Moto Guzzi V7 III Stone 2018

Heb met mijn frame nummer bj Guzzi, de handleiding gedownload. 2019 versie kreeg ik. Daarin staat dat ik toch nog 75W90 moet gebruiken met mijn gearbox. Maar gelukkig is dat pas bij 60K Km, dat duurt nog een een jaar of 4~5... :+

Schakelbak olie gaat wel erg lang mee zeg!

1669740719771.png
 
Daar je schakelolie gescheiden is van de verbrandingsruimte vervuild/ verzuurd deze niet. Is puur voor smering van tandwielen. Er loopt ook geen
natte koppeling in.

grtz,
Cees
 
Maar, bovenstaande was niet het meest interesante. Dat heb ik voor nu bewaard.

Heb voordat ik aan de olie verversiing begon, eerst een langere rit gemaakt. En ik was verbaasd!
De problemen die ik eerder over sprak, zoals sterke motor remmingen bij stapvoets rijden, waren compleet weg !
De motor reed echt SOEPEL. *O* :]

Dus, die kleppen verschil van bijv. 0.1 naar 0.13 maakt echt veel uit !

Dit is natuurlijk gaaf nieuws! Die laatste finetuning heeft er dus voor gezorgd dat hij nu rijdt zoals het hoort, top!
 
Gisteren:
Net van de snelweg af, een uitvoeg strook uit, dan benzine op! de bocht nog ingereden en kompleet leeg de tank!
1 uur gewacht op rijkswaterstaat, ik dank de heren voor hun service. Want anders kon ik niet thuis komen .

Ben naar de tank station gebracht. En ik tank..... 20 liters exact. Het grappige is dat in verschillende handleidingen van Guzzi zelf, altijd 21 liter staat.
Er is geen benzine kraan...... rara??
 
Gisteren:
Net van de snelweg af, een uitvoeg strook uit, dan benzine op! de bocht nog ingereden en kompleet leeg de tank!
1 uur gewacht op rijkswaterstaat, ik dank de heren voor hun service. Want anders kon ik niet thuis komen .

Ben naar de tank station gebracht. En ik tank..... 20 liters exact. Het grappige is dat in verschillende handleidingen van Guzzi zelf, altijd 21 liter staat.
Er is geen benzine kraan...... rara??
Jij beleefd toch veel op je Guzzi, ja er moet ook benzine in.;)
 
Gisteren:
Net van de snelweg af, een uitvoeg strook uit, dan benzine op! de bocht nog ingereden en kompleet leeg de tank!
1 uur gewacht op rijkswaterstaat, ik dank de heren voor hun service. Want anders kon ik niet thuis komen .

Ben naar de tank station gebracht. En ik tank..... 20 liters exact. Het grappige is dat in verschillende handleidingen van Guzzi zelf, altijd 21 liter staat.
Er is geen benzine kraan...... rara??
In Italië had je waarschijnlijk wel 21 liter kunnen tanken. Ik heb daar zelfs een keer 20 liter getankt in een 19 liter tank die niet helemaal leeg was.
 
De tank ziet er zo uit van boven:
1671631712466.png


Dat gat met 2 "oogjes" erboven is ervoor om de tankpistool erin te doen en heeft 2 adem gaten. Maar die gebruik ik nooit. De tankPistool moet kaars recht erin..... niet handig.

Deze gaten zitten op een bepaalde hoogte en als de bezine deze oogjes bereikt, dan is de tank VOL. Maar dan gaat er maar 20 liter in..... je kan niks fout aan doen... vol is vol.....:?
 
Even nagebeld: leverancier zegt: Buiten de tank is alle benzine helemaal leeg getrokken. hier en daar lucht.... volgens hen toch echt 21 liter.
Meh...gaan wij dan maar vanuit.
 
De tank ziet er zo uit van boven:
Bekijk bijlage 1832599

Dat gat met 2 "oogjes" erboven is ervoor om de tankpistool erin te doen en heeft 2 adem gaten. Maar die gebruik ik nooit. De tankPistool moet kaars recht erin..... niet handig.

Deze gaten zitten op een bepaalde hoogte en als de bezine deze oogjes bereikt, dan is de tank VOL. Maar dan gaat er maar 20 liter in..... je kan niks fout aan doen... vol is vol.....:?
Wow jij hebt een metalen tank, mijn Guzzi heeft een kunststof tank van 24 liter.
 
Even nagebeld: leverancier zegt: Buiten de tank is alle benzine helemaal leeg getrokken. hier en daar lucht.... volgens hen toch echt 21 liter.
Meh...gaan wij dan maar vanuit.
Bel je daar echt voor? Om te melden dat je je tank leeg gereden hebt? Moest hij lachen of huilen?
 
De kilometerteller klopt ook niet, hij geeft te veel aan. Dit heeft verschillende gevolgen:
- je rijdt langzamer dan je denkt
- het benzineverbruik lijkt lager dan het is
- de motor vermindert sterker in waarde dan zou moeten
- de motor krijgt vaker een onderhoudsbeurt dan zou moeten
- de banden gaan minder lang mee dan je denkt
 
@IJzervreter : als ik iets niet begrijp, dan vraag ik het na. :+

@RR. : ja, de verbruik klopt niet helemaal. Denk dat het te maken heeft met:

Trip data meetpunten:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Stukje dat de computer gebruikt om te berekenen:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-------XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Dat stukje waar gemeten wordt schuift elke keer wat op. Als men de aantal gebruikte meetpunten zou verhogen dan zou het beter zijn in een berekening.
 
De kilometerteller klopt ook niet, hij geeft te veel aan. Dit heeft verschillende gevolgen:
- je rijdt langzamer dan je denkt
- het benzineverbruik lijkt lager dan het is
- de motor vermindert sterker in waarde dan zou moeten
- de motor krijgt vaker een onderhoudsbeurt dan zou moeten
- de banden gaan minder lang mee dan je denkt
Heb je daarover al gebeld?
 
Neen, Meneer Ijzervreter. :+ Is dat een acceptabele antwoord Meneer?:)
Om mijn part bel je van alles en nog wat als je het niet weet, ik verbaas me er alleen een beetje over dat je verwacht dat alles is zoals jij dat verwacht. Zo is het toch nooit? Ik zou de hele dag mensen moeten bellen om dat mijn pakketje niet tussen 11:30 e 14:30 is bezorgd bijvoorbeeld.
Ik snap helemaal niet waarom je een Guzzi hebt gekocht als je je over van alles verbaast, ik heb er al jaren eentje en ik verbaas me erover dat ik hem/haar al zo lang heb ondanks allerlei lampjes die gingen branden omdat een stekkertje niet goed contact maakte of omdat de accu een beetje minder werd. Ik verbaasde me er niet over dat er af en toe een klepdekselpakking kapot ging en dat dit dan weer een kwartiertje werk kostte om te vervangen samen met het controleren van de klepspeling omdat het toch open lag,..nu heb ik weer een klein lekje in mijn achterband waardoor de spanning na een week lager wordt,..ik denk dat ik morgen even ga kijken of ik het het gaatje kan vinden zodat ik er een prop in duw.

Samenvatting ik verbaas me erover dat je je zo druk maakt om kleine dingetjes,...
 

Bijlagen

  • default_luigi.gif
    default_luigi.gif
    1,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan