Mogelijke oplichter gespot op Marktplaats?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij niet, copyright moet je aanvragen wanneer je dat doet zijn ze
beschermd, die foto's kan je dan ook niet copieeren, behalve met printscreen bv
maar dan is het strafbaar. Foto's zoals de meeste op Google mag je
alleen met bronvermelding gebruiken. Maak je zelf een foto van een motor
die niet de jouwe is, en plaats je die bv als object op MP dat mag wel.
Copyright hoeft je in principe niet (meer) aan te vragen, je hebt dat auteursrecht al (hij - TS - heeft de foto gemaakt dus alle rechten liggen bij hem) en het copyright valt daar al onder. Soms is het wel handig om © te vermelden want dat is dan wel weer duidelijk voor bijv. iemand die op Marktplaats een Fireblade uit '98 met 1000cc probeert te verkopen en jouw fotootjes jat omdat-ie te beroerd is om ff naar buiten te lopen met z'n camera ;). De prutser.
 
Dat vraag ik mij dus wel eens af hea, of er niemand wordt benadeeld!

Ten eerste zou het kunnen gaan om mogelijke oplichting. (misschien had ik het topic beter niet zo kunnen noemen om iedereen tevreden te houden)

Ten 2de is het natuurlijk flinke misleiding, stel ik zou deze motor willen kopen/bezichtigen wat ik gebaseerd heb op die foto en ik ga daar 300 km voor rijden. Blijkt het helemaal niet om die motor te gaan.

De kleurenstelling zal misschien hetzelfde zijn maar dat maakt het niet een goed voorbeeld.

Denk aan de uitlaat, velgstriping, verkleuring van de kappen, kuipruitje, andere knippers, schade.. om maar wat op te noemen

dus die km rijden voor een motor die je eigenlijk nog helemaal niet gezien hebt vind ik zeker nadelig!

Zo zielig is die verkoper dus niet, hij geeft potentiële kopers een verkeerde eerste indruk wat kan leiden tot onnodige benzinekosten en tijd.

Dat zijn allemaal aannames van jou. Het zou kunnen, ja.
Maar het zou ook kunnen dat de verkoper aan de telefoon meteen zegt dat de foto niet van de eigenlijke motor is maar van een andere. En dan kun je altijd nog vragen waarom dat is. Misschien vond hij dit mooie plaatjes en had hij zelf nog geen foto van zijn bike. En misschien was even een foto maken wat lastig. Afgelopen week hebben we erg veel regen gehad en ik vertrek bijvoorbeeld 's ochtends in het donker naar mijn werk en ben pas thuis als het alweer donker is. Ik zeg niet dat het allemaal zo is, want ik weet het gewoon niet. Maar dat geldt ook voor wat jij zegt.
Vandaar dat ik wat tegengas geef op dit topic.
 
als je hem nog steeds niet hebt kunnen bereiken zal hij iig geen spoed hebben met je motor verkopen.. voldoende tijd om een stalling te zoeken of aan een grondanker vast te zetten :+

nee, snap dat je hem wel ff knijpt, hopelijk is het loos alarm, ben benieuwd!
 
Copyright hoeft je in principe niet (meer) aan te vragen, je hebt dat auteursrecht al (hij - TS - heeft de foto gemaakt dus alle rechten liggen bij hem) en het copyright valt daar al onder. Soms is het wel handig om © te vermelden want dat is dan wel weer duidelijk voor bijv. iemand die op Marktplaats een Fireblade uit '98 met 1000cc probeert te verkopen en jouw fotootjes jat omdat-ie te beroerd is om ff naar buiten te lopen met z'n camera ;). De prutser.

Volgens mij ligt dat niet zo eenvoudig... heb dit soort dingen ooit tijdens rechten gehad, maar deze aanname klopt niet helemaal dacht ik. :N
 
Volgens mij ligt dat niet zo eenvoudig... heb dit soort dingen ooit tijdens rechten gehad, maar deze aanname klopt niet helemaal dacht ik. :N
Jawel hoor, ik heb dit ook tijdens mijn studie gehad (AHK) en daarna op de grafische opleiding. Ik ben nu bijna dagelijks bezig met dit soort dingen ivm mijn werk.
Ga maar eens zoeken op auteursrecht bij wiki oid.
 
Laatst bewerkt:
Deze advertentie is ook niet helemaal pluis geloof ik.
http://motoren.marktplaats.nl/motor...HVS6jLmZ/P6zIeQh2gp/P5D91sE/0=&fta_ind=3&fs=1
Die blade op foto 3 en 4 (1993 zwart) Stond 2 weken geleden nog op marktplaats met 70.000 km op de teller, en nu zijn het er nog maar 34.000. En toen was hij nog goedkoper ook.
Ben niet 100% zeker, maar hij lijkt er wel verdacht veel op. Exact dezelfde uitlaat, zelfde kleuren, bouwjaar, alleen die km's zijn anders.
 
Deze advertentie is ook niet helemaal pluis geloof ik.
http://motoren.marktplaats.nl/motor...HVS6jLmZ/P6zIeQh2gp/P5D91sE/0=&fta_ind=3&fs=1
Die blade op foto 3 en 4 (1993 zwart) Stond 2 weken geleden nog op marktplaats met 70.000 km op de teller, en nu zijn het er nog maar 34.000. En toen was hij nog goedkoper ook.
Ben niet 100% zeker, maar hij lijkt er wel verdacht veel op. Exact dezelfde uitlaat, zelfde kleuren, bouwjaar, alleen die km's zijn anders.

Dat is dan bedrog, geen schending van auteursrechten.

Wel even on topic blijven ;)
 
Is het niet gewoon de zoveelste hit op google als je op afbeeldingen zoekt op honda fireblade 1998? Je kan ook wel overal oplichters zien zeg... Het is niet netjes oké maar gelijk oplichters?



2e pagina google afbeeldingen als je zoek op fireblade 1998.. hij heeft dus waarschijnlijk gewoon gezocht naar een motor die op de zijne leek.

Ben het met je eens dat het totaal niet netjes is.. heb zelf ook eens 150 KM voor niks gereden omdat iemand een " nette " trailer had staan.. maar even de foto van iemand anders had geleend... dan voel je je ff knap lullig.
 
Laatst bewerkt:
Okay mensen, eindelijk weer een update! Ik ben er inmiddels achtergekomen met hulp van King-Roy. Dat het niet om mijn motor ging. De aanbieder op marktplaats heeft zelf een Fireblade in het bezit (met een ander kenteken;). Na contact te hebben gehad met marktplaats kreeg ik een formulier toegestuurd wat ik dan weer (Niet digitaal!!) moet terugsturen. Teveel werk in mijn opinie! Dus ik laat het hier verder bij...

:W
 
Laatst bewerkt:
En je wist toch zeker dat het jouw motor was? Je herkende hem toch?
-O-


Ik heb hier een vreemd gevoel bij .......
 
Laatst bewerkt:
ja ik ook..
heeft arie wel een fireblade?
misschien wil hij die fireblade jatten en dan verkopen...
mogelijke oplichter gespot op mf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan