Moderator gids

Ik vind het ene beetje jammer dat je zo'n beetje dit hele topic kaapt.... je kan wel zeggen dat je vind dat jouw topic een mooi voorbeeld is maar je eigen reacties daar zijn ook geen voorbeeld voor hoe je je op een forum zou moeten gedragen. Je doet je mooi voor terwijl je er zelf toch echt aan bijgedragen hebt dat het uit de hand loopt met bijzonder onvriendelijke reacties, naar mijn idee. Maar dat is al 122 x gezegd geloof ik.


Naar mijn idee zijn we er wel weer aan toe on-topic te gaan, wat zouden de Moderators anders kunnen doen om het verblijf op M-F nog prettiger te maken ?

Dit bedoel ik nou. Insanity zet een reactie neer, iemand reageert hier op, hij antwoord terug. Een mod geeft daar een aantal keer een reactie op (niks aan de hand, prima). En vervolgens komt de andere mod aan die zegt dat Insanity het topic kaapt. Nee, HIJ kaapt het topic niet, dat doen er meerdere,waaronder jij zelf die op zijn reacties reageert. En ik lees toch een mooi voorstel van Insanity met een standaard invul lijstje bij een technische vraag, en hij geeft zijn mening over wanneer er beter ingegrepen kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Dit bedoel ik nou. Insanity zet een reactie neer, iemand reageert hier op, hij antwoord terug. Een mod geeft daar een aantal keer een reactie op (niks aan de hand, prima). En vervolgens komt de andere mod aan die zegt dat Insanity het topic kaapt. Nee, HIJ kaapt het topic niet, dat doen er meerdere,waaronder jij zelf die op zijn reacties reageert. En ik lees toch een mooi voorstel van Insanity met een standaard invul lijstje bij een technische vraag, en hij geeft zijn mening over wanneer er beter ingegrepen kan worden.
Ik heb het opgegeven man.
Men vraagt om uitleg > ik geef uitleg > Word afgezeken en men vraagt verheldering > Ik geef een uitgebreide uitleg > mod verklaart me voor dramaqueen > ander mod vind het mooi geweest want 122x zou het duidelijk gemaakt zijn dat het begrepen is en vraagt vanaf nu ontopic te gaan en wat ze precies moeten doen > ...men vraagt om uitleg.

Ik weet niet in welk vorm of medium ik deze informatie hier moet plaatsen want op een of ander manier komt het niet over.
 
Laatst bewerkt:
Dit bedoel ik nou. Insanity zet een reactie neer, iemand reageert hier op, hij antwoord terug. Een mod geeft daar een aantal keer een reactie op (niks aan de hand, prima). En vervolgens komt de andere mod aan die zegt dat Insanity het topic kaapt. Nee, HIJ kaapt het topic niet, dat doen er meerdere,waaronder jij zelf die op zijn reacties reageert. En ik lees toch een mooi voorstel van Insanity met een standaard invul lijstje bij een technische vraag, en hij geeft zijn mening over wanneer er beter ingegrepen kan worden.

Dat is iets waar we als Crew zijnde iets mee zouden kunnen.
Er word wel degelijk gelezen en gereageerd, er word in het niet openbare deel door de Crew ook hierover gesproken.
Dat zou, wat mij betreft, de meerwaarde van dit topic kunnen zijn.

Ik persoonlijk vind het dan niet echt nuttig als je in dit topic 15 reply plaatst die allemaal over een ander topic gaan, ik vind dat je dan een topic kaapt. Plus...wellicht zijn sommige dingen best persoonlijke opvattingen. Ik vind dat TS vanaf reply 5 in dat topic zich zelf ook onbehoorlijk gedraagt nl.

Aub concreet: Wat is de les die de Crew uit dat topic zou kunnen halen ? Gewoon kort en bondig aub, zonder dat hele topic opnieuw te ontleden.









Ik heb het opgegeven man.
Men vraagt om uitleg > ik geef uitleg > Word afgezeken en men vraagt verheldering > Ik geef een uitgebreide uitleg > mod verklaart me voor dramaqueen > ander mod vind het mooi geweest want 122x zou het duidelijk gemaakt zijn dat het begrepen is en vraagt vanaf nu ontopic te gaan en wat ze precies moeten doen > ...men vraagt om uitleg.

Ik weet niet in welk vorm of medium ik deze informatie hier moet plaatsen want op een of ander manier komt het niet over.

Ik vraag niet om wat ik moet doen.
Ik vraag om suggesties van gebruikers hoe we M-F nog leuker/beter kunnen maken, dat is heel wat breder dan dat we het alleen over dat ene topic van jou hebben.

Het komt dus zeker wel over, misschien komt het beter over als ik je bedank voor je input ? Bedankt !!
 
Laatst bewerkt:
Toen werd het stil.

Achter de schermen hebben we hier uitgebreid over gesproken. Als we zo terug kijken zijn er inderdaad wel eens situaties waarin een "beginneling" door een "professional" werd toegesproken op een manier die je als afzeiken zou kunnen opvatten. Soms met de beste bedoelingen, maar niet altijd respectvol. Andersom eigenlijk ook. Als een prof echt een goed advies geeft wordt dat niet altijd op waarde geschat. Een een "prutser" roept ook iets, en dat wordt door de vraagsteller zomaar voor waar aangenomen. Zowel voor een beginner die een vraag stelt, als voor een professionele monteur die een correct antwoord geeft is dit frustrerend. En dat komt de sfeer niet ten goede en het weerhoudt beginners om een "domme vraag" te stellen.

Daar zijn we iets voor aan het bedenken en we zijn er al bijna uit.
 
Laatst bewerkt:
Goed teken toch dat het stil is geworden? Blijkbaar vinden de meeste users de moderatie wel oké anders hadden ze hier wel in grote getale gereageerd.


Veel topics in "techniek V&A" bestaan uit een vraag waarop de TS het goede antwoord eigenlijk al had gevonden maar dat is of
  • te duur
  • te moeilijk
  • te laat want al op een andere manier verkloot
Als het antwoord van een pro de TS dan niet aanstaat of niet met "alsjeblieft" en "succes" doordrenkt is schieten ze in de verdediging. Beetje zuigen en doordrammen nog... topic verpest.

We moeten blij zijn dat er een aantal professionals nog de moeite nemen hier hun kennis te delen.
 
Laatst bewerkt:
Goed teken toch dat het stil is geworden? Blijkbaar vinden de meeste users de moderatie wel oké anders hadden ze hier wel in grote getale gereageerd.


Veel topics in "techniek V&A" bestaan uit een vraag waarop de TS het goede antwoord eigenlijk al had gevonden maar dat is of
  • te duur
  • te moeilijk
  • te laat want al op een andere manier verkloot
Als het antwoord van een pro de TS dan niet aanstaat of niet met "alsjeblieft" en "succes" doordrenkt is schieten ze in de verdediging. Beetje zuigen en doordrammen nog... topic verpest.

We moeten blij zijn dat er een aantal professionals nog de moeite nemen hier hun kennis te delen.

:^
 
Ja precies, vreselijk daar. Precies volgens de regeltjes wat je wel en wat je niet mag zeggen, ik kom er al een paar jaar niet meer, het is echt een vreselijk forum geworden daar bij tweakers.

Het leuke van dit forum is juist dat iedereen kan zeggen wat'ie wil, lekker offtopic, lekker belangrijk, zolang iedereen maar plezier heeft, daar gaat het om. Goed bezig hoor jongens, niets veranderen hier. *O*

Om mezelf maar even te quoten...

Mijn reactie in het volgende topic is verwijderd: Beleid in Techniek

Jammer dat het hier nu ook al begint. :N

Over een tijdje wordt het hier ook volledig geregiseerd wat je wel en niet mag zeggen. Ik had echt gehoopt dat mf vrij zou blijven van die onzin maar helaas, het is hier nu ook in gang gezet.
 
Laatst bewerkt:
Om mezelf maar even te quoten...

Mijn reactie in het volgende topic is verwijderd: Beleid in Techniek

Jammer dat het hier nu ook al begint. :N

Over een tijdje wordt het hier ook volledig geregiseerd wat je wel en niet mag zeggen. Ik had echt gehoopt dat mf vrij zou blijven van die onzin maar helaas, het is hier nu ook in gang gezet.

Dat zag ik, maar meestal als een mod het hele bericht verwijderd is dat niet voor niets ;)

Wat er oorspronkelijk gestaan heeft heb ik niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen of het terecht of niet was dat jouw post weggehaald is...
 
Hoe minder moderating hoe beter.
Charme van MF is juist de schijnbare anarchie.

Ik vind het nu dus erg goed. Hopelijk blijft dat zo en houden al die lui die behoefte hebben aan kaders, regels en hokjes binnenkort weer een paar jaar hun mond.... :+
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij legt MBM het daar zeer netjes en goed cq compleet uit waarom die aanpassing er komt. Het is ook niet een wereld van verschil en komt op geen enkele manier in de buurt van een Tweakers forum bijvoorbeeld.

Het is prachtig dat je het zo leuk vindt dat alles mag en kan hier en dat er een schijnbare anarchie is. Maar op het moment dat je ziet dat een bepaald onderdeel (en een belangrijk onderdeel ook nog eens) van het forum langzaam aan gruzelementen gaat dan zul je toch actie moeten gaan ondernemen.

De grap van het Techniek deel is namelijk dat er zowel door de profs/techneuten over wordt geklaagd als wel door de vraagstellers. Dus de balans is daar kennelijk behoorlijk weg. En volgens mij zijn dan de mods perfect om daar weer een balans in terug te brengen met enkele simpele zaken/regels.

Ik kan me maar lastig voorstellen dat als Techniek een plek wordt met nuttige vragen en nuttige antwoorden dat dit een negatief iets zou zijn (afgezien van de trolls natuurlijk, die zullen dat maar niks vinden..).
 
Laatst bewerkt:
Dat zag ik, maar meestal als een mod het hele bericht verwijderd is dat niet voor niets ;)

Wat er oorspronkelijk gestaan heeft heb ik niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen of het terecht of niet was dat jouw post weggehaald is...

Ik gaf een opmerking dat de betutteling had toegeslagen op het mf.

Ik snap dat er ingegrepen moet worden als fatsoensnormen worden overschreden maar het gaat hier over 'offtopic' (staat er ook bij trouwens) en dat vind ik jammer.


Hoe minder moderating hoe beter.
Charme van MF is juist de schijnbare anarchie.

Ik vind het nu dus erg goed. Hopelijk blijft dat zo en houden al die lui die behoefte hebben aan kaders, regels en hokjes binnenkort weer een paar jaar hun mond.... :+

Helemaal mee eens. Als dat zo doorgaat ben ik bang dat ik hier ook steeds minder zal komen.

Maargoed, als dit de richting is waarop de eigenaar van het forum wil gaan is dat zijn/haar goed recht natuurlijk. Ik zou het erg jammer vinden, maar dat weten we inmiddels ;)
 
Dat is iets waar we als Crew zijnde iets mee zouden kunnen.
Er word wel degelijk gelezen en gereageerd, er word in het niet openbare deel door de Crew ook hierover gesproken.
Dat zou, wat mij betreft, de meerwaarde van dit topic kunnen zijn.

Ik persoonlijk vind het dan niet echt nuttig als je in dit topic 15 reply plaatst die allemaal over een ander topic gaan, ik vind dat je dan een topic kaapt. Plus...wellicht zijn sommige dingen best persoonlijke opvattingen. Ik vind dat TS vanaf reply 5 in dat topic zich zelf ook onbehoorlijk gedraagt nl.

Aub concreet: Wat is de les die de Crew uit dat topic zou kunnen halen ? Gewoon kort en bondig aub, zonder dat hele topic opnieuw te ontleden.input ? Bedankt !!

Dit is nou WEER wat ik bedoel, dat je altijd het laatste woord MOET hebben over een bepaalde discussie, net zo lang dat de ander het op geeft. Jij reageert ook op posts dus jij doet er net zo goed aan mee.
Ik heb zo'n idee dat dit een eindeloze ja nee wordt, dus MBM je mag de discussie hebben.

Maaruhmm, dit gaat nu vooral over het techniek topic over hoe dit beter kan, niet over wat er beter kan aan het modden. Prima natuurlijk dat er wat word bedacht voor het techniek topic, maar ik heb zo'n idee dat er meer verbeterd kan worden. Zo vind ik dat mods soms wel meer op één lijn met elkaar mogenn zitten. Niet de ene mod mee off topic lult, en vervolgens de andere er een modbreak in gooit dat het ontopic moet.
 
welles, nietes, 1x meer welles dan al jouw nietes _O-

Maar het feit dat dergelijke zaken gewoon besproken kunnen worden, lijkt me op zich een goed teken, toch?
 
welles, nietes, 1x meer welles dan al jouw nietes _O-

Maar het feit dat dergelijke zaken gewoon besproken kunnen worden, lijkt me op zich een goed teken, toch?

Behalve als je afziet van het laatste woord en toch nog een ban krijgt.
 
.... Zo vind ik dat mods soms wel meer op één lijn met elkaar mogenn zitten. Niet de ene mod mee off topic lult, en vervolgens de andere er een modbreak in gooit dat het ontopic moet.

Waarom? Juist als een aantal mensen aan het reageren is op elkaar en dit gaat off topic dan is het een moderator die daarop in kan/mag/moet grijpen. Ik vind t wel redelijk fatsoenlijk dat de moderator die zich al in de discussie had gemengd zich dan ook gewoon als user blijft gedragen en niet dan ineens op zijn strepen gaat staan. Juist dan krijg je rare verhoudingen en die worden zo voorkomen.
Wat er vergeten wordt is dat elke moderator ook gewoon user is en dat juist deze mensen zich hebben opgeworpen om het forum een beetje bij te houden. Dit kan iedereen doen volgens mij. Het punt is dat men wel allemaal wil mee ouwehoeren maar niet die verantwoordelijkheden wil nemen/durft te nemen / mag nemen van de vrouw of ander gezag...
 
Waarom? Juist als een aantal mensen aan het reageren is op elkaar en dit gaat off topic dan is het een moderator die daarop in kan/mag/moet grijpen. Ik vind t wel redelijk fatsoenlijk dat de moderator die zich al in de discussie had gemengd zich dan ook gewoon als user blijft gedragen en niet dan ineens op zijn strepen gaat staan. Juist dan krijg je rare verhoudingen en die worden zo voorkomen.
Wat er vergeten wordt is dat elke moderator ook gewoon user is en dat juist deze mensen zich hebben opgeworpen om het forum een beetje bij te houden. Dit kan iedereen doen volgens mij. Het punt is dat men wel allemaal wil mee ouwehoeren maar niet die verantwoordelijkheden wil nemen/durft te nemen / mag nemen van de vrouw of ander gezag...

Als mod moet je je nieteens in zon off topic discussie mengen.Daar ben je mod voor toch? het juiste voorbeeld geven. Anders moet je gewoon geen mod zijn en enkel lekker een user zijn. Tuurlijk is het zoals hier leuk dat mods ook gewoon mee posten, maar ga dan niet de regels overtreden en in een ander topic iemand op zijn offtopic gepost wijzen.
 
Als mod moet je je nieteens in zon off topic discussie mengen.Daar ben je mod voor toch? het juiste voorbeeld geven. Anders moet je gewoon geen mod zijn en enkel lekker een user zijn. Tuurlijk is het zoals hier leuk dat mods ook gewoon mee posten, maar ga dan niet de regels overtreden en in een ander topic iemand op zijn offtopic gepost wijzen.

Off topic gepost kan ook ontstaan Door reactie op een post. Als dit een aantal keer zo doorgaat dan krijg je ineens een heel offtopic verhaal en is het mogelijk dat je hier als mod al dan niet per ongeluk in betrokken bent geraakt. Het blijken tenslotte ook gewoon mensen.
Da's allemaal hoe ik het zie, hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn ;)
 
Als ik een duyt in het zakjen mag doen..
Nee ik heb niet dit hele topic doorgelezen maar..
De gebruikers zijn mensen.. mensen die soms bewust of(meestal? onbewust of onbedoelt de plank misslaan of afreageren op het forum tegen andere mensen..

Moderators proberen dit een beetje in de hand te houden.
Het 'probleem'; Moderaters zijn geen computerprogramma's, maar ook mensen, met een persoonlijke perceptie, en wellicht een bewuste of onbewuste antipathie tegenover een bep. gebruiker.
En ook moderators kunnen een kutdag hebben of door een nare periode gaan wat hun acties kan(..)beïnvloeden.
Er zullen gerust in de ogen van de gebruikers door hen soms fouten of onhebbelijkheden gedaan worden.
Is daar wat aan te doen?
Ik denk het niet.. Lik je wonden in zo'n geval en wees blij dat dit geweldige forum er is.
 
Om mezelf maar even te quoten...

Mijn reactie in het volgende topic is verwijderd: Beleid in Techniek

Jammer dat het hier nu ook al begint. :N

Over een tijdje wordt het hier ook volledig geregiseerd wat je wel en niet mag zeggen. Ik had echt gehoopt dat mf vrij zou blijven van die onzin maar helaas, het is hier nu ook in gang gezet.

Waarom worden andere offtopic berichten niet verwijderd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan