Moderator gids

*O* *O*
Goed.

Ik geef mijn topic aan als voorbeeld waarmee het als aandachtpunt genomen kan worden voor de moderatie. Kan je mee eens zijn of niet. No problem. Reageer er dan normaal op toch?
Vervolgens reageert halflive zelf dat ik een of ander arrogant wijf ben met lange teennagels. Ik zou moeten uithuilen en huid moeten kweken.
Zeg nou zelf, wat moet je met zo n reactie? Dan reageer je terug op zo n type en krijg je te horen dat je arrogant bent en je bek maar moet houden of moet oprotten naar een ander forum. Inmiddels ben ik nog steeds de klootzak terwijl ik voor alles en nogwat ben uitgemaakt.
 
Goed.

Ik geef mijn topic aan als voorbeeld waarmee het als aandachtpunt genomen kan worden voor de moderatie. Kan je mee eens zijn of niet. No problem. Reageer er dan normaal op toch?
Vervolgens reageert halflive zelf dat ik een of ander arrogant wijf ben met lange teennagels. Ik zou moeten uithuilen en huid moeten kweken.
Zeg nou zelf, wat moet je met zo n reactie? Dan reageer je terug op zo n type en krijg je te horen dat je arrogant bent en je bek maar moet houden of moet oprotten naar een ander forum. Inmiddels ben ik nog steeds de klootzak terwijl ik voor alles en nogwat ben uitgemaakt.
Ah, ik ben dus degene die er met gestrekt been ingaat. Maar dan moet ik toch een heel vervelend persoon zijn? Zou je met de zoekfunctie de topics even naar boven willen halen waar iki mensen zoals jij die met een open mind hier binnen stappen afzeik?
Als het niet aan jou ligt moet het aan mij liggen toch?
 
Goed.

Ik geef mijn topic aan als voorbeeld waarmee het als aandachtpunt genomen kan worden voor de moderatie. Kan je mee eens zijn of niet. No problem. Reageer er dan normaal op toch?
Vervolgens reageert halflive zelf dat ik een of ander arrogant wijf ben met lange teennagels. Ik zou moeten uithuilen en huid moeten kweken.
Zeg nou zelf, wat moet je met zo n reactie? Dan reageer je terug op zo n type en krijg je te horen dat je arrogant bent en je bek maar moet houden of moet oprotten naar een ander forum. Inmiddels ben ik nog steeds de klootzak terwijl ik voor alles en nogwat ben uitgemaakt.

Klopt, vandaar ook mijn vraag aan de lezers hier of zij het er mee eens zijn dat in dat topic strakker opgetreden had moeten worden of dat het wellicht ook een gevolg is van over-en-weer, dus dat het verloop van het topic toch ook (deels) aan jouw eigen reacties ligt.
Als men vind dat er strakker opgetreden had moeten worden is dat een leermoment voor de Mods, als men vind dat het ook aan jouw eigen reacties ligt....dan is het een leermoment voor jou.

Wat dat betreft is jouw topic idd een goed voorbeeld in dit topic, wie weet kunnen we er allemaal iets van leren :)

Halflive geeft zijn persoonlijke mening. Over het algemeen genomen vond ik die opmerking niet te ver gaan, je kan zelf besluiten wat je er wel of niet mee doet. Als hij stelselmatig zo zou reageren zou de Crew daarop moeten reageren, maar Halflive is juist iemand die zeer genuanceerd reageert normaal gesproken.
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik ben dus degene die er met gestrekt been ingaat. Maar dan moet ik toch een heel vervelend persoon zijn? Zou je met de zoekfunctie de topics even naar boven willen halen waar iki mensen zoals jij die met een open mind hier binnen stappen afzeik?
Als het niet aan jou ligt moet het aan mij liggen toch?
Yep, aan de hand van jouw reacties op mijn posts hier kan ik dat wel opmaken. Of heb ik hier ook ongelijk in? Ben ik hier degene die jou uitmaakt voor iets of ben jij ermee begonnen. Nou je gaf het zelf aan, ik zou dan moeten oprotten volgens jou want hier zou het anders aan toe gaan. Waarom gedraag je dan zelf het tegenovergestelde. Waarom voel jij je gelijk op je tenen getrapt als ik op jouw reactie inga?

Als je mijn berichten een beetje met een lager bloeddruk en een kop koffie erbij gaat lezen dan kan je misschien begrijpen dat ik zo n beetje klaar ben met al het azijnpisserij door de standaard garde die hier loopt. Zowat ieder gezeik die hier op het forum begint zie je dezelfde namen staan.
 
Een beter forum begint bij jezelf, zo staat dat in de sig van een admin van een ander forum.
 

En heb jij nog iets nuttigs te melden?

OT: Ik vind wel dat sommige mensen op het forum iets moeten afkoelen en dan vooral in het Techniek topic. Ik merk dat er heel snel geroepen wordt dat de desbetreffende TS maar naar de motorzaak moet gaan voordat hij het verneukt, of iets in die trant. Mensen komen met een vraag op het forum, waar ze een antwoord op verwachten waar ze wat mee kunnen. En ja, er zullen gevallen zijn dat het echt onverstandig voor de TS is om door te knooien, maar vaak kunnen mensen met een fatsoenlijk antwoord heel goed geholpen worden zodat ze meer kennis krijgen over hun motoren, meer vertrouwen in zichzelf krijgen en daarom niet zo afhankelijk van de motorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Yep, aan de hand van jouw reacties op mijn posts hier kan ik dat wel opmaken. Of heb ik hier ook ongelijk in? Ben ik hier degene die jou uitmaakt voor iets of ben jij ermee begonnen. Nou je gaf het zelf aan, ik zou dan moeten oprotten volgens jou want hier zou het anders aan toe gaan. Waarom gedraag je dan zelf het tegenovergestelde. Waarom voel jij je gelijk op je tenen getrapt als ik op jouw reactie inga?

Als je mijn berichten een beetje met een lager bloeddruk en een kop koffie erbij gaat lezen dan kan je misschien begrijpen dat ik zo n beetje klaar ben met al het azijnpisserij door de standaard garde die hier loopt. Zowat ieder gezeik die hier op het forum begint zie je dezelfde namen staan.
Ik heb geen probleem hoor, ik vind het hier reuze gezellig en kan met veel mensen prima door een deur. Ik zie ook niet waarom ik op mijn tenen getrapt zou moeten zijn? Ik kan je wel vertellen dat stagiairs met jouw houding bij ons in het bedrijf een heel zwaar leven hebben.
Van mij hoef je niet op te rotten hoor. Maar volgens mij heb jij een probleem met de antwoorden die je krijgt. Dan kan je denken dat je de mentaliteit op het forum kan veranderen, maar je kunt je ook afvragen of je hier wel wilt zijn.
Ik heb ook fora waar ik meer lees als schrijf omdat de sfeer me niet aanstaat, het is niet overal even gezellig. En MF is nu eenmaal heel gezellig.
 
En heb jij nog iets nuttigs te melden?

OT: Ik vind wel dat sommige mensen op het forum iets moeten afkoelen en dan vooral in het Techniek topic. Ik merk dat er heel snel geroepen wordt dat de desbetreffende TS maar naar de motorzaak moet gaan voordat hij het verneukt, of iets in die trant. Mensen komen met een vraag op het forum, waar ze een antwoord op verwachten waar ze wat mee kunnen. En ja, er zullen gevallen zijn dat het echt onverstandig voor de TS is om door te knooien, maar vaak kunnen mensen met een fatsoenlijk antwoord heel goed geholpen worden zodat ze meer kennis krijgen over hun motoren, meer vertrouwen in zichzelf krijgen en daarom niet zo afhankelijk van de motorzaak.
Als je een goede vraag stelt krijg je ook meestal een goed antwoord. Maar als je in de openingspost al blijk geeft van onvoldoende kennis krijg je ook aangepast advies.
 
Ik heb geen probleem hoor, ik vind het hier reuze gezellig en kan met veel mensen prima door een deur. Ik zie ook niet waarom ik op mijn tenen getrapt zou moeten zijn? Ik kan je wel vertellen dat stagiairs met jouw houding bij ons in het bedrijf een heel zwaar leven hebben.
Van mij hoef je niet op te rotten hoor. Maar volgens mij heb jij een probleem met de antwoorden die je krijgt. Dan kan je denken dat je de mentaliteit op het forum kan veranderen, maar je kunt je ook afvragen of je hier wel wilt zijn.
Ik heb ook fora waar ik meer lees als schrijf omdat de sfeer me niet aanstaat, het is niet overal even gezellig. En MF is nu eenmaal heel gezellig.
Lees eens je eigen reacties. Als je respectloos reageert dan krijg je ook respectloze reactie terug. Simpel zat.
Wel leuk dat je me vergelijkt met stagairs. Gezellige boel daar bij jullie zoaals je vertelt. De stagairs die hier binnen komen nemen wij graag hun input van serieus. Ik zit dan ook in een vak waarbij we niet bang zijn dat ons brood wordt afgepakt.

En heb jij nog iets nuttigs te melden?

OT: Ik vind wel dat sommige mensen op het forum iets moeten afkoelen en dan vooral in het Techniek topic. Ik merk dat er heel snel geroepen wordt dat de desbetreffende TS maar naar de motorzaak moet gaan voordat hij het verneukt, of iets in die trant. Mensen komen met een vraag op het forum, waar ze een antwoord op verwachten waar ze wat mee kunnen. En ja, er zullen gevallen zijn dat het echt onverstandig voor de TS is om door te knooien, maar vaak kunnen mensen met een fatsoenlijk antwoord heel goed geholpen worden zodat ze meer kennis krijgen over hun motoren, meer vertrouwen in zichzelf krijgen en daarom niet zo afhankelijk van de motorzaak.
Als je een goede vraag stelt krijg je ook meestal een goed antwoord. Maar als je in de openingspost al blijk geeft van onvoldoende kennis krijg je ook aangepast advies.
Precies. Ik heb iets verkeerd gedaan want ja ik wist het niet. Ik vraag het maar even op MF.
Jij als deskundige die er kaas van gegeten heeft heeft dan de keuze om erop te reageren of niet. Dan heeft het toch geen zin om voor de 50ste keer achter elkaar te vertellen dat ik een prutser ben en mij compleet voor debiel te verklaren. Kom met informatie hoe ik het wel of niet zou moeten doen.

Aan de mods is het dan om te gaan kijken in hoeverre er offtopic gereageerd wordt. Ik werd letterlijk compleet afgezeken. Geen mod die ingrijpt, dan valt er ook weinig te zeggen aan de botte reacties die men terugkrijgt van mij. Heb dat topic maar bewaard voor als dit soort dingen weer ter sprake kwamen.

We hebben allemaal een aandeel hier om het gezellig en interessant te houden.
 
Laatst bewerkt:
Wacht ff, moderators zijn forumleden die ook graag gewoon medoen en als er iets gebeurt dat echt niet kan, dan hebben zij de mogelijkheden om daar iets aan te doen, soort van politieagenten, maar dan gratis.

Een goed forum heeft nauwelijk moderatie nodig omdat de forumleden hun zaakjes zelf weten te regelen en daar heeft de moderator de nobele taak van toezichthouder die tevreden kan kijken hoe goed zijn winkeltje loopt.

Maar er zijn altijd mensen die wat minder makkelijk zijn, per se hun gelijk willen halen, of meer van die meuk en in feite hebben die mensen daar zelf de meeste last van. Misschien moet je op een gegeven moment zelf de wijste zijn en gewoon niet meer reageren als je weet dat het kansloos is en eindeloos verder zal gaan.

Ik stel voor dat we een biertje nemen.
 
Wacht ff, moderators zijn forumleden die ook graag gewoon medoen en als er iets gebeurt dat echt niet kan, dan hebben zij de mogelijkheden om daar iets aan te doen, soort van politieagenten, maar dan gratis.

Een goed forum heeft nauwelijk moderatie nodig omdat de forumleden hun zaakjes zelf weten te regelen en daar heeft de moderator de nobele taak van toezichthouder die tevreden kan kijken hoe goed zijn winkeltje loopt.

Maar er zijn altijd mensen die wat minder makkelijk zijn, per se hun gelijk willen halen, of meer van die meuk en in feite hebben die mensen daar zelf de meeste last van. Misschien moet je op een gegeven moment zelf de wijste zijn en gewoon niet meer reageren als je weet dat het kansloos is en eindeloos verder zal gaan.

:^ :}




Yep, aan de hand van jouw reacties op mijn posts hier kan ik dat wel opmaken. Waarom voel jij je gelijk op je tenen getrapt als ik op jouw reactie inga?

Als je berichten een beetje met een lager bloeddruk en een kop koffie erbij gaat lezen

Deze opmerking zijn wel heel erg algemeen. Die gelden voor iedereen. Wellicht zelf ook een beetje voor jezelf ?




Dat jij van mening bent dat de moderators daar strakker hadden moeten optreden is mj inmiddels wel duidelijk.
Blijft voor mij de vraag of iedereen dat vind of dat het een persoonlijke mening van jou is. En dat is een serieuze vraag :)


Let wel, ik weet al heel lang dat het nooit zo zal zijn dat iedereen tevreden is met alle moderators.
22 vinden strenger, 23 vinden het zo goed, 18 vinden dat t nog minder streng mag.
Zie daar maar eens een gulden middenweg in te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Yep, aan de hand van jouw reacties op mijn posts hier kan ik dat wel opmaken. Of heb ik hier ook ongelijk in? Ben ik hier degene die jou uitmaakt voor iets of ben jij ermee begonnen. Nou je gaf het zelf aan, ik zou dan moeten oprotten volgens jou want hier zou het anders aan toe gaan. Waarom gedraag je dan zelf het tegenovergestelde. Waarom voel jij je gelijk op je tenen getrapt als ik op jouw reactie inga?

Als je mijn berichten een beetje met een lager bloeddruk en een kop koffie erbij gaat lezen dan kan je misschien begrijpen dat ik zo n beetje klaar ben met al het azijnpisserij door de standaard garde die hier loopt. Zowat ieder gezeik die hier op het forum begint zie je dezelfde namen staan.

Precies!
En de zelfde discussies altijd met de zelfde mods.
Er is een groepje wat het heel goed met elkaar kan vinden en wat het voor elkaar op neemt. Precies wat hier gebeurd. Heb je dan een andere mening, dan ben je de sjaak.
 
Laatst bewerkt:
Precies!
En de zelfde discussies altijd met de zelfde mods.
Er is een groepje wat het heel goed met elkaar kan vinden en wat het voor elkaar op neemt. Precies wat hier gebeurd. Heb je dan een andere mening, dan ben je de sjaak.
Jammer dat je dat zo ziet. Wat voor jou een kliek met dezelfde mening lijkt, zijn in andere topics weer mensen die een totaal andere mening tov elkaar hebben.

En professionele sleutelaars, die vanaf de zijlijn naar gestuntel kijken, die vinden vrijwel allemaal dat je moet stoppen met zelf dokteren. Dat is hun mening en dat is hun goed recht. Ze nemen het niet voor elkaar op, maar ze zijn het wel op dat punt met elkaar eens, da's wat anders.
 
Jammer dat je dat zo ziet. Wat voor jou een kliek met dezelfde mening lijkt, zijn in andere topics weer mensen die een totaal andere mening tov elkaar hebben.

En professionele sleutelaars, die vanaf de zijlijn naar gestuntel kijken, die vinden vrijwel allemaal dat je moet stoppen met zelf dokteren. Dat is hun mening en dat is hun goed recht. Ze nemen het niet voor elkaar op, maar ze zijn het wel op dat punt met elkaar eens, da's wat anders.

Wat ik bedoel gaat vaak al niet meer over technische vragen. Dat vind ik over het algemeen netjes gaan met goed bedoelde adviezen van professionals. Dit zijn vaak ook adviezen en geen meningen. Wat je daar mee doet is natuurlijk aan jezelf. Ik heb het over onderwerpen waar meningen worden gegeven of worden gevraagd. Het is vaak ook een discussie wat begint wat al niet eens meer met de vraag te maken heeft. Post maar eens wat over een nare ervaring met een agent, dan wordt je finaal afgeslacht, blijkbaar een gevoelig onderwerp. Post maar eens wat over een bepaalde situatie waar je in terecht bent gekomen op de weg, dan heb je geen inzicht of kan je niet rijden. Dit laatste is (wat ik er van begrijp) de aanleiding geweest om dit topic te starten. Die discussies zijn er weer een goed voorbeeld van.

En zoals jij hier op reageert, vind ik gewoon WEL netjes. Niet gelijk in de aanval en afzeiken, maar gewoon aangeven hoe jij het ziet, zonder je mening door te duwen.
Ik zit al een tijdje op dit forum maar vind het de laatste 2 jaar wel wat achteruit gaan hoe mensen naar elkaar reageren.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je dat zo ziet. Wat voor jou een kliek met dezelfde mening lijkt, zijn in andere topics weer mensen die een totaal andere mening tov elkaar hebben.

En professionele sleutelaars, die vanaf de zijlijn naar gestuntel kijken, die vinden vrijwel allemaal dat je moet stoppen met zelf dokteren. Dat is hun mening en dat is hun goed recht. Ze nemen het niet voor elkaar op, maar ze zijn het wel op dat punt met elkaar eens, da's wat anders.
De term gestuntel blijft maar terugkomen zie ik. Men is van de schoolbanken als pro gelijk het vak ingerold hier.

I get the message. Met serieuze motor gerelateerde problemen moet ik dus terecht bij een ander community. :z
 
De term gestuntel blijft maar terugkomen zie ik. Men is van de schoolbanken als pro gelijk het vak ingerold hier.

I get the message. Met serieuze motor gerelateerde problemen moet ik dus terecht bij een ander community. :z
Nee, je kan beter je lontje wat verlengen.
 
Mijn 2 centen.. Ik ben het wel (deels) eens met de kritieken (van o.a. TimP en Insanity).

Of laat ik het anders zeggen: Ik zou niet zo snel (lees: eigenlijk nooit) een topic openen in het 'Techniek, vragen en antwoorden' deel.
Het is daar de laatste tijd behoorlijk ontspoord mijn inziens. Het is eerder de regel dan de uitzondering geworden om mensen daar onbehoorlijk lomp en bot af te zeiken. Of je nu 'professional', techneut, prutser of mod bent lijkt niet zoveel uit te maken. Iedereen doet er wel aan mee.

Er zal vast wel wat aan vooraf zijn gegaan hoor. Bijvoorbeeld mensen die eigenwijs en onbehoorlijk tegen de professionals en ervaren techneuten doen (en uiteraard niet willen luisteren naar wél goed advies).
Maar aan de andere kant zijn het nu juist die profs en techneuten die gelijk mensen voor prutsers uitmaken en met adviezen komen waar je in de praktijk geen ene reet aan hebt. En vervolgens eisen ze nog steeds wel 'respect' voor hun geweldige 'advies'.

Hoe dan ook, het is niet huilie huilie bedoeld. Ik zal hier niet zo snel om advies vragen gezien hoe tegen anderen tekeer wordt gegaan. En als dat het beoogde doel is van het forum en als dat past in de visie die men hier heeft; prima (en daar lijkt het wel op, want er wordt niet tegenop getreden. Nog beter, bv in het topic van Insanity krijgt hij, ook hier, voornamelijk de schuld in de schoenen geschoven. Onterecht naar mijn mening.).

Als dat nou toch niet helemaal de bedoeling is dan zal er toch een klein beetje bijgestuurd moeten worden..
 
ben het helemaal met je eens.

wat betreft eerder genoemd topic wil ik alleen nog kwijt dat de reactie in de 5e post waarschijnlijk genoeg is geweest voor meerdere mensen om 'tegen gas'te gaan geven :

Insanity03 in "Blokken vervangen en vieze remzuigers"

ik wil en hoe zeker niet het laatste woord te hebben hierover, maar er is hier een topic geopend over moderaten , een compleet topic aanvoeren onder het motto 'lees es ff door' zullen er niet veel doen.

wat je aanhaalt wat betreft het techniek en vragen subforum is ook al eens besproken, weet helaas alleen even niet meer waar.

als elke vraag zou beginnen met :

ik heb motor merk x type y bouwjaar z met symptomen a,b en c , ik verwacht dat het dat en dat kan zijn, wat vind men hier van.
alle info is welkom en bij voorbaat dank.

duidelijk, uitgebreid, men kan zien dat er moeite in de vraag gestoken .

als je het vergelijk met de kroeg doortrekt.

Zot, Kevinblade en halflive zitten ( in hun vrije tijd) in de kroeg aan het bier, misschien al wel het 3e glas ;)

komt er een jochie van 16 naar binnen en vraagt "ik hep een moter en nauw is de bougie bruin, vertel me wat er aan de hand is "

dat er vervolgens antwoorden komen met het woord 'puch' 'libelleforum' en vragen omtrent zijn sexuele geaardheid , of net wat er in je opkomt met 3 bier op , vind ik dan niet geheel verbazingwekkend.

en nogmaals hiermee bedoel het algemene probleem van techniek vragen en antwoorden.

men kan tot ergenis van velen 30 vragen ofer de moter gaan stellen in Techniek voordat je in offtopic over voetbal of formule1 gaat converseren.

wat mij betreft zou dat andersom mogen.

nu is er, lijkt het,dat denk ik, gekozen om MF laagdrempelig te houden.
dan zou het wel fijn zijn dat er wat meer uitleg en verwijzingen naar de f.a.q gegeven worden voor dat soort gevallen.

een template waar men de gegevens van de motorfiets (anoniem zonder kenteken uiteraard) kan invoeren zodat men iig ziet dat alleen een vraag over een bruine bougie niet voldoende is.

Nogmaals, bovenstaande gaat om Techniek vragen en antwoorden in het algemeen en niet over 1 speciek topic, behalve schuingedrukt gedeelte.
 
Die arrogantie mogen ze dan voor zich houden. Zoals hierboven verteld wordt, die "pro's" verwachten met respect behandeld te worden. Prima, behandel mij of de TS ook dan met respect. Ga dan niet achteraf janken over dat ik arrogant ben en een egoist ben als ik er wat over zeg.
Die "pro's" denken een bepaald status te hebben omdat ze waarschijnlijk zelf in het vak zitten. Voor mij blijft diegene een stuk vuil bij respectloos gedrag.
Dan krijg ik commentaar over mijn toon of reacties, dan denk ik lees nou de hele post eens en kijk waarom ik zo reageer.

Uit ervaring met meerdere communities wanneer er al 2 of 3 afzeikposts zijn dat er even een modbreak komt en vervolgens weer on topic gereageerd wordt. Hoeft geen gestapo te zijn, maar als je je primaire taken als mod niet goed kan uitvoeren dan zijn er genoeg anderen die het wel graag zouden willen doen.
Zoals eerder verteld is, een community onderhoudt zichzelf, ook de mods. Een community waarvan het troll gehalte de spuitgaten uit komt dat gaat vanzelf ten onder.

Vind je dat een topic informatie te kort komt, vraag het. Je hebt helemaal geen drol aan opmerkingen als "je bent een ontiegelijke prutser", "al je zo door gaat dan kan je het niet navertellen", "blijf er met je tengels vanaf". Kom met een oplossing of hou je onzin gewoon voor je.

Zoals je zelf zegt hoort een OP in Techniek V&A dit te bevatten:
-Om wat voor motor het gaat
-Wat de symptomen zijn(eventueel foto's video's erbij)
-Wat er al gedaan is
-Wat volgens TS eventueel anders zou moeten gaan.

Nou kijken we even terug naar mijn topic over de remzuigertjes. Het enige wat hier ontbreekt is het eerste punt waarbij ik vergeten ben te vermelden wat voor motor het is. Goed, staat in mijn onderschrift en des noods kan er om gevraagd worden.
Ik neem aan dat mijn post wel wat uitgebreider is dan "help mijn remmen doen ut niet"

Voor een aantal komen mijn posts hier over als gejank, maar ik heb totaal geen belang bij Motor-forum, echter geef ik als lid hier kritiek over de gang van zaken. Ik kan ook gewoon mn bek houden en gewoon doorgaan. Het zou een beetje jammer zijn dat een Nederlandse community weer ten onder gaat omdat een stelletje zuurpruimen het roer denken over te nemen.

Edit:
als je het vergelijk met de kroeg doortrekt.

Zot, Kevinblade en halflive zitten ( in hun vrije tijd) in de kroeg aan het bier, misschien al wel het 3e glas ;)

komt er een jochie van 16 naar binnen en vraagt "ik hep een moter en nauw is de bougie bruin, vertel me wat er aan de hand is "
Dus ik heb problemen met mijn vrouw en heb niet kunnen neuken, dan is dat een geldig reden om helemaal los te gaan hier op MF? :P
 
Laatst bewerkt:
Die arrogantie mogen ze dan voor zich houden. Zoals hierboven verteld wordt, die "pro's" verwachten met respect behandeld te worden. Prima, behandel mij of de TS ook dan met respect. Ga dan niet achteraf janken over dat ik arrogant ben en een egoist ben als ik er wat over zeg.
Die "pro's" denken een bepaald status te hebben omdat ze waarschijnlijk zelf in het vak zitten. Voor mij blijft diegene een stuk vuil als bij respectloos gedrag.
Dan krijg ik commentaar over mijn toon of reacties, dan denk ik lees nou de hele post eens en kijk waarom ik zo reageer.

Uit ervaring met meerdere communities wanneer er al 2 of 3 afzeikposts zijn dat er even een modbreak komt en vervolgens weer on topic gereageerd wordt. Hoeft geen gestapo te zijn, maar als je je primaire taken als mod niet goed kan uitvoeren dan zijn er genoeg anderen die het wel graag zouden willen doen.
Zoals eerder verteld is, een community onderhoudt zichzelf, ook de mods. Een community waarvan het troll gehalte de spuitgaten uit komt dat gaat vanzelf ten onder.

Vind je dat een topic informatie te kort komt, vraag het. Je hebt helemaal geen drol aan opmerkingen als "je bent een ontiegelijke prutser", "al je zo door gaat dan kan je het niet navertellen", "blijf er met je tengels vanaf". Kom met een oplossing of hou je onzin gewoon voor je.

Zoals je zelf zegt hoort een OP in Techniek V&A dit te bevatten:
-Om wat voor motor het gaat
-Wat de symptomen zijn(eventueel foto's video's erbij)
-Wat er al gedaan is
-Wat volgens TS eventueel anders zou moeten gaan.

Nou kijken we even terug naar mijn topic over de remzuigertjes. Het enige wat hier ontbreekt is het eerste punt waarbij ik vergeten ben te vermelden wat voor motor het is. Goed, staat in mijn onderschrift en des noods kan er om gevraagd worden.
Ik neem aan dat mijn post wel wat uitgebreider is dan "help mijn remmen doen ut niet"

Voor een aantal komen mijn posts hier over als gejank, maar ik heb totaal geen belang bij Motor-forum, echter geef ik als lid hier kritiek over de gang van zaken. Ik kan ook gewoon mn bek houden en gewoon doorgaan. Het zou een beetje jammer zijn dat een Nederlandse community weer ten onder gaat omdat een stelletje zuurpruimen het roer denken over te nemen.
Je goede inhoudelijke punten worden m.i. een beetje overschaduwd door het hoge drama queen gehalte. Zo komt je boodschap niet over, en gaat het niet meer om de inhoud maar om de verpakking. Precies wat je anderen ook verwijt.
 
Die arrogantie mogen ze dan voor zich houden. Zoals hierboven verteld wordt, die "pro's" verwachten met respect behandeld te worden. Prima, behandel mij of de TS ook dan met respect. Ga dan niet achteraf janken over dat ik arrogant ben en een egoist ben als ik er wat over zeg.
Die "pro's" denken een bepaald status te hebben omdat ze waarschijnlijk zelf in het vak zitten. Voor mij blijft diegene een stuk vuil als bij respectloos gedrag.
Dan krijg ik commentaar over mijn toon of reacties, dan denk ik lees nou de hele post eens en kijk waarom ik zo reageer.

Uit ervaring met meerdere communities wanneer er al 2 of 3 afzeikposts zijn dat er even een modbreak komt en vervolgens weer on topic gereageerd wordt. Hoeft geen gestapo te zijn, maar als je je primaire taken als mod niet goed kan uitvoeren dan zijn er genoeg anderen die het wel graag zouden willen doen.
Zoals eerder verteld is, een community onderhoudt zichzelf, ook de mods. Een community waarvan het troll gehalte de spuitgaten uit komt dat gaat vanzelf ten onder.

Vind je dat een topic informatie te kort komt, vraag het. Je hebt helemaal geen drol aan opmerkingen als "je bent een ontiegelijke prutser", "al je zo door gaat dan kan je het niet navertellen", "blijf er met je tengels vanaf". Kom met een oplossing of hou je onzin gewoon voor je.

Zoals je zelf zegt hoort een OP in Techniek V&A dit te bevatten:
-Om wat voor motor het gaat
-Wat de symptomen zijn(eventueel foto's video's erbij)
-Wat er al gedaan is
-Wat volgens TS eventueel anders zou moeten gaan.

Nou kijken we even terug naar mijn topic over de remzuigertjes. Het enige wat hier ontbreekt is het eerste punt waarbij ik vergeten ben te vermelden wat voor motor het is. Goed, staat in mijn onderschrift en des noods kan er om gevraagd worden.
Ik neem aan dat mijn post wel wat uitgebreider is dan "help mijn remmen doen ut niet"

Voor een aantal komen mijn posts hier over als gejank, maar ik heb totaal geen belang bij Motor-forum, echter geef ik als lid hier kritiek over de gang van zaken. Ik kan ook gewoon mn bek houden en gewoon doorgaan. Het zou een beetje jammer zijn dat een Nederlandse community weer ten onder gaat omdat een stelletje zuurpruimen het roer denken over te nemen.

Ik vind het ene beetje jammer dat je zo'n beetje dit hele topic kaapt.... je kan wel zeggen dat je vind dat jouw topic een mooi voorbeeld is maar je eigen reacties daar zijn ook geen voorbeeld voor hoe je je op een forum zou moeten gedragen. Je doet je mooi voor terwijl je er zelf toch echt aan bijgedragen hebt dat het uit de hand loopt met bijzonder onvriendelijke reacties, naar mijn idee. Maar dat is al 122 x gezegd geloof ik.


Naar mijn idee zijn we er wel weer aan toe on-topic te gaan, wat zouden de Moderators anders kunnen doen om het verblijf op M-F nog prettiger te maken ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan