Motoport Flexplan

Heb het geld geleend van me vriendin. Men zegt altijd niet te lenen van vrienden, familie en zeker niet te lenen voor zoiets als een moto (enkel voor een huis).
Ik heb al massas veel geleend van vrienden en familie en heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik in principe het geld wel staan heb op m'n spaarboekje, dus STEL NU dat ik haar echt onmiddelijk moet terugbetalen, dan kan dat wel ...


Weten je vrienden ook dat je het geld wel hebt maar liever rente trekt en dan leent bij hen?
 
Voor je veiligheid op een oudere motor beginnen? klinkt een beetje krom.
Is een nieuwe motor niet minstens net zo veilig als een oude?

Argument van de no-claim kanik me in vinden, maar voor mij geen reden geweest om een 2e hands fiets te kopen, niet dat daar wat mis mee is natuurlijk.
Maar eerlijk, als je wel het geld had gehad, had je dan ook een GS500e gekocht om diezelfde redenen? denk het niet :D
:N
Geen GS, maar wel een andere 2e hands :)
En ik heb nergens gezegd dat het veiliger is om op een oude motor te beginnen.
Ik zei dat de ervaring die je dan hebt als je op een nieuwe stapt, dat die dan meer veiligheid geeft. Heeft natuurlijk niks met de leeftijd van de motor te maken, want het asfalt is met zowel een oude als nieuwe motor even hard :+
Wellicht had ik het ietwat vaag geschreven ;)
 
Zonder die renteloze financiering krijg je gewoon een vette korting op je motor. Je betaalt het hoe dan ook altijd zelf. :')


Eerst pingelen, dan pas beginnen over een uitgestelde betaling.
Meestal is de verkoper dan al zo ver dat hij niet meer terugkrabbelt.
Hij heeft immers weer een motor verkocht en is een stap dichter bij zijn target.

Zo heb ik het nog altijd gedaan en het heeft tot nu toe (2x) gewerkt.
 
met een vers rijbewijs (dus bijna nul ervaring) met geleend geld een supersport kopen om w-w verkeer te gaan doen.
Strak plan :N

Wat nou als die supersport helemaal niet zo lekker rijdt op de lange afstand? Dan kun je er niet meer vanaf. Heb je al eens gevraagd wat de verzekering gaat kosten? Best veel in de all risk.

Als je eenmaal je rijbewijs hebt dan ga je pas leren rijden. Om dan meteen op een snelle bak te stappen vind ik in ieder geval niet slim. Je gaat hem ook geheid een keertje laten vallen (als je stapvoets rijdt!!! niet hard, wel schade) Dat doet zeer in je portemonnee.

Als je toch moet lenen: via de bank, niet via een bedrijf dat je de motor probeert te verkopen.

Ik zou een goedkope fiets nemen om eerst een jaar te proberen en ervaring op te doen. ik ben begonnen op een naked en heb nu iets met een kuipje omdat die wind wel erg vermoeiend was en 's winters best fris.
 
Zo doe ik het ook, ik koop een 250r, leuke beginners fiets dacht ik zo. Ik heb zelf ook niet in een keer het geld, alleen ik spaar zelf zon 2500 tot 3000 euro en de rest leen ik bij de rabobank. Het gaat dan ook maar om 1 of 2 duizend euro, dus dat lijkt me ook niet zo gevaarlijk. Bovendien kan ik het dan binnen een jaar wel aflossen.

Overigens koop ik de motor bij motoport, zaterdag ga ik er heen en doe ik waarschijnlijk een aanbetaling en kom ik hem ophalen wanneer ik mijn rijbewijs heb. Bij motoport zag ik tevens ook koop je motor nu en betaal pas over 11 maanden, Hierbij zitten geen rente's enzo verbonden, alleen wat administratie kosten. Weet iemand wellicht hier wat meer over ?
 
...die Ootje kom je ook overal tegen... :)

Hij neemt je in het ootje? :9

Begonnen op een Honda CB450S, gekocht voor €450,- en weer verkocht voor €500,-. Lage kmstand (90 dkm) en heeft het altijd prima gedaan. Grootste lol mee gehad!

Gratis tip :Y

Karl
 
Van je ouders/familie lenen geen optie? Gaat in ieder geval tegen een lagere rente en kan je het verschil in rente gebruiken om meer terug te kunnen betalen. Ben je ook snel weer van de lening af.
 
Ik heb het ook gedaan. Voordeel is dat je geen lening behoeft te nemen voor het gehele bedrag. Nadeel na drie jaar is dat je dat niet gedaan hebt omdat je het restbedrag in één keer moet betalen. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik in Januari altijd een mooie bonus krijg waarmee ik hetb restbedrag in één keer af kan lossen.
Kost wel wat rente maar een jaar garantie is echt niet gek op een tweedehands motor.

Overigens is het niet zo dat je korting krijgt als je geen lening neemt. Het maakt de verkoper namelijk niets uit. Hij krijgt direct zijn geld en je sluit de overeenkomst met Laser services.
 
Ik heb het ook gedaan. Voordeel is dat je geen lening behoeft te nemen voor het gehele bedrag. Nadeel na drie jaar is dat je dat niet gedaan hebt omdat je het restbedrag in één keer moet betalen. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik in Januari altijd een mooie bonus krijg waarmee ik hetb restbedrag in één keer af kan lossen.
Kost wel wat rente maar een jaar garantie is echt niet gek op een tweedehands motor.

Overigens is het niet zo dat je korting krijgt als je geen lening neemt. Het maakt de verkoper namelijk niets uit. Hij krijgt direct zijn geld en je sluit de overeenkomst met Laser services.

Maar Laser moet er ook op verdienen. Als het niet uit de breedte komt, dan wel uit de lengte. een tijd lang geen rente betekent dat het ergens anders vandaan komt.
 
Waar men op hoopt is dat je op de uitgestelde betalings datum het bedrag niet wil/kunt betalen. Dan bieden ze je een krediet aan waar je wel dik voor betaald. Dat moet je dan dus echt niet doen. Hou je aan je afspraak met jezelf en betaal zoals je van plan was.
 
Waar men op hoopt is dat je op de uitgestelde betalings datum het bedrag niet wil/kunt betalen. Dan bieden ze je een krediet aan waar je wel dik voor betaald. Dat moet je dan dus echt niet doen. Hou je aan je afspraak met jezelf en betaal zoals je van plan was.
Ah, ok....

het zijn boeven die leningverstrekkers B|
 
Ah, ok....

het zijn boeven die leningverstrekkers B|

Ah je kan ook de andere kant om rekenen.

Je bent een boef, als je een product koopt met geleend geld (Bijvoorbeeld een uitgesteld betalen van X euro). En je spreekt af tdat je dat na 24 maanden terugbetaald. En je doet het niet! Wie is er dan een boef? Wie heeft er dan een product gekocht, zonder een cent te betalen, en is vervolgens te bekakt om het terug te betalen?

Ik zeg niet dat ik de praktijken van die Kredietverstrekkers geheel zuiver van de graat vind. Maar het is ook een heel stuk eigen verantwoordelijkheid. Zo'n UB kan een hele goed oplossing zijn mits je weet dat je het op tijd gaat betalen. Anders ben jij een boef in plaats vna het bedrijf (eigenlijk zelfs om 2 redenen, EN je weet dat je een product meeneemt dat je niet gaat betalen, EN Je bent een boef van je eigen portomonee :P )
 
Je mag ook bij mij lenen hoor !

Speciale tarieven voor motorrijders })



voor de rest sluit ik me aan bij de bovenstaande posts: goedkoop motortje beginnen, no-claim opbouwen, en steeds duurder/groter gaan. (uiteindelijk wordt het toch een BMW)


Joe teek mie in de meeling?

Oké, for dis time aai sie it troe de fingers. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan