Mijn nieuwe rijden..

Op het moment wordt misschien nog veel elektriciteit uit olie en kolen gehaald, alhoewel er al heelveel met windmolens wordt opgewekt tegenwoordig. Over een aantal jaar zal dat aantal steeds groter worden, dus dan is een elektrisch voertuig wel 'beter' :O


LMAO, nog geen 4% van het totaal is groene energie, je wordt als consument gewoon genaaid. 73% is nog gewoon steenkool. Ik zeg lekker laten roken die boel!!! :W
 
zo kansloos dit! Ik ga me motor ook meer gebruiken nu jij hem laat staan. Wat is nou belangrijker? Het milieu naar de klote, of je motor?
 
Ja hoor, ik ben er zelfs al mee begonnen :Y

Ik pak de motor alleen bij langere afstanden. Maar dat komt omdat ik vaak te lui ben om voor een paar km mijn pak aan te doen, en zonder pak ga ik niet op de motor :N Bovendien is dat niet goed voor brommerts ingewanden dus doen we niet.

Rustig wegrijden doe ik al een aantal weken... Maaruh... het is eigenlijk alléén omdat m'n 'demper' zo'n teringherrie maakt en onder de 2000 toeren is het nog enigszins te doen zonder dat mensen naar hun voorhoofd wijzen :+

En verder, leuk en aardig maar we gaan met zijn allen toch door tot de olie op is. Daar zorgen die oliegiganten wel voor. Ik rijd er daarom geen km minder om en ga ook zonder scrupules met het vliegtuig naar verre oorden. Op is op zullen we maar zeggen :P
 
Laatst bewerkt:
Nou das ook wat, heb ik net gas in m'n koekblik gegooid, MOET ik dus meer gaan rijden om het terug te verdienen, kom jij met dit verhaal...
Als ik dat eerder geweten had, had ik er extra accu's in laten bouwen....

Ja en een fiets koop ik niet hoor , die komen tegenwoordig allemaal uit china, en daar hebben ze helemaal schijt aan het millieu, dus dat vind ik onverantwoord...
Oh eve wachte mi n acc u i leeg ff a n de str m hang

ja zo gaat ie weer

O ja vraag eens aan die geitewollensokken hoe het met de zure regen staat, heb nog een spuitprojectje staan, moet ik daar nu verfafbijt voor kopen, of kan ik hem nog even buiten laten staan
 
Ik ben net juist naar buiten gelopen om stationair ff te gassen. Daarnaast heb ik me CO2-generator aangezet (ja, CO2 is bes wel sexy voor plantjes) en naar buiten gericht *D

Over die zure regen, ik zie het maar als een nieuwe omstandigheid waar de natuur zich aan al zal passen. De PH-waarde van zure regen ligt tussen de 5 en 6.5, waar sommige planten juist beter op teren, zeker door het Salpeterzuur, met Stikstof erin!
 
Op het moment wordt misschien nog veel elektriciteit uit olie en kolen gehaald, alhoewel er al heelveel met windmolens wordt opgewekt tegenwoordig. Over een aantal jaar zal dat aantal steeds groter worden, dus dan is een elektrisch voertuig wel 'beter' :O


ja en zoek eens op hoeveel kw het grootste windmolenpark uit europa opwekt en vergelijk dat eens met 1 kerncentrale...

en die dingen zijn echt afschuwelijk :r
 
Zo snel mogelijk oproken die aardbol.
Beter wordt 't toch niet meer........... :+
 
Goed dat je erover nadenkt Jack! De wereld heeft mensen als jij nodig!
Maar je oplossing is wel een beetje saai, kan het niet leuk & groen?
Jawel! Ga steeds VOL uit de startblokken met je FJR. Je geeft op die manier elke keer opnieuw een geweldige slinger aan de aardbol, die dan als ventilator fungeert en de opwarming van de aarde beperkt.
 
kerncentrales FTW!!

Had laatst iets gelezen over nucleare batterijen... Als we zoiets nu wat groter maken, zie ik wel mogelijkheden om een electro-motorfiets te rijden })

Maar ja da's dan weer onveilig omdat zo'n ding weinig geluid maakt -O- Misschien dan maar wat speakertjes en motorgeluid naar keuze. "Wat doen we vandaag.. Ducati of Harley?" ;)
 
Na een avondje in de kroeg met Westmalle Tripel waarbij ik in gesprek raakte met iemand van GroenLinks ben ik nu helemaal om! En ik vind het helemaal mieters! Want zo kan het met de Aarde niet doorgaan! We kunnen niet met z'n allen de grondstoffen zo blijven misbruiken en verspillen!
Nu rijd ik dus zo veel mogelijk op mijn trapfiets en anders met de tram, is Electrisch dus schoon! Heel af en toe rijd ik dus nog wel op mijn FJR maar dan alleen in de lage toeren en naar mijn moeder!
En wegrijden bij verkeerslichten doe ik net zo snel als auto's want kost minder brandstof!
Uit de aard der zaak ook snel opschakelen natuurlijk én een goed gevoel én de aarde redden! Ik betrap me er wel eens op dat ik vlak achter grote vrachtwagens ga rijden!
Maar dat is niet veilig zegt men!
Wie gaat met mij mee doen!

Edit!: ik kan natuurlijk mijn motor nu verkopen maar dan gaat de nieuwe eigenaar er natuurlijk heel veel op rijden en dat is natuurlijk weer slecht!
_O- _O- _O-
 
Na een avondje in de kroeg met Westmalle Tripel waarbij ik in gesprek raakte met iemand van GroenLinks ben ik nu helemaal om! En ik vind het helemaal mieters! Want zo kan het met de Aarde niet doorgaan! We kunnen niet met z'n allen de grondstoffen zo blijven misbruiken en verspillen!
Nu rijd ik dus zo veel mogelijk op mijn trapfiets en anders met de tram, is Electrisch dus schoon! Heel af en toe rijd ik dus nog wel op mijn FJR maar dan alleen in de lage toeren en naar mijn moeder!
En wegrijden bij verkeerslichten doe ik net zo snel als auto's want kost minder brandstof!
Uit de aard der zaak ook snel opschakelen natuurlijk én een goed gevoel én de aarde redden! Ik betrap me er wel eens op dat ik vlak achter grote vrachtwagens ga rijden!
Maar dat is niet veilig zegt men!
Wie gaat met mij mee doen!

Edit!: ik kan natuurlijk mijn motor nu verkopen maar dan gaat de nieuwe eigenaar er natuurlijk heel veel op rijden en dat is natuurlijk weer slecht!
:o je hebt je dronken laten voeren en laten hersenspoelen! En jij bent de eerste. Dadelijk worden het er meer en meer en meer. Dan is wereld pas echt verdoemd!
 
Laat me raden, die linkse groene die jou overtuigde was een knappe dame. Door de alcohol en je behoefte aan "warmte" dacht je, in de hoop te scoren, laat ik het maar met haar eens zijn.

Nu wordt je straks wakker met knallende koppijn en kom je er achter dat ze niet met je mee naar huis is gegaan, ondanks jullie overeenkomsten op milieugebied.
He jammer Jack, weer niet gelukt. Maar gelukkig ga je zo lekker motorrijden tegen je verdriet.
 
Het is natuurlijk nooit mis om even over je verspilling na te denken. Maar je hoeft het niet te overdrijven. Als iedereen even rustig nadenkt en die apparaten die je toch niet gebruikt uitzet, zou het al een heleboel schelen.

En ach, tijdje geleden was in het nieuws dat er per persoon in NL al minder stroom is verbruikt dan vorig jaar! Lijkt me een goed begin :)
 
Sinds ik weet hoeveel energie ik verbruik bij het fietsen ben ik daar ook mee gestopt... dat kost eten, dat eten moet worden geproduceerd, naar de supermarkt worden gebracht, gevuld, afgerekend, gekoeld.... dat is echt niet normaal als je daar over nadenkt...

Dus ik heb nu een een vlieger gemaakt van gevonden takken en een oud overhemd, bind de rolschaatsen onder, en zo verplaats ik me tegenwoordig!
 
Ik ben juist motor gaan rijden omdat het me minder kost.
We hadden 2 auto's; 1 de deur uitgedaan en ik op de motor.
Daarbij verbruikt mijn motor ook nog eens heeel weinig (1:30 in de stad).
Dus ik mag wel zeggen dat ik goed bezig ben (klopt zichzelf op de schouder...) :+

Daar staat tegenover dat mijn auto weer zuipt als een ketter (1:10), zeker als mijn vrouw er in rijdt ;)
 
Laat me raden, die linkse groene die jou overtuigde was een knappe dame. Door de alcohol en je behoefte aan "warmte" dacht je, in de hoop te scoren, laat ik het maar met haar eens zijn.

Nu wordt je straks wakker met knallende koppijn en kom je er achter dat ze niet met je mee naar huis is gegaan, ondanks jullie overeenkomsten op milieugebied.
He jammer Jack, weer niet gelukt. Maar gelukkig ga je zo lekker motorrijden tegen je verdriet.

_O- _O- _O-

Geweldig. :')
 
Sinds ik weet hoeveel energie ik verbruik bij het fietsen ben ik daar ook mee gestopt... dat kost eten, dat eten moet worden geproduceerd, naar de supermarkt worden gebracht, gevuld, afgerekend, gekoeld.... dat is echt niet normaal als je daar over nadenkt...

Dus ik heb nu een een vlieger gemaakt van gevonden takken en een oud overhemd, bind de rolschaatsen onder, en zo verplaats ik me tegenwoordig!

Elke calorie die je eet kost 10 calorieen aan olie.

bron : http://www.oilcrashmovie.com/index2.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan