Moto Guzzi 1100 caferacer

Texoot oplossing als voorbeeld
rempomp.jpg

eenvoudig na te maken met een plaatje achter de voetrust montage en die verstopte boutgat
 
Hopelijk ga je voor zo'n opkossing ik vind die plek van de voetpomp van guzzi nog uit de pas voor een caferacer .
Stangen hevels en ergens halverwege het frame zwevend niet echt fraai als oplossing dus doe je best om er iets moois van te maken
 
Klopt, het zit allemaal nogal prominent in de weg.
Ik heb alleen besloten om voor een caféracer mèt zijkapjes te gaan.
Gezien de langere achterbrug denk ik dat met een helemaal open frame, zoals eigenlijk hoort, de proporties niet mooi te krijgen zijn.
Ik heb dus een stel driehoekige zijkapjes besteld en dat geeft wat mogelijkheden om e.e.a. uit het zicht te halen.

Niet 'puur', maar wel praktisch en ik denk dus uiteindelijk mooier omdat optisch de lengte van de motor beter past bij de wielbasis.
Maar goed, niks is nog definitief besloten.
 
Het is een 1/2 inch pomp van een Yamaha R6 2010 geworden. Was maar 20 euro en volgens mij kan ik daar wel iets mee. Wordt vervolgd.
 

Bijlagen

  • 20201101_221812.jpg
    20201101_221812.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 47
Kijk, dat wordt wel wat.
Het zit nog niet vast, en voor het oog is het mooier de pomp wat rechter te plaatsen, maar het idee is er.
 

Bijlagen

  • 20201103_160006.jpg
    20201103_160006.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 41
  • 20201103_155956.jpg
    20201103_155956.jpg
    1.016,2 KB · Weergaven: 41
Iets opgeschoond. Meer waterpas plaatsen gaat niet omdat de zuoger van de rempomp maar een beperkte hoek accepteert.
T.z.t. de gemaakte beugeltjes nog wat mooier vormen, en zwart spuiten, dan ziet het er wel strak uit denk ik.
 

Bijlagen

  • 20201103_171520.jpg
    20201103_171520.jpg
    1 MB · Weergaven: 35
Wat vorm erin gemaakt en satijn zwart erover.
 

Bijlagen

  • 20201103_232745.jpg
    20201103_232745.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 36
volgens mij heb ik nog wel een aantal verschillende Guzzi rempompjes liggen, met het standaard hevel aan de bovenzijde; moet ik eens even naar de maten kijken voor je?
 
volgens mij heb ik nog wel een aantal verschillende Guzzi rempompjes liggen, met het standaard hevel aan de bovenzijde; moet ik eens even naar de maten kijken voor je?

Nee hoor dank je. De maten zijn mij bekend: 2 klauwen eraan (originele achterpomp): 16 mm, 1 klauw eraan (originele voorpomp) 13 mm.
Ik "ontkoppel" de remmen, dus draai het om:
Deze nissin achterpomp is 1/2" (bijna 13mm).
Voor de voorkant heb ik een Nissin 5/8" (ca. 16mm) van een Hayabusa.
 
was meer dat je een 13mm pomp over had kunnen nemen als ik die had, maar ik zie dat je al wat hebt.....
 
Rechter framebuis geschoond van alle treeplank beugels en het scharnierpunt van het rempedaal, rechterkant vh blok netjes gemaakt.

Links wordt een grotere uitdaging i.v.m. de mega zijstandaard van de Cali.
 

Bijlagen

  • 20201108_104835.jpg
    20201108_104835.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 33
De linker kant is aan de beurt. Besloten om de cali-framebuis te gebruiken en alles eraf te slijpen wat niet meer nodig is. Ik heb een zijstandaard besteld die op de voorste blokbout wordt vastgezet.

Ook een borstel en wat lak, en het potje belgom er eens bijgepakt en het blok opgefluft.
 

Bijlagen

  • 20201109_210849.jpg
    20201109_210849.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 35
Linker framebuis is ook klaar. Met de bolt-on jiffy van een "SP, LM2/3, T3/4, G5, etc."
Zoals te zien, moet er nog wel iets verzonnen worden als aanslag voor de jiffy, anders raakt deze de uitlaat.
 

Bijlagen

  • 20201110_151927.jpg
    20201110_151927.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 31
Wel een opmerking voor deze standaard
deze klappen automatisch in waardoor een tik tegen de motor genoeg is om deze op zijn zijkant te doen belanden .
Rotzooi in mijn ogen .
maar het is jou keus en niet de mijne die lange was oer betrouwbaar zelf bij storm en de motor op los zand .
Niet de mooiste datdanweerwel
 
Wel een opmerking voor deze standaard
deze klappen automatisch in waardoor een tik tegen de motor genoeg is om deze op zijn zijkant te doen belanden .
Rotzooi in mijn ogen .
maar het is jou keus en niet de mijne die lange was oer betrouwbaar zelf bij storm en de motor op los zand .
Niet de mooiste datdanweerwel

Ik ken ze, mijn V35 had dezelfde standaard. Ik laat de middenbok zitten (hoort eigenlijk niet bij een caféracert, maar wel praktisch) zodat ze altijd stevig kan staan.
 
gewoonweg een fout ontwerp zelfs nog na veertigjaar
V35 was een ander uitvoering van een stukje pijp maar had de zelfde tekortkomingen .
Op geen van mijn Guzzi's bleven deze zitten of na een gedegen aanpassing waardoor ze wel betrouwbaar werkte
 
Volgens mij werden ze in Duitsland juist andersom vervangen (niet alleen bij guzzi). De 2 import honda's die ik van dichtbij heb gezien hadden ook een vanzelf inklappende jiffy.
 
Dat was niet omdat het beter was maar om geen schade te hoeven te betalen als je onderuit ging omdat je de jiffy in had ingeklapt .
Ja, dat is mij duidelijk ;) Volgens mij was het ook een TuV eis.
Ik heb de grote cali standaard vandaag trouwens al verkocht, binnen 24u. Samen met wat ander spul dat ik gedemonteerd had. Valt me helemaal niet tegen hoeveel Cali delen gezocht worden. Nu nog een liefhebber vinden voor de tank, spatborden en zijkapjes, en dan ben ik ‘los’.
 
Terug
Bovenaan Onderaan