Mijn nichtje wil een klassieke naked bike

:9~ :9~ Zou ik m'n SV zo op inruilen.

On topic,

Waarom wil ze een klassieker? Vanwege de looks? Er zijn wel motoren te vinden die een lekkere old skool look combineren met een wat recenter bouwjaar. Nadeel van wat oudere motoren is dat je over het algemeen toch wel wat meer onderhoud eraan hebt.

Denk zelf echter, dat mocht het een klassieker MOETEN worden, een CB 500/750 four een redelijke optie is. Je ziet ze ook nog redelijk veel.
 
Honda-CB500-4-72.jpg


Of meer deze?
 
Eerste waar ik aan denk is een Kawasaki W650 en de Triumph Bonneville's.
Moderne techniek, robuust kan niks stuk aan en het mooie klassieke uiterlijk.

Een echte oude motor van 30+ jaar oud is leuk, maar ook oud dus zullen zeker altijd wel reparatie's en dingetjes aan zijn lijkt me.
 
Yamaha XJR1300
Suzuki GSX1400

Beide hoeven ze niet out te zijn, maar redelijk ouderwetse "techniek", zoals stereo shock achter.
 
Ik zag hierboven een paar cb fours staan.. maar dat zijn best wel zware bakken, en dat geldt voor wel meer oude motoren. Nu weet ik niet hoe groot/zwaar/sterk je nichtje is maar dat kan nog wel eens lastig zijn. Iets als een cb400t is misschien net iets makkelijker hanteerbaarder en komt ook aardig mee.
 
Ik zag hierboven een paar cb fours staan.. maar dat zijn best wel zware bakken, en dat geldt voor wel meer oude motoren. Nu weet ik niet hoe groot/zwaar/sterk je nichtje is maar dat kan nog wel eens lastig zijn. Iets als een cb400t is misschien net iets makkelijker hanteerbaarder en komt ook aardig mee.

Ik heb gewoon voor de gekkigheid net (maar dan ook echt net)een GS1000 uit '80 gekocht voor mijn vrouwtje. Best een lomp ding maar als het rijd is het haast niet meer te stoppen. Volgens mijn vrouw het leukste wat haar ooit is overkomen, op de aanschaf van haar kever na dan.
Maar nu ontopic: een ouwe soes, honda, kawa of yaamaahaa van 600+ cc van begin jaren 80 is best te doen. Er zijn zat voorbeelden voorbij gekomen. En plastic kan er altijd af he :P
Rest ons nu de vraag: Wat word het? We wachten nu al met smart op de foto's! (Ook van je nichtje natuurlijk)
 
Ik zag hierboven een paar cb fours staan.. maar dat zijn best wel zware bakken, en dat geldt voor wel meer oude motoren. Nu weet ik niet hoe groot/zwaar/sterk je nichtje is maar dat kan nog wel eens lastig zijn. Iets als een cb400t is misschien net iets makkelijker hanteerbaarder en komt ook aardig mee.

Alle fietsen uit die tijd zijn zwaarder dan de tegenwoordige fietsen; toen was dat volstrekt normaal.

Ik zou voor een cb400f gaan dan trouwens ... more fun :)

Doet me eraan denken ... er staat toch een cb-1 te koop hier op het forum?
(niet echt klassieke looks trouwens)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan