Moto Guzzi 1100 caferacer

Die komen vanzelf, kopers bedoel ik voor die tank en de rest .
Ik een aantal jaren getopt met een T3 en een S3 met die kleine jiffy dat ik ze nu op geen een Guzzi meer wil hebben althans niet automatisch inklapbaar
De plek ook niet zit voor mijn korte beentjes teveel naar voren
 
Ik ben eigenlijk wel klaar voor de tank... nog een week of 5-6 wachten. Met de tank erop kan ik het zadel en de rest van de achterkant gaan bedenken.

Gedaan: klepdeksels gepolijst, blok netjes gemaakt, uitlaat er weer op, spruitstuk pakkingen vervangen, klepdekselpakkingen vervangen. Sludge uit de ontluchtinggsslangen geblazen.

Volgende klusje is om wat bedrading van de cockpit uit te pluizen. Er komt een ander dashboard op, en het contactslot wil ik verplaatsen.
 

Bijlagen

  • 20201111_202453.jpg
    20201111_202453.jpg
    681,7 KB · Weergaven: 24
Ik kan ze korter maken, maar denk dat de lengte wel goed is zo.
Het ronde dopje aan het einde kan er nog uit, en dat kan er een bar-end spiegel voor in de plek.

X9--ATMTdM5CIcgrHSD2EVeEFikzpCRqGnaQh9_loNW_2h4XuSrL6IDW_VFDl6ivAAfUeBm5CXxf_ayMRDJa4JH6GJIFoANOgn2Nqynp7iSnrMzcaQeOcVevBSgG4dNZlRrRXlw9Fy0KnCGhs64BVsJV3P_fVynXcQEkjbENGEkuXlp3Y-C7_gc2FHN4xtYNHzSPoWFPZqf2betUlvoNfVgkfjj7yXiYLLG-aUi6GJscYrC6G44eYwd9G6po69TrYNbEPq8J9iZgAXACfI3onIdzgsHFY3cp3WgOtwp-3I5UKnD_ndhKVNiR8VM_GZTfJApqPiNLOIvajYbJZYAcvff0AByZTIalhMWiKB1IArn70xR34R9H59lArWSWf4oPGF53ukNI-4ZSQXWNIzD_yhJSoDpLVV9Cg-M3J_BK-lSj5fOIz8O0t0duNgY3UwmuvRQNtwzkXDen-A4bNdqqxZnIS8z2S3b05HJrojvN1UIpHIAT41Gvmmy4ETvfT8FoPXRwWFXkv0El0qBn-O53DD4X6evKuiptJC3G5sLqlncr8s2dCcYitRZTXvM4H9vOYO87FITr212L-aK30RzPy3eBVjLL21aSoEuRcQDFld92x7RqhfcAq4Caw4V0GUlHvnVx1YH_26FhwQ1ZSsQOHQEv6AyQbcge_lg8FbSOtFbj5VNK5D9Kau6tnlW6ZWI=w1086-h611-no
 
Als je de stuur uitslag maar in de gaten houdt.
dit was de mijne en wat Guzzigek aangeeft, net genoeg ruimte op de clipons.
succes.
 

Bijlagen

  • CBAE2373-72A7-4219-A6B9-218299D87341.jpeg
    CBAE2373-72A7-4219-A6B9-218299D87341.jpeg
    271,2 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik met clip-ons niet zoveel stuur willen zien , maar dat is mijn idee .
Inkorten zou ik mee wachten tot je er een tank op hebt zitten net als met de spreidstand

Fredvans waarom heb jij gekozen om de zijkappen verkeerdom te gebruiken ???
Wel een fraai voorbeeld van een Caferacer datdanweerwel
 
Wat je zegt, wilde wat anders!
En dit had ik nooit gezien, heb eerst nog wel alu paneeltjes gemaakt maar vond het net niet!
 
Ik heb een teller besteld (een 80mm combi teller), dus het werd me duidelijk wat ik met de kroonplaat ging doen. Die mocht opgeruimd worden.

Ik heb de voorste gaten van de stuurklem doorgeboord (daar zit een mooie alu cilinder voor, waar het draad oorspronkelijk ook al in getapt is) en draad gesneden tot de onderkant zodat er 2 goede bevestigingspunten aan de onderkant zijn ontstaan waar ik de teller onzichtbaar aan kan bevestigen. Gaatjes die in de kroonplaat zaten voor de stuurklem boutjes vervolgens van bovenaf gedicht met kneedbaar aluminium, geschuurd, afgelakt en klaar.
 

Bijlagen

  • 20201115_193822.jpg
    20201115_193822.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 37
Je hebt er wel een mooi tempo in zitten zeg!

Thanks.
Ik probeer zoveel mogelijk te doen wat ik kan doen zonder tank. De tank zou vóór kerst klaar zijn, dus kan ik me per 2021 richten op tank, zadel, achterkant, etc. Het doel is na de winter zeker weer rijden.
 
Spatbordje erop, blind gemonteerd aan de vorkstabilisator.
 

Bijlagen

  • 20201116_212025.jpg
    20201116_212025.jpg
    920,5 KB · Weergaven: 32
  • 20201116_212036.jpg
    20201116_212036.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 33
Vandaag weer een poststuk. Dit keer uit duitsland (ebay-kleinanzeichen): een paar tweedehands, maar ongebruikte zijkapjes.

Een caféracer hoort natuurlijk eigenlijk een lege frame driehoek te hebben, maar vanwege de langere wielbasis cq. plek van het achterwiel van mijn Cali 1100, wordt dat m.i. nooit echt mooi. De verhoudingen kloppen dan niet helemaal. Dit in tegenstelling tot de kortere tonti voorbeelden.
Vandaar de zijkapjes. De accu en wat andere elektrische componenten kunnen zodoende ook blijven zitten.
Om deze reden ben ik ook voornemens een spatbord te monteren die, net als het origineel, tot de voorkant van het achterwiel komt. Je betrekt daarmee visueel het achterwiel meer bij de motor... Denk ik :9

Vanmiddag meteen even de 2 originele cali zijkap-bevestigingspunten omgebogen zodat dit model kapje erop past, en een derde punt gemaakt van de beugel waar voorheen de remverdeler opgeschroefd zat.

Past mooi, al zeg ik het zelf.

Qua kleur zit ik aan hoogglans zwart te denken. Iets wat niet clasht bij de alu tank. Maar aflakken heeft nu nog geen prioriteit.

20201117_165136.jpg
 
Korte tonti is een relatief begrip, het deel boven het blok en de driehoek boven de bak zijn allemaal redelijkhetzelfde. Verschil zit in achterframe en brug.
 
Korte tonti is een relatief begrip, het deel boven het blok en de driehoek boven de bak zijn allemaal redelijkhetzelfde. Verschil zit in achterframe en brug.

Klopt, dat bedoel ik ook, en volgens mij is het verschil tussen de 'kortste' en de 'langste' maar 60 mm. Toch valt het me op bij voorbeelden van cali 3/1100 cafe racers dat het achterwiel wat "los" lijkt te raken van de rest.
Al moet ik zeggen dat de vorm en lengte van het zadel meer invloed lijkt te hebben.
 
En dat komt dus doordat de achtervork langer is, er zit dan dus vooral optisch veel meer ruimte tussen de driehoek en het achterwiel. Heb nu zelf een beetje een vergelijkbaar gat; dat wordt dan weer veroorzaakt door het wisselen van het originele 18inch achterwiel voor een 16inch exemplaar met redelijk platte band (175-55) i.v.m het rollatortje ernaast............
Je zou op zoek kunnen gaan naar een achtervork van een SP(I en II) of Le Mans, alleen zul je dan ook wel een andere as voor het cardan moeten regelen. Ook heb je kans dat dan de originele schokbrekers net iets te lang zijn. De bovenste ophangpunten zitten bij alle tontis op de zelfde plaats en bij een kortere achtervork komt de schokbreker dus een fractie rechterop te staan.
 
Mooie teller (snelheid en toerental) geïnstalleerd. Zelf gemaakt beugeltje zit mooi aan de onderkant vd kroonplaat en daarom zit de teller niet te hoog.

Controlelampjes lijken te werken. Snelheidsignaal heb ik een adapter voor gekocht die direct op de bak geschroefd wordt.

Eén van jullie enig idee wat de frequentie is van de signaaldraad van de standaard toerenteller? Ik hoop eigenlijk die draad te kunnen gebruiken. Alternatief is een aansluiting op de bobine of een draad om een bougiekabel draaien.
 

Bijlagen

  • 20201119_190822.jpg
    20201119_190822.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 36
  • 20201119_190747.jpg
    20201119_190747.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 34
  • 20201119_190805.jpg
    20201119_190805.jpg
    42 KB · Weergaven: 35
Begin met de signaaldraad van de ontsteking. Als hier een redelijk betrouwbaar toerental uitkomt dan moet je dat gebruiken. Het zal synchroon lopen met de vonken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan