Mogelijke oplichter gespot op Marktplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klinkt bekend.
Vorige week had iemand de foto van mijn vriendin gebruikt die een zx6r zonder frame te koop aanbood. En diezelfde persoon had ook een zx10r zonder frame te koop en de foto van iemand anders heeft gebruikt.

En dat zijn nou advertenties die ìk verdacht vindt :/
 
30% is net zo min een koop, behalve als het een koop op afbetaling is. Het hangt dus ook af van de definitie die jij aan kopen hangt.

*Ontopic* Stoute foto stelert! :N
Onzin.

De verkoper gaat op dat moment akkoord met de verkoop voor een bepaald bedrag waarvan de koper op dat moment een aanbetaling van 30% overmaakt.
 
Ach..beter een gejatte foto dan motor ;)

Dat sowieso!! Je schrikt gewoon als je je eigen motor te koop ziet staan op marktplaats. @iedereen die het een overdreven reactie vond, wacht maar totdat je zelf je eigen bike in een advertentie tegen komt!
Ik heb de adverteerder nog steeds niet kunnen bereiken, en heb de advertentie als tegen de regels gemeld.
Iedereen die scherp is geweest, heel erg bedankt, dan weet je weer waarom motor-forum zo'n goed forum is!!

Special thanx voor moderater Bolski!! :}
 
Laatst bewerkt:
Ach..beter een gejatte foto dan motor ;)

Haar motor is ook gejat. ;)

Ze had hem toen net 3 weken....
Nu net een andere en dan verschijnt er een foto van haar bij een mp advertentie... :r

Maar we hebben marktplaats ingelicht en de advertentie is verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Dat sowieso!! Je schrikt gewoon als je je eigen motor te koop ziet staan op marktplaats. @iedereen die het een overdreven reactie vond, wacht maar totdat je zelf je eigen bike in een advertentie tegen komt!
Ik heb de adverteerder nog steeds niet kunnen bereiken, en heb de advertentie als tegen de regels gemeld.
Iedereen die scherp is geweest, heel erg bedankt, dan weet je weer waarom motor-forum zo'n goed forum is!!

Special thanx voor moderater Bolski!! :}

:^

Geen fijn idee.
Ok je zet je foto's online dus het kan voorkomen... maar als je dan gaat googelen met trefwoorden die naar jou motor zouden moeten leiden en je krijgt van allerlei foto's maar niet die van jou dan ga je wel even een paar vraagtekens erbij zetten... tenminste vind ik dan he....
 
Dat klinkt bekend.
Vorige week had iemand de foto van mijn vriendin gebruikt die een zx6r zonder frame te koop aanbood. En diezelfde persoon had ook een zx10r zonder frame te koop en de foto van iemand anders heeft gebruikt.

Ik had het niet erg gevonden als er een foto van alleen mijn motor gebruikt was...

maar dit was een foto waarbij ikzelf ook op de motor zat dus dat lag ook iets ander in combinatie met het ontbreken van het frame was het een verdachte advertentie
 
Ja natuurlijk, ik zou ook geschrokken zijn. En daarna zou ik de adverteerder bellen of mailen en als het dan niet opgelost zo zijn zou ik de beheerders van Marktplaats mailen. Ik zou het niet op een of ander forum neerkwakken en het woord oplichter gebruiken.

Prima dat we alert zijn op oplichters en dat we daarvoor anderen willen waarschuwen maar dan s.v.p. wel zorgvuldig en geen stemmingmakerij.

En die toestemming is ook maar betrekkelijk. Te veel mensen denken ook niet na voordat ze iets op het internet zetten. Je loopt dan het risico dat iemand anders het er weer afhaalt en gebruikt. Ik denk dat dat duizenden keren per dag gebeurt. Bijna ieder kind dat een spreekbeurt geeft op school haalt wel eens plaatjes van internet af en niemand vraagt daar toestemming voor. Ok, deze foto gebruiken in een advertentie is niet zo netjes maar er wordt verder niemand benadeeld dus om de adverteerder meteen een oplichter te noemen gaat mij wat ver.

Dat vraag ik mij dus wel eens af hea, of er niemand wordt benadeeld!

Ten eerste zou het kunnen gaan om mogelijke oplichting. (misschien had ik het topic beter niet zo kunnen noemen om iedereen tevreden te houden)

Ten 2de is het natuurlijk flinke misleiding, stel ik zou deze motor willen kopen/bezichtigen wat ik gebaseerd heb op die foto en ik ga daar 300 km voor rijden. Blijkt het helemaal niet om die motor te gaan.

De kleurenstelling zal misschien hetzelfde zijn maar dat maakt het niet een goed voorbeeld.

Denk aan de uitlaat, velgstriping, verkleuring van de kappen, kuipruitje, andere knippers, schade.. om maar wat op te noemen

dus die km rijden voor een motor die je eigenlijk nog helemaal niet gezien hebt vind ik zeker nadelig!

Zo zielig is die verkoper dus niet, hij geeft potentiële kopers een verkeerde eerste indruk wat kan leiden tot onnodige benzinekosten en tijd.
 
volgens mij heeft die man het wel goed bekeken
z'n advertentie is al bijna 800 keer bekeken !

Aan kijkers hebben we niks. :+
Enne als je geen foto's op internet zet van je motor, kunnen ze
die ook niet gebruiken, en anders niet mekkeren.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, iedereen rolt over elkaar heen om oplichter te roepen. Misschien heeft die vent wel een blade te koop heeft ff een plaatje gegoogled en neergeplempt (als je de gemiddelde advertentie hier op MF ziet is dat niet zo'n gekke gedachte). Hij heeft volgens mij niets gedaan wat niet mag. Stelletje overspannen wijven zijn jullie zeg - -O-

Een foto googlen en zelf gebruiken mag NIET.
 
Een foto googlen en zelf gebruiken mag NIET.
tuurlijk wel, niet alle foto's zijn beschermd hoor. Internet is een publiek domein. ik mag ook een foto van jouw motor maken op straat en dan gebruiken hoor, niets aan de hand...
 
Laatst bewerkt:
Je mag geen foto's van anderen gebruiken zonder toestemming. Dat heet auteursrecht. Het feit dat foto's op internet staan en vaak vrij toegankelijk zijn betekent niet dat je ze automatisch voor jezelf mag gebruiken. Maar ja, wat doe je eraan hè... :z
 
en let maar op mij is hetzelfde gebeurd kenteken zichtbaar op foto en ik was aansprakelijk en werd gebeld en bezocht door de politie was aangifte gedaan tegen het kenteken .
waren verschillende mensen die een aanbetaling hadden gedaan .
dus daarom altijd je kenteken onleesbaar maken
 
Volgens mij mag het ook niet. In iedere foto (bestandinfo) die uit mijn camera komt wordt gelijk het auteur schap en coppyright geschreven. Op dit moment is deze plaat beschermt. Toch?


Volgens mij niet, copyright moet je aanvragen wanneer je dat doet zijn ze
beschermd, die foto's kan je dan ook niet copieeren, behalve met printscreen bv
maar dan is het strafbaar. Foto's zoals de meeste op Google mag je
alleen met bronvermelding gebruiken. Maak je zelf een foto van een motor
die niet de jouwe is, en plaats je die bv als object op MP dat mag wel.
 
Stelletje ouwe wijven, wat maken jullie je druk om een foto.
Zou zelf ook een foto googlen als ik er geen heb en ik wil iets verkopen.
 
Dat sowieso!! Je schrikt gewoon als je je eigen motor te koop ziet staan op marktplaats. @iedereen die het een overdreven reactie vond, wacht maar totdat je zelf je eigen bike in een advertentie tegen komt!
Ik heb de adverteerder nog steeds niet kunnen bereiken, en heb de advertentie als tegen de regels gemeld.
Iedereen die scherp is geweest, heel erg bedankt, dan weet je weer waarom motor-forum zo'n goed forum is!!
Special thanx voor moderater Bolski!! :}

Dit snap ik even niet. :? Wie bedank je nu eigenlijk en waarom? "iedereen die scherp geweest is" Dat was toch volgens de eerste post een maatje van je die de advertentie gezien had? Die had je dus gewoon een sms-je kunnen sturen en vervolgens had je alles wat je nu gedaan hebt (bellen met adverteerder, mailen en Marktplaats melding maken) kunnen doen zonder dat er ooit hier een topic geopend had hoeven worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan