlessen. Maar nee, ondergetekende knalt vol de voorrem in.. Ik rem af, glijd door, val onderuit, en vouw de motor onder haar bumper. Niet handig. Ik sta op, vrouwtje doet haar raam open: "gaat ie?". Dus ik doe mijn helm af, en voel niets.. Dus ja, "prima hoor"
Nou ja, haar gevraagd haar blik wat naar voren te zetten, mijn voorwiel zat onder haar bumper. Mijn kappen kapot, stuur verbogen, en weet ik het allemaal.. overal stukken kuip.. Motor langs de kant gezet, zij ook eind verderop.
Ikke collega gebeld of ie me op kwam halen (en voor de emotionele support), samen schadeformuliertje ingevuld (da's toch stiekum wel een heleboel wat je in moet vullen, lastig als de pen zo trilt), motor langs de kant gezet en met collega naar afscheidsborrel van collega toe
Ik had net die ENE dag mijn spijkerbroekje aan, ik rijd normaal aaaaltijd met leren broek aan, maarja, haast.. nou goed.. stupid me.. wrijf het er maar in Pas een half uur later zag ik dat mijn broek kapot was, en ik een schaafplekje op mijn knie had.
Die collega van me (ook motorrijder, vandaar) had even goed gekeken, en hij startte gewoon weer. Alleen de kappen zijn kapot, en rechterknippertje. Stuur was niet verbogen, maar het handvat was naar binnen geschoven.
Na die borrel met andere collega met imbus-sleuteltjes naar de motor gereden, handvat teruggezet, en weer vrolijk (nou ja) weer naar huis. Nog de halve avond van slag, maarja..
De schade. Ik ben dus op de linkerkant gevallen, en gegleden. Lijkt niet zoveel schade aangericht te hebben, alleen is de neus, die aan een aparte beugel zit, is verbogen.
De linkerkant heeft dus alleen de weg geraakt, de rechtkant de bumper.
De hele 'neus' is verbogen. Niet goed te zien op de foto, maar goed:
Linkerkant afgeschaafd. Die WAS al afgeschaafd door de vorige eigenaar, maar nu nog meer :
Linkerkant:
Koplampunit (zat ook al barst in, nu meer):
Haar uitlaat heeft nodige sporen op mijn vork en velg achtergelaten.. Dat roet is gewoon een keer poetsen lijkt me:
Bumper-impact:
Linker handvat. Gisteren afgeschaaft, nu al roest
Die zwarte beugel waar alles aan hangt is dus verbogen:
Heb je tenminste nog iets om te showen op de borrel:
Het spijkerbroekje. Zat een sleutelbos in.. Ik denk dat ik een beschermengeltje mag bedanken Zijn boodschap is in ieder geval duidelijk.
Ben ik de enige niet-rossi die gewoon uit instinct die voorrem inknijpt? Grrr..
Ringbaan West in Tilburg, bij de moskee, het je een grote kruising.. Twee banen rechtdoor, eentje linksaf, eentje rechtsaf, en flitspalen die controlen op rood licht.
Ik rijd op de rechterbaan achter een auto, rustig 50.. niet voor ons, niets achter ons, linkerbaan vrij, maar ik rijd toch rustig achter die auto.. met genoeg afstand, dacht ik. Had er ook langs gekund, maarja, ik reed toch rustig.
Springt het stoplicht op oranje, en het dametje voor me trapt opeens op rem. En wat doe ik? Ik had met gemak kunnen uitwijken, of netjes opbouwend kunnen remmen zoals met de remproef bij de rijlessen. Maar nee, ondergetekende knalt vol de voorrem in.. Ik rem af, glijd door, val onderuit, en vouw de motor onder haar bumper. Niet handig. Ik sta op, vrouwtje doet haar raam open: "gaat ie?". Dus ik doe mijn helm af, en voel niets.. Dus ja, "prima hoor"
Nou ja, haar gevraagd haar blik wat naar voren te zetten, mijn voorwiel zat onder haar bumper. Mijn kappen kapot, stuur verbogen, en weet ik het allemaal.. overal stukken kuip.. Motor langs de kant gezet, zij ook eind verderop.
Ikke collega gebeld of ie me op kwam halen (en voor de emotionele support), samen schadeformuliertje ingevuld (da's toch stiekum wel een heleboel wat je in moet vullen, lastig als de pen zo trilt), motor langs de kant gezet en met collega naar afscheidsborrel van collega toe
Ik had net die ENE dag mijn spijkerbroekje aan, ik rijd normaal aaaaltijd met leren broek aan, maarja, haast.. nou goed.. stupid me.. wrijf het er maar in Pas een half uur later zag ik dat mijn broek kapot was, en ik een schaafplekje op mijn knie had.
Die collega van me (ook motorrijder, vandaar) had even goed gekeken, en hij startte gewoon weer. Alleen de kappen zijn kapot, en rechterknippertje. Stuur was niet verbogen, maar het handvat was naar binnen geschoven.
Na die borrel met andere collega met imbus-sleuteltjes naar de motor gereden, handvat teruggezet, en weer vrolijk (nou ja) weer naar huis. Nog de halve avond van slag, maarja..
De schade. Ik ben dus op de linkerkant gevallen, en gegleden. Lijkt niet zoveel schade aangericht te hebben, alleen is de neus, die aan een aparte beugel zit, is verbogen.
De linkerkant heeft dus alleen de weg geraakt, de rechtkant de bumper.
De hele 'neus' is verbogen. Niet goed te zien op de foto, maar goed:
Linkerkant afgeschaafd. Die WAS al afgeschaafd door de vorige eigenaar, maar nu nog meer :
Linkerkant:
Koplampunit (zat ook al barst in, nu meer):
Haar uitlaat heeft nodige sporen op mijn vork en velg achtergelaten.. Dat roet is gewoon een keer poetsen lijkt me:
Bumper-impact:
Linker handvat. Gisteren afgeschaaft, nu al roest
Die zwarte beugel waar alles aan hangt is dus verbogen:
Heb je tenminste nog iets om te showen op de borrel:
Het spijkerbroekje. Zat een sleutelbos in.. Ik denk dat ik een beschermengeltje mag bedanken Zijn boodschap is in ieder geval duidelijk.
Ben ik de enige niet-rossi die gewoon uit instinct die voorrem inknijpt? Grrr..