Mijn nichtje wil een klassieke naked bike

hoezo hangtieten,

moeten ze omhoog wijzen dan?

307328142_m9wAy-L-1.jpg



hoewel die guzzi er ook best mag zijn. :Y
 
Laatst bewerkt:
En..al een keus gemaakt? Anders de Triumph Truxton, is dat niks?
Gave fiets, zie je niet te vaak. En een erg klassieke cafe racer uitstraling, zonder de "klassieke" probleempjes
 
een goede klasieker:suzuki gs 8klepper.
heb al bijna twintig jaar zo´n ding voor alledagen woonwerk/boodschappen/pekel...enz
ik spaar dat ding niet,ze ziet er dus ook niet uit maar dat boeit mij niet.
onderhoud? ja olie bijkieperen af en toe.1 op 2500
en bandjes,remmen,standaart zut wat je bij een moderne motor ook hebt.
het enige waar ze gevoelig op zijn op leeftijd is de spanningsregelaar en kabelboom
kabels worden wel eens wat krokant na dertig jaar.
de mijne heeft een neiuwe draadboom gekregen en electronische ontsteking(model van na 1980)
bij 80.000 kilometer heb ik haar even openghad.nieuwe zuigerveren en een hoontje erdoor.
koppelingsplaten vervangen(was nog niet nodig maar had haar toch uitelkaar).imiddels staat teller op 156.000.
de mijne is een 79´gs850 en dus een cardan versie(dus geen getrut met kettingstellen)

onderdelen zijn niet duur..zeker niet in vergelijk met onderdelen voor nieuwere motoren.
en zijn wat verbruiksdelen nog prima verkrijgbaar.

remblokken.12e setje
oliefilter 6e
accu 60.e
spanningsregelaar 75e
dynamo 90e
pakkingset kompleet 78e
koppelingsplaten+veren 80e

gebruikte onderdelen zijn als je de adressen weet ook redelijk te vinden.
(ik heb hier nog iets van 8 gsén in onderdelen staan)
siccema sales heeft er ook nog de wereld staan.
alleen zijdeksels zijn moeilijk te krijgen want die dingen verliest men relatief snel en zijn dus schaars en dus duur.

tweedehands kosten die motoren geen drol en zijn stomweg onvermeostbaar en rijden ook gewoon goed (niet gaan vergelijken met een gsxr natuurlijk!
ik heb er iig altijd met een big smile op die trouwe bok rondgereden.
 
Laatst bewerkt:
ow en ik heb hier nou een hele ris moderen retro motroen voorbij zien komen die of onbetaalbaar zijn(die norton 926 oid)
of gewoon net niet zijn(kawa w650,triumph bonneville)...zijn nog duur ook en dalen redelijk snel in waarde(ik vind 5000 euro afschrijven in 6 jaar gewoon veel op een motor die 10 gekost heeft)
en motoren die nooit en te nimmer een klassiekerstatus krijgen zullen (cb500 twinnetje)
of gewoon nog niet oud genoeg zijn om een klassieker te worden(gsx1400 xjr1300)
 
Terug
Bovenaan Onderaan