wtf motoport Wateringen ?

Het is toch een franchise? Dus in feite los van elkaar opererende motorzaken onder dezelfde vlag, waarbij je goeie en slechte hebt?
Motorport Wormerveer kom ik ook niet meer (ha! dat rijmt!).
 
Zo is dat. Een franchise, ik kom bijvoorbeeld al jaren bij Motoport Rockanje, wat voorheen Rockanjemotors was. Die zijn nog geen steek veranderd qua service en hulpvaardigheid. Terwijl Motoport Rotterdam juist weer compleet een ander beeld laat zien.
 
Zo is dat. Een franchise, ik kom bijvoorbeeld al jaren bij Motoport Rockanje, wat voorheen Rockanjemotors was. Die zijn nog geen steek veranderd qua service en hulpvaardigheid. Terwijl Motoport Rotterdam juist weer compleet een ander beeld laat zien.

Klopt als een zwerende vinder...
MotoPort Rotterdam (nieuwe lokatie, wat heet nieuw nu):
Zag een leuke fiets staan, verkopers waren te druk met elkaar bezig. Prima, dan niet jongens!!
Motoport oude (wederom huidige) lokatie, proef rit gemaakt, na wat gebabbel wild zijn mijn 'oudje' niet inruilen, en een prijs voor de nieuwe
veel te hoog.

Motoport Rockanje
Zelfde dag door naar Rockanje gereden, daar dezelfde fiets gekocht in een mooiere kleurstelling, en minder km's.
Voor een veel beter bedrag, en ze wilde wel mijn 'oudje' hebben..
Niets is voor die jongens te gek, alles kan en alles mag.
Denken lekker met je mee etc..
Mijn 'oudje' heeft geloof ik zelfs al een nieuw baasje gekregen..

(en voor mij ook niet echt om de hoek, ook weer niet ver, maar toch al gauw een dikke 120km (retourtje)
 
Moet zeggen dat ik ook wegblijf uit de motoport in wateringen.
1x onderdelen besteld, kwamen 2 weken later pas aan en wilde keer bandje laten omleggen (velg al los) , dat kon pas na 2 weken terwijl k ze in de werkplaats op hun gemak een potje zag kaarten om 3u in de middag...
Ga sindsdien weer naar Rotterdam en wordt daar altijd direct geholpen, bandje opleggen deden ze ff snel tussendoor en hoefde alleen €5 ofzo te betalen voor het balanceren omdat het toch rustig was :t
 
MotoPort Almere (stad) vind ik top. Nu ik dit schrijf bedenk ik mij dat ik hen vandaag zou bellen.

Ik heb er nooit een motor gekocht, maar onderdelen bestellen gaat altijd prima. Goede communicatie altijd, ook wanneer iets later komt. Gewoon top.

MotoPort Wormerveer op zich ook wel. Het straal er wellicht niet altijd bij iedereen vanaf zeg maar, maar goed geholpen ben ik altijd en daar gaat het mij om.
 
Bij Motoport heb ik ook verschillende ervaringen. Die zaak in Hengelo is bijvoorbeeld echt heel goed met geschikt en enthousiast personeel. Op de motorbeurs vorig jaar had ik impulsief een lederen motorjas gekocht bij de stand van Motoport Wateringen. Om advies en dergelijke gevraagd en een mooie match gevonden. Ging ik dus naar Hengelo om een bijpassende broek uit te zoeken maar die hadden al direct door dat die jas te groot was. Kortom, verkeerd advies gekregen. Gebeld met de vraag of ik de jas retour kon sturen zodat ik geld terug kreeg maar daar kon ik naar fluiten. Lang verhaal kort: in Wateringen kom ik ook niet meer.

Voor jou is het nog wel iets vervelender in dit geval..
 
Laatst bewerkt:
Bij Motoport heb ik ook verschillende ervaringen. Die zaak in Hengelo is bijvoorbeeld echt heel goed met geschikt en enthousiast personeel..
Misschien is het personeel op de kledingafdeling wel geschikt - bij de onderdelen heb ik andere ervaringen:

Medewerker ging op een notitieblokje opschrijven welke onderdelen ik nodig had "stelboutje klepspeling GSF400" "oliefilter GSX400E" en nog redelijke specifieke onderdelen. Ik zeg; uhh.. er zijn alleen al meerdere bouwjaren die totaal verschillen, kan ik je niet beter onderdeel nummer doorgeven?
Nee hoor kwam wel goed. Bleken 4 van de 5 onderdelen voor de verkeerde motor te zijn of omgewisseld (dus oliefilter voor GSF etc.).
Uiteindelijk alles maar bij Zelhem besteld.
 
Ik ben er al jaren niet meer geweest, maar ik vond de kledingafdeling van MP Wateringen altijd wel goed.
 
Klopt als een zwerende vinder...
MotoPort Rotterdam (nieuwe lokatie, wat heet nieuw nu):
Zag een leuke fiets staan, verkopers waren te druk met elkaar bezig. Prima, dan niet jongens!!
Motoport oude (wederom huidige) lokatie, proef rit gemaakt, na wat gebabbel wild zijn mijn 'oudje' niet inruilen, en een prijs voor de nieuwe
veel te hoog.

Motoport Rockanje
Zelfde dag door naar Rockanje gereden, daar dezelfde fiets gekocht in een mooiere kleurstelling, en minder km's.
Voor een veel beter bedrag, en ze wilde wel mijn 'oudje' hebben..
Niets is voor die jongens te gek, alles kan en alles mag.
Denken lekker met je mee etc..
Mijn 'oudje' heeft geloof ik zelfs al een nieuw baasje gekregen..

(en voor mij ook niet echt om de hoek, ook weer niet ver, maar toch al gauw een dikke 120km (retourtje)

Motoport Rotterdam is gewisseld van eigenaar,sinds die tijd is het een stuk minder geworden,vroeger toen
Toon Sparreboom daar nog de tent runde was het een prima zaak.
Motoport Rockanje is een familiebedrijf en is altijd van de zelfde eigenaar gebleven,en de zoons daarvan die nu de zaak runnen doen
dat heel goed.
 
Motoport Rotterdam is gewisseld van eigenaar,sinds die tijd is het een stuk minder geworden,vroeger toen
Toon Sparreboom daar nog de tent runde was het een prima zaak.
Motoport Rockanje is een familiebedrijf en is altijd van de zelfde eigenaar gebleven,en de zoons daarvan die nu de zaak runnen doen
dat heel goed.
Exact, ik wam daar al toen de zoons nog kleine ventjes waren, ze runnen trouwens ook Motostore Barendrecht, ook daar kom ik weleens.
En ook daar heb ik goede ervaring mee.
 
Ja ontzettend KUT voor je, MotoPort is bij mij ook uit de gratie sinds 2003. Afleverbeurt rekenen maar niets doen.🤬

Dat kan Kalsbeek in Zwolle ook als de beste.
Tenminste, ze hebben geen afleverbeurt gedaan of bij het doen van die beurt de olie aftapplug dolgedraaid en er met vloeibare pakking terug ingezet.

Beide genoeg redenen om er geen stuiver meer uit te geven.
 
Mensen hebben vaak het idee dat bij aflevering heel de motor word nagelopen en een beurt krijgt,nou
uit die droom kan ik ze wel helpen,een afleverbeurt stelt niks voor,hooguit het meest noodzakelijke word gedaan
want anders kost het te veel van de winst en kost te veel tijd.
 
Mensen hebben vaak het idee dat bij aflevering heel de motor word nagelopen en een beurt krijgt,nou
uit die droom kan ik ze wel helpen,een afleverbeurt stelt niks voor,hooguit het meest noodzakelijke word gedaan
want anders kost het te veel van de winst en kost te veel tijd.

Laten we het dan houden op een controle van belangrijke punten en indien nodig fixen ze een paar dingen.
In mijn geval, geen koelvloeistof, kapot tandwiellager, en oude (hele oude en te weinig olie), en toch afleverkosten vragen.
Nee kan niet en in mijn geval moest ik ook nog even zelf de papierwinkel in orde maken op het postkantoor.
Voor mij geen Motoport meer voor aankoop of onderhoud van een motor, ik vertrouw ze NIET meer.
En binnen een jaar door de uitlaatcollector heen (door gerot), wat ook weer de nodige kosten met zich mee bracht.
 
Mensen hebben vaak het idee dat bij aflevering heel de motor word nagelopen en een beurt krijgt,nou
uit die droom kan ik ze wel helpen,een afleverbeurt stelt niks voor,hooguit het meest noodzakelijke word gedaan
want anders kost het te veel van de winst en kost te veel tijd.

Nou nou, dat is ook wel kort door de bocht hoor. Dat is zeker niet overal het geval.
 
*offtopic modus aan*
Over afleverings kosten gesproken, met vrouwtje op zoek naar een autootje voor d'r, wat leuks gevonden, ritje gemaakt
etc..
Babbelend over de prijs (blijven immers Hollanders), zegt:
Verkoper:
En daar komen de aflever kosten bij.
vrouwtje:
Dat is mooi, wanneer komen jullie hem dan brengen?
Verkoper:,
Nee mevrouw, wij komen hem niet brengen. lopen hem even na en geven we hem een poets beurt
Vrouwtje:
Hoezo, je zegt toch AFLEVER kosten. Na lopen kan mijn vent ook, poetsen doe ik zelf wel.
Iig bedankt voor de rit, maar geen intersse meer..
(vrouwtje stapt op, en we lopen weg)
Verkoper:
-O-


Dacht dat ik stuk ging daar aan dat buro was wel een bedrag van 5k_O-_O-_O-_O-_O-


*Ontopic modus aan*
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, dat is ook wel kort door de bocht hoor. Dat is zeker niet overal het geval.

De realiteit is dat de écht goede motorbedrijven (die dan dus altijd iets duurder zijn) een motor nalopen, inspecteren, rijklaar maken vóór jij er naar komt kijken. Of op zijn minst de eerste twee punten en dan er bij vermelden wat ze nog gaan doen als je hem koopt.
 
*offtopic modus aan*
Over afleverings kosten gesproken, met vrouwtje op zoek naar een autootje voor d'r, wat leuks gevonden, ritje gemaakt
etc..
Babbelend over de prijs (blijven immers Hollanders), zegt de verkoperT, en daar komen de aflever kosten bij.
Waarop het vrouwtje enthousiast reageert "dat is mooi, wanneer komen jullie hem dan brengen?

_O-_O-_O-
haha dat was dan voor 2016 want tegenwoordig zit het in de totaal consumentenprijs verwerkt, apart berekenen mag niet meer.
 
_O-_O-_O-
haha dat was dan voor 2016 want tegenwoordig zit het in de totaal consumentenprijs verwerkt, apart berekenen mag niet meer.

Klopt, is al even geleden..
Maar vergeten doen we het niet.
Geweldig om met haar wat 'groots' te kopen.
Dat kind is zo subtiel en droog, dat ze het zelf niet eens doorheeft:+


Wel bij mijn huidige wat 'aflever'kosten moeten betalen.
Denk dat dit meer te maken had met het lijstje waarop ik aan het aanvinken wasO-)
En zelfs dat was nog erg netjes bij de mannen in Rockanje
 
Nou nou, dat is ook wel kort door de bocht hoor. Dat is zeker niet overal het geval.
Inderdaad dat is zo,ik ken bedrijven die de motor rijklaar in de showroom zetten en met vers rubber,en dan kan je er zo mee weg rijden,kijk dat is zoals het hoort.FF sluikreclame voor Ros motoren in Etten-Leur,want dat is zo,n zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan