MonstroMorini
MF veteraan
- 26 apr 2010
- 3.590
- 69
- Onderwerp starter
- #1.776
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goedemorgen,
Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007 met 26xxx km
KTM 990 Superduke
Buell Xb12S Lightning uit 2004.
Via google heb ik nog niet de antwoorden gevonden waar ik naar zocht, hopelijk krijg ik die hier.
- Wat is de onderhoudsinterval? Ik las dat kleppen stellen bij voorkeur door een specialist uitgevoerd dient te worden? (stretta zit bij mij in de buurt)
- Ik lees weinig over problemen. Zijn er nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de Corsaro voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?
Groet Eric.
ik heb een probleem wellicht dat iemand oplossing weet. Wilde oile en filter verversen en gebruik bij aandraaien bouten altijd een moment sleutel. Anders gaat die altijd te vast of dol.
nu bij aandraaien van een schroef van het kapje knapte die al terwijl momentsleutel op 10 stond en nog niet klikte.
Maar nu mijn probleem. Hij knapte waarschroefdraad begint hetgeen betekent circa 2 cm in het blok begint de bout.
iemand een suggestie hoe die eruit te krijgen ? Andere optie is om motor deksel te verwijderen dan zou ik er net wel net niet bij moeten kunnen. Echter Marc waarschuwde me al dat er geen Motordeksel pakking te krijgen is en dat Moto Morini waarschijnlijk tot ver na de zomer dichtzit ivm corona.
Ben benieuwd of iemand een pakking of gouden tip weet.
ik heb een probleem wellicht dat iemand oplossing weet. Wilde oile en filter verversen en gebruik bij aandraaien bouten altijd een moment sleutel. Anders gaat die altijd te vast of dol.
nu bij aandraaien van een schroef van het kapje knapte die al terwijl momentsleutel op 10 stond en nog niet klikte.
Maar nu mijn probleem. Hij knapte waarschroefdraad begint hetgeen betekent circa 2 cm in het blok begint de bout.
iemand een suggestie hoe die eruit te krijgen ? Andere optie is om motor deksel te verwijderen dan zou ik er net wel net niet bij moeten kunnen. Echter Marc waarschuwde me al dat er geen Motordeksel pakking te krijgen is en dat Moto Morini waarschijnlijk tot ver na de zomer dichtzit ivm corona.
Ben benieuwd of iemand een pakking of gouden tip weet.
een linkse tap zou ik niet doen omdat je daar geen gevoel mee hebt. Als ie afbreekt heb je een echt probleem. Ik zou proberen met een centerpunt te centreren, dan met een 2/2,5mm boortje beginnen en met kleine stapjes en steeds grotere boortjes verder boren. Bij 5 of 5,5mm zal de meeste spanning er af zijn en de resterende draad waarschijnlijk los komen en komt hij eruit als je het boor achteruit eruit draait..
Als de deksel eraf is en je hebt nog iets uitsteken dan kun je er een moertje op lassen, laten afkoelen en losdraaien.
Unboxing in Dld
Toch wel een van de mooist gemaakte nieuwe motoren van de afgelopen jaren als je het mij vraagt.
Weet alleen natuurlijk niet hoe de afwerking van dichtbij is
jawel, kan je zien of je goed hebt gepoetst...
RikR: linkerdeksel eraf, anders kan het in tranen eindigen, denk ik.
Pakking bestellen en ondertussen lekker met threebond monteren en rijden.
Let niet op de pijlen, heb het plaatje ff van Ebi geleend. (Moet de pagina's op MMCN nog bijwerken/afmaken), hopelijk heb ik nog wat corona tijd.
Maar bij de demontage linkerzijde hoef je (uit m'n hoofd) alleen op te passen op de 2 pasbusjes en volgens mij een spacer bij de startkrans.
En bij het terugplaatsen op je vingers
Threebond dun aanbrengen, beide zijden, overschot goed weghalen langs de randen (wil je niet in je olieventiel/kop), threebond laten aandrogen.
Deksel terugplaatsen, daarbij trekt de magneet van het vliegwiel behoorlijk aan de stator van de dynamo. Dus goed kijken hoe je zit tov de pasbusjes.
ps: als je voorzichtig en met beleid/geduld de linkerkant loshaalt, blijft de pakking heel. Schiet me te binnen dat we die zelfs onderweg losgehaald hebben zonder beschadiging, toen m'n startvrijloop de geest had gegeven.
Bekijk bijlage 1483721
ps2: pakkingpapier normaal goed idee, maar door de complexe vorm en de hoeveelheid verschillende gaten en dunne dichtrandjes in dit geval een monniken werk. Maar er schijnen wel speciale printers te zijn die een pakking kunnen printen en snijden.
Cochem aan de Moezel?
Jij mag ook niet meer raden
Zou het dan zo makkelijk zijn
Bekijk bijlage 1484158
Ondertussen in die heimat...............................
Rob mag niet meer raden
Vloeibaar natuurlijk net zo goed, maar lastig omdat het deksel lastig te plaatsen is ivm magneetkracht.
Met een normale pakking heb je meer kansen om het deksel goed te plaatsen, met vloeibaar moet ie er
in 1x goed op.
Maar hij moet toch los, dus eerst ff oefenen voor finale plaatsing
Mag je daar nu dan komen ?