Moto Morini Corsaro 1200: vragen, tips, ervaringen etc

Wanneer zou je de morini/corsaro meeting willen houden?

  • 6 sept (zat)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7 sept (zon)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 13 sept (zat)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 sept (zon)

    Stemmen: 6 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6
Status
Niet open voor verdere reacties.
wel te gek ja

Morini%20Corsaro2g.JPG


alleen zie ik nergens "parts te koop" speciaal voor de corsaro.

maarja, zo'n voorvork is echt overkill als je niet op het circuit aan het knallen bent...
blijf wel toegeven dat zo'n rode vork wel mooi staat bij het merk (logo is ook rood tenslotte) en dat die radiale remklauwen ook wel echt 'stoer' zijn.

't viel me eigenlijk - bij nader inzien - best tegen dat de remblokken van het 2008 model niet zijn aangepast maar alleen het potje.
Want volgens mij betekend het dat de remmen 'even veel vertraging opleveren' alleen moet je iets harder knijpen...
en vind de witte (radiale-remvloeistof)potjes zelf alleen 'mooi' als je 'm vervangt voor een aluminium rond potje (en dan liefst zwart)...
 
Laatst bewerkt:
jammer dat die remklauwen niet apart ergens staan.. ik ben zo in staat om die te bestellen :9~
 
Ik dacht zowiezo dat radiale remmen geen verbetering qua remvermogen opleveren maar een betere feedback voor de berijder. En een mooiere lineaire opbouw van het remvermogen.
 
Ik dacht zowiezo dat radiale remmen geen verbetering qua remvermogen opleveren maar een betere feedback voor de berijder. En een mooiere lineaire opbouw van het remvermogen.

ja wat je nu zegt klopt en klopt niet - volgens mij - afhankelijk van 1 woordje.

namelijk, "radiale remKLAUWEN" of "radiale remhendelpotjes"

in geval van remklauwen, heb je (volgens mij hoor) betere 'remming'.
in geval van remhendelpotjes, heb je gelijk.


maar Pinoy, idd, bijna zou je t doen he :P
 
wel zo en ZoooOO jammer heh dat ze heerlijk op die details gewerkt hebben maar nix aan die mickey mouse oren hebben gedaan :r :r -O-


Pinoy gaat het in de gaten houden voor die klauwen..

vandaag gister gereden.. de wegen waren WIT en het gevoelstemperatuur was -15 :(

-edit- die glimmnende velgen zijn ook beter dan dat doffe.. alleen is die voorvelg op foto #2 weer dof..
is dat dus bedrog? (wd40 nog nat) of is dat ook te realiseren door een of ander superpoets middel?

owjah.. plutje zit er weer in en alles is gevulkaniseerd :Y *O*


-edit #2- jah moet toch wat doen in de nachtdienst..
ligt het aan mij en mijn mentale staat op dit moment OF zijn er 3 nieuwe carbon parts toegevoegd?
- Numberplate holder (zou dit een super korte zijn *O* *O* :} )
- Exaust silencer guard :9~ :9~ :9~ :9~
- Radiator cover.. o my god :9~ :}

waar? -->> www.motomorinicompetizione.com
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er eigenlijk zadeltassen op z'n Corsaro?
En hoe gaat het met de highmount uitlaten, geen brandvlekken of dergelijke? Of krassen op het kontje?

Bij aflevering zoveel mogelijk spulletjes erbij kopen voor een mooi prijsje. ;)
 
Gelezen in Motor magazine:superbike voor Morini?
Nu het regelement voor het WK Superbike is aangepast en 2 cillinders tot een inhoud van 1200cc
zijn toegestaan word het wel erg aantrekkelijk om dit brok vermogen in een sportieve uitvoering op de markt te brengen.Vandaar ook dat "betrouwbare bronnen"nu aangeven dat er een gekuipte Morini in de maak is.Voormalig chief engineer bij Bimota,Alberto Strada,is aangetrokken om het project te leiden.Daarnaast zorgt framebouwer Verlicchi voor een nieuw frame wat opgewassen is tegen de extreme vermogens die Franco Lambertini uit het blok weet te persen.
Plannen voor deelnamen aan het WK superbike worden ontkend,maar wel is het de bedoeling een basisfiets voor superstockracen te leveren.Een cafe'-racer met halve kuip schijnt ook in de maak te zijn.....
Plannen genoeg dus, Forza Morini !!
 
Hallo mensen,

Zo, gisteren een Competizione gekocht bij Bruggeman motoren. Ik had daarvoor een RSV Mille. Wat een gaaf ding die Moto Morini. Ik heb lang getwijfeld tussen een Monster s4rs of deze. Maar dit is de juiste keuze. Het is er een uit mei 2007 met 1300 op de teller. Helemaal standaard, op valdoppen en een deels zwart gespoten koplamp scherm na.

Vandaag rijd ik er maar niet mee vanwege de pekel ;(

De motor rijdt geweldig en je hebt er bekijks mee. Da's mooi want een motor is toch een verlengstuk van je ego he. *D

Wat me opvalt:
stuurslot doet het niet. Je moet de sleutel een stukje naar links doen en dan induwen toch? Bij mij wil het niet. Ik heb het boekje nog niet, dus misschien doe ik het verkeerd.
Uitlaten zitten beide ietjes naar rechts als je achter de motor staat. Ik ben pietje precies wat dat betreft dus daar ga ik voor terug. Of 'hoort' dit bij een italiaanse motor?

Als de motor niet draait dan werkt het groot licht niet goed. Als hij draait wel. Is dit om de accu te sparen of hoort dit niet?

Verder vroeg ik me af of iemand weet waar ik zo'n sticker kan krijgen die op het koplampschermpje hoort.
 
Gelezen in Motor magazine:superbike voor Morini?
Nu het regelement voor het WK Superbike is aangepast en 2 cillinders tot een inhoud van 1200cc
zijn toegestaan word het wel erg aantrekkelijk om dit brok vermogen in een sportieve uitvoering op de markt te brengen.Vandaar ook dat "betrouwbare bronnen"nu aangeven dat er een gekuipte Morini in de maak is.Voormalig chief engineer bij Bimota,Alberto Strada,is aangetrokken om het project te leiden.Daarnaast zorgt framebouwer Verlicchi voor een nieuw frame wat opgewassen is tegen de extreme vermogens die Franco Lambertini uit het blok weet te persen.
Plannen voor deelnamen aan het WK superbike worden ontkend,maar wel is het de bedoeling een basisfiets voor superstockracen te leveren.Een cafe'-racer met halve kuip schijnt ook in de maak te zijn.....
Plannen genoeg dus, Forza Morini !!

Blok opboren naar 1199 CC beetje meer toeren draaien en zwaai zwaai Ducati. ;)
Ik had gehoord dat het in de planning lag om een 1000 CC twin te maken, dit werd al vroeg verteld. (Ergens in 2005-2006) Deze zou zo'n 13.000 omwentelingen p/minuut moeten gaan maken. (Ongeloofelijk) Ik vraag me af wat ze met zo'n 1200 zouden kunnen doen. :}
 
Gelezen in Motor magazine:superbike voor Morini?
...
Plannen genoeg dus, Forza Morini !!

WOOHOO!! hebben ze nog een testrijder nodig??? :W :]

Hallo mensen,

Zo, gisteren een Competizione gekocht bij Bruggeman motoren.

1. De motor rijdt geweldig en je hebt er bekijks mee. Da's mooi want een motor is toch een verlengstuk van je ego he. *D

2.
stuurslot doet het niet. Je moet de sleutel een stukje naar links doen en dan induwen toch? Bij mij wil het niet. Ik heb het boekje nog niet, dus misschien doe ik het verkeerd.

3.
Uitlaten zitten beide ietjes naar rechts als je achter de motor staat. Ik ben pietje precies wat dat betreft dus daar ga ik voor terug. Of 'hoort' dit bij een italiaanse motor?

4.
Als de motor niet draait dan werkt het groot licht niet goed. Als hij draait wel. Is dit om de accu te sparen of hoort dit niet?

5.
Verder vroeg ik me af of iemand weet waar ik zo'n sticker kan krijgen die op het koplampschermpje hoort.

gefeliciteerd en welkom in de wereld van de echte mannen motoren _O- :9 *O*

1.
tsjah dat probleem heb(ben) ik(/wij) nou ook O-)

2.
probeer is als je het stuur volledig naar links heb gedaan de sleutel wiggeleng op en neer te bewegen en naar links te doen terwijl je ook het stuur beetje beweegt.. hoop dat het lukt

3.
bij mij zitten ze goed alleen staat het kentekenplaatje beetje scheef B| .. PinoY gaat hem toch inkorten OF haalt die carbon ding :9~ :9~ dus maakt zich niet zo zorgen :N

4.
:Y

5.
je kan veel stikkers, goodies etc. halen bij stretta in zwolle. Op de beurs hadden ze veel leuk spul :+
 
PinoY,

Bedankt :) . Ga direct proberen of stuurslot het nu wel doet. Maarre dat van dat groot licht. Hoort dat nu? Want je antwoord lijkt op wat mijn vriendin wel eens bij me doet: "schat wil je thee of koffie." Antwoord ze: "ja". ;)
 
PinoY,

Bedankt :) . Ga direct proberen of stuurslot het nu wel doet. Maarre dat van dat groot licht. Hoort dat nu? Want je antwoord lijkt op wat mijn vriendin wel eens bij me doet: "schat wil je thee of koffie." Antwoord ze: "ja". ;)

het stuurslot will ook nog wel eens niet werken als de verstelbare aanslag te ver staat. Even het schroefje op het T-stuk verstellen. En nog gefeliciteerd!
 
@jes 1978: gefeliciteerd en welkom bij de club. Hopenlijk tot 6 april en 1-4 mei!!
Wat het stuurslot betreft: kan alleen op slot als je hem helemaal naar links draait. Is niet op slot te zetten (althans bij mij) als mijn stuur naar rechts staat. Verder werkt het gewoon als elk ander stuurslot.
 
Gelezen in Motor magazine:superbike voor Morini?
Nu het regelement voor het WK Superbike is aangepast en 2 cillinders tot een inhoud van 1200cc
zijn toegestaan word het wel erg aantrekkelijk om dit brok vermogen in een sportieve uitvoering op de markt te brengen.Vandaar ook dat "betrouwbare bronnen"nu aangeven dat er een gekuipte Morini in de maak is.Voormalig chief engineer bij Bimota,Alberto Strada,is aangetrokken om het project te leiden.Daarnaast zorgt framebouwer Verlicchi voor een nieuw frame wat opgewassen is tegen de extreme vermogens die Franco Lambertini uit het blok weet te persen.
Plannen voor deelnamen aan het WK superbike worden ontkend,maar wel is het de bedoeling een basisfiets voor superstockracen te leveren.Een cafe'-racer met halve kuip schijnt ook in de maak te zijn.....
Plannen genoeg dus, Forza Morini !!

Dat er een racer aan zit te komen had ik wel 'n beetje verwacht, wat wil je met zo'n blok.
en o.a. ook dat pdfje van Fraanske, waarin stond over dat vele blokken volgens franco "niet open stonden voor toekomstige ontwikkeling".

Vraag me af wat ze van plan zijn met het frame, en hoe de SS er dan uit gaat zien...
bimota lijkt me een goede basis in elk geval ;)

een cafe racer lijkt me wel echt interresant, nog meer mixen tussen naked(corsaro) en supersport... ben benieuwd.
of ze ducati voorbij gaan qua 2 cilinder specs moet ik nog maar eens zien....

@jes 1978: gefeliciteerd en welkom bij de club!
plaats even een foto, ik update alvast de beginpost :D
 
Laatst bewerkt:
ArvidWillem,
Volgens mij heb ik een foutje gevonden op de begin pagina.
Er staat namelijk bij Fuel Control:DOHC
Wat in het engels Double Overhead Came betekend
In het nederlands dus dubbelen bovenliggende nokkenas
De fuel control word de ECM van Weber Marrelli geregeld.
Voor de rest een hele mooie begin pagina.
 
ArvidWillem,
Volgens mij heb ik een foutje gevonden op de begin pagina.
Er staat namelijk bij Fuel Control:DOHC
Wat in het engels Double Overhead Came betekend
In het nederlands dus dubbelen bovenliggende nokkenas
De fuel control word de ECM van Weber Marrelli geregeld.
Voor de rest een hele mooie begin pagina.

je hebt helemaal gelijk

tis aangepast :D
 
@jes 1978: gefeliciteerd en welkom bij de club!
plaats even een foto, ik update alvast de beginpost :D


Bedankt. Ik zal nog een kiekje plaatsen. Maar ik hen nog niet durven rijden vanwege pekel. Hee maar hoe klinkt de motor zonder DB-killers? Rijden de meeste met of zonder? Ik weet wel dat de claim dat de Veloce en Competizione modellen meer pk's en Nm's hebben alleen geldt met de DB-killer er uit.

Of klinkt het echt aso-hard met de DB-killers er uit? Dat is vaak het probleem, het verschil tussen DB-killers er in of er uit is vaak zo groot... :N
 
Bedankt. Ik zal nog een kiekje plaatsen. Maar ik hen nog niet durven rijden vanwege pekel. Hee maar hoe klinkt de motor zonder DB-killers? Rijden de meeste met of zonder? Ik weet wel dat de claim dat de Veloce en Competizione modellen meer pk's en Nm's hebben alleen geldt met de DB-killer er uit.

Of klinkt het echt aso-hard met de DB-killers er uit? Dat is vaak het probleem, het verschil tussen DB-killers er in of er uit is vaak zo groot... :N


ja de wegen zijn glad, ik rijd op mn oude choppertje en zit ook te glijden/driften in de bochten (en dat met 50pk).

Ja hoe klinkt het... het klinkt hetzelfde maar dan Dieper, Donkerder, Harder (zo'n 10 a 20db) en bruuter.
Ik rijd alleen zonder :+ speciaal voor mijn buren in amsterdam oost.
en natuurlijk zodat ze mij horen in de files en bij kruispunten waar je (ook al heb je het niet) voorang krijgt.
Tijdens het rijden merk je zelf geen verschil (omdat het toch achter je is)
De claim over meer pk's is simpelweg afhankelijk van de boardcomputer die je erin hebt zitten.
De veloce en competizione komen met beide ECU's dus een sport en een normale.
Als t goed is zit nu de normale erin, die dien je te rijden met db killers.
Als je die andere board comp. erin doet, moeten ze eruit.

Of je kunt natuurlijk aan de slag met een tuneboy/powercommander maar daar heeft (tot nu toe) nog niemand ervaring mee.... wat ik trouwens jammer vind, ik heb een voorgevoel dat dit blok net zo goed te kietelen is als een VFR of VMAX.......... (oftewel; 160pk moet goed mogelijk zijn)


nog even over dat DOHC...

Quote uit http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2006_Bikes/corsaro_1200.html
The 4-valve DOHC layout echoes in part the philosophy of the 250 bialbero of the 1963 GP, while having an angle between the valves that is decidedly more modern
en
The heads have 4 valves at a narrow angle (9.5° INT.& 12.5° EXH.); the timing is a DOHC; the intake pipes are vertical


uitleg DOHC Overhead camshaft - Wikipedia

quote http://www.rubbermag.com/news/0711/071106_04.html
The 4-valve DOHC layout echoes in part the philosophy of the 250 bialbero of the 1963 GP


dus je weet het zeker?
 
Laatst bewerkt:
Arvid willem bedankt nog voor de verwijzing naar de site voor bestel mogelijkheden voor de titanium boutjes.

Ja hoe klinkt het... het klinkt hetzelfde maar dan Dieper, Donkerder, Harder (zo'n 10 a 20db) en bruuter.
Ik rijd alleen zonder speciaal voor mijn buren in amsterdam oost.
en natuurlijk zodat ze mij horen in de files en bij kruispunten waar je (ook al heb je het niet) voorang krijgt.
Tijdens het rijden merk je zelf geen verschil (omdat het toch achter je is)
De claim over meer pk's is simpelweg afhankelijk van de boardcomputer die je erin hebt zitten.
De veloce en competizione komen met beide ECU's dus een sport en een normale.
Als t goed is zit nu de normale erin, die dien je te rijden met db killers.
Als je die andere board comp. erin doet, moeten ze eruit.

Ook ik rijd zonder Db killers, en het is echt een lekker geluidje.
Aan de hand van het Partnummer kun je zien of je de sport ECU geïnstallerd hebt of de gewone.
Ben het niet helemaal eens met Arvid willem wat geluid betreft, want met lange afstanden heb ik nadien nog steeds een aantal uur dat gebrom in m´n kop.
Kan natuurlijk liggen aan de gehoorbescherming. Ik gebruik wegwerp schuimpjes.

Leuk detail is dat ik op 15 Maart een Truimph dagje heb staan en dat voor maar 15 euries.
o.a. met de Daytona 675 20 minuutjes circuit rijden voor zover je daar over kan spreken bij het ANWB test en trainingscentrum. Wordt in ieder geval een leuk motor dagje.
Hoop dat het mooi weer wordt, want dan neem ik de enige echte motor mee.

Laterz
 
Arvid willem bedankt nog voor de verwijzing naar de site voor bestel mogelijkheden voor de titanium boutjes.Ook ik rijd zonder Db killers, en het is echt een lekker geluidje.
Aan de hand van het Partnummer kun je zien of je de sport ECU geïnstallerd hebt of de gewone.
Ben het niet helemaal eens met Arvid willem wat geluid betreft, want met lange afstanden heb ik nadien nog steeds een aantal uur dat gebrom in m´n kop.
Kan natuurlijk liggen aan de gehoorbescherming. Ik gebruik wegwerp schuimpjes.

Leuk detail is dat ik op 15 Maart een Truimph dagje heb staan en dat voor maar 15 euries.
o.a. met de Daytona 675 20 minuutjes circuit rijden voor zover je daar over kan spreken bij het ANWB test en trainingscentrum. Wordt in ieder geval een leuk motor dagje.
Hoop dat het mooi weer wordt, want dan neem ik de enige echte motor mee.

Laterz

Zonder killers is gewoon te porno _O- *O* :9~ .. ik heb ze nog niet erin gehad. Wel een keer met de hand erin gedaan en meteen weer terug in de zak! :r

Hoe kan je zien mbt. het partnummer welke de sport ECU is? ik weet nl. niet zeker of ze bij aflevering nou wel of niet de sport ECU erin hebben gedaan... B|

ook ik zal er zijn op de 15e van maart met de triumph dagje!! *O* *O* :] :] :W
ik wilde in het tijdsslot 11 tot 12.. maar ze hebben me ingedeeld van 9 tot 10..

tis niet dat ik een triumph wil.. maar voor 15 eutjes knallen op de speedtriple en ff op de daytona zegt PinoY geen nee tegen _O- :]
 
Zit die ECU gewoon vast met een stekkertje of is het gekloot met pinnetjes zoals bijvoorbeeld een processor van een PC. Mischien een beetje een domme vraag meest logisch lijkt me het eerste, maar met een italiaan weet je het nooit. :)
 
Ook ik rijd zonder Db killers, en het is echt een lekker geluidje.
Aan de hand van het Partnummer kun je zien of je de sport ECU geïnstallerd hebt of de gewone.
Ben het niet helemaal eens met Arvid willem wat geluid betreft, want met lange afstanden heb ik nadien nog steeds een aantal uur dat gebrom in m´n kop.
Kan natuurlijk liggen aan de gehoorbescherming. Ik gebruik wegwerp schuimpjes.

dan ga je niet hard genoeg... :+
Als je genoeg gas geeft dan blijft het geluid "achter" je.
zelf heb ik een SHOEI helm en schijnbaar stopt die een hoop geluid, want heb zelf nog nooit last gehad...

maja, "loud pipes save lives"
 
Zit die ECU gewoon vast met een stekkertje of is het gekloot met pinnetjes zoals bijvoorbeeld een processor van een PC. Mischien een beetje een domme vraag meest logisch lijkt me het eerste, maar met een italiaan weet je het nooit. :)

gewoon stekkertje, heb t zelf nog nooit los gehaald maar heb de ecu zelf wel in handen gehad.

welk nummer wat is weet ik niet.
edit:
MA3000040000 volgens http://www.citymoto.be/webshop_moto_morini_toebehoren.shtml is de sport ecu

@pinoy...
ik zou t wel ff checken, met de 'gewone ecu' en open dempers krijg je na verloop van tijd spettertjes die uit je uitlaat komen... en dat duidt dan weer op een niet perfecte verbranding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan