Hi,
Ik ben van plan om ook aan een café racer projectje te beginnen. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar CB750s om mee te starten. Vooral omdat die me liggen qua uiterlijk en qua prijs nog redelijk zijn.
Sinds dit weekend ben ik wat verder aan het kijken op aanraden van iemand. Moto Guzzi dan. Ik dacht dat die buiten mijn budget lagen. Maar hij raadde me aan om op zoek te gaan naar een California.
Ze hebben ook het Tonti frame, waar veel beschikbaar voor is en zijn qua prijs heel interessant te vinden. Ook beschikken ze over modernere techniek (schijfremmen, ..) dan hun voorgangers zoals de Lemans en dergelijke.
Ik ben er nu al even over aan het opzoeken. En nu klinkt starten van een California als basis allemaal heel aannemelijk. Maar is dit ook zo echt? Want buiten 1 iemand in Duitsland die de California als basis heeft gebruikt, vind ik er niets meer over terug? (die heeft ook precies er een andere motor op gezet?) Ik kan me moeilijk voorstellen dat er niemand anders op dit idee is gekomen.
Wat valt er uit te recuperen en wat is een must voor aan te passen?
De bedoeling is om er zelf een ander kontje voor te maken + frame laten doorlopen aan zitje vanachter, de driehoek vanachter open te gooien, voorvork te behouden (kan je deze wat stugger maken en mogelijk korter?) en ander stuur op te zetten, nieuwe tank, ...
Motorisch(/technisch) is mijn kennis eerder beperkt. Vandaar dat het wel interessant zou kunnen zijn om met dit eerder recent model qua techniek verder te gaan. (motor, schijfremmen, ..)
Ik heb gelezen dat de kracht van dit blok heel egaal wordt afgegeven omdat het op een cruise motor wordt gebruikt. Nu niet echt wat je zoekt in een caferacer, is dit iets dat makkelijk aan te passen is? Dus zijn de blokken wel geschikt hiervoor?
Ook zag ik dat de achterbrug van de California anders is dan zijn broertjes, is dit iets best aangepast wordt?
Hopelijk zitten er hier een paar Guzzi kenners die me hiermee wat verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
Ik ben van plan om ook aan een café racer projectje te beginnen. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar CB750s om mee te starten. Vooral omdat die me liggen qua uiterlijk en qua prijs nog redelijk zijn.
Sinds dit weekend ben ik wat verder aan het kijken op aanraden van iemand. Moto Guzzi dan. Ik dacht dat die buiten mijn budget lagen. Maar hij raadde me aan om op zoek te gaan naar een California.
Ze hebben ook het Tonti frame, waar veel beschikbaar voor is en zijn qua prijs heel interessant te vinden. Ook beschikken ze over modernere techniek (schijfremmen, ..) dan hun voorgangers zoals de Lemans en dergelijke.
Ik ben er nu al even over aan het opzoeken. En nu klinkt starten van een California als basis allemaal heel aannemelijk. Maar is dit ook zo echt? Want buiten 1 iemand in Duitsland die de California als basis heeft gebruikt, vind ik er niets meer over terug? (die heeft ook precies er een andere motor op gezet?) Ik kan me moeilijk voorstellen dat er niemand anders op dit idee is gekomen.
Wat valt er uit te recuperen en wat is een must voor aan te passen?
De bedoeling is om er zelf een ander kontje voor te maken + frame laten doorlopen aan zitje vanachter, de driehoek vanachter open te gooien, voorvork te behouden (kan je deze wat stugger maken en mogelijk korter?) en ander stuur op te zetten, nieuwe tank, ...
Motorisch(/technisch) is mijn kennis eerder beperkt. Vandaar dat het wel interessant zou kunnen zijn om met dit eerder recent model qua techniek verder te gaan. (motor, schijfremmen, ..)
Ik heb gelezen dat de kracht van dit blok heel egaal wordt afgegeven omdat het op een cruise motor wordt gebruikt. Nu niet echt wat je zoekt in een caferacer, is dit iets dat makkelijk aan te passen is? Dus zijn de blokken wel geschikt hiervoor?
Ook zag ik dat de achterbrug van de California anders is dan zijn broertjes, is dit iets best aangepast wordt?
Hopelijk zitten er hier een paar Guzzi kenners die me hiermee wat verder kunnen helpen. Alvast bedankt!