Moderator gids

Gelukkig maar ;) het gaat me ook niet zo zeer om wie wat wel en wanneer niet verwijderd.

Ik hoop eigenlijk dat het strengere beleid alsnog de prullenmand in gaat en het forum blijft zoals het is. De sfeer word er niet beter op met al dat gemodereer en geregiseer vind ik, ik was een van de eerste gelukkigen denk ik en dat is gewoon niet leuk.
 
Laatst bewerkt:
Een moderator kan gerust in een topic reageren. Maar hij/zij zal dan niet meer als moderator in datzelfde topic kunnen opereren. Van moderator wordt hij/zij dan gewoon gebruiker.
En dat kan prima. Heb het gezien op een heeeel groot internationaal forum (+/- 30.000 gebruikers dagelijks, 1.5 miljoen leden)
Zelfs de admin kon gewoon reageren in topics, maar hij kon na zijn reactie niet meer "ingrijpen" in een topic. Hij kon wèl gewoon door de mods teruggefloten worden als zijn reactie niet gepast was.
Alles komt neer op communicatie.

En dat geldt voor zowel gebruikers àls moderatoren.
Als een gebruiker een moderator aanspreekt of een moderator spreekt een gebruiker aan... Communicatie komt van twee kanten.
 
Ik gaf een opmerking dat de betutteling had toegeslagen op het mf.

Ik snap dat er ingegrepen moet worden als fatsoensnormen worden overschreden maar het gaat hier over 'offtopic' (staat er ook bij trouwens) en dat vind ik jammer.Helemaal mee eens. Als dat zo doorgaat ben ik bang dat ik hier ook steeds minder zal komen.

Maargoed, als dit de richting is waarop de eigenaar van het forum wil gaan is dat zijn/haar goed recht natuurlijk. Ik zou het erg jammer vinden, maar dat weten we inmiddels ;)

Het enige onderdeel van MF wat even wat bijsturing kan gebruiken op wat voor manier dan ook, is het Techniek subforum. We hebben nog 20 andere subfora die voor zover ik weet gewoon door blijven gaan zoals ze dat al jaren doen, dus ik zie het probleem niet helemaal...
 
Moderatie hier is prima. Ja, er zijn duizenden fora over de meest uiteenlopende onderwerpen en ze hebben allemaal hun eigen culturen. In sommige fora worden taalfouten gevikzdt, in sommige wordt schuttingtaal bestraft met een time-out of ban, in sommige (meer technisch geörienteerde) worden alle off-topic, non-info en discussieposts verwijderd als het sluitende antwoord is gevonden en in sommige wordt überhaupt niet gemodereerd.

Op dit topic heb je moderators die partijdig mogen en kunnen zijn, maar ook grotendeels in staat zijn om het niet met je eens te zijn maar toch je niet te beperken in je uitspraken.

Ik kom hier graag en dat komt mede door de live-and-let-live moderation van moderators die toch echt niet vies zijn om ook her en der wel degelijk te sturen. Als je vindt dat dat onredelijk is dan bedenk je beter dat 't nou eenmaal geen democratie of rechtsstaat is.
 
Jaja, nu nog wel maar zo begint het en voor je het weet wordt ieder subforum tot in de puntjes geregiseerd.

Vrijwel iedereen die hier al een paar jaar rondhangt en ruim 1000 berichten heeft geplaatst, zal vast wel eens op de vingers getikt zijn. Stel je eens voor dat iedereen die dit overkomen is wegblijft? Dan is het hier al gauw net zo levendig als bij de buren.

Maar goed, er is dus iets van jou gewist, en daar ben je zachtjes gezegd niet gelukkig mee. Dan kan je toch een PB naar de betreffende mod sturen en vragen wat er loos was? Krijg je vast wel antwoord, en daar ken je mee leven of niet.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf gaat het me niet zo zeer om dat ene bericht.

In de openingspost van het betreffende topic wordt duidelijk gemeld dat er strenger gemodereerd gaat worden en direct wordt mijn bericht verwijderd.

Ik vind het gewoon jammer dat er een beleidswijziging komt/is. Hierboven heb ik en (andere mensen) al duidelijk onze meningen uitgesproken.
 
Als ik een duyt in het zakjen mag doen..
Nee ik heb niet dit hele topic doorgelezen maar..
De gebruikers zijn mensen.. mensen die soms bewust of(meestal? onbewust of onbedoelt de plank misslaan of afreageren op het forum tegen andere mensen..

Moderators proberen dit een beetje in de hand te houden.
Het 'probleem'; Moderaters zijn geen computerprogramma's, maar ook mensen, met een persoonlijke perceptie, en wellicht een bewuste of onbewuste antipathie tegenover een bep. gebruiker.
En ook moderators kunnen een kutdag hebben of door een nare periode gaan wat hun acties kan(..)beïnvloeden.
Er zullen gerust in de ogen van de gebruikers door hen soms fouten of onhebbelijkheden gedaan worden.
Is daar wat aan te doen?
Ik denk het niet.. Lik je wonden in zo'n geval en wees blij dat dit geweldige forum er is.

En er is hier ruimte voor haat/liefde verhoudingen. Dankzij bovenstaande reply hou ik een beetje van je ;)



Gelukkig maar ;) het gaat me ook niet zo zeer om wie wat wel en wanneer niet verwijderd.

Ik hoop eingelijk dat het strengere beleid alsnog de prullenmand in gaat en het forum blijft zoals het is. De sfeer word er niet beter op met al dat gemodereer en geregiseer vind ik, ik was een van de eerste gelukkigen denk ik en dat is gewoon niet leuk.

Het 'strengere beleid' zal voor Techniek toch echt gaan gelden, maar wees gerust...dat is 1 sub-fora, dan heb je er nog zo'n 30 over waar het blijft zoals het is. Is dat genoeg, denk je ?



Het enige onderdeel van MF wat even wat bijsturing kan gebruiken op wat voor manier dan ook, is het Techniek subforum. We hebben nog 20 andere subfora die voor zover ik weet gewoon door blijven gaan zoals ze dat al jaren doen, dus ik zie het probleem niet helemaal...

Fijn dat er mensen zijn die verder denken dan hun toetsenbord lang is :)


Jaja, nu nog wel maar zo begint het en voor je het weet wordt ieder subforum tot in de puntjes geregiseerd.

Heb je een glazen bol ?
Ik heb echt geen idee waar je deze informatie vandaan haalt, echt onzin.



Moderatie hier is prima. Ja, er zijn duizenden fora over de meest uiteenlopende onderwerpen en ze hebben allemaal hun eigen culturen. In sommige fora worden taalfouten gevikzdt, in sommige wordt schuttingtaal bestraft met een time-out of ban, in sommige (meer technisch geörienteerde) worden alle off-topic, non-info en discussieposts verwijderd als het sluitende antwoord is gevonden en in sommige wordt überhaupt niet gemodereerd.

Op dit topic heb je moderators die partijdig mogen en kunnen zijn, maar ook grotendeels in staat zijn om het niet met je eens te zijn maar toch je niet te beperken in je uitspraken.

Ik kom hier graag en dat komt mede door de live-and-let-live moderation van moderators die toch echt niet vies zijn om ook her en der wel degelijk te sturen. Als je vindt dat dat onredelijk is dan bedenk je beter dat 't nou eenmaal geen democratie of rechtsstaat is.

:Y :}
 
Heeft het probleem dat nu in het techniek gedeelte aan de gang is, niet met algemene omgangsvormen te maken? Als je een vraag stelt, dat je dan ook concreet aangeeft om welk type het gaat wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je concreet tegen aan loopt? En als er tips komen, dat je er ook iets mee doet en dan ook laat weten wat het resultaat is en indien het verholpen is dat je dan even bedankt? En andersom dat vraagstellers niet direct belachelijk gemaakt worden?

Beetje of misschien wel geheel vergelijkbaar met computer / smarthpone fora / topics?
En juist het gebrek op MF aan wat regels in de OP / sticky? Ik ben van mening dat als je in de OP wat duidelijke richtlijnen zet en een tijdje wat strenger modereert, dat het dan voor een ieder wat duidelijker wordt. En dan kijk je na een bepaalde periode hoe het verloopt en kun je iets minder streng modereren.

Edit: Ik zie dat er inmiddels (gisteren) een sticky / beleidstopic is toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Het 'strengere beleid' zal voor Techniek toch echt gaan gelden, maar wees gerust...dat is 1 sub-fora, dan heb je er nog zo'n 30 over waar het blijft zoals het is. Is dat genoeg, denk je ?

30 of 300, mijn mening is dat dat er 1 te veel is.


Heb je een glazen bol ?
Ik heb echt geen idee waar je deze informatie vandaan haalt, echt onzin.

Welke informatie? Ik geef alleen aan dat ik bang ben dat het een bepaalde richting op gaat, misschien ongegrond zal later blijken maar dat is wel mijn mening.
 
Gelukkig maar ;) het gaat me ook niet zo zeer om wie wat wel en wanneer niet verwijderd.

Ik hoop eigenlijk dat het strengere beleid alsnog de prullenmand in gaat en het forum blijft zoals het is. De sfeer word er niet beter op met al dat gemodereer en geregiseer vind ik, ik was een van de eerste gelukkigen denk ik en dat is gewoon niet leuk.

van mij en mijn offtopic ouwehoer partner zijn er op dat moment ook dingen weggehaald
het was ook gewoon offtopic.
maar ik heb niet zo een groot ego, waarmee ik ook niet zeg dat jij dat wel hebt, trek het je niet aan, er moet (graag) ergens begonnen worden, er zijn teveel mensen die zich ergeren hoe het in techniek V&A aan toe gaat.
blij dat er iets aan gedaan word.
 
:Y

Die Bolski heeft een nieuwe bureaustoel gekocht, en hangt ook alleen maar een beetje achterover. Hij kan niet eens meer bij z'n muis... :')

wat MBM soms teveel heeft zou Bolski soms wat meer mogen hebben.
Ik heb wel eens gehoord dat er pogingen zijn ondernomen om die 2 daarom te kruisbestuiven, waarbij MGG voor het happy end moest zorgen.

door dat soort dingen vraag ik me wel eens af of de omschrijving crew niet een letter (s) te kort komt.



gezien het nieuwe topic hoop ik dan ook dat bovenstaande opmerkingen zijn toegestaan omdat we hier in algemene motorpraat zitten ;)


:j :t
 
Het is ook niet mijn bedoeling om er een hele strijd van te maken, zal ook weinig zin hebben waarschijnlijk.

Ik heb gezien wat er gebeurde bij het forum van tweakers.net. Dat is nu tot in het extreme doorgetrokken. Het is echt een vreselijk forum geworden met de jaren.

Ik trek het me ook niet persoonlijk aan, mijn mening is gewoon dat ik bang ben dat het eenzelfde kant op gaat als bij tweakers. Iedere stap in die richting vind ik daarom een verkeerde. En dat wil ik simpelweg kenbaar maken.
 
Ik hou die Backstein en zijn handlangster goed in de gaten. Voor je het weet zijn ze alles aan het verstrengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan