mijn motor intruder 1500 krijg ik niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mashasbas

Rookie
2 jun 2010
6
0
goedendag

heb steets vaker dat mijn motor (intruder 1500) niet wil starten.
het probleem is dat hij niet rond wil draaien als ik hem start.
Weet dat de intruder dat probleem heeft.
als je hem dan in de 2 zet en even een slag laat maken dan wil de motor wel rond draaien.
eerst dacht ik dat het de startmotor was die kapot was.
het probleem is dat ik het nu elke keer heb.en is het niet leuk dat je elke keer als je de motor pakt dat je 10 min bezig bent voor dat je hem aan de praat hebt.

wie kan mij helpen met dit probleem

gr marcel
 
.
full
 
Indien Engels moeilijk zou zijn, is er iemand van de Intruder Owners Club Holland (IOCH), die bovenstaand (fiche gepost door bananeman) netjes vertaald heeft. (copy)

AUTOMATISCHE DECOMPRESSIEKABEL
inspecteer elke 1000 km, 1 x per maand en elke 6000 km of 6 maanden

Onjuiste afstelling van de kabelspeling kan mogelijk startproblemen veroorzaken of schade aan de motor berokkenen. Controleer de speling en stel ze zo nodig als volgt af:
- demonteer de zitting 1 (zie pagina 6-2)
- demonteer de snelheid meter en brandstof vulopening cover 2 (zie pagina 6-3 en 6-4)
- demonteer de frame covers 3 en de zijkappen 4 (zie pagina 6-3)
- demonteer de cilinderkop kapjes 5
- demonteer de luchtfilterbox 6 (zie pagina 5-16)

29 Periodiek onderhoud
Notitie:
De automatische decompressiekabels moeten gecontroleerd en afgesteld worden met de voorste zuiger in de hoogste stand (dode punt) van de compressieslag
- om de voorste zuiger in de hoogste stand van de compressieslag te zetten, verwijder de generator kap (zie pagina 3D-1)
- draai de krukas tegen de wijzers van de klok in en zet de merkjes
"F | T" op de rotor van de generator (A) gelijk met het merkteken op de krukas (B)
- draai de borgmoertjes 1, 3 en de stelschroef 4 los om de spanning volledig van de kabel te halen.
- draai de armen van de voorste en achterste decompressie tuimelaars tegen de wijzers van de klok in (met de hand) totdat je contact voelt met de klepstoters van de uitlaatkleppen.

Notitie:
Als de voorste tuimelaar een volledige slag heeft (zie tekening), staat de voorste zuiger niet in de compressieslag maar in de uitlaatslag. Draai de krukas 360 gr (één slag) om deze in de compressiestand te zetten.
- houdt de tuimelaars precies in bovenstaande positie terwijl je de kabel 5 afstelt zodanig dat er een speling op de binnenkabel C komt van 1 mm.
- houdt de tuimelaars precies in bovenstaande positie en stel de speling D af tussen de magneetklep en de stopper op 6 mm. Draai daarna de borgmoer 3 vast
- monteer de generator kap (zie pagina 3D-6-8
- monteer de luchtfilter box en de afdekkappen in omgekeerde volgorde.
 
Laatst bewerkt:
heren dit is wat ik meer heb gehoord de kleplichter

ben bang dat ik de motor dan een keer naar een moteur heen moet brengen.
wand in het engels en nederlans zie ik het zelf niet doen

he kerels allemaal top voor de reactie,s
 
Misschien een beetje een late reactie, maar weet iemand misschien wat de kosten zijn van het afstellen van de automatisch kleppenlichter? (Bij een dealer) Zitten hier veel arbeidsuren in? Ik heb het vermoeden dat dit bij mij ook het geval is!

Groet, Thomas
 
Misschien een beetje een late reactie, maar weet iemand misschien wat de kosten zijn van het afstellen van de automatisch kleppenlichter? (Bij een dealer) Zitten hier veel arbeidsuren in? Ik heb het vermoeden dat dit bij mij ook het geval is!

Groet, Thomas

Ja er is wel iemand die dat weet, de dealer :Y

Ik vraag toch ook niet aan de slager, wat bij de bakker het brood kost?
 
Ja er is wel iemand die dat weet, de dealer :Y

Ik vraag toch ook niet aan de slager, wat bij de bakker het brood kost?

Tenzij diezelfde slager, net bij de bakker een brood gaan halen is.
Dan zou je dat wel kunnen vragen.

Als er nu mensen zijn, die het al ergens laten doen hebben, staat het hun vrij om de prijs en waar te delen met hem. Natuurlijk zal dat altijd een richtwaarde blijven.

Als we jou redenering volgen, kunnen we evengoed de hele rubriek >Techniek,vragen en antwoorden afsluiten.

Je kan immers met 99,99% van de hier gestelde vragen bij de dealer terecht.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een beetje een late reactie, maar weet iemand misschien wat de kosten zijn van het afstellen van de automatisch kleppenlichter? (Bij een dealer) Zitten hier veel arbeidsuren in? Ik heb het vermoeden dat dit bij mij ook het geval is!

Groet, Thomas

Blijft een gokje; ik deed er de laatste keer een half uurtje over, alles ging vlotjes en gemakkelijk. En in één keer helemaal ok.

Als ergens een boutje slecht blijkt, dan duurt t weer wat langer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan