Moderator gids

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Helaas alleen in het Engels.

Moderators with privileges in the relevant forums are able to edit topics and posts, even if the forum is locked. You can usually view who the moderators are beneath the forum description on the index page. A user with moderator privileges is able to select the edit button beside each post. Beyond this point, they are able to:

Delete posts

This option removes the post from the topic. Remember that it cannot be recovered once deleted.
Change or remove the post icon

Decides whether or not an icon accompanies the post, and if so, which icon.
Alter the subject and message body

Allows the moderator to alter the contents of the post.
Alter the post options - disabling BBCode/Smilies parsing URLs etc.

Determines whether certain features are enabled in the post.
Lock the topic or post

Allows the moderator to lock the current post, or the full topic.
Add, alter or remove attachments

Select attachments to be removed or edited (if option is enabled and attachments are present).
Modify poll settings

Alter the current poll settings (if option is enabled and a poll is present).

If, for any case the moderator decides that the post should not be edited, they may lock the post to prevent the user doing so. The user will be shown a notice when they attempt to edit the post in future. Should the moderator wish to state why the post was edited, they may enter a reason when editing the post.

Dat is wat moderators doen. Werk in stilte. Ze kunnen ook gewoon een account aanmaken en als user inloggen.
Er zitten per slot van rekening allemaal volwassen mensen op dit forum. Hoop ik.

Hier nog een mooie gids
How to be a Good Forum Moderator
Mooie regel dit.
Don’t let it get personal (or even look like it). NEVER bring in personal history or insulting statements, just stick to the facts of “this is the rule you broke, you were/are being warned, this is what happens now”.
 
Wat ik doe is een beetje rijst bakken en dan afblussen met witte wijn. Als het vocht bijna is verdampt dan weer aanvullen met runderbouillon. Uitje en stukken champignon erbij en blijven roeren en bouillon toevoegen als het vocht bijna helemaal verdampt is. Beetje peper erin en op het laatst dunne plakjes yorkham in kleine stukjes gesneden en parmezaanse kaas er doorheen smelten. Tomaatjes erbij voor de mooi. Je moet er wel geduld voor hebben maar goed dat is wat ik doe. Uurtje koken in stilte en dan lekker eten met een glas wijn erbij. De wijn die je eet is de wijn die je drinkt.
 
Helaas alleen in het Engels.

Moderators with privileges in the relevant forums are able to edit topics and posts, even if the forum is locked. You can usually view who the moderators are beneath the forum description on the index page. A user with moderator privileges is able to select the edit button beside each post. Beyond this point, they are able to:

Delete posts

This option removes the post from the topic. Remember that it cannot be recovered once deleted.
Change or remove the post icon

Decides whether or not an icon accompanies the post, and if so, which icon.
Alter the subject and message body

Allows the moderator to alter the contents of the post.
Alter the post options - disabling BBCode/Smilies parsing URLs etc.

Determines whether certain features are enabled in the post.
Lock the topic or post

Allows the moderator to lock the current post, or the full topic.
Add, alter or remove attachments

Select attachments to be removed or edited (if option is enabled and attachments are present).
Modify poll settings

Alter the current poll settings (if option is enabled and a poll is present).

If, for any case the moderator decides that the post should not be edited, they may lock the post to prevent the user doing so. The user will be shown a notice when they attempt to edit the post in future. Should the moderator wish to state why the post was edited, they may enter a reason when editing the post.

Dat is wat moderators doen. Werk in stilte. Ze kunnen ook gewoon een account aanmaken en als user inloggen.
Er zitten per slot van rekening allemaal volwassen mensen op dit forum. Hoop ik.

Hier nog een mooie gids
How to be a Good Forum Moderator
Mooie regel dit.
Don’t let it get personal (or even look like it). NEVER bring in personal history or insulting statements, just stick to the facts of “this is the rule you broke, you were/are being warned, this is what happens now”.
Dit wijkt sterk af van werkzaamheden tbv mf.
Wss door de gebruikte software, en manier van omgang alhier.
 
Dit wijkt sterk af van werkzaamheden tbv mf.
Wss door de gebruikte software, en manier van omgang alhier.

:^

Neemt niet weg dat dit topic best nuttig zou kunnen worden.
Ik neem aan dat het geopend is naar aanleiding van het gedoe vandaag in het "Het grote Wat ik onderweg heb meegemaakt topic #18" ?

Ik ben bv wel benieuwd wat de users vinden van de manier waarop er gemodderd word op M-F. :)
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard wijkt die sterk af van jullie werkzaamheden. Het heef iig geen jota met software te maken.
Daarvoor zit ik al te lang op internet en ook moderator geweest.

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.
Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard wijkt die sterk af van jullie werkzaamheden. Het heef iig geen jota met software te maken.
Daarvoor zit ik al te lang op internet en ook moderator geweest.

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.
Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.
De helft van je lijstje kan softwarematig al niet... :')
Laat staan obv forumbeleid, dan blijft er van het lijstje niet veel over.

Er zijn wel andere werkzaamheden, die er niet op staan. Ligt ook aan de software :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zouden moderators dan moeten inloggen met een ander account dan hun moderator account als ze als user gaan posten?
dan weet iedereen na een week toch wie wie is :+.

MF is juist een van de plekken waar niet al te streng gemodderd wordt. svp houden zo :).
 
..

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.

:') Zegt meer over jou dan over de moderator, mij zegt het niet meer dan: kijk een vrijwilliger die zich inzet voor anderen om dit forum leuk en prettig te houden.
Mag met en zonder hoofdletter, toppertje dus.

*ok, tenzij ze tegen mij ingaan, dan niet natuurlijk :+

Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Je gaat voorbij aan het punt van kapiteinkoek, dat vergt een bepaalde MF humor :P
Ik volg hem wel :+

Jou standpunt schiet veel te ver door.
Het is hier geen site van de overheid, het is een club rijders die bij elkaar komen met tig meningen en gebral. Soms best serieus en ook gezellig.
Onzin dat je dan zo stijf en rigide moet modereren.
Lekker laten gaan, dan blijft het gezellig.


Ook Bolski, daar ga je aan wennen wanneer je hier 25 jaar zit, ik moet ook nog even 8-)
 
:') Zegt meer over jou dan over de moderator, mij zegt het niet meer dan: kijk een vrijwilliger die zich inzet voor anderen om dit forum leuk en prettig te houden.
Mag met en zonder hoofdletter, toppertje dus.

*ok, tenzij ze tegen mij ingaan, dan niet natuurlijk :+ Nou nee, ze houden zich niet aan hun eigen richtlijnen.

Je gaat voorbij aan het punt van kapiteinkoek, dat vergt een bepaalde MF humor :P
Ik volg hem wel :+

Jou standpunt schiet veel te ver door.
Het is hier geen site van de overheid, het is een club rijders die bij elkaar komen met tig meningen en gebral. Soms best serieus en ook gezellig.
Onzin dat je dan zo stijf en rigide moet modereren.
Lekker laten gaan, dan blijft het gezellig.


Ook Bolski, daar ga je aan wennen wanneer je hier 25 jaar zit, ik moet ook nog even 8-)

Kan wel zijn, maar dan krijg je niet het gezeur zoals in "wat ik meemaakte onderweg"
Je kan als moderator soepel zijn, maar wees dan wel zo wereldwijs dat je als moderator je mond houdt als je geïrriteerd bent door een of andere posting. Want zoals je ziet lokt dat weer reacties uit.
Maar ik snap het al de moderators hebben op dit forum geen adminrechten.
Dat zijn Duderuud Bananeman.
En dat kapiteinkoek humor heeft daar zijn de meningen waarschijnlijk wel over verdeeld :)
 
Uiteraard wijkt die sterk af van jullie werkzaamheden. Het heef iig geen jota met software te maken.
Daarvoor zit ik al te lang op internet en ook moderator geweest.

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.
Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Dit is dus jouw persoonlijke mening.

Waarom vertel je dat je ook ergens moderator bent geweest ? Dat is de overtreffende trap van "kijk mij eens moderator zijn :+


Naar mijn mening zijn de moderatoren op M-F niet zo gevreesd dat ze niet onder 1 naam kunnen posten.
Ik zie ook echt niet wat je bedoeld met 'kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.'... ik geloof niet dat wij, Moderators zo overkomen op de gebruikers ?

Sterker, volgens mij zijn er weinig fora te vinden waar de moderatoren zo lui zijn als hier. Ik bedoel...waar de moderatoren zo weinig te doen hebben als hier op M-F.
Zolang een topic 75% on-topic blijft vinden we het hier wel best en dat levert naast de gevraagde informatie ook een informele leuke sfeer op.
Je ziet zelfs dat er in bv Techniek strenger gemodderd word als in Algemeen of Off-topic.

En met 229.574 geregistreerde gebruikers kun je het nooit precies zo doen dat iedereen 100% tevreden is.

We zijn het dus niet helemaal met elkaar eens hoe er hier gemodderd moet worden maar persoonlijk vind ik dat het best goed loopt op M-F.





Wordt er gemodereerd dan?

Zo'n opmerking is het beste bewijs dat er op een goede manier gemodereerd word :)



zouden moderators dan moeten inloggen met een ander account dan hun moderator account als ze als user gaan posten?
dan weet iedereen na een week toch wie wie is :+.

MF is juist een van de plekken waar niet al te streng gemodderd wordt. svp houden zo :).

:^
 
Laatst bewerkt:
en dan moet je niet vergeten dat toch zeker de helft van die users niet eens actief meer is.

vast weggejaagd door de mods :P
 
Kan wel zijn, maar dan krijg je niet het gezeur zoals in "wat ik meemaakte onderweg"
Je kan als moderator soepel zijn, maar wees dan wel zo wereldwijs dat je als moderator je mond houdt als je geïrriteerd bent door een of andere posting. Want zoals je ziet lokt dat weer reacties uit.
Maar ik snap het al de moderators hebben op dit forum geen adminrechten.
Dat zijn Duderuud Bananeman.
En dat kapiteinkoek humor heeft daar zijn de meningen waarschijnlijk wel over verdeeld :)

Hoezo gezeur :? Ik vind het nogal wat dat je zo spreekt over andermans teksten.

Ik vind zo'n discussie juist erg waardevol. En ik heb tijdens die discussie meerdere malen aangegeven dat het prima zou zijn als iemand er een topic over zou openen, waarvoor dank.

Dat ik zo'n topic niet zelf open heeft er juist alles mee te maken het niet persoonlijk te maken, ook weer precies zoals jij wil.

Wat hebben de Admins en hun rechten hierbij van doen ?
Alle rechten die zij extra hebben, hebben wij als Moderator niet nodig.
Sterker, die Admin rechten liggen op software nivo en geloof me... niemand is erbij gebaad als een onbenul als ik ook toegang heeft tot de software :X :+
 
Uiteraard wijkt die sterk af van jullie werkzaamheden. Het heef iig geen jota met software te maken.
Daarvoor zit ik al te lang op internet en ook moderator geweest.

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.
Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Misschien is dat het probleem en zou je er eens op uit moeten gaan?

Dan zou je misschien ook niet zo zuur doen?
 
en dan moet je niet vergeten dat toch zeker de helft van die users niet eens actief meer is.

vast weggejaagd door de mods :P
Beter gezegd, door twee mods. Dat kun je de anderen niet aanrekenen hoor.


:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeg mods, kan dit topic niet verplaats worden naar off topic?

Per slot van rekening staat daar ook alle andere onzin die niets met motoren te maken heeft.

Incompetent zooitje...

:+
 
Ik kom als user wel eens op een ander forum.
Daar heb ik nooit last van een moderator, om eerlijk te zijn.

Toch zie ik wel een verschil tussen een regulier forum, en MF in totaliteit.

MF is meer een online community, dan enkel het forum. Er is veel meer omheen aan elkaar geloppeld.
En wat ik begrijp, wordt er bij de volgende update daar juist nog meer op ingezet.

Nieuws, recensies, eravringen, verhalen, te koop, technische vraagbaak, reizen en forum, veel meer geïntegreerd.


Kijk ook eens naar de vele initiatieven die op MF, als platform, door users worden georganiseerd. Daarin blijkt als voorbeeld wel al het verschil tussen de reguliere fora en MF.

Uiteraard zonder enig ander forum te kort te willen doen, gaat me om t verschil.
 
nouja als je strengere moderatie zoekt. kijk eens op het forum van tweakers. een stuk strenger volgens menig persoon maar per se heel veel gezelliger of leuker is het dan ook niet.

liever wat ontspannen en af en toe offtopic of onenigheid. we zijn allemaal ook maar mensen, en mods misschien ook :]
 
Uiteraard wijkt die sterk af van jullie werkzaamheden. Het heef iig geen jota met software te maken.
Daarvoor zit ik al te lang op internet en ook moderator geweest.

Moderator hoort zich niet te bemoeien met postings anders dan wat hierboven aangegeven staat.
Je kan ook inloggen als gewone user. Nu komen jullie over als kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.
Kijk, je zou nu de posting van kapiteinkoek moeten verwijderen, want die is compleet off-topic.
DAT is jullie taak een niet captain america erbij halen in een posting. Dat slaat natuurlijk nergens op.


Je vergeet dat MF geen democratie is en ook niet gaat worden.
 
Dit is dus jouw persoonlijke mening.

Waarom vertel je dat je ook ergens moderator bent geweest ? Dat is de overtreffende trap van "kijk mij eens moderator zijn :+


Naar mijn mening zijn de moderatoren op M-F niet zo gevreesd dat ze niet onder 1 naam kunnen posten.
Ik zie ook echt niet wat je bedoeld met 'kijk mij eens Moderator te zijn. Met een Hoofdletter dus.'... ik geloof niet dat wij, Moderators zo overkomen op de gebruikers ?

Sterker, volgens mij zijn er weinig fora te vinden waar de moderatoren zo lui zijn als hier. Ik bedoel...waar de moderatoren zo weinig te doen hebben als hier op M-F.
Zolang een topic 75% on-topic blijft vinden we het hier wel best en dat levert naast de gevraagde informatie ook een informele leuke sfeer op.
Je ziet zelfs dat er in bv Techniek strenger gemodderd word als in Algemeen of Off-topic.

En met 229.574 geregistreerde gebruikers kun je het nooit precies zo doen dat iedereen 100% tevreden is.

We zijn het dus niet helemaal met elkaar eens hoe er hier gemodderd moet worden maar persoonlijk vind ik dat het best goed loopt op M-F.Zo'n opmerking is het beste bewijs dat er op een goede manier gemodereerd word :):^

Beginnen met een jijbak.

Maak het forum eens zo dat de forumleden zichzelf uit kunnen schrijven.

Maar goed deze discussie gaat steeds meer op de man spelen en niet om het onderwerp moderator.
En dat is jammer.
 
Beginnen met een jijbak.

Maak het forum eens zo dat de forumleden zichzelf uit kunnen schrijven.

Maar goed deze discussie gaat steeds meer op de man spelen en niet om het onderwerp moderator.
En dat is jammer.
Je kan jezelf toch uitloggen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan